КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 вересня 2012 року 2а-1043/12/1070
приміщення суду за адресою:м. Київ, бул. Лесі Українки, 26
час прийняття постанови : 14 год. 20 хв.
Київський окружний адміністративний суду у складі:
головуючого - судді Лиска І.Г.
при секретарі - Васковець М.С.
за участю
представника позивача Грабовецької Ф.Ф., ОСОБА_1
представника відповідача Ступака Р.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Паливо-ТНК" до Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області про скасування податкових повідомлень - рішень від 03.11.2011 року №0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000792301,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Паливо -ТНК» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області та просить скасувати податкові повідомлення -рішення від 03.11.2011 року №0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000792301.
В обґрунтування своїх вимог вказує, що Головним державним податковим ревізором - інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового контролю юридичних осіб Фастівської ОДПІ Київської області, інспектором ІІ рангу Вернигорою А.О. (надалі Відповідач) на підставі направлення від 03.10.2011 р. № 762 від 04.10.2011р.№766, від 04.10.2011 р. №765 виданого Фастівською ОДПІ проведена позапланова перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 р. по 30.06.2011 р. TOB «Палива-ТНК»(надалі Позивач).
Після закінчення перевірки складений Акт від 18 жовтня 2011р. № 374/61/2301- 33171171 (далі-Акт перевірки) згідно якого відповідач встановив, що TOB «Паливо -ТНК»занижений податок на прибуток на суму 3 019041 грн., та за 2 квартал 2011 р. на суму 752551,36 грн., занижений податок на додану вартість за період, що перевірявся на суму 2 932594,79 грн., завищена сума бюджетного відшкодування за 2010 р. в розмірі 57 806 грн., а за 2011 рік в розмірі 61 980 грн.
Відповідач за результатами перевірки надіслав на адресу позивача: Податкове повідомлення-рішення від 03.11.2011р. №0000762301 на суму 3 771 593,34 грн. податку на прибуток та 650060,71 грн. штрафних санкцій; Податкове повідомлення-рішення від 03.11.2011р. №0000772301 на суму 2 932 594,79 грн. податку на додану вартість та 487 186, 03 грн. штрафних санкцій;Податкове повідомлення-рішення від 03.11.2011р. №0000782301 на суму 57 806 грн. завищення суми бюджетного відшкодування за 6 міс.2010 р;Податкове повідомлення-рішення від 03.11.2011р. №000079230 на суму штрафних санкцій в розмірі 61 981 грн. за завищення суми бюджетного відшкодування за 6 міс.2011р., які отримані позивачем 04.11.2011 року в поштовому відділенні м. Фастова.
11.11.2011 року позивачем до ДПА в Київській області була направлена скарга. Державна податкова адміністрація в Київській області Рішенням про результати розгляду скарги від 13.01.2012 р. № 87/10/25017/374-69 залишила без змін податкові-рішення Фастівської ОДПІ від 3 листопада 2011 р. № 0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000782301, а скаргу без задоволення.
27.01.2012 р. позивачем відправлена повторна скарга до ДПС України, але скарга не була розглянута, про що було отримано Рішення 14.02.2012 р.
Позивач вважає, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення прийняті відповідачем необґрунтовано, безпідставно, з порушенням та суперечать чинному законодавству, без дослідження законодавчих та документальних актів, тому податкові повідомлення - рішення повинні бути визнані недійсними.
У судовому засіданні представник позивача Грабовецька Ф.Ф., ОСОБА_1 підтвердили обставини, викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили позов задовольнити, скасувати податкові повідомлення -рішення від 03.11.2011 року №0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000792301.
Відповідач -Фастівська об'єднана державна податкова інспекція Київської області вважає адміністративний позов таким, що не містить аргументованих доводів, які б давали підстави вважати позивачу, що рішення винесені відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства України, та просить відмовити у задоволенні позову повністю.
У судовому засіданні представник відповідача Ступак Р.В. заперечував проти позовних вимог з підстав зазначених у письмових запереченнях на позов, просив відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши представників сторін, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини та вважає, що позов не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Паливо -ТНК»зареєстровано як юридичну особу Виконавчим комітетом Фастівської міської ради Київської області 28.04.2004 року, ідентифікаційний код юридичної особи 33171171.
В період з 03.10.2011р. по 11.10.2011р. на підставі направлень від 03.10.2011року №762, від 04.10.2011року № 765 та № 766 працівниками Фастівською ОДПІ Київської області, згідно із ст.20, п.п.75.1.2. п.75.1 ст.75, пп.78.1.2 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 ПК України та відповідно до Наказу Фастівської ОДПІ Київської області від 03.10.2011р. №704, проведена позапланова виїзна перевірка Позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 по 30.06.2011 року.
В ході перевірки встановлені наступні порушення:
1) пп.4.1.1, п.4.1 ст.4, п.5.1 ст.5, пп.11.3.1, п.11.3, ст.11 Закону України від 28.12.94 №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»зі змінами та доповненнями (далі - Закон України №334/94-ВР), в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 3019041,98 грн., у тому числі: за IV квартал 2009 року на 449222,53 грн.; за І квартал 2010 року на 368827,05 грн.; за II квартал 2010 року на 694907,66 грн.; III квартал 2010 року на 570173,49 грн.; за IV квартал 2010 року на 517108,09 грн.; за 1 квартал 2011 року на 418803,16 .грн.;
2) п.135.1, пп.135.4.1, п.135.4 ст.135, п.137.1, ст.137, пп.138.10.3 п.138.10 ст.138 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 752551,36 грн. в тому числі за 2 квартал 2011 року на 752551,36 грн.;
3) пп.7.3.1, п.7.3 та п.п.7.4.1, 7.4.4 п.7.4 ст.7 , п.4.1, ст.4 Закону України від 03.04.97 №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" із змінами та доповненнями (далі - Закон України від 03.04.97 №168/97-ВР), в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся всього на суму 1948740,11 грн., у тому числі: за жовтень 2009 року на 92028,90 грн.; за листопад 2009 року на 82285,16 грн.; за грудень 2009 року на 92710,97 грн.; за січень 2010 року на 50319,47 грн.; за лютий 2010 року на 113111,86 грн.; за березень 2010 року на 172372,32 грн.; за квітень 2010 року на 149799,60 грн.; за травень 2010 року на 220267,62 грн.; за червень 2010 року на 179664,32 грн.; за липень 2010 року на 167377,43 грн.; за серпень 2010 року на 171200,13 грн.; за вересень 2010 року на 117561,04 грн.; за жовтень 2010 року на 138101,23 грн.; за листопад 2010 року на 162272,51 грн.; за грудень 2010 року на 39667,55 грн.;
4) п.185.1 ст.185, п.187.1. ст.187, п.198.3 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся всього на суму 983854,68 грн., у тому числі: за січень 2011 року на 107725,87 грн.; за лютий 2011 року на 83281,65 грн.; за березень 2011 року на 147610,82 грн.; за квітень 2011 року на 236881,35 грн.; за травень 2011 року на 260102,05 грн.; за червень 2011 року на 148252,94 грн.;
5) п. 7.3.1, п. 7.3 та п.п.7.4.1, 7.4.4 п.7.4 ст. 7 , п. 4.1, ст. 4, пп. 7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України №168/97-ВР, в результаті чого встановлено завищення заявленої суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів в періоді, що перевірявся на суму 57806 грн., в тому числі: за червень 2010 року на 57806 грн.;
6)п.185.1 ст.185 та п.187.1. ст.187, п.198.3 ст. 198, п.200.3, п.200.4 ст.200 ПК України, в результаті чого встановлено завищення залишку від'ємного значення (р.24 податкової декларації з податку на додану вартість) на загальну суму 61980 грн., в тому числі: за червень 2011 року на 61980 грн., та встановлено завищення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту, яка включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (р.20.2 податкової декларації з податку на додану вартість) на суму 17245 грн., в тому числі за червень 2011 року на 17245 грн.;
7) п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000 року №2181 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»в частині неподання у строки визначені законодавством розрахунку комунального податку за період з 01.10.09 по 30.06.11, а саме: 4 квартал 2009 року, 1 квартал 2010 року, 2 квартал 2010 року, 3 квартал 2010 року, 4 квартал 2010 року;
8)п. а та п.п. б п.19.2 ст.19 Закону України від 22.05.03 №889-ІУ «Про податок з доходів фізичних осіб»із змінами та доповненнями (далі - Закон України №889-ІУ), в результаті чого недоутримано та несвоєчасно перераховано до бюджету в періоді що перевірявся податок з доходів фізичних осіб на загальну суму 977,91 грн., в тому числі: за III квартал 2010 року на 977,91 грн. та не подано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за формою №1-ДФ за III - й квартал 2010 року.
Не погоджуючись із висновками акту перевірки позивач звернувся до Фастівської ОДПІ Київської області із запереченнями на Акт перевірки від 25.10.2011р. №8/09 (вхідний від 25.10.2011р. №5521/14 Фастівської ОДПІ), на які листом від 31.10.2011р. №5869/10/2301 податковим органом була надана відповідь.
За результатами розгляду Акту перевірки та заперечень Фастівською ОДПІ Київської області були прийняті податкові повідомлення-рішення від 03 листопада 2011 року:
-№0000762301 форми «Р»про збільшення грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств на 4421654,05 грн., в т.ч. 3771593,34 грн. основного платежу та 650060,71 грн. штрафних (фінансових) санкцій;
- №0000772301 форми «Р»про збільшення грошового зобов'язання по податку на додану вартість на 3419780,82 грн., в т.ч. 2932594,79 грн. основного платежу та 487186,03 грн. штрафних (фінансових) санкцій;
- №0000782301 форми «В1»про зменшення суми бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 57806 грн. за червень 2010 року;
- №0000792301 форми «В4»про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість у розмірі 61980 грн. за червень 2011 року та застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 гривні;
- №0000802301 форми «Р»про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 850 грн. за неподання у строки визначені законодавством розрахунку комунального податку;
- №0000091702 форми «Р»про збільшення грошового зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб на 1222,39 грн., в т.ч. 977,91 грн. основного платежу та 244,48грн. штрафних (фінансових) санкцій.
11.11.2011 року позивачем до ДПА в Київській області була направлена скарга №9/9 на податкові повідомлення -рішення від 3 листопада 2011 р. № 0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000782301. Державна податкова адміністрація в Київської області Рішенням про результати розгляду скарги від 13.01.2012 р. № 87/10/25017/374-69 залишила без змін податкові-рішення Фастівської ОДПІ від 3 листопада 2011 р. № 0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000782301, а скаргу без задоволення.
27.01.2012 р. за №1/4 позивачем відправлена повторна скарга до ДПС України, але скарга не була розглянута про, що було отримано Рішення 07.02.2012 р. №2316/6/1021155 про залишення скарги без розгляду.
Позивач з податковими повідомленнями-рішеннями від 03.11.2011 року №0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000792301не погоджується та оскаржив їх до суду.
Щодо податкового повідомлення -рішення №0000762301 форми «Р» , яким збільшення грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств на 4421654,05 грн., в т.ч. 3771593,34 грн. основного платежу та 650060,71 грн. штрафних (фінансових) санкцій суд зазначає наступне.
В ході перевірки при звірці звітів по РРО, журналів РРО, касової книги встановлено, що позивачем в повному обсязі оприбутковувано у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, в повному обсязі відображено виручку по РРО в звітних документах, згідно п.4.2. «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від №637 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.05 за № 40/10320 із змінами та доповненнями внесеними Постановою Правління Національного банку України від 10.08. 2005 року №277 «Про затвердження до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», де передбачено, що усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі, але на порушення пп.4.1.1, п.4.1 ст.4, пп.11.3.1, п.11.3, ст.11 Закону України №334/94-ВР позивачем не було не задекларовано валовий дохід за перевіряємий період 01.10.2009р. по 31.03.2011р. на загальну суму 12072378,65 грн., в тому числі: за 4 квартал 2009 року на суму 1796265,10 грн., за 1 квартал 2010 року на суму 1474644,90грн., за 2 квартал 2010 року на суму 2779007,65 грн., за 3 квартал 2010 року на суму 2280067,95 грн. за 4 квартал 2010 року на суму 2067806,4 грн.; за 1 квартал 2011 року на суму 1674586,65 гривень.
Відповідачем позивачу листом від 04.10.2011року №5312/10/23-1 було надано запит щодо встановлених порушень. На дату складання Акту перевірки письмові пояснення посадовими особами позивача щодо встановлених порушень надані згідно листа № 5507/10 від 10.10.11 року.
Згідно пояснень директора ТОВ «Паливо -ТНК» ОСОБА_1, який є також директором та засновником ПП ІНФОРМАЦІЯ_1, яке надавало TOB «Паливо-ТНК»паливно-мастильні матеріали на відповідальне зберігання з правом відпуску ПММ за талонами (картонками) згідно договору від 01.09.2008 року.
Відповідно до Інструкції «Про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України»від 20 травня 2008 року N 281/171/578/155, талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Перевіркою та у судовому засіданні було встановлено , що облік талонів на підприємстві не ведеться. Оборотно-сальдові відомості по рахунках 331 «Грошові документи в національній валюті»та рахунку 08 «Бланки суворої звітності»підприємством на запит Фастівської ОДПІ Київської області № 5312/10/2301 від 04.10.2011 року для перевірки не були надані, пояснення щодо відображення талонів в бухгалтерському обліку на підприємстві відсутні.
Відповідно до визначення п.1.24 п.1 Закону України №334/94-ВР, відповідальне зберігання - господарська операція платника податку, що передбачає передання згідно з договорами схову матеріальних цінностей на зберігання іншій особі без права їх використання у господарському обороті такої фізичної чи юридичної особи, з подальшим поверненням цих матеріальних активів платника податку без змін їх якісних або кількісних характеристик.
Оскільки підприємство в повному обсязі оприбутковувало у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, якими підтверджено факт продажу товару та в повному обсязі відображало виручку по РРО в звітних документах, тим самим використовувало надані на зберігання ПММ у своєму господарському обороті згідно договору від 01.09.2008 року.
Таким чином господарські операції, які були здійснені відповідно до договору від 01.09.2008 року не підпадають під визначення поняття відповідального зберігання, визначеного в п.1.24 п.1 Закону України №334/94-ВР, крім того касовими чеками - розрахунковими документами, підтверджений факт продажу товару (ПММ) (стор.7-8 акту).
При звірці звітів по РРО, журналів РРО, касової книги встановлено, що підприємство ТОВ «Паливо -ТНК» в повному обсязі оприбутковувало у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, в повному обсязі відображало виручку по РРО в звітних документах, згідно п.4.2. «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р.№637 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.05 за №40/10320 із змінами та доповненнями внесеними Постановою Правління Національного банку України від 10.08.2005 №277р. «Про затвердження до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», де передбачено, що усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі, але на порушення п.135.1, ст.135, пп.135.4.1, п.135.4 ст.135, п.137.1, ст.137 ПК України підприємством не задекларовано валовий дохід за перевіряємий період з 01.04.2011р. по 30.06.2011р. на загальну суму 3271336,65 грн., в тому числі: за 2 квартал 2011 року на суму 3271336,65 грн.
Крім цього, в ході проведеної перевірки позивача встановлено, що директор TOB «Паливо-ТНК»ОСОБА_1 є директором та засновником ПП ІНФОРМАЦІЯ_1, код 20601977, що не заперечувалось позивачем у судовому засіданні.
Фастівською ОДПІ з 28.03.2011 року по 15.04.2011 року була проведена планова виїзна документальна перевірка ПП ІНФОРМАЦІЯ_1з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року. В ході проведеної перевірки не встановлено укладання договору відповідального зберігання між ПП ІНФОРМАЦІЯ_1та TOB «Паливо-ТНК». В ході перевірки ПП ІНФОРМАЦІЯ_1було надано запит про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження з приводу ведення фінансово-господарської діяльності підприємства (листом від 01.04.11 № 1570/10/2301). ПП ІНФОРМАЦІЯ_1під час перевірки не було надано договір відповідального зберігання від 01.09.2008 року, який передбачає відпуск нафтопродуктів по талонам через заправочні станції TOB «Паливо-ТНК». Крім того, під час перевірки не встановлено використання талонів в фінансово-господарській діяльності ПП ІНФОРМАЦІЯ_1, а саме облік талонів на підприємстві не ведеться. Оборотно-сальдові відомості по рахунках 331 "Грошові документи в національній валюті" та рахунку 08 "Бланки суворої звітності" підприємством на запит Фастівської ОДПІ № 1570/10/2301 від 01.04.2011 року для перевірки не надані, пояснення щодо відображення талонів в бухгалтерському обліку на підприємстві відсутні.
В порушення п.5.1 ст.5 Закону України №334/94-ВР позивачем завищено валові витрати за перевірений період, на загальну суму 3788,24 грн., в тому числі за 4 квартал 2009 року в сумі 624,99 грн., за 1 квартал 2010 року в сумі 663,29 грн., за 2 квартал 2010 року в сумі 624,99 грн., за 3 квартал 2010 року в сумі 624,99 грн., за 4 квартал 2010 року в сумі 624,99 грн., за 1 квартал 2011 року в сумі 624,99 гривень.
За період з 01.10.2009р. по 31.03.2011р. позивачем неправомірно віднесено до складу валових витрат послуги по щомісячному обслуговуванню РРО відповідно до укладеного договору №788 від 17.03.08, які надавались TOB «Біатрон-6»на загальну суму 3788,24 гривень.
Перевіркою встановлено, що на балансі підприємства відсутні основні засоби, а реєстратори розрахункових операцій є власністю ПП ІНФОРМАЦІЯ_1та надані в оренду TOB «Паливо-ТНК»згідно договорів оренди №0235-18 від 06.05.2008 року та № 0107-10 від 21.02.2005 року»
Також, встановлено, що на порушення пп.138.10.3 п.138.10 ст.138 ПК України TOB «Паливо-ТНК»за період з 01.04.2011р. по 30.06.2011р. неправомірно віднесено до складу витрат на утримання основних засобів (додаток ВЗ до рядка 06.3 податкової декларації) послуги по щомісячному обслуговуванню РРО відповідно до укладеного договору №788 від 17.03.2008р., які надавались TOB «Біатрон-6»на загальну суму 624,99 гривень».
За період з 01.10.2009р. по 30.06.2011р. встановлено заниження податку на прибуток всього на суму 3771593,34 грн., у тому числі: за IV квартал 2009 року - 449222,53 грн.; за І квартал 2010 року - 368827,05 грн.; за II квартал 2010 року - 694907,66 грн.; III квартал 2010 року - 570173,49 грн.; за IV квартал 2010 року - 517108,09 грн.; за 1 квартал 2011 року - 418803,16 грн.; за 2 квартал 2011 року - 752551,36 гривень .
Щодо податкових повідомлень -рішень від 03.11.2011 року №0000772301, №0000782301, №0000792301 суд зазначає наступне.
На порушення пп.7.3.1, п.7.3, ст.7, п.4.1, ст.4 Закону України №168/97-ВР позивачем не включено до податкових зобов'язань з податку на додану вартість суму 2079558,40 грн., в тому числі: за жовтень 2009 року - 133274,23 грн.; за листопад 2009 року - 116910,49 грн.; за грудень 2009 року - 109068,30 грн.; за січень 2010 року - 65200,14 грн.; за лютий 2010 року - 112425,19 грн.; за березень 2010 року - 117303,65 грн.; за квітень 2010 року - 179049,93 грн.; за травень 2010 року - 201842,95 грн.; за червень 2010 року - 174908,65 грн.; за липень 2010 року - 167335,76 грн.; за серпень 2010 року - 171633,46 грн.; за вересень 2010 року - 117044,37 грн.; за жовтень 2010 року - 138059,56 грн.; за листопад 2010 року -162230,84 грн.; за грудень 2010 року - 113270,88 гривень.
Встановлено, що згідно звітів РРО, поданих до Фастівської ОДПІ суми розрахунків, які задекларовані по реєстраторах розрахункових операцій, сфера застосування яких - роздрібна торгівля ПММ, не включено підприємством до бази оподаткування податком на додану вартість, чим порушено п.4.1, ст.4 Закону України №168/97-ВР.
При звірці звітів по РРО, журналів РРО, касової книги встановлено, що підприємство в повному обсязі оприбутковувало у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, в повному обсязі відображало виручку по РРО в звітних документах, згідно п.4.2. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.04 №637 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.01.05 за №40/10320 із змінами та доповненнями внесеними Постановою Правління Національного банку України від 10.08.05 №277 "Про затвердження до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", де передбачено, що усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі (стор.24-25 акту).
Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.10.2009р. по 30.06.2011 роу встановлено його завищення всього на суму 882,73 грн., у тому числі: за жовтень 2009 року - 41,67 грн.; за листопад 2009 року - 41,67 грн.; за грудень 2009 року - 41,67 грн.; за січень 2010 року - 49,33 грн.; за лютий 2010 року - 41,67 грн.; за березень 2010 року - 41,67 грн.; за квітень 2010 року - 41,67 грн.; за травень 2010 року - 41,67 грн.; за червень 2010 року - 41,67 грн.; за липень 2010 року - 41,67 грн.; за серпень 2010 року - 41,67 грн.; за вересень 2010 року - 41,67 грн.; за жовтень 2010 року -41,67 грн.; за листопад 2010 року - 41,67 грн.; за грудень 2010 року - 41,67 грн.; за січень 2011 року - 41,67 грн.; за лютий 2011 року - 41,67 грн.; за березень 2011 року - 41,67 грн.; за квітень 2011 року - 41,67 грн.; за травень 2011 року - 41,67 грн.; за червень 2011 року - 41,67 гривень.
А також, перевіркою встановлено, що TOB «Паливо - ТНК»за період з 01.10.2009р. по 30.06.2011р. неправомірно віднесено до складу податкового кредиту послуги по щомісячному обслуговуванню РРО, які надавались TOB «Біатрон-6»згідно укладеного договору № 788 від 17.03.2008р. та відповідно виписаних податкових накладних на загальну суму 882,73 гривень (стор.28, 34 акту).
Відповідно до пп.4.1.1, п.4.1 ст.4 Закону України №334/94-ВР валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами. Валовий доход включає загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону).
Відповідно до пп.11.3.1, п.11.3, ст.11 Закону України №334/94-ВР датою збільшення валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного надання результатів робіт (послуг) платником податку.
Відповідно до ст. 334 Цивільного кодексу України право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно статті 2 Закону України від 06.07.95 №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" із змінами і доповненнями (далі - Закон України №265/95-ВР) реєстратор розрахункових операцій визначено як пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), в тому числі для реєстрації їх кількості.
Відповідно до статті 1 Закону реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами, які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Згідно з нормами цього Закону касовий чек є розрахунковим документом, який підтверджує факт продажу товару.
Поряд з тим відповідно до норм Цивільного кодексу України за договором купівлі- продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати товар у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. Тобто продажем товару є не тільки сплата покупцем певної суми коштів, а й приймання-передача товару від продавця у власність покупця (фактичне набуття права власності на товар).
Як зазначалось вище, Відповідно до Інструкції «Про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України»від 20 травня 2008 року , талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому .Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери. Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N17-НП»(пп.10.3.3.1, 10.3.3.2 п. 10.3.3 розд.10.3 Інструкції).
Відповідно до визначення п.1.24 п.1 Закону України №334/94-ВР відповідальне зберігання - господарська операція платника податку, що передбачає передання згідно з договорами схову матеріальних цінностей на зберігання іншій особі без права їх використання у господарському обороті такої фізичної чи юридичної особи, з подальшим поверненням цих матеріальних активів платника податку без змін їх якісних або кількісних характеристик.
Оскільки підприємство в повному обсязі оприбутковувало у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, якими підтверджено факт продажу товару та в повному обсязі відображало виручку по РРО в звітних документах, тим самим використовувало надані на зберігання ПММ у своєму господарському обороті згідно договору від 01.09.2008 року.
Таким чином господарські операції, які були здійснені відповідно до договору від 01.09.2008 року за своїм змістом не підпадають під поняття відповідального зберігання, визначеного в п.1.24 п.1 Закону України №334/94-ВР, крім того касовими чеками - розрахунковими документами, підтверджений факт продажу товару (ПММ).
Відповідно до пп.135.1, ст.135 ПК України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, та на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 ст. 135, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до п. 135.4 цієї статті.
Відповідно до пп.135.4.1, п.135.4 ст.135 ПК України дохід від операційної діяльності визнається в розмірі договірної (контрактної вартості), але не менше ніж сума компенсації, отримана в будь-якій формі, в тому числі при зменшенні зобов'язань, та включає дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, у тому числі винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо.)
Згідно п.135.2 ст.135 ПК України доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II Податкового Кодексу. У відповідності до п.44.1 та 44.2 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат, та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з вирахуванням положень цього Кодексу.
Згідно п. 137.1 ст.137 ПК України дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар.
Відповідно до ст.334 Цивільного кодексу України право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до п. 5.1 ст.5 Закону України №334/94-ВР валові витрати виробництва та обігу - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальних формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до пп.138.10.3 п. 138.10 ст.138 ПК України до складу інших витрат включаються витрати на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг:
а) витрати на пакувальні матеріали для затарювання товарів на складах готової продукції; б) витрати на ремонт тари; в) оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут;
г) витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів; ґ) витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; д) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, пов'язаних зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (оперативна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона); е) витрати на транспортування, перевалку і страхування товарів, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; є) витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; ж) витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів підприємства; з) інші витрати, пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.
Відповідно до пп. 7.3.1, п. 7.3, ст. 7 Закону України №168/97-ВР датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку, або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.
Пунктом 185.1 ст.185 та п. 187.1. ст.187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку,
Відповідно до п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України №168/97- ВР податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг)... у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку" та п.п.7.4.4 п.7.4 ст.7 "якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.
Відповідно до п. 198.3 ст.198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Крім того, після отримання прийнятих Фастівською ОДПІ податкових повідомлень-рішень, позивач звернувся до ДПА в Київській області зі скаргою №9/9 про їх скасування.
У своїй скарзі TOB «Паливо-ТНК»наголошувало, що оплату (виручку) за відпущені ПММ за талонами від ПП ІНФОРМАЦІЯ_1підприємство на банківський рахунок або в касу не отримувало, що відпущені ПММ належать ПП ІНФОРМАЦІЯ_1і що це виручка ПП ІНФОРМАЦІЯ_1, яка була оподаткована у ПП ІНФОРМАЦІЯ_1по першій події.
З огляду на вищевикладене, Державна податкова адміністрація в Київській області листом від 05.12.11 №11819/7/25-17/374-1594 зобов'язала Фастівську ОДПІ направити запит до ПП ІНФОРМАЦІЯ_1про надання документального підтвердження включення реалізованих через TOB «Паливо-ТНК»ПММ до валових доходів та податкових зобов'язань по ПДВ за період з 01.10.2009р. по 31.03.2011р. та, у разі ненадання ПП ІНФОРМАЦІЯ_1пояснень та їх документального підтвердження, провести документальну позапланову перевірку ПП ІНФОРМАЦІЯ_1відповідно до вимог п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України.
Крім зазначеного, листом від 05.12.11 №11819/7/25-17/374-1594 ДПА в Київській області зобов'язала Фастівську ОДПІ: провести позапланову перевірку TOB «Паливо-ТНК»з урахуванням отриманих від ПП ІНФОРМАЦІЯ_1відомостей (або результатів позапланової перевірки) відповідно до вимог п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 ПК України; надати матеріали позапланової перевірки до ДПА в Київській області до 27 грудня 2011 року.
Листом від 05.12.11 № 6720/10/23-1 Фастівською ОДПІ на адресу ПП ІНФОРМАЦІЯ_1було направлено запит про надання документального підтвердження включення реалізованих через TOB «Паливо-ТНК»ПММ до валових доходів по податку на прибуток та податкових зобов'язань з ПДВ.
Листом від 16.12.11 №8/12 (вхідний від 16.12.11 №6668/16 Фастівської ОДПІ Київської області) ПП ІНФОРМАЦІЯ_1надало відповідь про те, що облік талонів на бухгалтерських рахунках в ПП ІНФОРМАЦІЯ_1не ведеться , не підтвердивши при цьому включення до власних валових доходів по податку на прибуток та податкових зобов'язань з ПДВ виручки від реалізованих через TOB «Паливо-ТНК»ПММ.
На виконання завдання ДПА в Київській області від 05.12.11 № 11819/7/25-17/374-1594, щодо проведення позапланової перевірки Фастівською ОДПІ були виписані накази на проведення позапланових виїзних перевірок TOB «Паливо-ТНК»та ПП ІНФОРМАЦІЯ_1№ 3 та №4 від 04.01.12 відповідно. При виїзді працівників Фастівської ОДПІ за юридичними адресами підприємств для вручення наказів встановлено відсутність підприємств за їх юридичними адресами, про що складено акти про незнаходження за юридичною адресою №42/23-1 та №44/23-1 від 04.01.12 та довідки про неможливість вручення документа платнику податків №41/23-1 та №43/23-1 від 04.01.12 року.
Таким чином ПП ІНФОРМАЦІЯ_1не підтверджено включення ПММ до валових доходів по податку на прибуток та податкових зобов'язань з ПДВ.
В ході проведеної позапланової перевірки TOB «Паливо-ТНК»встановлено, що ПП ІНФОРМАЦІЯ_1не перераховував кошти за зберігання нафтопродуктів на рахунок TOB «Паливо- ТНК»по договору від 01.09.2008 року.
З огляду на викладене Фастівська ОДПІ Київської області приймаючи оскаржені податкові повідомлення-рішення діяла в межах та в спосіб, визначених чинним законодавством України і підстав скасування спірних податкових повідомлень -рішень суд не вбачає .
Відповідно до ч. 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази та вищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що відповідачем доведено правомірність прийнятих податкових повідомлень -рішень від 03.11.2011 року №0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000792301, а отже оскаржувані рішення є обґрунтованими і повністю відповідають вимогам чинного законодавства.
За таких обставин, позовні вимоги ТОВ «Паливо -ТНК» задоволенню не підлягають.
Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони -суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Відповідач не надав суду доказів понесення ним судових витрат, тому підстави для присудження на його користь судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Паливо-ТНК" до Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області про скасування податкових повідомлень - рішень від 03.11.2011 року №0000762301, №0000772301, №0000782301, №0000792301- відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Лиска І.Г.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 10 вересня 2012 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2012 |
Оприлюднено | 18.09.2012 |
Номер документу | 25999321 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні