Постанова
від 10.09.2012 по справі 2а/1270/5783/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.2.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 вересня 2012 року Справа № 2а/1270/5783/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Судді: Агевича К.В.,

при секретарі: Чуванову А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ДПС України у Луганській області до фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 1700,00грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Луганській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 1700,00грн.

В обґрунтування позову позивачем зазначено таке.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначені Законом України від 19 грудня 1995року N481/95-ВР "Пpo державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (з наступними змінами та доповненнями).

Відповідно до абз. 3 ч. 4 ст. 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

26 жовтня 2011 року працівниками РУ Департаменту CAT ДПА України у Луганській області було проведено перевірку відповідача, за результатами якої складено акт №213/321/НОМЕР_1 від 26 жовтня 2011 року.

Під час проведення перевірки було встановлено, що у торгівельному об'єкті проводилась реалізація алкогольних напоїв без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

На підставі акта перевірки від 26 жовтня 2011 року №213/321/НОМЕР_1 РУ Департаменту САТ ДПС України у Луганській області було прийнято рішення від 07 листопада 2011 року №1211041211-32 про застосування фінансових санкцій до фізичної особи підприємця ОСОБА_1 фінансових санкцій у сумі 1 700 грн. (за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії).

Фінансові санкції за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії були застосовані у відповідності із абз. 5 ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.95 № 481/95-ВР "Про регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, напоїв та тютюнових виробів" у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару.

Згідно додатку до акта перевірки від 26 жовтня 2011 року №213/321/НОМЕР_1 вартість алкогольних напоїв склала 235 грн. З цього випливає, що повинна бути застосована фінансова санкція у розмірі 1 700,00 грн.

Рішення про застосування фінансових санкцій надіслано на адресу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 листом №3223/32-141 від 07 листопада 2011 року та відповідачем не отримано.

14 листопада 2011 року рішення про застосування штрафних фінансових санкцій розташоване на дошці оголошень РУ Департаменту САТ ДПС України у Луганській області.

Рішення про застосування фінансових санкцій у встановлений законодавством строк ні в адміністративному, ні в судовому порядку відповідачем не оскаржено.

Добровільно фінансові санкції відповідачем не сплачені, у зв'язку з чим позивач просив стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 в доход Державного бюджету України фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та надав пояснення аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився про дату, місце та час розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не відомі.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначаються Законом України "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон №509).

Відповідно до статті 1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"до системи органів державної податкової служби віднесено Державну податкову адміністрацію України, державні податкові адміністрації в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах (далі -органи державної податкової служби).

Згідно з пунктом 1 статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" на Державну податкову адміністрацію України покладено функцію безпосереднього виконання, а також організації роботи державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'язану з проведенням роботи по боротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів, веденням реєстрів імпортерів, експортерів, оптових та роздрібних торговців, місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів; застосування у випадках, передбачених законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів підприємницької діяльності за порушення законодавства про виробництво та обіг спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; здійснення заходів щодо вилучення, знищення або передачі на промислову переробку алкогольних напоїв, знищення тютюнових виробів, що були незаконно вироблені чи находилися у незаконному обігу.

Статтею 11-2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"передбачено, що посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку: 1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби; 2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.

Ненадання цих документів платнику податків або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або позапланової виїзної перевірки.

За порушення норм Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі -Закон №481) щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами статтею 17 цього Закону встановлено, що посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. До суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів.

Відповідно до абз. 3 ч. 4 ст. 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

Згідно п.п. 14.1.107 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу Україні, марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Згідно до п. 9 ст. 226.9 Податкового кодексу вважаються такими, що немарковані:

- алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку;

- алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції;

- алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1251 затверджене "Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів".

Відповідно до п. 19 вказаного Положення маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками цієї продукції.

Алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог цього Положення або марками, що не відповідають виду продукції та місткості тари та/або не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, вважаються немаркованими (п. 20 Положення №1251).

У відповідності із п.п. 226.11 ст. 226 Податкового кодексу, ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняються.

У відповідності із п.п. 228.9 ст. 228 Податкового кодексу, відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи відповідно до закону.

У відповідності із абз. 2 п. 28 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 pоку N1251, відповідальність за порушення порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи згідно із законом.

Судом встановлено, що відповідач ОСОБА_1 зареєстрована у якості фізичної особи підприємця 10.04.2000 №23890170000002451, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 22-23).

26 жовтня 2011 року працівниками РУ Департаменту CAT ДПА України у Луганській області було проведено перевірку відповідача, за результатами якої складено акт №213/321/НОМЕР_1 від 26 жовтня 2011 року (а.с. 5-6).

Під час проведення перевірки було встановлено, що у торгівельному об'єкті проводилась реалізація алкогольних напоїв без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Фінансові санкції за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії були застосовані у відповідності із абз. 5 ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.95 № 481/95-ВР "Про регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, напоїв та тютюнових виробів" у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 затверджений Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Порядок від 02.06.2003 №790).

Згідно із пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 02.06.2003 №790 (із змінами та доповненнями) фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 вказаного Закону.

Відповідно до п. 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №790 від 02.06.2003, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є:

- акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства;

- результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб'єкта підприємницької діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

- матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Таким чином, виходячи з аналізу вказаних правових норм випливає, що до повноважень відповідача входить приймати рішення про застосування фінансових санкцій у разі виявлення порушень ст. 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", у тому числі і на підставі матеріалів правоохоронних органів.

Відповідно до п. 6 Порядку від 02.06.2003 №790, рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мінекономіки), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Державної податкової адміністрації, Держкомстату, Держспоживстандарту у межах їх компетенції, визначеної законодавством.

Так, Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України в Луганській області було прийнято рішення від 07 листопада 2011 року №1211041211-32 про застосування фінансових санкцій до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 у розмірі 1700,00 гривень (а.с. 10).

Рішення про застосування фінансових санкцій складається в трьох примірниках, один з яких залишається в органі, посадова особа якого прийняла це рішення; другий - у 3-денний строк після його прийняття надсилається суб'єкту підприємницької діяльності або видається його уповноваженому представникові під розписку; третій - надсилається до органу державної податкової служби за місцем реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності як платника податків для контролю за надходженням до державного бюджету суми сплаченого штрафу.

У відповідності із пунктом 13 Порядку застосування фінансових санкцій передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року №790, рішення про застосування фінансових санкцій може бути оскаржено у місячний термін в установленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 (зі змінами та доповненнями) у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Рішення про застосування фінансових санкцій надіслано на адресу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 листом №3223/32-141 від 07 листопада 2011 року та відповідачем не отримано (а.с. 11, 12, 13).

14 листопада 2011 року рішення про застосування штрафних фінансових санкцій розташоване на дошці оголошень РУ Департаменту САТ ДПС України у Луганській області (а.с. 18,19).

У встановленому законом порядку рішення про застосування фінансових санкцій від 07 листопада 2011 року №1211041211-32 відповідачем не оскаржене.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку про правомірність дій позивача щодо прийняття рішення про застосування санкцій до відповідача в межах наданих повноважень та на підставі встановлених даних підтверджених в судовому засіданні. Тому, позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України в Луганській області до фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 1700,00грн., підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ

Позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ДПС України у Луганській області до фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 1700,00грн. задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (реєстраційний номер фізичної особи-підприємця ЄДР НОМЕР_2 фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1700,00грн. (тисяча сімсот гривень 00 коп.) в доход Державного Бюджету України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову складено в повному обсязі та підписано 17 вересня 2012 року.

СуддяК.В. Агевич

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2012
Оприлюднено18.09.2012
Номер документу25999472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/5783/2012

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 10.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні