ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 жовтня 2012 р. № 2а-3595/12/1370
12 год. 34 хв. м. Львів, вул. Чоловського, 2
Зал судових засідань № 7
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Карп'як О.О.
при секретарі судового засідання Подібка М.З.
за участю представників сторін:
від позивача - Хомин Ю.В.
від відповідача - Кармелюк Т.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом ТОВ Фірма «ТОТ» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Львівської області ДПС про визнання недійсними податкових повідомлень -рішень від 17.10.2011 року № 0002912300/25894, від 05.01.2012 року № 0000022300/316 та № 0000012300/318, -
в с т а н о в и в :
ТОВ Фірма «Тот»звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова про визнання недійсними податкові повідомлення -рішення від 17.10.2011 року № 0002912300/25894, від 05.01.2012 року № 0000022300/316 та № 0000012300/318.
В зв'язку із завершенням реорганізації позивача, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців, суд на підставі статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України ) замінив відповідача - державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Львова, його правонаступником -Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення прийняті з порушенням норм законодавства, оскільки позивачем до перевірки було надано всі первинні документи на підтвердження реальності вказаних операцій. Позивач вважає, що передача нафтопродуктів від ТОВ «Фітекс»та ТОВ «Аксиус» підтверджується актами прийому передачі видатковими та податковими накладними, які відповідають всім вимогам чинного законодавства. Відтак позивач вважає оскаржувані податкові повідомлення - рішення недійсними та такими, що підлягають скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладених в позовній заяві, просив задовольнити в повному обсязі, надав пояснення аналогічно до викладеного в позовній заяві.
Представник відповідача проти позову заперечив, просив відмовити в його задоволенні з підстав викладених у запереченні проти позову. Заперечення полягають у доведенні правильності та правомірності висновків акту перевірки нормам чинного в перевірений період законодавства.
Повний текст постанови виготовлений і підписаний 08 жовтня 2012 року.
Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Працівниками ДПІ у Шевченківському районі м. Львова проведено планову виїзну документальну перевірку ТзОВ Фірма «ТОТ»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2010 по 30.06.2011, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2010 по 30.06.2011, за результатами якої складено акт від 23.09.2011 року № 2433/267/23-1/20790375 (далі -акт перевірки).
Як вбачається з акта перевірки, перевіркою встановлено порушення ТзОВ «ТОТ»(далі -позивач):
- п.4.1, п.п.4.1.1, пп. 4.1.6 ст. 4, п. 5.1, п.п.5.2.1, п.5.2, пп. 5.3.9 п.5.3 ст. 5, пп. 11.3.1 п. 11.3, ст. 11 Закону України від 22.05.97 № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємства»(із змінами та доповненнями), внаслідок чого, підприємством занижено податок на прибуток в сумі 355 668, 0 грн. в т.ч. І півр. 2010 року в сумі 178 221, 0 грн., за 9 міс. 2010 року в сумі 325181, 0 грн., за І кв. 2011 року в сумі 30487, 0 грн.;
- пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п.п.7.2.1, п.п.7.2.6 п. 7.2, пп. 7.3.1 п. 7.3, пп. 7.4.1, пп. 7.4.4, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97- ВР (із змінами і доповненнями), внаслідок чого, підприємством занижено податок на додану вартість в сумі 284535, 88 грн., в тому числі за квітень 2010 року в сумі 142576, 24 грн., жовтень 2010 року в сумі 117568, 14 грн., за лютий 2011 року в сумі 13 093 грн., квітень 2011 року в сумі 11 298 грн., зменшено від'ємне значення об'єкту оподаткування за січень 2011 року в сумі 2664, 0 грн., березень 2011 року в сумі 11 298 грн.;
- вимог п. 3.1, п. 7.39 та п. 7.41 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ України від 15.12.2004 р. № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 р. № 40/10320, в авансових звітах відсутні оформлені належним чином розрахункові документи які б підтверджували факт продажу товарів, надання послуг за готівкові кошти на суму 221, 4 грн.
Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Львова від 12.10.2011 року № 25431/23-121 було внесено зміни до акта перевірки від 23.09.2011 № 2433/267/23-1/20790375, перевіркою встановлено порушення вимог пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, пп. 7.2.1, п.п.7.2.6 п.7.2, пп. 7.3.1, п.7.3, п.п.7.4.1, пп. 7.4.4, пп. 7.4.5, п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (із змінами і доповненнями), п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI внаслідок чого, підприємством занижено податок на додану вартість в сумі 284535, 38 грн., в тому числі за квітень 2010 року в сумі 142576, 24 грн., жовтень 2010 року в сумі 117568, 14 грн., за лютий 2011 року в сумі 13 093 грн., за травень 2011 року в сумі 11 298 грн.
На підставі акта перевірки податковим органом винесено податкові повідомлення -рішення:
- від 17.10.2011 року № 0002902300/25894, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання по податку на прибуток в сумі 444585 грн., в тому числі за основним платежем 355668 грн. та за штрафними санкціями 88917 грн.,
- від 05.01.2012 року № 0000022300/316 яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 186981, 40 грн., в тому числі за основним платежем 154462, 3 грн. та за штрафними санкціями 32519, 1 грн.,
- від 05.01.2012 року № 0000012900/318, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання по податку на прибуток в сумі 33 026, 44 грн.
При прийнятті рішення суд виходив з наступного.
Відповідно до п.5.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»із змінами і доповненнями (далі -Закон 334), валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до п.5.2.1 Закону 334, до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Відповідно до п.1.7.Закону України «Про податок на додану вартість»у редакції, що діяла на момент здійснення операцій по договору(далі -Закон168), податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до п.1.8.Закону 168, бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Відповідно до п.7.2.3 Закону 168, податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Відповідно до п.7.4.1. Закону 168, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.198.2 Податкового кодексу України із змінами і доповненнями (далі -ПК України), датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 201.1 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору.
Відповідно до п.201.6 ПК України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Відповідно до п.201.7.ПК України, податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань.
Відповідно до п.201.10. ПК України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
В акті перевірки, зазначено що відповідно до представлених до перевірки документів встановлено, що ТзОВ фірма «ТОТ»здійснювало взаєморозрахунки з ТзОВ «Укроіл»(код ЄДРПОУ 36706113), ТзОВ «Фітеко»(код ЄДРОПУ21594570), ТзОВ «Аксіус»(код ЄДРПОУ 37193161). Перевіркою встановлено, що відповідно до оборотно -сальдової відомості по рахунку № 631 «Розрахунки з постачальниками» одним з постачальників ТзОВ фірма «ТОТ»у І кварталі 2011 року було ТзОВ «Укроіл»(код ЄДРПОУ 36706113). Сума взаємовідносин складає 146 338, 83 грн., в тому числі ПДВ на суму 24 389, 8 грн. ТзОВ «Укроіл»(код ЄДРПОУ 36706113) перебувало на обліку в Броварській ОДПІ (м. Бровари). З липня 2011 року перебуває на обліку в ДПІ у Печерському районі м. Києва Броварська ОДПІ листом від 15.08.2011 року № 2813/7/232/89 направлено висновок згідно проведеного аналізу з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту ТзОВ «Укроіл»від 15.06.2011 року № 515/232/36706113 в частині дотримання вимог податкового та іншого законодавства по податку на додану вартість з 01.01.2011 року по 31.03.2011 року, яким встановлено нікчемність правочинів з контрагентами. Враховуючи те, що у ТзОВ «Укроіл»відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, згідно до частини 1, 5 ст. 203, п. 1, 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України, зазначені угоди мають ознаки нікчемності. ТзОВ «ТОТ»обсяги взаєморозрахунків з ТзОВ «Укроіл»віднесено до складу валових витрат та відображено відповідно у ряд. 04.1 податкової декларації з податку на прибуток за І кв. 2011 року в сумі 121949 грн. Суми податку на додану вартість, відповідно до податкових накладних, включено ТзОВ «ТОТ»до податкового кредиту податкових декларацій з податку на додану вартість за січень 2011 року в сумі 2664, 0 грн., лютий 2011 року в сумі 10429, 0 грн., березень 2011 року в сумі 11297, 0 грн.
01.01.2010 року між ТзОВ «ТОТ»(зберігач) та ТзОВ «Укроіл» укладено договір № 10/01.01/2 про зберігання. Відповідно до п.1.1. даного договору зберігач розкредитовує, приймає, зберігає та видає нафтопродукти організації. Датою прийняття нафтопродуктів на зберігання вважається дата підписання акту прийому -передачі нафтопродуктів.
На підтвердження реальності вказаної операцій позивачем подано залізничну накладну № 33990821, акт № 125 приймання нафтопродуктів за кількістю від 30.08.2010 року, залізничну накладну № 48004711, акт № 136 прийому -передачі нафтопродуктами, акт № 175 приймання нафтопродуктів за кількістю від 27.11.2010 року, залізнична накладна № 48077962, акт № 5 приймання нафтопродуктів за кількістю від 11.01.2011 року, акт № 66 прийому -передачі з нафтопродуктами.
30.11.2010 року між ТзОВ «Укроіл»(постачальник) та ТзОВ «ТОТ»(покупець) укладено договір № ДГВП -65/Л про поставку нафтопродуктів. Відповідно до п.1.1. даного договору постачальник зобов'язується передати в погоджені строки, а покупець прийняти і оплатити на умовах, викладених в Договорі, нафтопродукти, іменовані далі за тестом «Товар»найменування, кількість, ціна яких вказується в накладних документах на товар, які оформляються за кожну окрему поставку товару.
Відповідно до п. 2.5 даного договору покупець проводить прийомку товару по кількості і якості у відповідності з умовами Інструкції про порядок приймання транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організація України»№ 281/171/578/155 затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, Міністерством економіки, Міністерством транспорту, Міністерством палива та енергетики України від 20.05.2008 року, надалі інструкції -281 згідно з діючим законодавством України, а також з умовами даного Договору та додаткових угод до нього.
На підтвердження реальності вказаної операцій позивачем подано видаткові накладні № РН- 0000001 від 03.01.2011 року, № РН- 0000018 від 11.01.2011року, № РН- 0000053 від 26.01.2011 року, № РН- 0000117 від 10.02.2011 року, № РН- 0000133 від 21.02.2011 року, № РН- 0000275 від 24.03.2011 року, № РН -0000276 від 24.03.2011 року, податкові накладні № 1 від 03.01.2011 року, № 11 від 11.01.2011 року, № 64 від 26.01.2011 року, № 34 від 10.02.2011 року, № 67 від 21.02.2011 року, № 127 від 24.03.2011 року, № 128 від 24.03.2011 року, протокол зустрічних однорідних грошових вимог від 31.01.2011 року, протокол зустрічних однорідних грошових вимог від 28.02.2011 року, платіжні доручення № 1076 від 10.02.2011 року та № 1136 від 24.03.2011 року.
Таким чином, відповідно до умов п. 2.5 договору від 31.11.2010 року, для підтвердження реальності здійснення операцій між позивачем та контрагентом ТОВ «Укроіл»(постачальник), обов'язковим є складення таких первинних документів як товаро -транспортні накладні, залізничні накладні. Однак, на пропозицію суду позивач не надав усіх первинних документів, наявність яких передбачена умовами договору.
В акті перевірки, зазначено що відповідно до оборотно -сальдової відомості по рахунку № 631 «Розрахунки з постачальниками»одним з постачальників ТзОВ «ТОТ»у І півріччі 2010 року було ТзОВ «Фітеко»(код ЄДРПОУ 21594570). Сума взаємовідносин складає 427728, 7 грн., в тому числі ПДВ на суму 71 288, 12 грн. ТзОВ «ТОТ»обсяг взаєморозрахунків з ТзОВ «Фітеко»віднесено до складу валових витрат та відображено відповідно у ряд. 04.1 податкової декларації з податку на прибуток за І пів. 2010 року в сумі 356 440, 58 грн. Суми податку на додану вартість, відповідно до податкових накладних, включено ТзОВ фірма «ТОТ»до податкового кредиту податкових декларацій з податку на додану вартість за квітень 2010 року в сумі 71288, 12 грн. Крім цього в акті перевірки встановлено, що відповідно до оборотно -сальдової відомості по рахунку № 631 «Розрахунки з постачальниками»одним з постачальників ТзОВ «ТОТ» за 9 міс. 2010 року було ТзОВ «Аксіус»(код ЄДРПОУ 37193161). Сума взаємовідносин складає 352704, 44 грн., в тому числі ПДВ на суму 58784, 07 грн. ТзОВ фірма «ТОТ»обсяг взаєморозрахунків з ТзОВ «Аксіус»віднесено до складу валових витрат та відповідно відображено у ряд.04.1 декларації з податку на прибуток за 9 міс. 2010 року в сумі 293920, 37 грн. Суми податку на додану вартість, відповідно до податкових накладних, включено ТзОВ фірма «ТОТ»до податкового кредиту податкових декларацій з податку на додану вартість за жовтень 2010 року в сумі 58784, 07 грн. Також перевіркою встановлено, що ТзОВ фірма «ТОТ»безоплатно отримало паливо від ТзОВ «УкрРострансоіл».
04.01.2010 року між ТзОВ «Фітеко»позивачем (постачальник) та ТзОВ «ТОТ»(покупець) укладено договір поставки нафтопродуктів №001/КП у м. Києві, відповідно до умов якого постачальник ТзОВ «Фітеко»зобов'язується передати в погоджені строки, а ТзОВ фірма «ТОТ»(покупець) прийняти і оплатити на умовах викладених в договорі нафтопродукти (товар). Номенклатура товару, його кількість, ціна встановлюється сторонами за добровільною згодою на основі заявки покупця й зазначається в розрахункових документах та відвантажувальних документах на товар. Відповідно до п.2.1 вказаного договору, поставка товару відбувається залізничним та/або автомобільним транспортом у відповідності до заявки покупця. Датою поставки товару вважається дата, вказана в акті прийому -передачі та розхідній накладні. Відповідно до п. 5.1 даного договору приймання товару за кількістю та якістю здійснюється покупцем згідно Інструкцій П-6 від 15.06.1965 року «Інструкція про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю", № П-7 від 25.04.1966, «Інструкції про порядок приймання транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організація України»№ 281/171/578/155 затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, Міністерством економіки, Міністерством транспорту, Міністерством палива та енергетики України від 20.05.2008 року.
Також сторонами договору було підписано додаткове погодження № 4 до договору № 001/КП від 04.01.2010 року, від 02.04.2010 року. Відповідно до п. 4 даного додаткового погодження умови поставки -СРТ ст. Підзамче, Львівської Ж\Д.
Вказані операції з ТзОВ «Фітеко»оформлені актами приймання -передачі № 4 від 03.04.2010 року, розхідною накладною № 501-04 від 03.04.2010 року, залізничною накладною № 33696538, податковою накладною № 524 від 02.04.2010 року та платіжним дорученням № 303 від 02.04.2010 року.
04.10.2010 року між ТОВ «Аксиус»(продавець) та ТзОВ «ТОТ» (покупець) укладено договір купівлі -продажу нафтопродуктів у м. Києві, відповідно до умов якого продавець продає а покупець купляє для подальшої реалізації нафтопродуктів, в подальшому товар. Відповідно до п.3.1 вказаного договору, датою вівантаження товару являється дата штампа станції відправлення на з/д накладній. Поставка партії товару здійснюється по поштових і залізничних реквізитах, вказаних в Додатку до Договору. Відповідно до п. 4.3 даного договору приймання товару по кількості і якості проводиться в порядку, встановленому «Інструкції про порядок приймання транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організація України»від 20.05.2008 року затвердженої наказом № 281/171/578/155.
На підтвердження реальності вказаної операцій позивачем подано додаток № 1 до договору № 002/10/2010 купівлі -продажу нафтопродуктів від 07.10.2010 року, акт № 1 про прийом -передачу від 08.10.2010 року, видаткову накладну № РН- 000009 від 08.10.2010 року, залізничну накладну № 33970189, податкову накладну № 12 від 08.10.2010 року, платіжне доручення № 806 від 11.10.2010 року.
Порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів встановлений Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008р. N281/171/578/155, за реєстр. в Міністерстві юстиції України від 02.09.2008 р. за N805/15496 (далі Інструкція). Відповідно до п. 7.3 Інструкції N281/171/578/155 від 20.05.2008 року порядку відвантаження нафти і нафтопродуктів залізничним транспортом, зазначено, що нафтопродукти перевозяться у залізничних цистернах, бункерних напіввагонах, а розфасовані в тару - у критих вагонах відповідно до вимог ДСТУ 4454. Нафта перевозиться в залізничних цистернах. Маса нафти і нафтопродуктів у кожній цистерні, а також маса нафтопродуктів, розфасованих у бочки, бідони та іншу тару, у критих вагонах або контейнерах визначається вантажовідправником. На фасований нафтопродукт вантажовідправником складається специфікація, яка разом з паспортом якості, у якому проставлений реєстраційний номер сертифіката відповідності, додається до залізничної накладної. На кожну завантажену цистерну, групу цистерн або маршрут оформляються залізнична накладна, дорожня відомість, її корінець і квитанція про приймання вантажу. До накладної додаються паспорт якості нафти або нафтопродукту, копія сертифіката відповідності або свідоцтво про визнання іноземного сертифіката (якщо продукт підлягає обов'язковій сертифікації в Україні), у накладній зазначається номер аварійної картки згідно з Правилами безпеки та порядку ліквідації наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні їх залізничним транспортом, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 16 жовтня 2000 року N 567, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2000 року за N 857/5078 (далі - Правила безпеки). Корінець дорожньої відомості залишається у працівників залізниці. Квитанція, яку станція призначення видає вантажовідправнику разом з одним примірником відвантажувальної відомості за формою N 4-НП (додаток 7), є первинними документами для бухгалтерського обліку та підставою для складання рахунку-фактури, який надсилається вантажоодержувачу. На кожний наливний маршрут цистерн товарний оператор складає відомість наливання і відвантаження нафти або нафтопродуктів, яка разом з доданими квитанціями передається до бухгалтерської служби, що є підставою для списання нафти або нафтопродуктів з підзвіту матеріально відповідальних осіб. У разі перевезення нафти або нафтопродуктів маршрутами і групами цистерн за однією залізничною накладною паспорт якості і копія сертифіката відповідності мають бути додані в кількості не менше 5 примірників або за кількістю цистерн, якщо їх менше 5, які можуть бути використані у разі відчеплення цистерн унаслідок технічної несправності або з інших причин.
Відповідно до п. 5.2.5 3 Інструкції N281/171/578/155 від 20.05.2008 року комісійне приймання нафти або нафтопродукту за кількістю здійснюють уповноважені наказом керівника підприємства-вантажоодержувача особи, які мають відповідну освіту, кваліфікацію та досвід роботи з питань визначення кількості нафти і нафтопродуктів у залізничних цистернах, на яких покладено відповідальність за дотримання правил приймання нафти і нафтопродуктів, установлених цією Інструкцією та іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами. Пунктом 5.2.6 встановлено, що результати комісійного приймання нафти або нафтопродуктів оформлюються актом приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю за формою N 5-НП, який складається одразу після приймання вантажу та затверджується керівництвом підприємства не пізніше наступного дня після його складання. Акт приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю за формою N 5-НП є підставою для оприбутковування нафти і нафтопродуктів у складському обліку та відображення на відповідних рахунках бухгалтерського обліку в підзвіт матеріально відповідальних осіб. Акт приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю за формою N 5-НП складається у двох примірниках. У разі подання претензії вантажовідправнику або залізниці акт приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю за формою N 5-НП складається у трьох примірниках, при цьому обов'язковим є додання копії документа про виклик представника вантажовідправника для участі в прийманні нафти або нафтопродуктів.
Згідно з вимогами Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №457 від 06.04.1998 року та доповненим Правилами, затвердженими постановою Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000 року, накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.
Судом не беруться до уваги представлені представником позивача транспортні залізничні накладні, а саме: № 33696538, 33970189, № 33990821, № 48004711, 48077962 оскільки в даних накладних не зазначено позивача як продавця чи покупця товару, а в розділі відправник товару зазначено ТзОВ «УкрРосТрансОйл», ООО Брокер Сервіс, ЧАО Линик. Відтак, відсутні підстави пов'язувати вказані залізничні накладні з операціями між позивачем та його контрагентами ТзОВ «Фітеко»та ТзОВ «Аксіус».
Згідно з Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року № 363 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 року за № 128/2568 товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу. Товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. Отже, єдиним первинним документом, який є підставою для списання товарно-матеріальних цінностей у вантажовідправника та оприбуткування їх у вантажоотримувача при перевезенні вантажів у межах України, а також для складського, оперативного та бухгалтерського обліку є товарно-транспортна накладна. При цьому, згідно з вказаними Правилами, ТТН розглядається як основний документ на перевезення вантажів. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.
Окремо як первинний документ, як підтверджує перевезення вантажів виконання комплексу вимог при вантажно-розвантажувальних роботах, власне процесу перевезення та його документального оформлення, слід розглядати договір про перевезення вантажів, яким є двостороння угода між перевізником, вантажовідправником чи вантажоодержувачем, що є юридичним документом, яким регламентуються обсяг, термін та умови перевезення вантажів, права, обов'язки та відповідальність сторін щодо їх додержання, а облік роботи автомобільного транспортного засобу визначається дорожніми листами.
Аналізуючи умови договорів, укладених між позивачем та контрагентами ТзОВ «Фітеко», ТзОВ «Аксіус», та вищенаведені норми, суд звертає увагу та те, що для підтвердження реальності операцій по вказаних угодах обов'язкова наявність таких первинних документів як заявки, специфікації, відвантажувальних документів на товар, актів прийому - передачі (в тому числі форми №5-НП), розхідних накладних, паспорту якості, залізничних накладних чи дорожніх відомостей, квитанції про приймання вантажу (корінець), відвантажувальних відомостей (корінці) чи відомостей наливання і відвантаження. Однак, на пропозицію суду позивач не надав усіх первинних документів, наявність яких передбачена умовами договору та нормами законодавства.
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-XIV (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. п.2.4 п.2 Положення "Про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 05.06.1995 року за № 168/704: "Первинні документи (на паперових і машинозчитувальних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному вираженні), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійсненні господарської операції і складання первинного документа".
Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об'єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КАС України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Докази подані позивачем не переконують в обґрунтованості позовних вимог.
Позивачем не було надано суду усіх первинних документів, наявність яких передбачена умовами договору та які б свідчили про реальність операцій між позивачем та контрагентами ТзОВ «Фітеко», ТзОВ «Аксус», ТзОВ «Укроіл».
Докази, надані позивачем, не підтвердили підставність позовних вимог. Позивач не надав доказів реальності здійснення операцій з контрагентами ТзОВ «Фітеко», ТзОВ «Аксус», ТзОВ «Укроіл» не спростував висновків податкового органу, наведених в акті перевірки.
Таким чином, суд, перевіривши обставини передбачені ч.3 ст.2 КАС України, вважає, що правових підстав для скасування податкових повідомлення -рішення від 17.10.2011 року № 0002912300/25894, від 05.01.2012 року № 0000022300/316 та № 0000012300/318, - немає.
Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог і вважає, що в задоволенні позову слід відмовити.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, такі належить покласти на позивача.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 87, 94, 158, 160, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України:
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення судового рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Карп'як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2012 |
Оприлюднено | 11.10.2012 |
Номер документу | 26367002 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні