Рішення
від 30.08.2012 по справі 14/5014/1751/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30.08.12 Справа № 14/5014/1751/2012

За позовом

Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби, м. Краснодон Луганської області

до Виконавчого комітету Краснодонської міської ради, м. Краснодон Луганської області

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -Краснодонське управління Державного казначейства Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області, м. Краснодон Луганської області

про стягнення 2429337 грн. 19 коп. Суддя Лісовицький Є.А.

Представники:

від позивача: Кузєнкова О.В., головний державний податковий інспектор, довіреність № 20/10-025 від 22.03.12 р.;

від відповідача: Войтова І.В., начальник юридичного відділу, довіреність № 35/102-1 від 06.01.12 р.;

від третьої особи: Колеснікова С.Б., заступник начальника юридичного відділу, довіреність № 6 від 03.08.2012.

До початку слухання справи по суті не заявлено вимогу про фіксування судового процесу з допомогою звукозаписувального технічного засобу, у зв'язку з чим відповідно до ст. ст. 4-4, 81-1 Господарського процесуального кодексу України таке фіксування судом не здійснювалося.

Суть спору: позивачем заявлено вимогу про стягнення з відповідача заборгованість за Договором про надання субкредиту № 28000-04/40 від 27.03.2007р. у розмірі 2 427 787 грн. 13 коп.

Заявою від 29.08.12 позивач збільшив позовні вимоги до 2429337 грн. 19 коп. у тому числі 2410552 грн. 84 коп. основна сума позики та 18784 грн. 35 коп. відсотки. Дана заява приймається судом до розгляду.

Відповідач відзивом визнав позовні вимоги та заявив клопотання про відстрочення виконання рішення суду до 01.01.13.

Розглянувши матеріали справи, суд, -

В С Т А Н О В И В:

27 березня 2007 р. між Міністерством фінансів України (далі Мінфін) та відповідачем у справі (далі Виконком) укладено договір про надання субкредиту за №28000-04/40 (далі - Договір).

Відповідно до п. 2.1 ст. 2 Договору. Мінфін надає Виконкому Субкредит у сумі, що

становить гривневий еквівалент 415 978 доларів США за офіційним курсом НБУ на дату

перерахування коштів, на умовах зворотності, строковості. платності та цільового

використання для впровадження Муніципального проекту на умовах, визначених в Договорі.

Згідно із п. 2 ст. 2 Договору. Субкредит надається до 31.12.2011 р. Датою надання кредиту є дата зарахування коштів Субкредиту на Спеціальний рахунок.

Виконком зобов'язується повернути у встановлений цим Договором терміна Субкредит у розмірі, що становить гривневий еквівалент 415 978 доларів США за офіційним курсом НБУ на дату перерахування коштів відповідно до Графіку повернення та обслуговування Субкредиту, та сплачувати відсотки за користування кредитними коштами у розмірах там в строки, визначені Графіком повернення та обслуговування Субкредиту, комісії та інші належні до сплати суми (пеню), що передбачені цим Договором.

Кредит був наданий, але своєчасно Виконкомом не повернутий.

Статтею 17 Бюджетного кодексу України передбачено, що Кабінет Міністрів України в особі Міністра фінансів України. Рада міністрів Автономної Республіки Крим в особі Міністра фінансів Автономної Республіки Крим та міські ради в особі керівників їх виконавчих органів можуть надавати гарантії щодо виконання боргових зобов'язань суб'єктам виключно у межах повноважень, встановлених відповідно законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет.

Гарантії надаються лише на умовах платності, строковості. майнового забезпечення та зустрічних гарантій, отриманих від інших суб'єктів.

Платежі, пов'язані з виконанням гарантійних зобов'язань, належать до платежів по боргу.

У разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення заборгованості за рахунок майна боржників.

Згідно п.п. 10 п. 2 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 р. № 174 (далі Порядок № 174), прострочена заборгованість за кредитом - заборгованість боржника перед державою за кредитом (у тому числі за основним боргом, відсотками, платою за надання державних гарантій, кредитів тощо), не погашена у строк, визначений кредитною (субкредитною) угодою.

Відповідно до п. 10 Порядку №174, з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Пунктом 15 Порядку №174 передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки - визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

На виконання Порядку № 174, Краснодонським управлінням Державного казначейства Головного управління Державного казначейства України у Луганській області на адресу Краснодонської ОДПІ направлені подання

- № 1 від 27.10.2011 р. на суму 2 238 622,46 грн.,

- № 3 від 27.12.2011 р. на суму 2 238 622,46 грн.,

- № 1 та №2 від 27.01.2012 р. на суму 2 428 364,60 грн.,

- № 5 та № 6 від 23.03.2012 р. на суму 2 427 422,41 грн.,

- № 7 та № 8 від 25.03.2012 р. на суму 2 427 787,13 грн.

- № 15 від 23.08.12 на суму 2410552 грн. 84 коп.,

- № 16 від 23.08.12 на суму 18784 грн. 35 коп.

Позивач звернувся з позовом про стягнення 2429337 грн. 19 коп. у тому числі 2410552 грн. 84 коп. основна сума позики та 18784 грн. 35 коп. відсотки.

Оцінивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно статті 1046 Цивільного кодексу України за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов'язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості.

Відповідно до ст.526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та цього кодексу.

Статтею 530 ЦК України встановлено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідач мав повернути позику та сплатити відсотки до 31.12.2011 р.

У встановлений термін кошти перераховані не були. Тому позовні вимоги про стягнення 2429337 грн. 19 коп. у тому числі 2410552 грн. 84 коп. основна сума позики та 18784 грн. 35 коп. відсотки обґрунтовані і підлягають задоволенню.

Але суд вважає за можливе задовольнити клопотання відповідача про відстрочення виконання рішення суду до 01.01.13 з наступних підстав.

Згідно до п. 3 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»фінансовою основою місцевого самоврядування є доходи місцевого бюджету.

Відповідно до п. 1 ст. 66 вказаного Закону місцеві бюджети повинні бути достатніми для забезпечення виконання органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень та забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб.

Згідно до вимог ст. 77 Бюджетного кодексу України органи місцевого самоврядування при формуванні бюджету повинні у першу чергу направляти наявні ресурси на оплату праці робітників бюджетної сфери, оплату енергоносіїв. Ресурси бюджету, які формуються з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України та Законів України про Державний бюджет, не дають можливості у повному обсязі виконати вимоги ст. 77 Бюджетного кодексу України у частині обов'язкового забезпечення ресурсами заробітної плати працівникам бюджетних установ та оплати енергоносіїв.

Так, у 2009 році об'єм ресурсів загального фонду бюджету склав 137815,0 тис. грн., а потреба у фінансуванні захищених статей бюджету (зарплата, енергоносії, годування, медикаменти) склали 175036,5 тис.грн. Бюджет було виконано на 94,2%, що стало підставою для виникнення кредиторської заборгованості, яка перейшла на наступний рік.

2010 рік - об'єм ресурсів бюджету - 159858,6 тис. грн., потреба у фінансуванні

захищених статей - 228354,5 тис. грн., виконання бюджету на 95,1%.

2011 рік - об'єм ресурсів бюджету 168448,1 тис. грн., потреба у фінансуванні

захищених статей - 191700,0 тис. грн., виконання бюджету на 95,5%.

2012 рік - об'єм ресурсів бюджету - 185015,0 тис. грн., потреба у фінансуванні захищених статей - 212469,5 тис. грн.

Отже виконання бюджету міста за ряд останніх років свідчить про обмеженість бюджетних коштів, бо основна частина ресурсів направляються на фінансування захищених статей, які складають 95% у загальних видатках бюджету, крім того, бюджет міста є дотаційним - дотація вирівнювання з державного бюджету складає 59,4% у загальному об'ємі міських ресурсів.

Тому, враховуючи інтереси територіальної громади, міська рада надала лист, згідно до якого при формуванні бюджету на 2013 рік буде передбачено кошти на погашення позики за Договором про надання субкредиту.

Оскільки, згідно наданої відповідачем інформації, негайне виконання рішення суду не можливо, а наявність арешту, накладеного органом виконання судових рішень на майно і розрахункові рахунки відповідача, ускладнює його діяльність і, відтак, виконання судового рішення у справі, суд вважає за можливе задовольнити клопотання відповідача.

Відповідно до ст.49 ГПК України судові витрати на судовий збір у сумі 48586 грн. 74 коп. покладаються на відповідача.

З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст.49, 82, 83, 84, 85 ГПК України суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Виконавчого комітету Краснодонської міської ради,

про стягнення 2429337 грн. 19 коп. задовольнити повністю.

2. Стягнути з Виконавчого комітету Краснодонської міської ради, м. Краснодон, площа Леніна, б.8, ідентифікаційний код 04051939 на користь Державного бюджету України борг 2410552 грн. 84 коп. по основній сумі позики та 18784 грн. 35 коп. боргу по відсоткам, судовий збір в сумі 48586 грн. 74 коп. Наказ видати стягувачу - Краснодонській об'єднананій державній податковій інспекції Луганської області Державної податкової служби (м.Краснодон, вул.Первоконна, б.1 «А», ідентифікаційний код 21847976).

3. Відстрочити виконання рішення суду до 01 січня 2013 року.

У судовому засіданні 30.08.12 було оголошено лише вступну і резолютивну частину рішення. Дане рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України.

Дата підписання рішення 31 серпня 2012 р.

Суддя Є.А.Лісовицький

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення30.08.2012
Оприлюднено03.09.2012
Номер документу25812604
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/5014/1751/2012

Ухвала від 24.01.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Рішення від 30.08.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 15.08.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 30.07.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 16.07.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні