Постанова
від 26.06.2012 по справі 2а-1592/12/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54002 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв.

26.06.2012 р. Справа № 2а-1592/12/1470

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Устинов І.А. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Прокурора Врадіївського району Миколаївської області,

до управління Пенсійного фонду України у Врадіївському районі Миколаївської області,

про визнання незаконним та скасування рішення від 28.10.2011 року,

ВСТАНОВИВ :

Прокурор Врадіївського району Миколаївської області звернувся до суду з позовом до управління Пенсійного фонду України у Врадіївському районі Миколаївської області про визнання незаконним та скасування рішення комісії з питань призначення та виплати пенсії та допомоги при управління Пенсійного фонду України у Врадіївському районі Миколаївської області від 28.10.2011 року про відмову у призначенні пенсії за вислугу років ОСОБА_1.

До суду надійшла зава від представника позивача про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження.

До суду надійшла заява від представника відповідача про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження.

Проаналізувавши матеріали справи, дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновків про наступне.

Рішенням засідання комісії з питань призначення та виплати пенсій та допомоги при управлінні ПФУ у Врадіївському районі від 28 жовтня 2011 року відмовлено в призначенні пенсії за віком ОСОБА_1 у зв'язку з відсутністю необхідного стажу роботи за вислугою років за відсутністю акредитаційного сертифікату ПП «Династія»з 12.08.2003 року.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про пенсійне забезпечення»громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до п. «е»ст. 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення»право на пенсію на пільгових умовах мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку. Постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 року №909 затверджено Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, відповідно до якого посада фармацевта аптеки з відповідним стажем дає право на пенсію за вислугу років.

До вказаного Переліку включено такі заклади як аптеки, аптечні кіоски, аптечні магазини, контрольно-аналітичні лабораторії та такі посади як провізори, фармацевти (незалежно від найменування посад), лаборанти.

ОСОБА_1 відповідно до записів в трудовій книжці працювала з 04.08.1986 по 07.12.2005 - фармацевтом аптеки №71, з 08.12.2005 по 28.02.2010 - фармацевтом ПП «Династія», з 01.03.2010 по 16.09.2011 року - фармацевтом фізичної особи - підприємця ОСОБА_2

Таким чином, ОСОБА_1 має визначений законодавством стаж для призначення пенсії на пільгових умовах.

В порушення вищевказаних вимог пенсійного законодавства на засіданні Комісії з питань призначення та виплати пенсії та допомоги при УПФУ у Врадіївському районі 28.10.2011 прийнято рішення про відмову в призначенні пенсії за вислугою років, в зв'язку з відсутністю необхідного стажу.

Відповідно до протоколу засідання Комісії від 28.10.2011 не прийнято до уваги стаж роботи ОСОБА_1 в ПП «Династія»фармацевтом протягом періоду з 08.12.2005 по 08.02.2010. Аргументовано таке рішення тим, що Переліком закладів охорони здоров'я не передбачено цей заклад та термін дії акредитаційного сертифікату ПП «Династія»закінчився 11.08.2003.

Не погодившись із рішенням Комісії ОСОБА_1 звернулась до Департаменту пенсійного забезпечення. 21.11.2011 нею отримано відповідь на звернення. У відповіді зазначено, що підстави для зарахування до спеціального стажу періоду роботи в ПП «Династія»з 07.12.2005 по 28.02.2010 та у ФОП ОСОБА_2 з 01.03.2010 по 16.09.2011 немає. Вказане рішення аргументовано тим, що ПП «Династія» та ФОП ОСОБА_2 не є аптечними установами, в зв'язку з відсутністю акредитації закладів.

Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я від 28.10.2002 №385 затверджено перелік закладів охорони здоров'я, відповідно до якого, аптека - заклад охорони здоров'я, основним завданням якого є забезпечення населення, закладів охорони здоров'я, підприємств, установ і організацій лікарськими засобами і виробами медичного призначення.

Відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»до ліцензійного реєстру на право виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами (за період з 2000 року) включена наступна інформація:

- про видачу ліцензії серії АВ №518255 терміном дії з 29.01.2010 року на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами ФО-П ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), а також засвідченої копії зазначеної ліцензії для відокремленого підрозділу, який провадить господарську діяльність за адресою АДРЕСА_2 ( аптека №1), аптечний пункт №1 ( АДРЕСА_3);

- про видачу ліцензії НОМЕР_2 терміном дії з 29.01.2010 року на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами ФОП ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), а також засвідченої копії зазначеної ліцензії для відокремленого підрозділу, який провадить господарську діяльність за адресою АДРЕСА_2 (аптека №1), аптечний пкт №1 (АДРЕСА_3);

- про видачу ліцензії НОМЕР_2 терміном дії з 09.05.2005 року по 09.02.2010 року на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами ПП «Династія»(АДРЕСА_4, ідентифікаційний код НОМЕР_3), яка була переоформлена у зв'язку із зміною місцезнаходження юридичної особи/місця проживання фізичної особи на ліцензію НОМЕР_4 терміном дії з 30.08.2006 року по 09.02.2010 року, а також засвідченої копії зазначеної ліцензії для відокремленого підрозділу за адресою АДРЕСА_2.

Так як ПП «Династія»відповідно до вимог чинного законодавства отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі лікарськими засобами, то підприємство є аптекою.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор або його заступник у межах своєї компетенції мають право опротестовувати акти Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих Рад, підприємств, установ, організацій, громадських об'єднань, а також рішення і дії посадових осіб.

10.02.2012 прокурором району винесено протест на рішення комісії з питань призначення та виплати пенсій та допомоги при УПФУ у Врадіївському районі від 28.10.2011 року про відмову в призначенні пенсії на пільгових умовах.

22.02.2012 до прокуратури Врадіївського району Миколаївської області надійшла відповідь на протест, якою у задоволені протесту відмовлено та вирішено не скасовувати вищевказане рішення комісії.

Відповідно до ч.4 ст. 21 Закону України «Про прокуратуру»у разі відхилення протесту або ухилення від його розгляду прокурор може звернутися з заявою до суду про визнання акта незаконним.

Відповідно до вимог статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, при цьому органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. «и»ст. 77 Основ законодавства України про охорону здоров'я, фармацевтичні працівники маю право на пільгові умови пенсійного забезпечення.

Право на пенсію за вислугу років для працівників освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення передбачено п. «е»ст. 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення»при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.

На виконання зазначеної норми постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.93 року № 909 затверджено Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років.

Зазначеним Переліком визначено заклади і установи охорони здоров'я та посади, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років. Серед цих посад зазначені: провізори, фармацевти (незалежно від найменування посад), лаборанти в аптеках, аптечних кіосках, в аптечних магазинах, в контрольно-аналітичних лабораторіях, незалежно від форми власності або відомчої належності таких закладів і установ.

Таким чином, підставою для призначення пенсії за вислугу років є робота на посаді провізора чи фармацевта у закладі віднесеному до закладів охорони здоров'я, при наявності загального стажу від 25 до 30 років, незалежно від віку.

Відповідно до ст. 3 Основ законодавства України про охорону здоров'я, заклади охорони здоров'я - підприємства, установи та організації, завданням яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров'я шляхом подання медико-санітарної допомоги, включаючи широкий спектр профілактичних і лікувальних заходів або послуг медичного характеру, а також виконання інших функцій на основі професійної діяльності медичних працівників.

Види закладів охорони здоров'я, які забезпечують безпосередню охорону здоров'я населення, передбачені ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я: санітарно-профілактичні, лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі, санаторно-курортні, аптечні, науково-медичні та інші заклади охорони. Заклади охорони здоров'я створюються підприємствами, установами та організаціями з різними формами власності, а також приватними особами при наявності необхідної матеріально-технічної бази і кваліфікованих фахівців з дотриманням порядку і умов створення закладів охорони здоров'я, державної реєстрації та акредитації цих закладів, порядку ліцензування медичної практики, виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, які визначається актами законодавства України. Працівники цих закладів мають право на пільгові умови пенсійного забезпечення.

Згідно з п. 3 наказу Міністерства охорони здоров'я № 385 від 28.10.2002 р. «Про затвердження переліків закладів охорони здоров'я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров'я», до фармацевтичних (аптечних) закладів відносяться: аптека, аптечна база (склад), база (склад) медичної техніки, база спеціального медичного постачання (центральна, республіканська, обласна), контрольно-аналітична лабораторія, лабораторія з аналізу якості лікарських засобів, магазин (медичної техніки, медичної оптики).

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 працювала в аптеці №71 на посаді фармацевта аптеки №71 з 04.08.1986 року по 07.12.2005 року , фармацевтом ПП «Династія»з 08.12.2005 року по 28.02.2010 року, фармацевтом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 з 01.03.2010 року по 16.09.2011 року, що підтверджується копією трудової книжки (а. с. 13-14).

Крім того, ПП «Династія»в зазначений період мало право на здійснення роздрібної торгівлі лікарськими засобами, що підтверджується копією відповідної ліцензії (а.с. 23-25).

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не надано доказів, які б підтверджували, що відмова позивачці в зарахуванні до спеціального стажу періоди її роботи в АА «Династія»з 07.12.2005 року по 28.02.2010 року та у ФОП ОСОБА_2 з 01.03.2010 року по 16.09.2011 року, а також призначенні пенсії за вислугу років як працівнику охорони здоров'я, є обґрунтованою та прийнятою у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Керуючись статтями 158, 160-163, 167 КАС України суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити.

2. Скасувати рішення Комісії з питань призначення та виплати пенсії та допомоги при управлінні Пенсійного фонду України у Врадіївському районі від 28.10.2011 року про відмову в призначенні пенсії за вислугу років ОСОБА_1.

Відповідно до п.1 ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25983842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1592/12/1470

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 26.06.2012

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 16.03.2012

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні