Постанова
від 11.09.2012 по справі 2а-3820/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2012 року 2а-3820/12/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., при секретарі судового засідання - Мостовому О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу

за позовомТовариства з додатковою відповідальністю "Електропобутприлад" доВідділу Держкомзему у м. Васильків Київської області провизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з додатковою відповідальністю "Електропобутприлад" (надалі - позивач), як правонаступник ВАТ "Електропобутприлад", звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу Держкомзему у м. Васильків Київської області (надалі - відповідач) про визнання протиправними дій відповідача щодо зміни місця розташування земельної ділянки за прив'язкою координат, затвердженої в 2007 році технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки кадастровий номер 3210700000:04:030:0011 в оренду ВАТ "Електропобутприлад" під існуючою виробничою базою в м. Василькові, вул. Тракторна, 9 та зобов'язання відповідача відновити становище стосовно місцезнаходження території, яке існувало ВАТ "Електропобутприлад" в 2007 році, шляхом проведення повторних вимірів прив'язки координат кадастрового плану та відновлення меж на місцевості земельної ділянки кадастровий номер 3210700000:04:030:0011, переданої в оренду ВАТ "Електропобутприлад" для обслуговування існуючої виробничої бази в м. Василькові, вул.Тракторна, 9.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, направивши лист із проханням слухати справу у відсутність його представника, надавши суду заперечення на позов.

11 вересня 2012 року у судовому засіданні було розглянуто клопотання представника ПП "Компанія РЕН 1" ОСОБА_1, який просив залучити його в якості третьої особи, для розгляду справи.

Ознайомившись з документами, суд відмовив представнику ПП "Компанія РЕН 1" ОСОБА_1 у задоволенні його клопотання, який не надав суду доказів порушення його прав, що надавало йому можливість приймати участь в судовому процесі.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 31 жовтня 2007 року Рішенням 23 сесії 5 скликання Васильківська міська рада затвердила виготовлену та погоджену технічну документацію із землеустрою щодо передачі земельної ділянки площею 2,8416 га, кадастровий № 3210700000:04:030:0011 строком на 25 років в оренду під існуючою виробничою базою ВАТ "Електропобутприлад" по вул. Тракторній, 9 в м. Василькові.

Згідно пунктів 4, 5 зазначеного Рішення міському голові було доручено укласти Договір оренди земельної ділянки, що було виконано 16.01.2008 року, зареєструвавши зазначений Договір за № 040832600001 в книзі державної реєстрації ДЗК, після чого у ВАТ "Електропобутприлад" згідно ст. 125 Земельного кодексу України виникло право землекористувача.

У лютому 2012 року виник спір за межі земельної ділянки з суміжним землекористувачем ПП "Компанія РЕН 1", яка розташована по вул. Тракторна, 9-а в м.Василькові із західної сторони земельної ділянки ТДВ "Електропобутприлад" та стала землекористувачем 11.02.2011 року.

Для вирішення земельного спору на місце розташування земельних ділянок виїхала Узгоджувальна комісія Васильківської міської ради по вирішенню земельних спорів, яка після вивчення технічної документації землеустрою землекористувачів прийняла рішення за № 26-с від 22.02.2012 року, в якому зазначила що технічна документація землеустрою ВАТ "Електропобутприлад" відповідає вимогам чинного законодавства України, а технічна документація землеустрою ПП "Компанія РЕН 1" виготовлена з порушенням, що призвело до конфліктної ситуації.

Згодом, Позивач дізнався про те, що його земельна ділянка надана йому на правах оренди, зміщена на схід більше 12 метрів в базі координат земельного кадастру, накладається на нерухоме майно та на земельні ділянки суміжних землекористувачів - ТОВ "Тандем", ТОВ "СНОК ЛТД", ПАТ "Васильківське АТП", які також зміщені на схід на таку ж відстань.

З метою коректування місця розташування земельної ділянки, ТДВ "Електропобутприлад" разом із проектною організацією звернулось до Відділу Держкомзему у м. Васильків із заявою за № 30 від 16.02.2012 року про коректування місця розташування земельної ділянки та відновлення меж на місцевості, на що одержали відповідь за № 185/03-02 від 22.02.2012 року про те, що внести зміни неможливо, оскільки при повторних вимірах встановлено, що земельна ділянка ТДВ "Електропобутприлад" буде накладатися на інші, тобто на ділянку яку вже зайняла ПП "Компанія РЕН 1".

Позивач повторно направив до Відділу Держкомзему у м. Васильків претензію за №33 від 14.03.2012 року, в якій зазначив про причину таких накладок і про необхідність негайного коректування координат у їхній базі для виправлення існуючих зміщень земельних ділянок, що протирічить кадастровим планам і висновкам, які були належним чином затверджені всіма інстанціями, в тому числі Відділом Держкомзему у м. Васильків.

Листом за № 293/03-02 від 21.03.2012 року Відділ Держкомзему у м. Васильків повторно відмовився привести у відповідність місце розташування земельної ділянки Позивача відповідно до існуючої технічної документації із землеустрою, порушуючи тим самим право землекористувача повноцінно користуватися земельною ділянкою та правом користуватися своїм майном, яке залишилося за межами території.

Для встановлення незалежної експертизи Позивач звернувся в асоціацію "УкрЕксПромБуд", яка, маючи відповідну ліцензію Держкомзему серії АГ № 579383 від 29.12.2011 року, дослідила технічну документацію землеустрою ВАТ "Електропобутприлад" за 2002 рік та 2007 рік та технічну документацію землеустрою ПП "Компанія РЕН 1" за 2011 рік та надала 02.07.2012 року експертний висновок "Звіт про проведення дослідження на відповідність технічної документації землеустрою", яким встановили що:

- технічна документація землеустрою ВАТ "Електропобутприлад" містить всі необхідні документи, вказані в ст. 56 Закону України "Про землеустрій";

- технічна документація землеустрою ПП "Компанія РЕН 1", яка виготовлена ТОВ "Земельний кадастр" в 2010 році, не містить всіх необхідних документів та виконана з грубими порушеннями Закону України "Про землеустрій" і не може бути використана для укладання договору оренди земельної ділянки.

Враховуючи вищезазначене, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Поняття земельних відносин, набуття та припинення права власності на земельні ділянки, оренди земельних ділянок, суб'єктів та об'єктів земельних відносин, обмеження щодо використання та охорони земель визначено вимогами Земельного кодексу України.

Статтею 2 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Згідно зі статтею 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до пункту 6 Порядку ведення Поземельної книги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1021 від 09 вересня 2009 року, поземельна книга відкривається та ведеться на кожну земельну ділянку:

- у паперовому вигляді - територіальними органами Держземагентства;

- в електронному вигляді - операторами - структурними підрозділами державного підприємства "Центр державного земельного кадастру", яке є адміністратором автоматизованої системи державного земельного кадастру, які мають доступ та вносять відомості до автоматизованої системи державного земельного кадастру (далі - автоматизована система), формують з її використанням аркуші Поземельної книги та аркуші витягів з неї, перевіряють результати робіт із землеустрою в електронному вигляді, дані про які містяться в файлі обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді (далі - обмінний файл).

Автоматизована система є інформаційною системою, що містить відомості про правовий режим земель, державну реєстрацію земельних ділянок, кадастрове зонування, кадастрові зйомки, бонітування ґрунтів, економічну оцінку земель, грошову оцінку земельних ділянок, а також про кількісний облік земель та їх якість.

Згідно з пунктом 4 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 15 від 12 січня 1993 року, (надалі - Положення) державний земельний кадастр ведеться Держкомземом та його територіальними органами, які здійснюють його формування, ведення, збереження і забезпечують доступ до відповідної інформації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Адміністратором автоматизованої системи державного земельного кадастру є державне підприємство "Центр державного земельного кадастру".

Згідно з пунктом 7 Положення до земельно-кадастрової документації належать кадастрові карти та плани (графічні і цифрові), схеми, графіки, текстові та інші матеріали, які містять відомості про межі адміністративно-територіальних утворень, межі земельних ділянок власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів.

Відповідно до вимог Закону України "Про землеустрій" землеустрій базується на принципах дотримання законності; особи, винні в порушенні законодавства у сфері землеустрою, несуть відповідальність згідно із законом; шкода заподіяна в результаті здійснення землеустрою майну юридичної особи, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу.

В силу частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не надав суду обґрунтованих доказів зміщення координат в базі Держкомзему, що спростовують помилку допущеними їхніми працівниками при формуванні зведеного кадастрового плану, а факти, на які посилається представник відділу Держкомзему в запереченнях, не відповідають дійсності та доказам, які знаходяться в справі, також відповідачем не було надано суду письмових доказів реагування чи намірів відділу Держкомзему по приведенню у відповідність технічних документацій з даними бази координат, що свідчить про бездіяльність, яка призвела до порушення норм чинного законодавства.

Враховуючі викладені норми чинного законодавства, всебічно розглянувши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 69, 70, 71, 72, 86, 159 -163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Товариства з додатковою відповідальністю "Електропобутприлад" - задовольнити.

Визнати дії Відділу Держкомзему у м. Васильків Київської області щодо зміни місця розташування земельної ділянки за прив'язкою координат, затвердженої в 2007 році технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки кадастровий номер 3210700000:04:030:0011 в оренду ВАТ "Електропобутприлад" під існуючою виробничою базою в м. Василькові, вул. Тракторна, 9 - протиправними.

Зобов'язати Відділ Держкомзему у м. Васильків Київської області відновити становище стосовно місцезнаходження території, яке існувало ВАТ "Електропобутприлад" в 2007 році до порушення прав та законних інтересів суб'єкта господарювання, шляхом проведення повторних вимірів прив'язки координат кадастрового плану та відновлення меж на місцевості земельної ділянки кадастровий номер 3210700000:04:030:0011, переданої в оренду ВАТ "Електропобутприлад" для обслуговування існуючої виробничої бази в м.Василькові, вул. Тракторна, 9.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Балаклицький А. І.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 14 вересня 2012 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2012
Оприлюднено18.09.2012
Номер документу25999300
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3820/12/1070

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 04.10.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Постанова від 11.09.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 09.08.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні