Постанова
від 10.12.2008 по справі 03/89-71а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

03/89-71А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

43010, м. Луцьк, пр. Волі, 54 а

              

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"10" грудня 2008 р. Справа № 03/89-71А.

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопроміндустрія», м. Луцьк

до відповідачів Луцької об'єднаної державної податкової інспекції, м. Луцьк

                          Головного управління державного казначейства у Волинській області, м. Луцьк

за участю прокурора Волинської області

про зобов'язання надати висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету та перерахувати суму бюджетного відшкодування ПДВ в розмірі 991 114 грн.

         Суддя Сініцина Л.М.

         При секретарі Сівак А.М.

Представники:

          від позивача: Бєла С.А. –гол. бухгалтер, дов. в справі

                                Бондарук Ю.А. – адвокат, дов. в справі

          від відповідача 1: Сахарук О.В. –гол. держ. под. інспектор, дов. в справі

                                        Мельник С.В. –держ. под. інспектор, дов. в справі

          від відповідача 2: Зізюкіна Ю.Л. –гол. спец. юрид. відділу, дов. в справі

В судовому засіданні взяв участь прокурор відділу представництва облпрокуратури Рибак А.І.

На клопотання прокурора та представників сторін технічна фіксація судового процесу не здійснювалася.

Згідно статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) в судовому засіданні 08.12.2008р. було оголошено перерву до 10.12.2008р. для подачі доказів Луцькою ОДПІ та позивачем.

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Автопроміндустрія»просило суд зобов'язати Луцьку ОДПІ надати висновок Головному управлінню державного казначейства у Волинській області із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету; зобов'язати Головне управління державного казначейства у Волинській області перерахувати суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 991 114 грн. 00 коп. з бюджетного рахунку на поточний рахунок ТзОВ «Автопроміндустрія»№26005013992 в КБ «Західінкомбанк»м. Луцька МФО 303484. Свої вимоги обґрунтувало тим, що перевіркою, проведеною Луцькою ОДПІ підтверджено заявлену ТзОВ суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2007 року в сумі 505 515,00 грн., а також знижено суму бюджетного відшкодування за вересень 2007 року на 528 523,00 грн. та підтверджено суму бюджетного відшкодування за вересень 2007 року у розмірі 485 599,00 грн. податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. Загальний термін, протягом якого повинно бути проведено бюджетне відшкодування податку на додану вартість не повинен перевищувати 40 днів з дня отримання податкової декларації податковим органом. Сума бюджетного відшкодування, що підтверджена працівниками Луцької ОДПІ за жовтень 2007р.та вересень 2007р. у розмірі 485 599 грн. не оскаржуються  сторонами ні в адміністративному ні в судовому порядку. Відшкодування вищезазначених сум досі не проведено.

В заяві від 10.12.2008р. про зміну позовних вимог позивач змінює вимоги і просить стягнути з Державного бюджету України на його користь суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість за вересень, жовтень 2004 року в розмірі 991 114,00 грн.

Відповідач –Луцька об'єднана державна податкова інспекція в запереченнях на позовну заяву вимоги не визнає, в позові просить відмовити посилаючись на те, що актом перевірки було встановлено відхилення суми відшкодування на 528 523 грн., 14.02.2008р. позивачем до Луцької ОДПІ було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний (податковий) період вересень 2007 року з якого вбачається, що підприємство проводить коригування –зменшує суму, що підлягала бюджетному відшкодуванню на рахунок платника банку в сумі 528 523,00 грн. Тобто, сума бюджетної заборгованості з податку на додану вартість по декларації  за вересень 2007 року в сумі 485 599,00 грн. зменшилася (485 599,00 –528 523,00 = -42 924,00). Згідно декларації з податку на додану вартість за жовтень 2007 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню становить 505 515 грн.. 18.04.2008р. Луцькою ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0000242302 щодо упередження незаконного відшкодування ПДВ по декларації за серпень 2007 року на суму 2 917 774,00 грн., з врахуванням цього факту сума по декларації зменшується на 2 874 856,17 грн., тобто фактично по особовому рахунку рахується переплата в сумі 42 917,83 грн. Цей залишок зараховується в декларацію за жовтень 2007 року (505 515 –42 917,83 = 462 597,17). 01.07.2008р. зараховуються штрафні санкції нараховані платником самостійно по Декларації №63332 від 19.06.2008р. в сумі 50,00 грн. 01.09.2008 року відповідно до податкової декларації за липень 2008 року платнику зараховується в погашення сума 2700,00 грн. Таким чином, сума бюджетного відшкодування по декларації з податку на додану вартість за жовтень 2007 року станом на 10.11.2008р. становить 459 841,17 грн. (462 591,17 –50,00 –2 700,00 = 459 841,17 грн.). Крім того, сума заявлена позивачем по декларації з податку на додану вартість за №130138 від 19.11.2007р. з врахуванням вищевикладеного, в сумі 459 841,17 грн. згідно Реєстру про відшкодування податку на додану вартість по деклараціях після 01.07.2005 року віднесена в 13 графу (потребує проведення додаткової перевірки за ініціативою підрозділів податкової міліції).

Відповідач - Головне управління державного казначейства у Волинській області у поясненні на позовну заяву повідомило реквізити рахунку для бюджетного відшкодування ПДВ грошовими коштами та зазначило, що в процесі відшкодування податку на додану вартість за висновками органів державної податкової служби України УДК у м. Луцьку повертає суми на відшкодування ПДВ на підставі висновків поданих Луцькою ОДПІ. Станом на 10.10.2008р. висновки на відшкодування ПДВ «Автопроміндустрія»Луцькою ОДПІ до УДК у м. Луцьку не подавалися.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали з підстав, викладених в позовній заяві та уточненнях; прокурор позов заперечив; представник відповідача Луцької ОДПІ позов заперечили; представник відповідача ГУДК у Волинській області пояснила, що висновки з Луцької ОДПІ на відшкодування позивачу ПДВ не надходили.

Із досліджених матеріалів справи, пояснень прокурора та представників сторін, господарський суд,—

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до частини 1 статті 51 КАС України позивач має право змінити підставу або предмет адміністративного позову збільшити або зменшити розмір позовних вимог.

Оскільки позивачем подано заяву про зміну позовних вимог, суд приймає її і розглядає справу в межах змінених позовних вимог.

Актом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції від 25.12.2007р. «Про результати виїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопроміндустрія»з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника в банку за вересень, жовтень 2007 року»було встановлено що сума що підлягає бюджетному відшкодуванню за вересень 2007 року становить 485 599 грн. та перевіркою підтверджено заявлену ТзОВ «Автопроміндустрія»суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2007 року в сумі 505 515 грн. (а.с.7-14).

Як вбачається з акту перевірки ТзОВ «Автопроміндустрія»здійснювало імпорт кузовів до транспортних засобів (легкових автомобілів), що були у використанні від фірми AUTO MAX S.C. SANUSZ PSZECH –MAREK WYRZYKOWSKI (Польща) згідно контракту від 11.05.2006р. (а.с.12) та вантажних декларацій (а.с.82-94).

14.02.2008р. ТзОВ «Автопроміндустрія»подало до Луцької ОДПІ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітному періоді –вересень 2007 року, яким провело коригування і зменшило суму, що підлягала бюджетному відшкодуванню у вересні 2007 року на суму 528 523,00 грн. (а.с.57-58).

Листом №4170/10/15-11 від 09.12.2008р. за підписом заступника начальника Луцької ОДПІ відповідач повідомив суд про те, що поданий 14.02.2008р. уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість  у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за вересень 2007 року ТзОВ «Автопроміндустрія»всупереч підпункту «а»пункту 17.2 статті 17 Закону України №2181 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»поданий після проведеної виїзної документальної перевірки за обревізований період, визнаний таким, що не поданий (а.с.97).

Згідно підпункту 7.7.1, пункту «а»підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 вказаного Закону сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду; при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду; при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду; якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг).

Підпунктом 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 цього ж Закону передбачено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до підпунктів 7.7.5, 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. з подальшими змінами та доповненнями, протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування; податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету; на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2007 року, розрахунку суми бюджетного відшкодування за вересень 2007 року (додаток №3 до податкової декларації) –сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню складає 1 014 122 грн. (а.с.15-19).

Разом з декларацією за вересень 2007 року ТзОВ «Автопроміндустрія»подало до Луцької ОДПІ заяву від 19.10.2007р. про повернення суми бюджетного відшкодування за вересень 2007 року в розмірі 1 014 122 грн. (додаток №4 до декларації) (а.с.20-21).

Згідно податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2007 року, розрахунку суми бюджетного відшкодування за жовтень 2007 року (додаток №3 до податкової декларації) сума що підлягає бюджетному відшкодуванню складає 505 515 грн. (а.с.22-26).

Разом з декларацією за жовтень 2007 року ТзОВ «Автопроміндустрія»подало до Луцької ОДПІ заяву від 19.11.2007р. про повернення суми бюджетного відшкодування за жовтень 2007 року в розмірі 505 515 грн. (додаток №4 до декларації) (а.с.27-28).

Перевіркою з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість відповідачем 25.12.2007р. було підтверджено заявлену Товариством з обмеженою відповідальністю «Автопроміндустрія»суму бюджетного відшкодування за вересень 2007 року –485 599 грн., за жовтень 2007 року –505 515 грн. (а.с.14). Всього підлягало відшкодуванню 991 114 грн. (485 599 + 505 515 = 991 114 грн.).

Однак, 19 червня 2008 року позивачем було подано до Луцької ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2008р., в якій в графі 28 зазначено суму штрафу в розмірі 50 грн., нараховану платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки (а.с.100-101), а 12.08.2008р. подано податкову декларацію з ПДВ за липень 2008р., в якій в графі 27 зазначено суму ПДВ в розмірі 2700 грн., яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (рядок 20-рядок 23, позитивне значення) (а.с.60-62).

Тобто, суму бюджетного відшкодування необхідно зменшити на суму 2 750 грн. (2700 + 50 = 2750). В стягненні цієї суми слід відмовити. Заперечення відповідача Луцької ОДПІ в цій частині приймаються судом. До стягнення з Державного бюджету підлягає сума 988 364 грн. (991 114 –2750 = 988 364 грн.).

Заперечення відповідача щодо сум 528 523 грн. та 2 917 774 грн., на які Луцька ОДПІ вважає необхідно зменшити бюджетне відшкодування, судом до уваги не приймаються, оскільки сума 528 523 грн. на яку 14.02.2008р. позивачем 14.02.2008р. до Луцької ОДПІ було подано уточнюючий розрахунок автоматично знята, так як цей уточнюючий розрахунок визнаний Луцькою ОДПІ таким, що не поданий (а.с.97). Відносно суми 2 917 774 грн., на яку було зменшено суму бюджетного відшкодування за червень 2007р. згідно податкового повідомлення-рішення Луцької ОДПІ №0000242302/0 від 27.11.2007р. (а.с.59), суд прийшов до висновку, що на цю суму не можна зменшити суму, що підлягає відшкодуванню, оскільки податкове повідомлення-рішення оскаржувалося в адміністративному порядку і вже під значком 3 оскаржене в судовому порядку (а.с.102-105), тобто сума 2 917 774 грн. не є узгодженою.

Не приймаються судом заперечення відповідача та прокурора щодо того, що підтверджені до відшкодування суми ПДВ перенесені до 13 графи реєстрів для проведення додаткових перевірочних заходів (а.с.98), оскільки, чинним законодавством не передбачено заборону у відшкодуванні сум ПДВ у зв'язку з тим, що ці суми віднесені у графу 13 (потребує проведення додаткової перевірки за ініціативою підрозділів податкової міліції (а.с.56)); відповідачем не подано доказів що така перевірка проведена, або проводиться.

Керуючись Законом України «Про податок на додану вартість», статтями 70,71,86,94,158-163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд –

П О С Т А Н О В И В:

Позов задоволити частково.

Стягнути з Державного бюджету України (рахунок 31112030700002 Держбюджет м.Луцька 14010200, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ - 21741605, назва банку –ГУДКУ у Волинській області  м. Луцьк, МФО банку –803014) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопроміндустрія»(м. Луцьк, вул. Івана Франка,44, р/р26005013992 в КБ «Західінкомбанк»м. Луцьк МФО 303484, код ЄДРПОУ 34148335) суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість за вересень-жовтень 2007 року в розмірі 988 364 грн.

В стягненні суми 2 750 грн. відмовити.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20 денний строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього 20 денного строку. Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного господарського суду. Заява про апеляційне оскарження постанови може бути подана до адміністративного апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову може бути подана протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                          Л.М.Сініцина

В повному обсязі постанову складено ___12.2008 року.

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення10.12.2008
Оприлюднено05.01.2009
Номер документу2624355
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —03/89-71а

Ухвала від 11.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 10.12.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сініцина Л.М.

Ухвала від 17.11.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сініцина Л.М.

Ухвала від 13.10.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сініцина Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні