ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17.12.2008 р. № 10/495
За позовом Київського транспортног о прокурора в інтересах держ ави в особі Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті Міністерства т ранспорту та зв'язку Україн и
до Державного підприємства «Київторф»
про стягнення штрафу в сумі 1700 ,00 грн.
Суддя Ковзель П.О.
Секретар Подгаєвська Л.Ю.
Обставини справи:
Прокурор звернувся до суду в інтересах держави в ос обі Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті Міністерства транспор ту та зв'язку України із поз овною заявою, в якій просив с тягнути з Державного підприє мства «Київторф»до Державно го бюджету України штраф в су мі 1700,00 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав.
Представник відповідача п озовні вимоги визнав повніст ю.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 17.12.2008 пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Виго товлення постанови у повному обсязі відкладено на 22.12.2008, про що повідомлено сторонам піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.
Розглянувши подані прокур ором та позивачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представника позивача , всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
20.11.2007 співробітниками територіального управління Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті Міністерства транспорту т а зв'язку України було пров едено перевірку щодо додержа ння ДП «Київторф»законодавс тва про автомобільний трансп орт, за результатами якої скл адено акт №43328 проведення пере вірки додержання вимог закон одавства про автомобільний т ранспорт під час виконання п еревезень пасажирів і вантаж ів автомобільним транспорто м.
Відповідно до акту №43328 від 20.1 1.2007 під час перевірки виявлено порушення: у водія в подорожн ьому листі відсутні відмітка про проходження передрейсов ого медичного огляду, не офор млено дорожній лист, чим пору шено вимоги ст.ст. 34, 48 Закону Ук раїни „Про автомобільний тра нспорт”.
На підставі зазначеного ак ту, за наслідками розгляду сп рави про порушення відповіда чем законодавства про автом обільний транспорт, позиваче м прийнято постанову від 04.12.2007 № 035051 про застосування фінансов их санкцій до ДП «Київторф»в сумі 1700,00 грн.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Відповідно до ст. 6 Закону У країни „Про автомобільний т ранспорт” центральний орган виконавчої влади з питань ав томобільного транспорту заб езпечує проведення державно ї політики на автомобільному транспорті через урядові ор гани державного управління н а автомобільному транспорті , службу міжнародних автомоб ільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і ор гани місцевого самоврядуван ня. У складі центрального орг ану виконавчої влади з питан ь автомобільного транспорту функціонують: урядовий орга н державного управління з пи тань регулювання діяльності автомобільного транспорту; урядовий орган державного уп равління з питань контролю н а автомобільному транспорті . Урядовий орган державного у правління з питань контролю на автомобільному транспорт і здійснює: державний контро ль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадя ть діяльність у сфері автомо більного транспорту, вимог з аконодавства про автомобіль ний транспорт, норм та станда ртів законодавчо регульован ої сфери, що визначають орган ізацію перевезення пасажирі в і вантажів автомобільним т ранспортом.
Відповідно до п.12 Порядку здійснення державного контр олю на автомобільному трансп орті затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 1567 від 08.11.2006 рейдова перевір ка додержання суб'єктом госп одарювання вимог законодавс тва та інших нормативно-прав ових актів щодо забезпечення безпеки перевезень автомобі льним транспортом здійснюєт ься на підставі щотижневого графіка.
Згідно пункту 15 Порядку зд ійснення державного контрол ю на автомобільному транспор ті, під час проведення рейдов ої перевірки перевіряється: наявність визначених статт ями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються п еревезення автомобільним тр анспортом; наявність у докум ентах водія відмітки про про ходження ним медичного огляд у та проведення перевірки те хнічного стану транспортног о засобу перед виїздом на мар шрут; відповідність зовнішн ього і внутрішнього спорядже ння (екіпірування) транспорт ного засобу встановленим вим огам; оснащення таксі справн им таксометром; відповідніс ть кількості пасажирів, що пе ревозяться, відомостям, зазн аченим у реєстраційних докум ентах, або нормам, передбачен им технічною характеристико ю транспортного засобу; доде ржання водієм автобуса затве рдженого розкладу та маршрут у руху; наявність у всіх паса жирів квитків на проїзд та кв итанцій на перевезення багаж у, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму пра ці та відпочинку, а також вимо ги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезен ня пасажирів на відстань 500 і б ільше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил на дання послуг пасажирського а втомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.
Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни „Про автомобільний тра нспорт” з метою організації безпечної праці та ефективно го контролю за роботою водії в транспортних засобів автом обільні перевізники зобов'яз ані: організовувати роботу в одіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинк у відповідно до вимог законо давства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезп ечення безпеки дорожнього ру ху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; забезпечуват и водіїв транспортних засобі в санітарно-побутовими примі щеннями й обладнанням. Контр оль за роботою водіїв трансп ортних засобів має забезпечу вати належне виконання покла дених на них обов'язків і вклю чає організацію перевірок ре жимів їх праці та відпочинку , а також виконання водіями тр анспортних засобів вимог цьо го Закону та законодавства п ро працю. Положення щодо режи мів праці та відпочинку воді їв транспортних засобів визн ачається законодавством.
Статтею 39 Закону України „П ро автомобільний транспорт” визначено, що автомобільні п еревізники, водії, пасажири п овинні мати і пред'являти осо бам, які уповноважені здійсн ювати контроль на автомобіль ному транспорті та у сфері бе зпеки дорожнього руху, докум енти, на підставі яких викону ються пасажирські перевезен ня. Документи для регулярних пасажирських перевезень: дл я автомобільного перевізник а - ліцензія, договір із органа ми виконавчої влади та орган ами місцевого самоврядуванн я чи їх дозвіл, паспорт маршру ту, документ, що засвідчує вик ористання автобуса на законн их підставах, інші документи , передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповід ної категорії, реєстраційні документи на транспортний за сіб, ліцензійна картка, дорож ній лист, квитково-касовий ли ст, схема маршруту, розклад ру ху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інш і документи, передбачені зак онодавством України.
Статтею 48 Закону України „П ро автомобільний транспорт” передбачено, що автомобільн і перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати ко нтроль на автомобільному тра нспорті та у сфері безпеки до рожнього руху, документи, на п ідставі яких виконують ванта жні перевезення. Документами для юридичної особи, що здійс нює вантажні перевезення на договірних умовах, є: для авто мобільного перевізника - ліц ензія та документ, що засвідч ує використання транспортно го засобу на законних підста вах, інші документи, передбач ені законодавством України; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєс траційні документи на трансп ортний засіб, ліцензійна кар тка, дорожній лист, товарно-тр анспортна накладна або інший визначений законодавством д окумент на вантаж, інші докум енти, передбачені законодавс твом України. Документами дл я юридичної особи, що здійсню є вантажні перевезення для в ласних потреб, є: для автомобі льного перевізника - докумен т, що засвідчує використання транспортного засобу на зак онних підставах, інші докуме нти, передбачені законодавст вом України; для водія - посвід чення водія відповідної кате горії, реєстраційні документ и на транспортний засіб, доро жній лист, товарно-транспорт на накладна або інший визнач ений законодавством докумен т на вантаж, інші документи, пе редбачені законодавством Ук раїни. Документами для фізич ної особи, що здійснює вантаж ні перевезення для власних п отреб, є: для автомобільного п еревізника - документ, що засв ідчує використання транспор тного засобу на законних під ставах, інші документи, перед бачені законодавством Украї ни; для водія - посвідчення вод ія відповідної категорії, ре єстраційні документи на тран спортний засіб, товарно-тран спортна накладна або інший в изначений законодавством до кумент на вантаж, інші докуме нти, передбачені законодавст вом України.
Пунктами 26, 27 Порядку здійсне ння державного контролю на а втомобільному транспорті вс тановлено, що справа про пору шення розглядається у присут ності уповноваженої особи су б'єкта господарювання. Про ча с і місце розгляду справи про порушення уповноважена особ а суб'єкта господарювання по відомляється під розписку чи рекомендованим листом із по відомленням. У разі неявки уп овноваженої особи суб'єкта г осподарювання справа про пор ушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про засто сування фінансових санкцій
Як вбачається з матеріалі в справи, відповідач про час т а місце розгляду справи був п овідомлений належним чином.
Відповідно до ч. 1 ст.60 Закону України „Про автомобільний транспорт” за порушення зако нодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуютьс я санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та ван тажів без оформлення докумен тів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - ш траф у розмірі ста неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян.
Судом встановлено, що пост анова позивача від 04.12.2007 №035051 від повідачем не оскаржувалась, позивачем при визначенні штр афних санкцій не порушено ст роки застосування адміністр ативно-господарських санкці й, до яких відноситься і зазна чені штрафи, встановлені ст.250 Господарського кодексу Укра їни.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Крім того, відповідач звер нувся до суду з заявою, в якій позовні вимоги визнав повніс тю.
Враховуючи викладене, су д дійшов висновку, що визначе ння відповідачеві фінансови х санкцій здійснено правомі рно, а тому позовні вимоги щод о стягнення з відповідача шт рафних санкцій у розмірі 1700,00 г рн. є обґрунтованими та підля гають задоволенню.
Оскільки спір вирішено н а користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залученн ям свідків та проведенням су дових експертиз, судові витр ати (судовий збір) згідно ч. 4 ст . 94 КАС України стягненню з від повідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністр ативний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволь нити повністю.
2. Стягнути з Державн ого підприємства «Київторф» (02088, м. Київ, вул. Промислова, 10) шт рафну (фінансову) санкцію в су мі 1700,00 грн. (тисяча сімсот гриве нь) до Державного бюджету Укр аїни.
Постанова відповідно до ч . 1 ст. 254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 КАС України, шлях ом подання через суд першої і нстанції заяви про апеляційн е оскарження з наступним под анням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.
Суддя П.О. Ковзель
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2008 |
Оприлюднено | 07.12.2009 |
Номер документу | 2637150 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Ковзель П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні