Головуючий у 1 інстанції - Голуб В.А.
Суддя-доповідач - Сіваченко І.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2012 року справа №2а/0570/8009/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
головуючого Сіваченка І.В.
суддів Дяченко С.П., Шишова О.О.
секретар судового засідання Казакова Т.М.
за участі позивача ОСОБА_2
представників відповідачів Мякотіна О.Ю., Сатаненка І.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Донецького окружного адміністративного від 22 серпня 2012 року у справі № 2а/0570/8009/2012 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області, Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2012 року позивач звернувся до суду з цим позовом.
В обґрунтування позову зазначив, що у період з 13.07.1987 року по 29.09.1987 року він приймав участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. З прийняттям постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року виникла необхідність в отриманні нової довідки про заробітну плату в зоні відчуження, оскільки раніше видана довідка, на думку позивача, не відповідає вказаній постанові. У зв'язку з наведеним позивач 15.02.2012 року звернувся на ім'я начальника Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області із заявою про видачу нової довідки про заробітну плату, яка б відповідала вищевказаній постанові. 16.03.2012 року позивачу була видана довідка про заробітну плату, яка також не відповідала вимогам вказаної постанови.
Позивач вважає відмову у перерахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року та видачі відповідної довідки протиправною, з наступних підстав.
В п. 7 Порядку нарахування пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, зазначено про те, що пенсії призваних на військові збори військовозобов'язаних, які брали участь у ліквідації наслідків чорнобильської катастрофи, і працювали в зоні відчуження в 1986-1990 роках призначається виходячи із заробітної плати, яку вони отримували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце і тривалості робочого дня відповідно до кратності оплати праці у відповідні періоди в зонах небезпеки: 3 зона-5, 2 зона-4, 1 зона-3). Дослідження цієї норми Порядку в контексті примітки до ст.10 закону «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» дозволяє вважати, що законодавець відніс до однієї категорії (категорія військовослужбовці) військовозобов'язаних, призваних на військові збори і начальницький склад органів внутрішніх справ, а, отже, заробітна плата за роботу в зоні відчуження розраховується як для військовозобов'язаних, призваних на військові збори, так і для начальницького складу органів внутрішніх справ відповідно до зазначеного Порядку. Це означає, що всі положення зазначеного Порядку поширюються на начальницький склад органів внутрішніх справ. Як випливає з п.7 Порядку розрахунок заробітної плати у зоні відчуження повинен ґрунтуватися на годинній тарифній ставці, визначеної з повного грошового утримання за основним місцем роботи з урахуванням 6-ти годинного робочого дня в зоні відчуження, кратності для відповідної зони небезпеки і кількості відпрацьованих годин. З представленої відповідачем довідки вбачається, що відповідач не застосував годинну тарифну ставку, повне грошове утримання за основним місцем роботи, кількість фактично відпрацьованих у зоні відчуження годин і кратність для відповідних зон небезпеки при розрахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження, що, в свою чергу, спричинило значне обмеження загального розміру заробітної плати.
Як випливає з оскаржуваної довідки, відповідач не включив у загальний розмір заробітної плати доплату за роботу в надурочний час, а також доплату за роботу у вихідні дні. Дослідження вказаних дій відповідача в контексті пп. 4 п. 3 Порядку дозволяє вважати про порушення відповідачем цієї норми, оскільки вона прямо вказує на необхідність збільшення доплати за роботу у вихідні та святкові дні з урахуванням фактично відпрацьованого часу і кратності у відповідній зоні небезпеки до заробітної плати за роботу в зоні відчуження. Порушення цієї норми також призвело до істотного обмеження загальної суми заробітної плати за роботу в зоні відчуження.
Позивач зазначає, що в оскаржуваній довідці розмір збереженого за основним місцем роботи заробітку розраховано всупереч вимогам п. 4 Порядку, який свідчить про те, що якщо робота проводилася вахтовим методом, визначення тривалості роботи у зоні відчуження і заробітної плати для розрахунку пенсії здійснюється із розрахунку, що одна вахта тривалістю не менше 14 днів зараховується за повний місяць. З цієї норми випливає, що якщо одна вахта зараховується за повний місяць, то і грошове утримання за цю вахту повинно зберігатися за повний місяць. Це означає, що збережений за липень заробіток складе 253 рубля, а не 138,7 рубля, як вважає відповідач. Обмеження збереженого за основним місцем роботи заробітку спричинило за собою обмеження загального розміру заробітної плати за роботу в зоні відчуження.
На момент звернення до відповідача з питання перерахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження існував нормативний документ, який визначав порядок розрахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження. Таким документом є постанова Кабінету Міністрів № 1210 від 23.11.2011 року. На думку позивача, відповідач повністю проігнорував вимоги цього нормативного акта, що призвело до суттєвого обмеження заробітної плати за роботу в зоні відчуження, а отже, і істотного обмеження пенсії, яка нараховується з цієї зарплати.
Вважає, що відповідач не вправі відмовляти в перерахунку пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів № 1210 від 23.11.2011 року поки ця постанова є чинною.
З урахуванням заяви про зміну позовних вимог позивач просив суд:
1. Визнати протиправними дії посадових осіб Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області в частині відмови у перерахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року та видачі довідки про заробітну плату на підставі цього перерахунку.
2. Зобов'язати Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області провести перерахунок заробітної плати за роботу в зоні відчуження з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року.
3. Зобов'язати Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області видати довідку про заробітну плату за роботу в зоні відчуження за результатами перерахунку, проведеного на підставі викладених позивачем вихідних даних та у відповідності з постановою Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року.
4. Зобов'язати Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області внести відповідні зміни в бухгалтерські документи.
Постановою Донецького окружного адміністративного від 22 серпня 2012 року в цій справі у задоволенні позовних вимог було відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням, ОСОБА_2 подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить постанову суду скасувати та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
На обґрунтування апеляційної скарги наведено практично ті самі доводи, що і в обґрунтування позовної заяви.
В письмових запереченнях на апеляційну скаргу Головне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області висловило згоду з висновками місцевого суду та просило залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Зокрема, зазначено, що відповідно до ст. 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» пенсії військовослужбовцям (у тому числі особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, згідно ст.10 Закону), призначаються з їх грошового забезпечення. Інформація про грошове забезпечення відображена у розрахунковому листі про нарахування грошового забезпечення у період перебування у зонах небезпеки.
Відомості, відображені у Довідці про нараховану та виплачену позивачу заробітну плату за час роботи у зонах небезпеки з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС, є дійсними. Але, поряд з цим, відповідач при наданні довідок має право вносити записи лише ті, які відображені у розрахунковому листі про нарахування грошового забезпечення у період перебування у зонах небезпеки. Інших документів про виплату та донарахування будь-яких сум грошового забезпечення за час перебування у зонах небезпеки у розпорядженні відповідача немає.
Позивач просить зобов'язати Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області зробити перерахунок грошового забезпечення та внести до розрахункового листа певні суми, яких він не отримував під час проходження служби по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС, що, на думку представника відповідача, є незаконним.
Крім того, позивач вже звертався до суду з вимогою здійснити перерахунок грошового забезпечення за час роботи в зонах небезпеки з ліквідації наслідків аварії на ЧАЄС за період з 13 липня по 29 вересня 1987 року з тих самих обставин, що зазначені у позовній заяві. Рішенням Ворошиловського районного суду м. Донецька від 07.05.2001 року, залишеним без змін ухвалою судової палати з цивільних справах Донецького апеляційного суду від 05.07.2001 року та ухвалою судової палати з цивільних справ Верховного Суду України від 10.10.2001 року, у позові було відмовлено.
Відповідно до ч. 1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
В судовому засіданні позивач підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечували представники відповідачів.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
ОСОБА_2, відповідно до посвідчення серії НОМЕР_1, є інвалідом 3 групи, має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни.
Головне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 05.12.2003 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 08588636, що підтверджується Довідкою АА № 470302 з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій.
Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 20.05.2004 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 23314505, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 317553.
Позивач звернувся до відповідача Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області із заявою щодо видачі довідки про заробітну плату за період роботи в зоні відчуження з 13.07.1987 року по 30.09.1987 року.
Листом Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області від 06.03.2012 року № 12/7/Є-30 позивачу повідомлено, що у зв'язку з тим, що архівні документи щодо нарахування йому грошового забезпечення за період перебування у зоні відчуження знаходяться в Управлінні МНС м. Донецька, його заява була переадресована для виконання цьому підрозділу.
16.03.2012 року на виконання вищевказаного листа Управлінням Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області підготовлено та направлено на адресу позивача довідку за вихідним № 31/245 від 16.03.2012 року про його грошове забезпечення за роботу в зоні відчуження з 13.07.1987 року по 29.07.1987 року, з 12.08.1987 року по 28.08.1987 року, з 11.09.1987 року по 27.09.1987 року (а.с.9).
Позивач вважає, що вищевказана довідка видана з порушенням постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року.
Суд не приймає посилання позивача на постанову Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року, оскільки ч. 1 вищевказаної постанови визначено, що цей Порядок визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до ст.ст. 54 і 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (далі - пенсії). Пенсії за бажанням осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.
Таким чином, вищевказана постанова визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, а не механізм обчислення заробітної плати громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Як вбачається з матеріалів справи, правомірність нарахування заробітної плати за період роботи в зоні відчуження була предметом розгляду справи у Ворошиловському районному суді м. Донецька по справі № 2-ІІ/01 за позовом ОСОБА_2 до Управління державної пожарної охорони УМВС України в Донецькій області про визнання дій неправомірними.
Рішенням по вищевказаній справі від 7 травня 2001 року, яке набуло законної сили (а.с.61-67), встановлено правомірність відмови позивачу в перерахунку заробітної плати.
Відповідно до частини першої ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, підстав для задоволення позову не існує.
Колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції обґрунтованими, постанова місцевого суду ухвалена з додержанням норм матеріального та процесуального права, зміні або скасуванню не підлягає, а апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
В повному обсязі ухвала виготовлена 1 жовтня 2012 року.
Керуючись ст.ст. 195-196, п. 1 ч.1 ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного від 22 серпня 2012 року у справі № 2а/0570/8009/2012 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області, Управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м. Донецьку Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Донецькій області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26185920 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні