Ухвала
від 19.09.2012 по справі 2а/0570/3549/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Папазова Г.П.

Суддя-доповідач - Блохін А. А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2012 року справа №2а/0570/3549/2012

приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Блохіна А.А., суддів: Міронової Г.М., Юрко І.В., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2012 року у справі № 2а/0570/3549/2012 за позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Олександрівської районної державної адміністрації в Донецькій області, виконавчого комітету Полтавської міської ради в особі Державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов'язання вчинення певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

22.03.2012 року позивач звернувся до суду з позовом до Олександрівської районної державної адміністрації в Донецькій області, виконавчого комітету Полтавської міської ради в особі Державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» у якому просив скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів (№ 1 246 105 0015 000003 від 15.03.2011р. та всі подальші записи); зобов'язати виконавчий комітет Полтавської міської ради в особі державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців передати реєстраційну справу до Олександрівської районної державної адміністрації в Донецькій області для внесення записів щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів; зобов'язати Олександрівську районну державну адміністрацію в Донецькій області в особі державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внести записи щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2012 року у задоволені позову відмовлено.

Не погодившись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, просив постанову суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, встановила наступне.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» зареєстровано як юридична особа Олександрівською районною державною адміністрацією Донецької області 16.09.2004 року за номером 1 246 120 0000 000003, місцезнаходження: 84000, Донецька область, смт. Олександрівка, Олександрівський район, станція Золоті пруди.

01.08.2011 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема, це зміни місцезнаходження юридичної особи. На підставі поданих документів державним реєстратором здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» за адресою: 36034, Полтавська область, м. Полтава, Київський район, провулок Латишева, б. 3, кв. 117.

З повідомлення Державної податкової інспекції у м. Полтаві (Олександрівське відділення) вбачається, що по факту виходу за юридичною адресою Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт»: 36034, Полтавська область, м. Полтава, Київський район, провулок Латишева, б. 3, кв. 117 воно не находиться, фактичне його місцезнаходження: 84000, смт. Олескандрівка, вул. Радянська, б. 112.

Згідно рапорту оперуповноваженого ВПНВ ПДВ ВПМ ДПІ у м. Полтаві обстеження за юридичною адресою Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» встановлено, що квартири 117 за адресою: м. Полтава, провулок Латишева, 3 не існує. В будинку за цією адресою налічується всього 70 квартир.

З письмових пояснень ЖБК «Южний» вбачається, що будинок за адресою: 36034, Полтавська область, м. Полтава, Київський район, провулок Латишева, б.3, кв. 117 перебуває в їх власності. В цьому будинку налічується всього 70 квартир. Квартири № 117 не існує. ТОВ «Нафтопродукт» та його посадові особи їм не відомі. Ніяких договорів щодо оренди та купівлі приміщення з ТОВ «Нафтопродукт» вони не укладали.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 755 (надалі - Закон № 755) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Частиною 1 статті 1 Закону № 755 визначено термін місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України № 755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

З частини 1 статті 17 Закону України № 755 вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

За приписами частини 3 статті 8 Закону України № 755 установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України № 755 для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Згідно частини 7 статті 29 Закону України № 755 державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Закону України № 755 державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону України № 755 передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Стаття 14 Закону України № 755 регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.

Відповідно до пункту 12 статті 19 Закону України № 755 у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону України № 755 у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 14.10.2011 року державним реєстратором внесено до Реєстру інформацію щодо відсутності юридичної особи за адресою: 36034, Полтавська область, м. Полтава, Київський район, провулок Латишева, б. 3, кв. 117.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд першої інстанції зазначив, що позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушили порядок передачі реєстраційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'язку із встановленням податковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства. Кожен суб'єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон України № 755 не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії та повертати реєстраційну справу до державного реєстратора за попередньою адресою.

Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України № 755 підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в України» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов висновку, що відсутність юридичної особи ТОВ «Нафтопродукт» за місцезнаходженням не може бути наслідком скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру, що і було зроблено державним реєстратором, а в подальшому - підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про відмову у задоволені позовних вимог.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції були правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

З огляду на вищезазначене та керуючись ст.ст. 195, 196, п.1, ч.1 ст.198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу управління Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2012 року у справі № 2а/0570/3549/2012 за позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Олександрівської районної державної адміністрації в Донецькій області, виконавчого комітету Полтавської міської ради в особі Державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов'язання вчинення певні дії - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2012 року у справі № 2а/0570/3549/2012 за позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Олександрівської районної державної адміністрації в Донецькій області, виконавчого комітету Полтавської міської ради в особі Державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтопродукт» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов'язання вчинення певні дії - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання нею законної сили.

Головуючий: А.А.Блохін

Судді: Г.М.Міронова

І.В.Юрко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2012
Оприлюднено02.10.2012
Номер документу26217545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/3549/2012

Ухвала від 30.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 19.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 30.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Папазова Г.П.

Постанова від 16.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Папазова Г.П.

Ухвала від 31.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Папазова Г.П.

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Папазова Г.П.

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Папазова Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні