Справа № 1570/2764/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Андрухіва В.В.
при секретарі Белан М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусоль" до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
ТОВ «Бусоль»звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0000042300 від 12 січня 2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусоль" з податку на прибуток приватних підприємств на 36459 грн., в тому числі за основним платежем -29167 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -7292 грн., визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0000052300 від 12 січня 2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусоль" з податку на додану вартість на 21875 грн., в тому числі за основним платежем -17500 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -4375 грн., з урахуванням рішення ДПС в Одеській області від 19 березня 2012 року № 5172/10/10-2007.
Позивач обгрунтував свої вимоги тим, що у період з 19.12.2011 року по 23.12.2011 року було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Бусоль»з питань правових відносин з ПП «Інтер Парес», за період з 01.10.2008 р. по 31.12.2008 р., за результатами якої було складено Акт № 2339/23/31609685 від 30.12.2011 року, в якому встановлені порушення : п.п.5.3.9, п.5.3, ст. 5 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР „Про оподаткування прибутку підприємств" із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2008 рік на загальну суму 29167 грн., в т.ч. по періодам: за 4 квартал 2008 року на суму 29167 грн.; п.п.7.4.5, п.7.4, ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доповненнями, в результаты чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 23333 грн. в т.ч.: за листопад 2008 року -5833 грн.. за грудень 2008 року - 17500 грн. 12 січня 2012 р., на підставі вказаного Акту перевірки відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000042300 та №0000052300.
20.01.2012 року позивчем зазначений Акт перевірки та податкові повідомлення-рішення було оскаржено до Державної податкової служби в Одеській області. 19.03.2012 року ДПС в Одеській області було прийнято рішення про результати розгляду первинної скарги (отримано поштою 26.03.2012 року), згідно якого частково скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Біляївському районі Одеської області №0000052300 у частині сплати податку на додану вартість на суму 5833 грн. та у частині застосування штрафних санкцій на суму 1458 грн., в іншій частині рішення відповідача залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення. 28.03.2012 року зазначений акт перевірки та податкові повідомлення-рішення було оскаржено до Державної податкової служби України. 13.04.2012 року ДПС України було прийнято рішення про результати розгляду повторної скарги (отримано поштою 23.04.2012 року), згідно якого скаргу позивача залишено без задоволення. Позивач вважає, що висновки, зроблені в Акті перевірки, не відповідають дійсності і позивач не припускав порушень, вказаних в Акті перевірки. Крім того, посилання відповідача в Акті перевірки на порушення вимог Цивільного кодексу України, й, відповідно, визнання недійсним (нікчемним) правочину, укладеного між ним та ПП «Інтер Парес» не відповідають вимогам статей 203, 204, 215, 228 Цивільного кодексу України, а визнання недійсним (нікчемним) правочину не входить до компетенції державної податкової інспекції. Крім того, позивач зазначав, що відповідно до п. 86.9. ст.86 Податкового кодексу України у разі, якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність. Однак відповідач, хоча перевірка проводилася на підставі постанови слідчого, прийняв податкові повідомлення-рішення, що оскаржуються, до набрання законної сили відповідним рішенням суду.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з наведених підстав.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, вважаючи його необгрунтованим.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд дійшов наступних висновків.
ТОВ «Бусоль» зареєстроване 01.10.2001 року у Біляївській районній державні адміністрації, свідоцтво про державну реєстрацію від 01.10.2001 року № 04057095Ю0010399, код ЄДРПОУ 31609685.
ТОВ «Бусоль» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 08.10.2001 року за № 434, станом на 30.12.2011 року перебувало на обліку в ДПІ у Біляївському районі Одеської області.
На підставі направлення на перевірку №946 від 19.12.2011 року, виданого ДПІ у Біляївському районі Одеської області та наказу № 1085 від 19.12.2011 року, співробітниками ДПС було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Бусоль» з питань правових відносин з ПП «Інтер Парес», за період з 01.10.2008 р. по 31.12.2008 р.
Дана перевірка була призначена постановою про призначення документальної позапланової перевірки від 03.10.2011 року старшого слідчого СВ ПМ ДПА в Одеській області Вдовиченко Д.М. по кримінальній справі №012010000132, яка порушена Генеральною прокуратурою України 02.06.11 року стосовно невстановлених осіб за ознаками злочинів, передбачених ч.5 ст.27, ч.3 ст.212, ч.2 ст.205, ч.1,3 ст.358 та ст. 218 КК України з використанням ПП „Інтер-Парес" код за ЄДРПОУ 35991407.
За результатами вказаної перевірки було складено Акт № 2339/23/31609685 від 30.12..2011 року, в якому наведені наступні порушення з боку позивача:
- п.п.5.3.9, п.5.3, ст. 5 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР „Про оподаткування прибутку підприємств" із змінами та доповненнями в результаті чого занижено податок на прибуток за 2008 рік на загальну суму 29167 грн., в т.ч. по періодам: за 4 квартал 2008 року на суму 29167 грн.
- п.п.7.4.5, п.7.4, ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доповненнями встановлено заниження податку на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 23333 грн. в т.ч.: за листопад 2008 року -5833 грн.. за грудень 2008 року - 17500 грн.
12 січня 2012 р., на підставі вказаного Акту перевірки, відповідно до підпункту 2 п.54.3 ст.54, п. 123.1 ст. 123 Податкового Кодексу України відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000052300 та №0000042300, згідно яких позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 23333 гривень, та штрафних санкцій - 5833 гривні, та зобов'язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 29167 гривень, та штрафних санкцій - 7292 грн., відповідно.
20.01.2012 року зазначений Акт перевірки та податкові повідомлення-рішення було оскаржено позивачем до Державної податкової служби в Одеській області.
19.03.2012 року ДПС в Одеській області було прийнято рішення про результати розгляду первинної скарги (отримано позивчем поштою 26.03.2012 року), згідно якого частково скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Біляївському районі Одеської області №0000052300 - у частині сплати податку на додану вартість на суму 5833 грн. та у частині застосування штрафних санкцій на суму 1458 грн., в іншій частині рішення відповідача залишено без змін, а скарга позивача - без задоволення.
З рішенням ДПС в Одеській області в частині незадоволення скарги заявника позивач не погодився і 28.03.2012 року оскаржив Акт перевірки та податкові повідомлення-рішення до Державної податкової служби України.
13.04.2012 року ДПС України було прийнято рішення про результати розгляду повторної скарги (отримано позивачем поштою 23.04.2012 року), яким скаргу позивача залишено без задоволення.
Як заначено вище, позапланова виїзна перевірка ТОВ "Бусоль" щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків ПП "Інтер Парес", код за ЄДРПОУ 35991407, за період з 01.10.2008 року по 31.12.2008 року, була проведена ДПІ у Біляївському районі Одеської області на підставі постанови старшого слідчого СВ ПМ ДПА в Одеській області від 03.10.2011р. в рамках кримінальної справи №012010000132, яка порушена Генеральною прокуратурою України 02.06.11 року стосовно невстановлених осіб за ознаками злочинів, передбачених ч.5 ст.27, ч.3 ст.212, ч.2 ст.205, ч.1,3 ст.358 та ст. 218 КК України з використанням ПП „Інтер-Парес" код за ЄДРПОУ 35991407.
У зазначеній постанові наведена інформація, що в ході досудового слідства у справі встановлено, що в червні 2008 року невстановленими особами з метою прикриття незаконної діяльності створено ПП „Інтер-Парес", засновником якого нібито виступив громадянин ОСОБА_1 Фактично вказана особа наміру на створення та реєстрацію вказаного товариства, а також на зайняття в ньому господарською діяльністю не мала, обов'язки керівника чи бухгалтера товариства не виконувала, бухгалтерську та іншу документацію не підписувала та печаткою не користувалась.
Однак, згідно п. 86.9. ст.86 Податкового кодексу України у разі, якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Проте, відповідачем порушено вимоги п.86.9 ст.86 Податкового кодексу України та прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення до набрання законної сили судовим рішенням по кримінальній справі, в межах якої слідчим податкової міліції було призначено дану перевірку.
Доводи відповідача про те, що кримінальну справу було порушено не у відношенні посадових осіб ТОВ "Бусоль", а тому податковий орган при прийнятті податкових повідомлень-рішень не пов'язаний строком набрання чинності вироком суду по кримінальній справі, в межах якої було призначено перевірку слідчим, - суд не бере до уваги, оскільки така позиція суперечить вимогам наведеної вище норми - п.86.9 ст.86 Податкового кодексу України, яка не ставить строки прийняття податкового повідомлення-рішення в залежність від того, чи порушено кримінальну справу у відношенні посадових осіб підприємства, що перевірялося, чи у відношенні посадових осіб інших підприємств (контрагентів).
Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Проте відповідачем не доведено суду правомірність та обґрунтованість оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Таким чином, суд вважає позов обгрутнованим та задовольняє його в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що згідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо, судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо, іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Тому судові витрати, понесені позивачем та підтверджені належними доказами, підлягають стягненню з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 69-71, 159-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусоль" - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0000042300 від 12 січня 2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусоль" з податку на прибуток приватних підприємств на 36459 грн. (тридцять шість тисяч чотириста п'ятдесят дев'ять гривень), в тому числі за основним платежем - 29167 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 7292 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0000052300 від 12 січня 2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусоль" з податку на додану вартість на 21875 грн. (двадцять одна тисяча вісімсот сімдесят п'ять гривень), в тому числі за основним платежем - 17500 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 4375 грн., з урахуванням рішення ДПС в Одеській області від 19 березня 2012 року № 5172/10/10-2007.
Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України в Біляївському районі Одеської області стягнути судові витрати у розмірі 583,34 грн. (п'ятсот вісімдесят три гривні 34 копійки) із Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусоль" (код ЄДРПОУ 31609685) шляхом їх безспірного списання із рахунку Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст виготовлено 04 вересня 2012 року.
Суддя: В.В.Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2012 |
Оприлюднено | 07.09.2012 |
Номер документу | 25871811 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні