Ухвала
від 24.09.2012 по справі 12/129б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


УХВАЛА

24.09.12 Справа № 12/129б.

Суддя Палей О.С. розглянувши матеріали справи за заявою

боржника - Державного підприємства "Укрвуглеперспектива" , м. Луганськ,

про банкрутство,

представники сторін:

помічник прокурора - Фесенко Н.І. , посвідчення № 822 від 09.09.2009;

від кредитора - Остапенко О.Є. , головний державний податковий ревізор - інспектор, довіреність № 10018/0/19-000 від 21.09.2012, ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Луганської області ДПС;

керуючий санацією Ясногородський Г.Л. - не прибув;

розпорядник майна - Федоренко Д.В. ,

від відділу з питань банкрутства ГУЮ в Луганській обл. - Іванова М.О. , начальник відділу, довіреність № 13.2/32/3161 від 21.09.2012,

обставини справи : банкрутство в порядку ст. 53 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі за текстом - Закон); розглядається питання про припинення провадження у справі.

Розглянувши матеріали справи та додатково надані, вислухавши присутніх у судовому засіданні, суд

в с т а н о в и в:

Боржник - Державне підприємство "Укрвуглеперспектива", м. Луганськ, звернувся до господарського суду із заявою про порушення справи про власне банкрутство в порядку ст. 53 Закону, з метою проведення керівником підприємства процедури санації до подання кредиторами заяви про порушення справи про банкрутство боржника.

В судове засідання 24.09.2012 керуючий санацією Ясногородський Г.Л. - не прибув, від нього надійшло клопотання від 24.09.2012 № 238 про перенесення розгляду справи на іншу дату у зв'язку із хворобою (гіпертонічний криз), яке залишається судом без задоволення.

Суд зазначає, що відсутність керуючого санацією у цьому судовому засіданні не заважає судовому розгляду справи за наявними в ній матеріалами.

Фактичні обставини справи наступні.

Ухвалою від 24.01.2011 судом було відкрито процедуру санації боржника - Державного підприємства "Укрвуглеперспектива", м. Луганськ, смт. Ювілейне, ідентифікаційний код 36006248 , строком на 12 місяців, тобто до 24.01.2012; призначено керуючим санацією керівника боржника -виконуючого обов'язки директора Державного підприємства "Укрвуглеперспектива" Ясногородського Григорія Ларіоновича , на якого покладені обов'язки та повноваження по проведенню процедури санації боржника, передбачені ст. ст. 1, 14 - 15, 17 - 21, 53 Закону, на строк процедури санації; призначено розпорядником майна в процедурі санації боржника арбітражного керуючого -Федоренка Дмитра Володимировича , (ліцензія серії АВ № 347386 від 27022008, ідентифікаційний номер 2883711695, що мешкає за адресою: м. Луганськ, кв. Димитрова, буд. 35, кв. 216), на якого покладені обов'язки та повноваження, передбачені ст. ст. 1, 3-1, 13, 14 -16, 17-21, 53 Закону.

Оголошення про порушення справи про банкрутство боржника та відкриття процедури санації щодо боржника ДП "Укрвуглеперспектива" було надруковане в газеті "Голос України" від 04.02.2011 № 21 (5021).

Встановлений ст. 53 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" місячний строк для пред'явлення кредиторами грошових вимог до боржника сплинув 04.03.2011.

Ухвалою від 28.03.2011р. суд затвердив реєстр вимог кредиторів ДП "Укрвуглеперспектива" у складі вимог наступних кредиторів:

ѕ Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську в сумі 6 521 грн. 66 коп. (2 черга);

ѕ Управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська в сумі 233 842 грн. 62 коп., в тому числі: 193 289 грн. 61 коп. недоїмки по страховим внескам (2 черга); 9 040 грн. 18 коп. штрафних санкцій (6 черга), 31 512 грн. 83 коп. заборгованості з фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (4 черга);

ѕ Товариство з обмеженою відповідальністю "Східно консалтингова група" в сумі 20 000 грн. 00 коп. (4 черга);

ѕ Державна податкова інспекція в Артемівському районі м. Луганська в сумі 347 983 грн. 47 коп. в тому числі: 289 176 грн. 52 коп. заборгованості із податків та зборів (3 черга) та 58 806 грн. 95 коп. штрафних санкцій (6 черга);

ѕ Луганський міський центр зайнятості в сумі 7 130 грн. 70 коп. недоїмки зі сплати страхових внесків (2 черга);

ѕ Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа -Метал - Компані" в сумі 35 126 грн. 33 коп. (4 черга);

ѕ Приватне підприємство "Метал -Транс" в сумі 2 457 285 грн. 40 коп. (4 черга);

ѕ Відкрите акціонерне товариство "Алчевський металургійний комбінат" у сумі 499 850 грн. 00 коп. (4 черга);

ѕ вимоги щодо виплати заробітної плати в сумі 261 217 грн. 86 коп., в тому числі: вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати за три місяці роботи, що передують порушенню справи про банкрутство в сумі 230 471 грн. 72 коп. (1 черга); вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати за три місяці роботи, що передують припиненню трудових відносин 923 грн. 82 коп. (1 черга); вимоги, що виникли із зобов'язань перед працівниками підприємства 29 822 грн. 32 коп. (2 черга).

Цією ж ухвалою суд зобов'язав керуючого санацією спільно із розпорядником майна боржника, відповідно до вимог ст. 16, 53 Закону про банкрутство, скликати та провести загальні збори кредиторів, обрати повноважний комітет кредиторів на якому, розглянути та схвалити план санації боржника та у місячний строк від дати утворення комітету кредиторів подати його господарському суду на затвердження.

Загальні збори кредиторів ДП "Укрвуглеперспектива", на яких обрано повноважний комітет кредиторів, відбулися 14.04.2011р., тобто встановлений ч. 9 ст. 53 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк для надання суду на затвердження плану санації боржника сплинув 15.05.2011р.

Втім, низкою законодавчих актів передбачена окрема процедура погодження планів санації державних підприємств спеціально уповноваженими органами державної виконавчої влади.

У судовому засіданні 06.06.2011 керуючий санацією, керівник боржника -виконуючий обов'язки директора ДП "Укрвуглеперспектива" Ясногородський Г.Л. надав докази надіслання плану санації ФДМ України, Державному департаменту з питань банкрутства, Міністерству юстиції України, Міністерству енергетики та вугільної промисловості України.

У судовому засіданні 04.07.2011 керуючим санацією надані листи: від 23.06.2011 № 10-17-8740 Фонду Державного майна України із повідомленням, що план санації не потребує його погодження та від 17.06.2011 № 8683-0-33-11-13.2 Міністерства юстиції України про спрямування плану санації на адресу Державного департаменту з питань банкрутства.

У судове засідання 08.09.2011 керуючим санацією суду наданий лист від 03.08.2011 № 03/12-2464 Міністерства енергетики та вугільної промисловості України у якому орган управління майном боржника зазначив, що план санації не може бути погоджений через наявність низки недоліків, непогодження його з Державним департаментом з питань банкрутства та представником профспілки.

До суду 08.09.2011 також надійшов лист від 03.08.2011 № 216-60-11/2756 з Державного департаменту з питань банкрутства, у якому зазначено, що план санації містить наступні недоліки:

ѕ майно підприємства, що передбачається відчужувати (реалізація як незадіяного у виробничій діяльності) повинно бути оцінено у відповідності до вимог Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", а оцінка мати рецензію Фонду державного майна України;

ѕ в пункті 1.2 вказано, що на балансі ДП "Укрвуглеперспектива" обліковується 29,5% активів, що не включені до статутного капіталу підприємства, у зв'язку з чим слід детально проаналізувати перелік майна, що передбачається до відчуження, на предмет включення до нього таких об'єктів;

ѕ пунктом 7.2 визначено, що реалізація заходів плану санації передбачається у 12 місячний термін, проте пункт 7.3 містить інформацію про укладення мирової угоди, що вимагає уточнення перспектив реалізації заходів плану санації у визначений термін та остаточно визначитись із процедурою мирової угоди.

З Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 27.09.2011 до суду надійшли зауваження на план санації боржника, викладені в листі від 03.08.2011 № 03/12-2464, що був направлений керуючому санацією боржника.

За ухвалою від 17.10.2011 суд зобов'язав боржника та керуючого санацією надати докази погодження плану санації Міністерством енергетики та вугільної промисловості України і Державним департаментом з питань банкрутства із зауваженнями та доповненнями.

В судовому засіданні 28.11.2011 керуючий санацією Ясногородський Г.Л. надав докази направлення плану санації з урахуванням відповідних зауважень на адресу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Державного департаменту з питань банкрутства.

У судове засідання 23.01.2012 керуючим санацією Ясногородським Г.Л. надане клопотання від 23.01.2012 б/н про відкладення розгляду справи № 12/129б на іншу дату, оскільки до цього часу з Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Державного департаменту з питань банкрутства не надійшли відповіді щодо погодження плану санації або відмови у його погодженні. Крім того, комітетом кредиторів було зобов'язано керуючого санацією у місячний строк розробити проект мирової угоди на умовах, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та подати його на схвалення комітету кредиторів (протокол від 19.01.2012 № 2).

Слід також зауважити , що згідно Указу Президента України від 06.04.2011року № 395/2011 визначені повноваження Міністерства юстиції України як державного органу з питань банкрутства, у зв'язку з чим тривалий час, протягом процедури реорганізації, попередній державний орган з питань банкрутства - Державний департамент з питань банкрутства -вже не виконував функції з супроводження справ про банкрутство державних підприємств, а новостворений у системі Мін'юсту орган - Департамент нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України -ще не виконував такі функції, що також не сприяло повторному погодженню плану санації підприємства боржника з урахуванням раніш викладених зауважень у найкоротші строки.

Враховуючи що план санації протягом тривалого строку не погоджений спеціально уповноваженими органами державної виконавчої влади та, відповідно, не наданий суду на затвердження, процедура санації боржника закінчується 24.01.2012р., а граничний строк затвердження судом плану санації сплинув 15.05.2011р. суд дійшов висновку про можливість укладення мирової угоди у справі (за наявністю відповідного рішення комітету кредиторів).

За ухвалою від 23.01.2012 судом було відкладено розгляд справи на 20.02.2012 та зобов'язано боржника і керуючого санацією до дня розгляду справи надати суду докази погодження плану санації Міністерством енергетики та вугільної промисловості України і Департаментом нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України із зауваженнями та доповненнями або заяву про затвердження мирової угоди (при досягненні згоди між сторонами)

Ухвалою від 20.02.2012 суд, у відповідності до ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", залучив Відділ з питань банкрутства Головного управління юстиції у Луганській області до участі у справі № 12/129б учасником провадження у справі про банкрутство.

З представлених суду документів вбачається, що 24 лютого 2012 року відбулися збори комітету кредиторів Державного підприємства "Укрвуглеперспектива", на яких було прийняте рішення про укладення мирової угоди та схвалено запропоновану редакцію (протокол №3).

Згідно з приписами п.18 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006 №185-V, мирова угода та план санації в процедурі банкрутства господарських організацій з корпоративними правами держави понад 25 відсотків їх статутного капіталу погоджуються з Фондом державного майна України та державним органом з питань банкрутства.

Відповідно до п.п. 1.2. Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод, затвердженого Фондом державного майна України від 06.06.2007, зареєстрованого Мін'юстом України 19.07.2007 за № 836/14103, дія цього Положення поширюється на:

державні підприємства, щодо яких прийнято рішення про приватизацію;

підприємства, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, у статутних капіталах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, і перебувають в управлінні Фонду;

господарські організації з корпоративними правами держави понад 25 відсотків їх статутного капіталу;

об'єкти державної власності, що перебувають в управлінні міністерств та інших органів виконавчої влади, у разі створення за їх участю нових суб'єктів господарювання.

Враховуючи, що Державне підприємство "Укрвуглеперспектива" не відноситься до жодних вищезазначених категорій, мирова угода, укладена у даній справі про банкрутство, не потребує погодження Фондом державного майна України.

Наказом Міністерства юстиції України від 04.10.2011 № 3117/5 затверджений Порядок погодження Міністерством юстиції України планів санації та мирових угод (зареєстрований Мін'юстом України 06.10.2011 за № 1149/19887).

Як вбачається з представлених керуючим санацією документів, мирову угоду, укладену між Державним підприємством "Укрвуглеперспектива" та кредиторами у справі про банкрутство №12/129б, було надіслано керуючим санацією для погодження Міністерству юстиції України заказаною кореспонденцією листом № 82 від 02.03.2012.

13.03.2012 було прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення управління об'єктами державної власності" № 4498-17, який набрав чинності 08.04.2012, у відповідності до вимог якого план санації та мирова угода ДП "Укрвуглеперспектива" повинні погоджуватися іншим органом - Державним агентством України з управління державними корпоративними правами та майном.

Частина 18 ст. 11 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21 вересня 2006 року № 185-V викладена в наступній редакції: "Мирові угоди, плани санації та переліки ліквідаційних мас та зміни і доповнення до них у справах про банкрутство господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу погоджуються з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління об'єктами державної власності , Фондом державного майна України (стосовно господарської організації, яка перебуває у процесі приватизації)".

Відповідно до п. 1, 3 Положення про Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 451/2011 Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном (Агентство держмайна України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Основними завданнями Агентства держмайна України є реалізація державної політики у сфері управління об'єктами державної власності, в тому числі корпоративними правами держави .

Листом № 113 від 24.04.12 керуючий санацією надіслав проект мирової угоди по даній справі про банкрутство на адресу Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном.

Листом № 10/1-2-785 від 23.05.12 Агентство держмайна України повернуло проект мирової угоди заявнику без погодження , посилаючись на те, що на сьогоднішній день залишається чинним наказ Міністерства юстиції України від 04 жовтня 2011 року №3117/5 «Про затвердження Порядку погодження Міністерством юстиції України планів санації та мирових угод», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2011 року за №1149/19887, який визначає, що дія цього Порядку поширюється на господарські організації з корпоративними правами держави понад 25 відсотків їх статутного капіталу, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Наказ Міністерства юстиції України від 04 жовтня 2011 року №3117/5 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції України № 832/5 від 05.06.2012 р.

До даного часу порядок погодження планів санації та мирових угод господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління об'єктами державної власності, не затверджений.

Слід також зауважити, що затвердження мирової угоди по даній справі також унеможливлюється наявністю заборгованості по заробітній платі працівникам підприємства, що виникла за три місяці, що передують порушенню справи про банкрутство, в розмірі 151 836,08 грн., яка має бути погашена (сплачена) до припинення провадження у справі.

Від Управління з питань банкрутства Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України до суду надійшло клопотання від 18.07.2012 № 13.2-20/2777 про усунення арбітражного керуючого Федоренка Д.В. від виконання ним обов'язків розпорядника майна Державного підприємства "Укрвуглеперспектива" та усунення керівника Державного підприємства "Укрвуглеперспектива" Ясногородського Г.Л. від виконання ним своїх обов'язків керуючого санацією вказаного підприємства з посиланням на неналежне виконання ними своїх повноважень.

Враховуючи, що:

- до даного часу суду не надано ні плану санації, ні мирової угоди на затвердження, що зумовлено також відсутністю на даний час чіткої законодавчо визначеної процедури погодження планів санації та мирових угод господарських організацій з корпоративними правами держави понад 25 відсотків їх статутного капіталу, що у сукупності обставин призвело до затягування судового розгляду справи та порушення встановлених Законом строків;

- введення судової процедури ліквідації стосовно Державного підприємства "Укрвуглеперспектива" не вважається можливим в силу дії Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" від 29.11.2001р. та відсутності відповідного рішення комітету кредиторів;

- суд дійшов висновку про необхідність припинення провадження у справі.

Відповідно, клопотання Управління з питань банкрутства Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України до суду про усунення арбітражного керуючого Федоренка Д.В. від виконання ним обов'язків розпорядника майна Державного підприємства "Укрвуглеперспектива" та усунення керівника Державного підприємства "Укрвуглеперспектива" Ясногородського Г.Л. від виконання ним своїх обов'язків керуючого санацією судом не вирішується по суті у зв'язку з припиненням санації, як судової процедури банкрутства, у зв'язку з чим орган, уповноважений управляти державним майном, не обмежений в правах самостійно вирішувати питання кадрових призначень а також повторно прийняти рішення про звернення керівника підприємства до суду з метою проведення санації, а державний орган з питань банкрутства -запровадити досудову санацію підприємства у визначеному законодавством порядку.

Відповідно до п. 36 Постанови Пленуму Верховного суду України від 18.12.2009р. №15 "Про судову практику в справах про банкрутство", якщо виявлено безпідставність вимог кредитора (боржника), за заявою якого порушено справу про банкрутство, судам слід припиняти провадження у справі на підставі п. 7 ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство (за відсутністю інших підстав для такого припинення ) та п.1-1 ч.1 ст. 80 ГПК України (за відсутністю предмету спору).

Відповідно до ст. 12 Закону про банкрутство, припинення провадження у справі має наслідком скасування мораторію на задоволення вимог кредиторів.

Керуючись п. 1-1 ч. 1 ст. 80, ст.ст. 86, 87 ГПК України, ст. 12, п. 7 ч. 1 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд

у х в а л и в:

1. Провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Укрвуглеперспектива", м. Луганськ, смт. Ювілейне, ідентифікаційний код 36006248 припинити.

2. Мораторій на задоволення вимог кредиторів скасувати.

3. Дану ухвалу надіслати:

ѕ боржнику;

ѕ керуючому санацією Ясногородському Г.Л. (за адресою боржника);

ѕ розпоряднику майна Федоренко Д.В.;

ѕ Міністерству енергетики та вугільної промисловості України (вул. Хрещатик, 30, м. Київ, 01601);

ѕ Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (вул. Городецького, 13, м. Київ, 01601);

ѕ Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Луганській області;

ѕ Прокуратурі Луганської області (вул. Коцюбинського, 3, м. Луганськ, 91055);

ѕ Артемівському ВДВС Луганського МУЮ (м. Луганськ, вул. Ліньова, 106);

ѕ Державному реєстратору виконавчого комітету Луганської міської ради Луганської області;

кредиторам:

ѕ Відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську (вул. Леніна, 26, м. Луганськ, 91055);

ѕ Управлінню Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська (вул. А.Ліньова, 106, м. Луганськ, 91021);

ѕ Товариству з обмеженою відповідальністю "Східно консалтингова група" (вул. Поштова, 2, м. Луганськ, 91055);

ѕ Державній податковій інспекції в Артемівському районі м. Луганська (вул. Тімірязєва, 12 "а", м. Луганськ, 91021);

ѕ Луганському міському центру зайнятості (вул. 50 -річчя Створення СРСР, м. Луганськ, 91053);

ѕ Товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа -Метал - Компані" (кв. Ольховський, 15/158, м. Луганськ, 91000);

ѕ Приватному підприємству "Метал -Транс" (вул. Руднева, 50, м. Луганськ, 91000);

ѕ Відкритому акціонерному товариству "Алчевський металургійний комбінат" (вул. Шмідта, 4, м. Луганськ, 94202);

Суддя О.С.Палей

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення24.09.2012
Оприлюднено28.09.2012
Номер документу26167880
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/129б

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Ухвала від 11.12.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Постанова від 10.12.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 23.11.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 18.10.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 24.09.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 27.08.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 08.08.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 05.07.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 18.06.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні