cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"19" вересня 2012 р.Справа № 5017/2330/2012
За позовом: Прокурора Татарбунарського району Одеської області в інтересах держави в особі, якою є Приморська сільська рада Татарбунарського району Одеської області
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Екоресурс"
Треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивачів:
1) Національний природний парк „Тузловські лимани"
2) Державна екологічна інспекція в Одеській області
про стягнення 12500 грн.
Суддя Меденцев П.А.
Представники:
Від прокуратури: Доброжан Н.І. (за довіреністю);
Від позивача: не з'явився;
Від відповідача: не з'явився;
Від 3-ї особи (НПП „Тузловські лимани"): не з'явився;
Від 3-ї особи (Держ. екологічна інспекція в Од. Обл.): не з'явився;
СУТЬ СПОРУ : 08.08.2012 року за вх. № 3561/2011 Прокурор Татарбунарського району Одеської області в інтересах держави в особі, якою є Приморська сільська рада Татарбунарського району Одеської області (далі - Позивач) звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Екоресурс" (далі -Відповідач) за участю третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивачів: Національний природний парк „Тузловські лимани" та Державна екологічна інспекція в Одеській області суми в розмірі 12500 грн.
Прокурор та позивач на позовних вимогах наполягають.
Відповідач у судових засіданнях проти позову заперечував посилаючись на підстави викладені у письмових запереченнях на позов наданих до суду 27.08.2012 року за вх. № 26432/2012.
Третя особа - Національний природний парк „Тузловські лимани" у судових засіданнях не з'являлась, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання була належним чином повідомлена, однак 27.08.2012 року за вх. № 26331/2012 надала до суду письмові пояснення відповідно до яких позовні вимоги підтримує та просить задовольнить позов, а також просить суд слухати справу за відсутністю представника.
Третя особа - Державна екологічна інспекція в Одеській області у судових засіданнях призначених до слухання позовні вимоги підтримує на підставах викладених у письмових поясненнях наданих суду 29.08.2012 року за вх. № 26685/2012.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне:
У відповідності зі ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", представництво прокуратурою інтересів громадян і держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадян або держави у випадках, передбачених законом.
Перевіркою, проведеною прокуратурою Татарбунарського району встановлено, що протягом 2012 року ТОВ «Екоресурс»без отримання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів, природно - заповідного фонду загальнодержавного значення здійснив викошування очерету на території Національного природного парку «Тузловські лимани».
Вказані дії суперечать вимогам ст. 9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», якою передбачено, що спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення здійснюється на підставі дозволів, що видаються органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим та територіальними органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища. Здійснення господарської та іншої діяльності за - декларативним принципом заборонено.
Таким чином, відповідач самовільно, без відповідного дозволу, використав природний ресурс, а саме здійснив викошування очерету на площі 5 га на території Приморської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (територія Національного природного парку «Тузловськи лимани»), завдавши матеріальної шкоди державі, згідно з розрахунком державної екологічної інспекції в Одеській області, проведеного у відповідності з «Таксами для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної порушенням природоохоронного законодавства у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду України»затвердженні Постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.1998 №521 на суму 12500 грн.
Недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог природоохоронного законодавства призводить до зменшення природних ресурсів України, чим завдається шкода державі.
Отже враховуючи вищевикладене, ТОВ "Екоресурс" повинно відшкодувати шкоду, заподіяну природним ресурсам України.
Підставою звернення прокурора Татарбунарського району до суду з позовною заявою є самовільне, протиправне використання природних ресурсів України.
Таким чином, Прокурор Татарбунарського району Одеської області в інтересах держави в особі, якою є Приморська сільська рада Татарбунарського району Одеської області просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Екоресурс" заборгованість у сумі 12500 грн., а також просить суд у порядку ст. 67 ГПК України забезпечити позов, а саме накласти арешт на майно відповідача на суму позову.
Однак у судовому засіданні щодо задоволення вимоги про забезпечення позову судом було відмовлено.
Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.
Згідно зі статтею 121 Конституції України одним із завдань прокуратури України є
представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом. Відповідно до статті 20 Закону України "Про прокуратуру" при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, зокрема, звертатись до суду, з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненій прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Згідно частини 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд порушує справи за позовними заявами, зокрема, прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень частини третьої цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Відповідно до ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язаний вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.
Як вище встановлено господарським судом, між Татарбунарською районною державною адміністрацією та Товариства з обмеженою відповідальністю "Екоресурс" укладено договір на право тимчасового користування землею № 3 від 12.04.2012 року, згідно з яким, на підставі розпорядження Татарбунарської райдержадміністрації № 110/А-2006 від 03 березня 2006 року Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку не сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Приморської сільської ради, згідно з планом землекористування.
Господарським судом визначено, що в результаті проведення прокуратурою перевірки господарської діяльності позивача встановлено порушення виконання грошових зобов'язань Відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "Екоресурс".
Відповідач відповідно до розрахунку збитків самовільно, без відповідного дозволу, використав природний ресурс, а саме здійснив викошування очерету на площі 5 га на території Приморської сільської ради Татарбунарського району Одеської області.
Відповідно до ст. 64 Закону України «Про природно - заповідний фонд України»порушення законодавства України про природно-заповідний фонд тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільну або кримінальну відповідальність. Відповідальність за порушення законодавства про природно-заповідний фонд несуть особи, винні у здійсненні в межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон забороненої господарської діяльності, порушенні вимог щодо використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду.
Статтею 65 зазначеного Закону передбачено, що розміри шкоди заподіяної внаслідок порушення законодавства про природно-заповідний фонд визначаються на основі кадастрової еколога - економічної оцінки включених до його складу території та об'єктів, що проводиться відповідно до цього Закону, та спеціальних такс, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Ст. 49 Господарського кодексу України передбачає, що підприємці зобов'язані не завдавати шкоди довкіллю, не порушувати права та законні інтереси громадян і їх об'єднань, інших суб'єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави. За завдані шкоду і збитки підприємець несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.
Таким чином, враховуючи вищенаведене відповідно до розрахунку збитків, заподіяних навколишньому природному середовищу у межах території та об'єктів природно-заповідного фонду України у Відповідача утворилась заборгованість у розмірі 12500 грн. за не законне використання природних ресурсів.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи.
Витрати по сплаті судового збору віднести за рахунок Відповідача пропорційно задоволених вимог, згідно норм чинного законодавства.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити .
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Екоресурс" (68100, Одеська область, Татарбунарський район, м. Татарбунари, вул. Тимошенко, буд. 56, код ЄДРПОУ 33064904) на користь Приморська сільська рада Татарбунарського району Одеської області (68142, Одеська область, Татарбунарський район, вул. Перемоги, 64/а, УДКСУ у Татарбунарському районі, код 38012170, МФО 828011 ГУДКСУ в Одеській області, р/р 33111331700490) заборгованість у сумі -12500 грн.
3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Екоресурс" (68100, Одеська область, Татарбунарський район, м. Татарбунари, вул. Тимошенко, буд. 56, код ЄДРПОУ 33064904) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008 отримувач ГУ ДКСУ в Одеській області код ЄДРПОУ 37607526 банк отримувача: ГУ ДКСУ в Одеській області МФО 828011 код класифікації: 22030001) 1609,50 грн. - судового збору.
Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя Меденцев П.А.
Повний текст рішення складено 26 вересня 2012 року.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26181683 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні