Постанова
від 13.09.2012 по справі 2а/0570/8905/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 вересня 2012 р. Справа № 2а/0570/8905/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Бойка М.І.

при секретарі Бабло В.Е.

за участі

представника відповідача Шлапакової О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Закритого акціонерного товариства «Біт» до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу № Ю-87 від 13.06.2012 року, -

ВСТАНОВИВ :

Закрите акціонерне товариство «Біт» (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу № Ю-87 від 13.06.2012 року.

В обґрунтування вимог позивач посилається на те, що відповідачем була здійснена перевірка позивача, за наслідками перевірки був складений акт від 13 червня 2012 року № 142/03-19, на підставі акту була складена вимога про сплату боргу від 13 червня 2012 року № Ю-87. Позивач зазначає, що відповідно до акту перевірки, заниження виникло за рахунок того, що при погашенні заборгованості з виплати заробітної плити в розмірі 74306,05 грн., яка виникла за період до 01.01.2002 року, не було відображено суми зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійну страхування. При цьому перевіряючі прийшли до висновку, що заборгованість з виплати заробітної плати, яка виникла за період до 01.01.2002 року, сплачено платником у повному обсязі у строк до 01.01.2009 року, в той час, як бухгалтерські документи з виплати заробітної плати за період з 01.09.2001 року по 31.12.2008 року не надані у зв'язку з тим, що вищевказані документи знищені, що підтверджується актом від 31.12.2011 року. Позивач вважає, що за таких умов, відповідач свою позицію повинен довести конкретними вказівками на конкретні дати та способи виплати заробітної плати, а не посиланням на зміни балансових показників позивача, - адже ці показники можуть бути і помилковими. Позивач зазначає, що не маючи доказів щодо конкретних форм, методів та дат виплати заробітної плати, фактично Відповідач скористався непрямим методом обрахування внесків, що згідно ч. З ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», яка діяла на час виникнення спірних відносин, можливо тільки на підставі методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України. На даний момент та на момент час виникнення спірних відносин такої Методики не існувало. Також позивач зазначає, що можливі розбіжності по заборгованості із заробітної плати могли виникнути внаслідок накопичення помилок в бухгалтерському обліку за 10 років. Зважаючи на повідомлені обставини, позивач просив визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу № Ю-87 від 13.06.2012 року.

Представник позивача в судове засідання не прибув, належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового засідання. Через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти позову, надала письмові заперечення в яких просила відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Закрите акціонерне товариство «Біт» є юридичною особою, код ЄДРПОУ 13518023, як платник єдиного внеску зареєстроване в Управлінні Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області.

Відповідач - Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011.

Згідно п. 1, 3 «Положення про Пенсійний фонд України», затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011 (далі - Положення), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Управлінням Пенсійного фонду України у м. Краматорську з 07 червня по 13 червня 2012 року проведено планову перевірку щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ЗАТ «Біт», за результатами якої складено акт від 13.06.2012 № 142/03-19. Акт звірки та вимога для узгодження були направлені керівнику ЗАТ «Біт».

В ході перевірки встановлено порушення вимог Закону України від 21.12.2000 року № 2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (із змінами), в результаті чого підприємству донараховано зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 25038,33 грн. та направлена вимога про сплату боргу від 13 червня 2012 року № Ю 87 у сумі 25038,33 грн.

Суму донарахованого зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування розраховано на підставі нарахованого збору згідно з даними наданої звітності ЗАТ «БІТ» (Додаток 22) та даними розрахунково - платіжних відомостей за період 2002 - 2003 роки за мінусом суми зобов'язання, показаної підприємство самостійно.

Сума збору, строк якого не настав, станом на 01.01.2002 склала 51537,32 грн., що зазначено у Додатку 7 Форма 4 - ПФ за 2001 рік (аркуш справи 31).

За період з 01.01.2002 по 31.12.2003 року підприємством нараховано збір за ставками 32%, 4% та утримано збору із заробітної плати працівників за ставками 1-2% у загальній сумі 11214,46 грн. Таким чином, сума зобов'язань, яку ЗАТ «БІТ» повинно було відобразити у звітності, склала 62 751,78 грн. Протягом перевіреного періоду підприємством самостійно задекларовано суму зобов'язань зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при виплаті заборгованості по заробітній платі, яка виникла за період до 01.01.2004, у загальній сумі 37713,45 грн.

Прийняте відповідачем рішення є правовим актом індивідуальної дії, правомірність винесення якого здійснюється за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).

Згідно з пунктом 1 частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Обов'язок суду вирішувати спори на підставі Конституції України закріплений положеннями принципу законності викладеного у пункті 1 частини першої статті 9 КАС України.

Таким чином, підприємством не задекларовано суму зобов'язань зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування 25038,33 грн.

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахований за відповідний місяць, стає зобов'язанням та підлягає сплаті у тому місяці, в якому виплачена заробітна плата за відповідний період.

Судом встановлено, що заборгованість з виплати заробітної плати станом на 01.01.2002 року склала 74306,05 грн., що зазначено у Додатку 7 Форма 4 - ПФ за 2001 рік. Бухгалтерські документи з виплати заробітної плати за період з 01.09.2001 по 31.12.2008 не надані у зв'язку з тим, що вищевказані документи знищені, що підтверджується актом від 31.12.2011. Згідно оборотно-сальдових відомостей по рахунку 661 "Розрахунки за заробітною платою" станом на 01.01.2009 заборгованість з виплати заробітної плати відсутня (копія оборотно-сальдової відомості станом на 01.01.2009 по рахунку 661). Таким чином, заборгованість з виплати заробітної плати, яка виникла за період до 01.01.2004, сплачено платником у повному обсязі у строк до 01.01.2009 року. Тому, зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування підприємством необхідно було задекларувати у строк до 01.01.2009 року у повному обсязі.

Щомісяця з часу виникнення заборгованості та по листопад 2008 року включно сума заборгованості з виплат заробітної плати зазначалась у додатках до розрахунків суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, який подається до органів Пенсійного фонду.

Згідно статті 5 Закону України від 26.06.1997 № 400/97 «Про збір на державне обов'язкове пенсійне страхування» збір на державне обов'язкове пенсійне страхування сплачується одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці, отже і обов'язок сплати збору до органів Пенсійного фонду виникає тільки в момент здійснення виплати цієї заробітної плати.

З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України від 08.07.2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», у зв'язку з цим втратили чинність положення частини першої-дев'ятої статті 106 Закону № 1058-IV. Згідно абз.6 П.7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, за стосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Стаття 1 України від 09.07.2003 № 1058-ІV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон № 1058-ІV) визначає поняття страхових внесків як кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше.

Відповідно до пункту 1 частини 8 розділу XV «Прикінцеві положення» страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим законом, та в розмірах, передбачених Законом України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» для відповідних платників збору.

Частина 6 статті 20 Закону № 1058-ІV зобов'язує страхувальників перераховувати страхові внески одночасно з одержанням (перерахуванням коштів) на оплату праці (виплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації.

Згідно частини 2 статті 106 Закону № 1058-ІV суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною 3 статті 20 цього Закону, вважаються простроченою за боргованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Згідно частини 15 цієї статті строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Відповідно до частини 3 статті 106 Закону № 1058-ІV та п.8.2. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за №64/8663 (далі - Інструкція), органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки, якщо дані документальних перевірок результатів діяльності страхувальника свідчать про донарахування сум страхових внесків.

Суд зазначає, що вимога формується на підставі актів документальних перевірок та облікових даних з карток особових рахунків страхувальника за формою згідно з додатком 9 до цієї інструкції. Тому, відповідачем була сформована та направлена для узгодження зі страхувальником вимога від 13.06.2012 року № Ю-87 на загальну суму нарахування у розмірі 25038,33 грн.

Щодо посилань позивача на те, що управління мало б здійснити планову перевірку раніше, до моменту знищення підприємством бухгалтерської документації, то згідно пункту 2 частини 1 статті 64 Закону № 1058-ІV територіальні органи Пенсійного фонду мають право не частіше одного разу на календарний рік проводити планові перевірки на будь-яких підприємствах бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням, обчисленням та сплатою страхових внесків, отримувати не обхідні пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час таких перевірок. Отже, максимальний період щодо здійснення планових перевірок закон не визначає та не обмежує.

Зважаючи на встановлені обставини у справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Закритого акціонерного товариства «Біт» до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу № Ю-87 від 13.06.2012 року, не підлягають задоволенню.

Згідно із вимогами статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, що понесла сторона, не на користь якої ухвалено судове рішення, їй не компенсуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 9, 10, 11, 40, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

У задоволені адміністративного позову Закритого акціонерного товариства «Біт» до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу № Ю-87 від 13.06.2012 року - відмовити.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини в судовому засіданні 13 вересня 2012 року.

Повний текст постанови складений 18 вересня 2012 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Бойко М.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2012
Оприлюднено27.09.2012
Номер документу26141026
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/8905/2012

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Дяченко С.П.

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Дяченко С.П.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Дяченко С.П.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Дяченко С.П.

Постанова від 13.09.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 17.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 30.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні