ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 вересня 2012 року 09:56 № 2а-11596/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т. при секретарі судового засідання Олійник Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Футбольний клуб "Княжа" до Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення №0000041520 від 06.04.2012 року за участю представників сторін:
від позивача, Голяр І. С., довіреність № б/н, від 20.08.12 р.;
від відповідача, Безсмертна М. Т., довіреність № 1/4-16, від 06.09.12 р.;
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Футбольний клуб "Княжа", (надалі - позивач), звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції, (надалі - відповідач), про скасування податкового повідомлення-рішення №0000041520 від 06.04.2012 року.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що у відповідача були відсутні підстави для зміни позивачу розміру орендної плати за землю, встановлене чинним договором оренди земельної ділянки, а прийняте рішення Щасливської сільської ради про нову нормативну грошову оцінку земель на території с. Щасливе не може бути підставою для зміни розміру орендної плати відповідно до змісту Договору оренди земельної ділянки від 21.10.2009 р., оскільки не було офіційно оприлюднено.
В судових засіданнях представник позивача позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечувала, просила у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки при визначенні суми орендної плати за землі державної та комунальної власності позивачем невірно застосовано розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що стало причиною заниження податкового зобов'язання з орендної плати за землі державної і комунальної власності за 2012 рік на 446722,73 грн., в тому числі за січень 2012 року на 37226,89 грн.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
21.03.2012 року Бориспільською об'єднаною державною податковою інспекцією було проведено камеральну перевірку податкової звітності позивача з плати за землю, за результатами якої був складений Акт камеральної перевірки податкової звітності з плати за землю від 22.03.2012 р. №5/15-2/33790146 (надалі - Акт перевірки).
Згідно висновків, викладених в Акті перевірки, позивачем при визначенні суми орендної плати за землі державної та комунальної власності позивачем невірно застосовано розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що стало причиною заниження податкового зобов'язання з орендної плати за землі державної і комунальної власності за 2012 рік на 446722,73 грн., в тому числі за січень 2012 року на 37226,89 грн.
На підставі вказаного Акту перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення. №0000041520 від 06.04.2012 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землі державної та комунальної власності на загальну суму 46533,61 грн, з яких 37226,89 грн., - за основним платежем, а 9306,72 грн, - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Судом встановлено, що 21.10.2009 р. між позивачем, як орендарем, та Щасливською сільською радою, як орендодавцем, укладено Договір оренди земельної ділянки, зареєстрований в Державному реєстрі земель, про що зроблено запис від 28.10.2009 р. за №040993800491, (надалі -Договір оренди земельної ділянки від 21.10.2009 р.), відповідно до п.1, 2 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове, платне володіння та користування земельну ділянку, кадастровий номер 3220888001:01:003:0025, загальною площею 4,1390 гектарів, за рахунок земель державної власності, під розміщення "Центру вищої спортивної майстерності футбольного клубу "Княжа" в селі Щасливе Щасливської сільської ради Бориспільського району Київської області.
Пунктами 5, 9 Договору оренди земельної ділянки від 21.10.2009 р. закріплено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 466550,56 грн. Орендна плата встановлюється та справляється в грошовій формі за рік в розмірі 10% від грошової оцінки земельної ділянки визначеної у п.5 цього договору: 46655,06 грн. щорічно.
З матеріалів справи вбачається, що Щасливська сільська рада Листом №160 від 01.03.2011 року на адресу відповідача направила копію Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №926-п від 25.02.2011 р. (надалі -Витяг №926-п)
З Витягу №926-п судом встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки під розміщення "Центру вищої спортивної майстерності футбольного клубу "Княжа" в селі Щасливе, загальною площею 41390 кв.м., складає 4961304,43 грн.
Відповідно до пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розд. ХІІІ Податкового кодексу України, а у разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено (пп. 271.1.2 п. 271.1 ст. 271 цього Кодексу) -площа земельних ділянок.
Пунктом 286.2 ст. 286 цього Кодексу встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Судом встановлено, що позивачем було подано відповідачу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік, в якій нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації визначив у сумі 11,94 грн., річну сума орендної плати -49407,71 грн., в т.ч. за січень -4117,31 грн.
З матеріалів справи вбачається, що 30.01.2012 р. позивачем сплачено орендну плату за земельну ділянку за січень 2012 р. згідно Договору оренди земельної ділянки від 21.10.2009 р., що підтверджується платіжним дорученням №1112 від 30.01.2012 р. з відповідною відміткою банку про проведення операції.
Як вбачається з пояснень представника відповідача, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності, відповідно, з урахуванням відомостей, наданих Щасливською сільською радою, річна сума орендної плати за землі державної та комунальної власності, яка підлягає нарахуванню та сплаті позивачем за 2012 рік фактично повинна становити 446722,73 грн., в тому числі за січень 2012 року -37226,89 грн.
На день проведення камеральної перевірки уточнююча декларація з плати за землю за 2012 рік позивачем відповідачу не подавалась.
В силу норм п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України, платниками плата за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності (п. 270.1 ст. 270 ПК України).
Базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (п. 271.1 ст. 271 ПК України).
Згідно п. 288.1 ст. 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
У відповідності до п. 288.2, 288.3 і 288.4 ПК України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Одночасно п. 288.7 ст. 288 зазначеного Кодексу визначено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу ПК України.
Зокрема, у відповідності до п. 286.1 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Відповідні центральні органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів та державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 289.1 статті 289 цього Кодексу передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Крім того, ст. 15 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998р. № 161-XIV, (в редакції, що діяла на час укладення договорів оренди землі), визначено, що, однією з істотних умов договору є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Згідно ст. 21 цього Закону, (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), під орендною платою розуміється платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін (ст. 23 Закону України "Про оренду землі").
При цьому в ході аналізу змісту Договору оренди земельної ділянки від 21.10.2009 р. судом встановлено, що умовами цього Договору визначено порядок обрахунку суми орендної плати за земельну ділянки з обов'язковим використанням такого показника як нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки і зміни до вказаного договору оренди земельної ділянки сторонами не вносились.
Таким чином, відповідно до вищевикладених норм Податкового кодексу України, зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням її індексації має безпосередній вплив на збільшення (зменшення) розміру орендної плати за земельні ділянки.
Відповідно до п.271.2 ст.271 Податкового кодексу України, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період).
Відповідачем не доведено, а судом не встановлено, що рішення щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є предметом Договору оренди земельної ділянки від 21.10.2009 р., було офіційно оприлюднено відповідним органом місцевого самоврядування чи направлялось позивачу, в силу чого, суд приходить до висновку, що у позивача були відсутні підстави здійснювати нарахування плати за землю з інших, окрім визначених у пунктах 5, 9 чинного Договору оренди земельної ділянки від 21.10.2009 р. підстав на час подання спірної податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності).
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість прийняття оскаржуваного податкового повідомлення - рішення та порушення позивачем вимог п.п. 271.1.1. п. 271.1. ст. 271, п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, відповідно, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача підлягають відшкодуванню судові витрати (судовий збір) з Державного бюджету України.
Керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Футбольний клуб "Княжа" задовольнити повністю.
2. Скасувати податкове повідомлення-рішення Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби №0000041520 від 06.04.2012 року.
3. Судові витрати в сумі 465,34 грн. (чотириста шістдесят п"ять гривень тридцять чотири коп.) присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Футбольний клуб "Княжа" (ідентифікаційний номер 33790146) за рахунок Державного бюджету України.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
З урахуванням положень ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в судовому засіданні 19.09.2012 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Постанова у повному обсязі складена та підписана 25.09.2012 р.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2012 |
Оприлюднено | 09.10.2012 |
Номер документу | 26325151 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні