КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-4927/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П.
Суддя-доповідач: Файдюк В.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"04" вересня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Файдюка В.В.
суддів: Маслія В.І.
Чаку Є.В.
При секретарі: Бібко А.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 11 травня 2012 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Технолоджі сістемз»про стягнення податкової заборгованості, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 11 травня 2012 року адміністративний позов ДПІ у Дніпровському районі м. Києва Державної податкової служби до ТОВ «Еко-Технолоджі сістемз»про стягнення податкової заборгованості -задоволено частково.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою задовольнити позов повністю.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 28 лютого 2011 року проведена перевірка, про що складено Акт 28 лютого 2011 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасність подання податкової звітності № 739/15/35976698 яким встановлено, що відповідачем не подано декларацію з податку на додану вартість за січень 2011 року чим порушено пп. 4.14 п. 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»зі змінами та доповненнями.
На підставі вказано акту, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення від 14 березня 2011 року № 0003521520/0, яким донараховано суму штрафних санкцій в розмірі 170, 00 грн.
Також, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 23 травня 2011 року складено Акт про результати перевірки про своєчасність подання платіжного доручення до установи банку по сплаті податку на додану вартість № 3370-15/35976698, яким встановлено, що відповідач порушив п.п. 5.3.1. п. 5.3 статі 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та п. 203.2 статті 203 Податкового кодексу України, а саме: підприємством допущено несвоєчасне подання платіжного доручення до установи банку по сплаті податку на додану вартість за грудень 2010 року.
На підставі вказано акту, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0023581520, яким донараховано суму штрафних санкцій в розмірі 130, 10 грн. та податкове повідомлення-рішення № 0023591520, яким донараховано суму штрафних санкцій в розмірі 30, 20 грн.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 20 червня 2011 року проведена перевірка даних, задекларованих ТОВ «Еко-Техноджі сістемз»у податковій звітності з податку на додану вартість, про що складено Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість № 4103-15/35946698 від 20 червня 2011 року, яким встановлено, що відповідач порушив пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18 статті 49 розділу II та п. 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, а саме: не подано Декларацію з податку на додану вартість за травень 2011 року.
На підставі вказаного акту перевірки ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 18 серпня 2011 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0038481520, яким донараховано суму штрафних санкцій в розмірі 1020, 00 грн.
Крім того, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 11 липня 2011 року проведена перевірка даних, задекларованих ТОВ «Еко-Техноджі сістемз»у податковій звітності з податку на додану вартість, про що складено Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість № 4610-15/35976698, яким встановлено, що відповідач порушив пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18 статті 49 розділу II та статтю 203 Податкового кодексу України, а саме: не подано Декларацію з податку на додану вартість за травень 2011 року
На підставі вказаного акту перевірки, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 22 серпня 2011 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0038621520, яким донараховано суму штрафних санкцій в розмірі 1 020, 00 грн.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 29 липня 2011 року проведена перевірка даних, задекларованих ТОВ «Еко-Техноджі сістемз»у податковій звітності з податку на додану вартість, про що складено Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість № 5134-15/35976698, яким встановлено, що відповідач порушив пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18 статті 49 розділу II та п. 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, а саме: не подано декларацію з податку на додану вартість за червень 2011 року.
На підставі вказаного акту, 18 серпня 2011 року ДПІ у Дніпровському районі м. Києва винесено податкове повідомлення-рішення № 0038491520, яким донараховано суму штрафних санкцій в розмірі 1 020, 00 грн.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 01 вересня 2011 року проведена перевірка даних, здекларованих ТОВ «Еко-Техноджі сістемз»у податковій звітності з податку на додану вартість, про що складено Акт 01 вересня 2011 року про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість № 5969-15/35976698, яким встановлено, що відповідач порушив пп. 49.18.1 (49.18.2) п.49.18 статті 49 розділу II та п. 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, а саме: не подано Декларацію з податку на додану вартість за липень 2011 року.
На підставі вказаного акту перевірки ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 13 жовтня 2011 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0046961520, яким донараховано суму штрафних санкцій в розмірі 1 020, 00 грн.
Також, як вбачається з матеріалів справи, відповідачам було подано декларації з податку на додану вартість з самостійно визначеним податковим зобов'язанням, а саме: податкова декларація з податку на додану вартість № 48520 від 19 березня 2011 року з самостійно визначеним податковим зобов'язанням за лютий 2011 року на загальну суму 151, 00 грн.; податкова декларація з податку на додану вартість № 11970 від 21 лютого 2011 року з самостійно визначеним податковим зобов'язанням за січень 2011 року на загальну суму 1301, 00 грн.; податкова декларація з податку на додану вартість № 310646 від 20 січня 2011 року з самостійно визначеним податковим зобов'язанням за грудень 2011 року на загальну суму 132 582, 00 грн.
Відповідно до п. 49.1. статті 49 Податкового кодексу України - податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п. 49.18 статті 49 ПК України - податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 120.1 статті 120 ПК України - неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Однак, відповідно до п. 7 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Таким чином, штрафні санкції за неподання або несвоєчасне подання декларацій у період з 01 січня по 30 червня 2011 року можуть бути застосовані у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення, а отже судом першої інстанції вірно встановлено, що вимоги щодо стягнення заборгованості по штрафним санкціям за неподання (несвоєчасне подання) декларацій з податку на додану вартість за січень, травень і червень 2011 року по 1020, 00 грн. за кожне таке порушення не підлягають задоволенню, оскільки прямо суперечать нормам чинного законодавства України.
В той же час вимога щодо стягнення заборгованості по штрафним санкціям за неподання (несвоєчасне подання) декларації з податку на додану вартість за липень 2011 року у сумі 1020, 00 грн. є обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»- платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»- «в»п.п. 4.2.2 п. 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Таким чином позовні вимоги в частині стягнення заборгованості у розмірі 160, 30 грн. за несвоєчасне подання платіжного доручення до установи банку по сплаті податку на додану вартість за грудень 2010 року є обґрунтованими і такими що підлягають задоволенню, як це було вірно встановлено судом першої інстанції.
Відповідно до п. 203.1 статті 203 ПК України - податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно п. 203.2 статті 203 ПК України - платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до п. 56.11 статті 56 ПК України - грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків не підлягає оскарженню.
Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення заборгованості з податку на додану вартість за самостійно визначеним податковим зобов'язанням за лютий 2011 року на загальну суму 151, 00 грн., за січень 2011 року на загальну суму 1301, 00 грн., за грудень 2011 року на загальну суму 132 582, 00 грн. також є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Таким чином вірним є висновок суду першої інстанції про задоволення даного адміністративного позову частково.
Отже при винесенні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.
Відповідно до статті 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва Державної податкової служби -залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 11 травня 2012 року -залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.
Головуючий суддя Файдюк В.В.
Судді: Маслій В.І.
Чаку Є.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2012 |
Оприлюднено | 05.09.2012 |
Номер документу | 25851003 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Файдюк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні