Постанова
від 19.09.2012 по справі 1170/2а-1432/12
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2012 року Справа № 1170/2а-1432/12

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Світловодську та Світловодському районі до приватного малого підприємства "Єлей" про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в м. Світловодську та Світловодському районі звернулося до суду з позовом до приватного малого підприємства "Єлей" про стягнення 18 294, 37 грн.

Позов мотивовано тим, що відповідач станом на 27.04.12 має заборгованість (недоїмку) зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та фінансових санкцій у сумі 1 402,82 грн., визначених вимогою про сплату боргу №Ю-7 від 08.11.11, та заборгованість по єдиному соціальному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та фінансових санкціях у розмірі 16 891, 55 грн., визначеної вимогою про сплату боргу №Ю-30-У від 06.03.12, фінансових санкцій у сумі 577,79 грн., застосованих рішенням №442 від 23.09.11. Оскільки у встановлені строки вказані суми відповідачем не сплачено, позивач просить суд стягнути їх свою користь.

Поданою у ході судового розгляду справи заявою №6258/08-31 від 13.08.12 позивач збільшив розмір позовних вимог та просив вважати станом на 01.07.12 ціну позову у сумі 24 515, 32 грн., що залишається несплаченою на момент подання даної заяви. Ухвалою суду від 11.09.12 вказана заява повернута позивачу на підставі частини 1 статті 137 КАС України.

У судовому засіданні 19.09.12 представники позивача подали заяву про зменшення розміру позовних вимог до 1 402, 82 грн., прохаючи суд стягнути їх з відповідача, як заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та фінансових санкцій, визначену вимогою про сплату боргу №Ю-7 від 08.11.11. Крім того, заявили клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач у судові засідання не з'явився, причини неприбуття суду не повідомив, заперечень на позов не надав.

Відповідно до частин 4, 6 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши справу у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Приватне мале підприємство "Єлей" з 05.05.94 зареєстровано як юридична особа та взяте на облік в УПФУ в м. Світловодську та Світловодському районі як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та єдиного внеску. (а.с. 6, 23 - 25).

Посадовими особами УПФУ в м. Світловодську та Світловодському районі у період з 01.01.09 по 01.09.11 проведено планову перевірку відповідача щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, за період з 01.10.07 по 01.09.11, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового соціального страхування за період з 01.01.09 по 01.09.11, за результатами якої складено акт №74 від 23.09.11 (а.с. 76-96).

Відповідно до висновку вказаного акту:

- при перевірці нарахованих та утриманих страхових внесків, зазначених у відомостях заробітної плати з нарахованими та утриманими страховими внесками за ставкою 33,2%, 0,5%, зазначеними платником у поданих Звітах про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, доходу) застрахованих осіб та суми нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України за жовтень-грудень 2007-2010 років, встановлено заниження страхових внесків у звіті квітня 2010 року за ставкою 33,2% в сумі 66,40 грн. та за ставкою 0,5% в сумі 4 грн., що підлягає донарахуванню за результатом перевірки, чим порушено ч.2 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування";

- перевіркою сплати авансових платежів у вигляді сум страхових внесків, що підлягають сплаті одночасно з виплатою заробітної плати, встановлено несплату або несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за 2009-2010 роки в сумі 2 538,12 грн., чим порушено ч.6 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

На підставі акту перевірки УПФУ в м. Світловодську та Світловодському районі винесені такі рішення:

- про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків №441 від 23.09.11, яким до ПМП "Єлей" на підставі п.7 ч.9 ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" застосовано фінансову санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 1 269,06 грн.( а.с. 64);

- про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків №443 від 23.09.11, яким до ПМП "Єлей" за порушення п.4 ст. 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" та ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на підставі п.4 ч.9 ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" застосовано фінансову санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 63,36 грн. ( а.с. 65).

Вказані рішення отримані відповідачем 23.09.11, у встановленому порядку ним не оскаржені.

У зв'язку з несплатою ПМП "Єлей" у встановлені строки страхових внесків УПФУ в м. Світловодську та Світловодському районі сформовано вимогу про сплату боргу №Ю-7 від 08.11.11 на суму 1 402, 82 грн., до якої включено недоїмку у розмірі 70, 40 грн., донарахованих за актом перевірки №74 від 23.09.11, та фінансові санкції у розмірі 1 332, 42 грн., застосовані рішеннями №441 від 23.09.11 та №443 від 23.09.11 (а.с. 7).

Вирішуючи спір про стягнення вказаних коштів з відповідача, суд виходить з того, що на час виникнення спірних правовідносин порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, стягнення заборгованості за цими внесками визначався Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (надалі - Закон, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ч.3 ст.18 Закону страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України.

Платниками страхових внесків згідно зі ст. 15 Закону є страхувальники, якими, зокрема, відповідно до п.1 ст.14 Закону є роботодавці: підприємства, установи та організації, створені відповідно до законодавства України незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, які мають окремий баланс і самостійно проводять розрахунки із застрахованими особами), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків з дня їх взяття на облік територіальним органом Пенсійного фонду (ч.3 ст.15 Закону).

Обчислюються страхові внески виключно у грошовій формі та мають сплачуватися за відповідний базовий період (календарний місяць) не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду та підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника. Обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. (ст. 20 Закону).

Відповідно до частини 2 статті 106 Закону суми страхових внесків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у встановлені строки, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Згідно з частиною 3 статті 106 Закону територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій. У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки. (ч.14 ст.106 Закону).

Відповідно до пункту 8.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ від 19.12.03 №21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.04 за №64/8663, органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках: а) якщо дані документальних перевірок результатів діяльності страхувальника свідчать про донарахування сум страхових внесків; б) якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків; в) якщо страхувальник має на кінець звітного періоду борги зі сплати фінансових санкцій (штрафів) та пені.

Судом установлено, що вимога про сплату боргу №Ю-7 від 08.11.11 на суму 1 402, 82 грн. одержана відповідачем 12.11.11 (а.с. 7 зв.), у встановленому порядку ним не узгоджена та не оскаржена. Доказів погашення боргу відповідачем суду не надано. Згідно з поясненнями представників позивача, наразі в органах ДВС вказана вимога на примусовому виконанні не перебуває.

Отже, матеріалами справи, зокрема картками особового рахунку відповідача (а.с 121 - 124), підтверджено наявність у відповідача заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1 402, 82 грн.

Відповідно до п. 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який набрав чинності з 1 січня 2011 року, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог даного адміністративного позову та про його задоволення.

Судові витрати сторонами у справі не понесені.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 162, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Світловодську та Світловодському районі задовольнити.

Стягнути з приватного малого підприємства "Єлей" (ідентифікаційний код 20641882) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Світловодську та Світловодському район заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 1 402, 82 грн. (одна тисяча чотириста дві гривні 82 копійки).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2012
Оприлюднено08.10.2012
Номер документу26313308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1432/12

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 19.09.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 04.05.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні