Постанова
від 14.09.2012 по справі 2а-9031/12/0170/27
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 вересня 2012 р. (12:51) Справа №2а-9031/12/0170/27

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., при секретарі Залюбовської Л.В., за участю представників сторін:

від позивача -Мальченко М.В.,

від відповідача 1 -Безверха Ю.А., Одабаші А.А.,

від відповідача 2 -Котницький І.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс"

до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби Управління Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим у Сімферопольському районі

про стягнення

Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби, Головного управління Державного казначейства України в АР Крим про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс" суми бюджетного відшкодування ПДВ згідно податкових декларацій за січень 2009р. -93024 грн., за лютий -2009р. -53 159 грн., за травень 2011р. -419909 грн., за липень 2011р. -298 363 грн., за грудень 2011 р. -63 333 грн., усього- 927 788 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в порушення норм податкового законодавства позивачу не було перераховані суми бюджетної заборгованості з відшкодування податку на додану вартість згідно податкових декларацій за звітні періоди незважаючи на наявність судових рішень, що набрали законної сили, якими визнані протиправними та скасовані податкові повідомлення-рішення Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.08.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначена до судового розгляду.

За наслідками судового засідання, яке відбулось 14.09.2012 року судом оголошено ухвалу про проведення заміни першого відповідача у справі на належного другого відповідача - Головне управління Державного казначейства України в АР Крим на Головне управління Державної казначейської служби в Сімферопольському районі АР Крим.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.09.2012 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс" до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби, Управління Державної казначейської служби України у Сімферопольському районі в АР Крим про стягнення суми бюджетного відшкодування в частині вимог про стягнення суми бюджетного відшкодування за грудень 2011 року в розмірі 63 333грн. залишено без розгляду, у зв'язку з їх відкликанням.

У судовому засіданні, яке відбулось 14.09.2012 року, представник позивача наполягав на задоволенні уточнених позовних вимог з підстав, наведених у адміністративному позові.

Представник першого відповідача проти позовних вимог заперечував з мотивів, викладених у запереченні на позов, згідно яких просив суд залишити позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс" без розгляду в частині стягнення суми бюджетного відшкодування ПДВ згідно декларацій за січень 2009 року в сумі - 93024,00 грн. та лютий 2009 року в сумі - 78863,00 грн., у зв'язку з пропуском строку звернення до суду, в іншій частині позовних вимог - відмовити. Також в судовому засіданні представником відповідача було заявлено клопотання про зупинення провадження у справі до розгляду Севастопольським Апеляційним Адміністративним судом апеляційної скарги першого відповідача на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.05.2012 року по справі № 2а-3316/12/0170/2. Протокольною ухвалою від 14.09.12 року в задоволенні заявленого клопотання представника відповідача 1 про зупинення провадження у справі до розгляду апеляційної скарги, було відмовлено, у зв'язку з тим, що у судовому засіданні 14.09.2012 р. позивач надав заяву про відкликання позовних вимог в частині стягнення суми бюджетного відшкодування за грудень 2011 року в розмірі 63 333 грн., яке є предметом розгляду у справі № 2а-3316/12/0170/2, що знаходиться на розгляді у Севастопольському апеляційному адміністративному суді.

Представник другого відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував, в задоволенні позовних вимог просив відмовити повністю.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, вислухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс"(код ЄДРПОУ 31460659, юридична адреса: 97546, АР Крим, Сімферопольський район, смт. Миколаївка, вул. Набережна, буд.21) зареєстровано Сімферопольською районною державною адміністрацією АР Крим 06.04.2001 року як юридична особа, дані внесені до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, про що свідчать матеріали справи (а.с.5-6). Позивач взятий на облік в ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим як платник податків та зборів.

У порядку, встановленому діючим законодавством України, позивачем до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби були надані податкові декларації з ПДВ за січень- лютий 2009 року, травень-липень 2011 року.

ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим з 08.04.2009р. по 14.04.2009р. проведена позапланова виїзна перевірка ТОВ «СФ Нафта-Сервіс» з питання достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2009р. За результатом перевірки ДПІ в Сімферопольському районі складений Акт №856/23-02/31460659 від 17.04.2009 р.

Під час перевірки були встановлені порушення п.п.7.7.4 п.7.7 ст.7 ЗУ «Про податок на додану вартість», п.4.2 Порядку заповнення і надання податкової декларації по податку на додану вартість, затверджену наказом ДПА України №166 від 30.05.1997р., в результаті чого завищена заявлена в декларації сума бюджетного відшкодування на 93024 грн. На підставі даного акту відносно позивача були прийняті податкові повідомлення-рішення №0000612301/1 від 29.04.2009 року та № 0000612301/1 від 19.05.2009 року. Зазначені податкові повідомлення-рішення було скасовано постановою Окружного адміністративного суду АРК від 30.07.2009 року по справі № 2а- 6888/09/1/0170. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.02.2010 року у задоволенні апеляційної скарги було відмовлено, постанова суду першої інстанції була залишена без змін.

З 07.05.2009 р. по 18.05.2009 року ДПІ В Сімферопольському районі була проведена документальна невиїзна (камеральна) перевірка достовірності суми бюджетного відшкодування ПДВ, заявленої позивачем в декларації за лютий 2009 року. За результатом перевірки складений акт №1939/15-02/31460659 від 18.05.2009 р. Під час перевірки встановлені порушення п.п.7.7.3. п.7.7 ст.7 ЗУ «Про податок на додану вартість» та п.п.5.12.6. п.5.12 ст.5 наказу ДПА України № 8 від 21.09.2009р. На підставі Акту №1939/15-02/31460659 від 18.05.2009 р. відносно позивача було прийняте податкове повідомлення-рішення №0001001502/0. Вказане податкове повідомлення-рішення № 0001001502/0 від 27.05.2009р. скасовано постановою Окружного адміністративного суду АРК від 31.08.2009 року по справі № 2а- 7236/09/8/0170. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20.04.2010 року у задоволенні апеляційної скарги було відмовлено, постанова суду першої інстанції була залишена без змін.

ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим з 01.08.2011р. по 05.08.2011р. була проведена позапланова виїзна перевірка позивача з питань достовірності визначення суми бюджетного відшкодування ПДВ по декларації за травень 2011р., яка виникла за рахунок від'ємного значення ПДВ, задекларованого позивачем в квітні 2011р. За результатами перевірки складений Акт № 1268/23-02/31460659 від 10.08.2011р. Під час перевірки встановлені порушення ст.198, 199, п.200.4 та 299.14 ст.200 ПК України, в результаті чого позивачем завищена сума ПДВ, яка належить до бюджетного відшкодування на 419909,00 грн. На підставі вказаного акту, відносно позивача було прийнято податкове повідомлення-рішення №0001152301 від 18.08.2011р.

Податкове повідомлення-рішення № 0001152301/0 від 18.08.2011р., скасовано постановою Окружного адміністративного суду від 03.11.2011 року по справі №2а-10712/11/0170/10. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09.04.2012 року у задоволенні апеляційної скарги було відмовлено, постанова суду першої інстанції була залишена без змін.

ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим з 20.09.2011р. по 10.10.2011р. проведена позапланова виїзна перевірка позивача з питань достовірності визначення суми бюджетного відшкодування ПДВ за липень 2011р.. За результатами перевірки був складений Акт №1767/23-02/31460659 від 14.10.2011р. Згідно висновків вказаного акта встановлено порушення позивачем п. 198.6 ст.198, п.200.3, п.200.4 ст.200, п.201.1 ст.201 ПК України, в результаті чого завищена сума ПДВ, яка належить до бюджетного відшкодування за червень 2011 р. на 298363,00 грн. На підставі акту перевірки №1767/23-02/31460659 від 14.10.2011р., відносно позивача було прийняте податкове повідомлення-рішення №0001562301 від 24.10.2011 р.

Податкове повідомлення-рішення №0001562301 від 24.10.2011р., скасовано постановою Окружного адміністративного суду АРК від 05.12.2011 року по справі №2а- 13562/11/0170/4. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27.03.2012 року у задоволенні апеляційної скарги було відмовлено, постанова суду першої інстанції була залишена без змін.

Частиною 1 ст. 72 КАС України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до абзацу першого підпункту 7.7.1 пункту 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР (чинний на момент виникнення правовідносин), суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-яким продажем товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.

У разі коли за результатами звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1 цієї статті, має від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету України протягом місяця, наступного після подачі декларації.

Відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (що діяв на момент виникнення правовідносин) не підлягали включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Вимоги щодо змісту податкових накладних були наведені у пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 цього Закону, який передбачав наявність у податковій накладній відомостей про місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків були встановлені п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість".

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягала сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховувалася у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховувалася до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно із пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно п.п.7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до п.п.7.7.5. п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» протягом ЗО днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.

Підпунктом "в" підпункту 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" передбачені дії податкового органу, якщо за наслідками документальної невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної (документальної) перевірки податковий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, у разі з'ясування внаслідок проведення таких перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови у наданні бюджетного відшкодування.

Загальні підстави, порядок визначення та сплати, бюджетного відшкодування податку на додану вартість встановлені Розділом V Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є, у тому числі, операції платників податку з постачання товарів, послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України та строки проведення розрахунків з бюджетом регламентується статтею 200 Податкового кодексу України.

Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з розділом V Податкового кодексу України (п.п. 14.1.181 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України).

У п. 198.2 статті 198 цього кодексу визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів / послуг

- дата отримання платником податків товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку за встановленою ставкою протягом звітного періоду, зокрема, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого ви користування в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Підпунктом 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що бюджетне відшкодування -відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V Податкового кодексу України.

Згідно ст.200 ПК України - сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - суми податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг.

Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

У п. 200.7 ст. 200 ПК України встановлено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, а також оригінали митних декларацій (примірників декларанта), що підтверджують вивезення товарів (супутніх послуг) за межі митної території України (200.8. ст.200 ПК України).

За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки (п.200.11. ст.200 Податкового кодексу України).

Згідно із п.200.15 Податкового кодексу України після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби (п.200.13. ст.200 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 200.17 ст. 200 Податкового кодексу України, джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України.

Згідно із п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

- у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

- у разі з'ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

У разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Судом встановлено, що процедуру судового оскарження податкових повідомлень-рішень щодо бюджетного відшкодування з податку на додану вартість закінчено, що підтверджено постановами Окружного адміністративного суду АР Крим, які набрали законної сили згідно із ухвалами Севастопольського апеляційного адміністративного суду, однак відшкодування не здійснено, бюджетна заборгованість по деклараціям за січень 2009р. в розмірі 93024 грн., за лютий 2009 р. в розмірі 53 159 грн., за травень 2011 р. в розмірі 419 909 грн., за липень 2011 р. - 298 363 грн., а всього складає 864 455,00 гривень.

Окрім того, в запереченні проти адміністративного позову Сімферопольської Міжрайонної ДПІ стверджується, що позивачем пропущено строк звернення до адміністративного суду, встановлений ст.99 КАСУ (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин), в частині вимог про стягнення бюджетного відшкодування ПДВ згідно декларації за січень 2009р. в сумі 93024 грн. та декларації за лютий 2009р. в сумі 78863 грн., у зв'язку з цим відповідач просить залишити позов в цій частині позовних вимог без розгляду. Дані висновки ДПІ суд вважає помилковими з наступних підстав.

Частиною 3 статті 99 КАС України передбачено можливість встановлення КАСУ та іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, які мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком. Зокрема, такі спеціальні строки визначені в п. 102.5 ст.102 ПКУ, яким встановлено, що заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування. Аналогічне положення також містилось в п/п 15.3.1 п.15.3 ст.15 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Судова практика йде шляхом застосування 1095-денного строку, встановленого для звернення із заявою про відшкодування надміру сплачених грошових зобов'язань, як строку для звернення до адміністративного суду з позовом про стягнення бюджетної заборгованості з ПДВ.

Така позиція викладена в ухвалі ВАСУ від 16.02.2011р. в справі №К-57786/09 зазначено, що при вирішенні конкуренції між положеннями ч.2 ст.99 КАСУ і нормами ст. 15 Закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" потрібно враховувати приписи ч.3 ст.99 КАСУ, яка передбачає, що для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватись інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатись про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Відповідно до п/п 15.3.1 п.15.3 ст.15 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), заяви на повернення надміру сплачених податків, зборів або на їх відшкодування у випадках, передбачених податковими законами, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, наступного за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування. Аналогічну позицію висловив ВАСУ в ухвалах від 22.12.2010р. в справі №К-25021/10. від 26.01.2011р.в справі №К-44222/09, від 02.02.2011р. у справі №К-15560/08 та інших.

Таким чином позивачем не порушено строк (1095 днів ) з дня прийняття Севастопольським апеляційним адміністративним судом ухвал від 23.01.2010р. по справі №2а-6888/09/1/0170 та від 20.04.2010р. по справі №2а-7236/09/8/0170, які залишили без змін відповідні постанови ОАС АР Крим про визнання протиправними рішень Сімферопольської МДПІ АРК ДПС про завищення позивачем розміру бюджетного відшкодування та підтвердили право позивача на бюджетне відшкодування ПДВ по деклараціях за січень і лютий 2009р.

Суд вважає за необхідне також зазначити, що відповідачами у справах розглядуваної категорії виступають податковий орган та орган державного казначейства. При цьому позивач не зобов'язаний зазначати зміст позовних вимог окремо щодо кожного з них, оскільки з урахуванням положень ст. 200 Податкового Кодексу України та Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011р. № 39, податковий орган та орган державного казначейства діють як органи державної влади, як представники одного відповідача - держави, через які держава набуває і здійснює свої права та обов'язки. При цьому попереднє адміністративне або судове оскарження дій або бездіяльності органів державної податкової служби щодо надання висновку про суми ПДВ, належні до відшкодування, не є необхідною передумовою для безпосереднього звернення платника податку з позовом про стягнення відповідної суми з Державного бюджету України.

Разом із тим, враховуючи, що висновок податкового органу із зазначенням суми бюджетного відшкодування є підставою для проведення відшкодування сум податку на додану вартість з державного бюджету, ненадання такого висновку саме по собі також є порушенням права платника податку на бюджетне відшкодування.

Отже, учасниками адміністративного процесу у справах про стягнення бюджетної заборгованості є суб'єкти господарювання, органи державної податкової служби та територіальні органи державного казначейства. Способом захисту порушеного права у випадку невідшкодування платнику податку бюджетної заборгованості з податку на додану вартість є стягнення бюджетної заборгованості з цього податку.

Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України (частина 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України).

Матеріалами справи підтверджується дотримання позивачем порядку, встановленого діючим законодавством та вчинено передбачені законом дії щодо отримання бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 864 455 грн. Отже позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Під час судового засідання, яке відбулось 14.09.2012 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України постанову складено 19.09.2012 року.

Керуючись ст. 94, ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Державного бюджету України ( УДКСУ у Сімферопольському районі АРК код ЄДРПОУ 37978655, рахунок № 31118030700268, відкритий за кодом класифікації доходів бюджету 14010200 в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, м. Сімферополь, код банку 824026) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс" (код ЄДРПОУ 31460659) суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість згідно податкових декларацій за січень 2009р. в розмірі 93024 грн., за лютий 2009 р. в розмірі 53 159 грн., за травень 2011 р. в розмірі 419 909 грн., за липень 2011 р. - 298 363 грн., а всього - 864 455 (вісімсот шістдесят чотири тисячі чотириста п'ятдесят п'ять) гривень 00 копійок.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СФ Нафта-Сервіс" (код ЄДРПОУ 31460659) 2146,00 грн. судових витрат шляхом їх безспірного списання із рахунку суб'єкта владних повноважень -Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Аблякимов Е.Е.

Дата ухвалення рішення14.09.2012
Оприлюднено20.09.2012
Номер документу26037103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9031/12/0170/27

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 14.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 26.12.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 26.12.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні