Ухвала
від 10.10.2012 по справі 2а-10357/11
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"10" жовтня 2012 р. м. Київ К/9991/54842/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

суддів - Сороки М.О.

Чумаченко Т.А.

Мироненка О.В.

провівши письмовий розгляд справи за позовом Кагарлицької міжрайонної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Гребенівської сільської ради Кагарлицького району Київської області до Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Садівницьке товариством "Купава" про скасування державної реєстрації за касаційною скаргою Кагарлицької міжрайонної прокуратури Київської області на постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2012 року,

В С Т А Н О В И Л А :

У червні 2011 року Кагарлицька міжрайонна прокуратура Київської області в інтересах держави в особі Гребенівської сільської ради Кагарлицького району Київської області звернулася в суд із позовом до Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області, третя особа: Садівницьке товариство «Купава»про скасування державної реєстрації. Вимоги мотивовані тим, що державна реєстрація садівницького товариства «Купава», яка проведена 13 липня 1993 року, не відповідає вимогам законодавства України, і має бути скасована. Просив визнати незаконним та скасувати Розпорядження Представника Президента України в Кагарлицькому районі Київської області від 13 липня 1993 року № 199 «Про реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності»в частині проведення державної реєстрації Садівницького товариств «КУПАВА», визнати недійсним Свідоцтво про реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»державний реєстраційний № 455 від 13 липня 1993 року, скасувати державну реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»при Адміністрації Президента України, ідентифікаційний код 21498317, зобов'язати Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації внести запис про скасування державної реєстрації до реєстраційної картки Садівницького товариства «КУПАВА», визнати незаконними реєстраційні дії Кагарлицької районної державної адміністрації по наданню Садівницькому товариству «КУПАВА»ідентифікаційного коду 34378892, визнати недійсним Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 010609 видане Садівницькому товариству «КУПАВА», посилаючись на те, що відповідно до розпорядження Представника Президента України в Кагарлицькому районі Київської області № 199 від 13 липня 1993 року було проведено державну реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»(с.Гребені, Кагарлицького району, Київської області) з юридичною адресою: м. Київ, вул. Банкова, 11, та зареєстровано Статут садівницького товариства «КУПАВА»при Адміністрації Президента України.

Постановою Кагарлицького районного суду Київської області від 08 вересня 2011 року позов задоволено. Визнано незаконним та скасовано Розпорядження Представника Президента України в Кагарлицькому районі Київської області від 13 липня 1993 року № 199 «Про реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності»в частині проведення державної реєстрації Садівницького товариств «КУПАВА». Визнано недійсним Свідоцтво про реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»державний реєстраційний №455 від 13 липня 1993 року. Скасовано державну реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»при Адміністрації Президента України, ідентифікаційний код 21498317. Зобов'язано Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації внести запис про скасування державної реєстрації до реєстраційної картки Садівницького товариства «КУПАВА». Визнано незаконними реєстраційні дії Кагарлицької районної державної адміністрації по наданню Садівницькому товариству «КУПАВА»ідентифікаційного коду 34378892. Визнано недійсним Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №010609 видане Садівницькому товариству «КУПАВА».

Вподальшому, 07 листопада 2011 року представник Гребенівської сільської ради подав до суду клопотання про ухвалення додаткової постанови щодо призначення ліквідатора Садівницького товариства «КУПАВА»та встановлення строку її роботи, а саме: призначити ліквідатором Садівницького товариства «КУПАВА»арбітражного керуючого Лошакові Дмитра Сергійовича (ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серія АВ №307459 від 14.05.2007 р.), визначити строк для проведення процедури ліквідації Садівницького товариства «КУПАВА»два місяці, посилаючись на те, що Кагарлицька міжрайонна прокуратура в інтересах Гребенівської сільської ради Кагарлицького району звернулась до Кагарлицького районного суду з позовом до Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області про скасування розпорядження, свідоцтва про державну реєстрації та державної реєстрації.

Додатковою постановою Кагарлицького районного суду Київської області від 25 листопада 2011 року клопотання задоволено та призначено ліквідатором Садівницького товариства «КУПАВА»арбітражного керуючого Лошакова Дмитра Сергійовича (ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серія АВ № 307459 від 14.05.2007 року) та у строк до двох місяців з наступного дня після вступу в законну силу додаткової постанови провести ліквідацію Садівницького товариства «КУПАВА».

Не погоджуючись із постановами суду першої інстанції, третя особа звернулася зі скаргами до суду апеляційної інстанції щодо скасування зазначених вище рішень.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2012 року апеляційну скаргу третьої особи задоволено, постанову суду першої інстанції від 08 вересня 2011 року скасовано, ухвалено нову постанову, якою відмовлено в задоволенні позову.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2012 року апеляційну скаргу третьої особи задоволено, постанову суду першої інстанції від 25 листопада 2011 року скасовано, ухвалено нову постанову, якою відмовлено в задоволенні заяви про прийняття додаткової постанови.

Не погоджуючись із постановами суду апеляційної інстанції, Кагарлицька міжрайонна прокуратура Київської області в інтересах держави в особі Гребенівської сільської ради Кагарлицького району Київської області звернулася із касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, в якій просить скасувати судові рішення, залишивши постанови суду першої інстанції в силі, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідь судді, дослідивши матеріали справи та перевіривши наведені в скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню. Постанови суду апеляційної інстанції підлягають скасуванню, постанови суду першої інстанції підлягають залишенню в силі.

Скасовуючи постанову суду першої інстанції від 08 вересня 2011 року та відмовляючи в задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив з того, що Кагарлицька міжрайонна прокуратура звернулась з позовом до суду в інтересах Гребенівської сільської ради Кагарлицького району до Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області, третя особа: садівницьке товариство «КУПАВА»про скасування державної реєстрації, посилаючись на ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру»та ст..60 КАС України. Вказані Закони передбачають право звернення прокурора з позовом в межах повноважень для представництва інтересів, зокрема, держави та не доведено прокурором, що реєстрацією в ЄДР третьої особи порушені інтереси держави.

З таким висновком суду апеляційної інстанції, колегія суддів касаційної інстанції не може погодитися, оскільки він порушує вимоги процесуального закону, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що проведеною Кагарлицькою міжрайонною прокуратурою перевіркою встановлено, що відповідно до Розпорядження Представника Президента України в Кагарлицькому районі Київської області № 199 від 13 липня 1993 року було проведено державну реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»(с. Гребені, Кагарлицького району) з юридичною адресою: м. Київ, вул. Банкова, 11, та зареєстровано Статут садівницького товариства «КУПАВА»при Адміністрації Президента України.

13 липня 1993 року Кагарлицькою районною державною адміністрацією на підставі Закону України «Про селянське (фермерське) господарство», «Про господарське товариство», «Про підприємства». Положення про місцеву державну адміністрацію було видано Свідоцтво про реєстрацію садівницького товариства «КУПАВА»с. Гребені, державний реєстраційний № 455 із зазначенням юридичної адреси: м. Київ, вул. Банкова, 11.

Законом України «Про Представника Президента України»від 5 березня 1992 року було запроваджено інститут Представника Президента України. Статтею 1 згаданого Закону зазначалось, що Представник Президента України є главою місцевої державної адміністрації відповідно в області, містах Києві, Севастополі, районі, районі міст Києва і Севастополя.

Відповідно до Закону України «Про Представника Президента України», Представник Президента України у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами та розпорядженнями Президента України; захищає державні інтереси України; забезпечує на відповідній території законність, права і свободи громадян.

Пунктом 2 Указу Президента України від 14 квітня 1992 року № 252 «Про Положення про місцеву державну адміністрацію»Представникам Президента України доручено утворити на базі виконавчих комітетів відповідних Рад народних депутатів, їх відділів, управлінь та інших структурних підрозділів державні адміністрації областей, міст Києва і Севастополя, районів, районів міста Києва та припинити у зв'язку з цим діяльність її виконавчих комітетів.

Згідно п. 3 Указу Президента України від 14 квітня 1992 року № 252 було встановлено, що місцева державна адміністрація є правонаступником виконавчих комітетів відповідних Рад народних депутатів щодо прийнятих ними рішень, взятих зобов'язань та покладених на них законодавством обов'язків у тій їх частині, яка не суперечить Закону України «Про Представника Президента України»та Закону України «Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування».

Розпорядженням Представника Президента України в Кагарлицькому районі Київської області від 13 липня 1993 року № 199 «Про реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності»проведено державну реєстрацію садівницького товариства «КУПАВА»як суб'єкта підприємницької діяльності з видачею свідоцтва про реєстрацію на бланку встановленого зразка для селянських (фермерських) господарств.

Відповідно до ч.2 ст. 1 Закону України «Про селянське «фермерське»господарство»від 20 грудня 1991 року вказаний Закон не поширюється на сільськогосподарську діяльність громадян, які ведуть особисте підсобне господарство, займаються індивідуальним і колективним садівництвом та городництвом.

Згідно статуту Садівницького товариства «КУПАВА»воно утворене відповідно до Закону України «Про споживчу кооперацію»від 10 квітня 1992 року.

Таким чином, проведення державної реєстрації садівницького товариства «КУПАВА»як селянського (фермерського) господарства є незаконним.

Місцезнаходження садівницького товариства «КУПАВА»Статутом від 13 липня 1993 року, державний реєстраційний № 455, не визначено.

В Розпорядженні Представника Президента України від 13 липня 1993 року № 199 та Свідоцтві про реєстрацію садівницького товариства «КУПАВА»державний реєстраційний № 455 від 13 липня 1993 року, зазначена юридична адреса: м. Київ, вул. Банкова, 11.

За цією адресою постійно діючий орган садівницького товариства «КУПАВА»ніколи не розміщувався.

Таким чином, є невідповідність між найменуванням юридичної особи між її установчими та реєстраційними документами.

В постанові, суд першої інстанції вірно зазначив про те, що на титульному листі Статуту зазначене найменування юридичної особи, а саме: «Садівницьке товариство «КУПАВА» при Адміністрації Президента України».

В свідоцтві № 2569А, виданому Київським міським управлінням статистики 27 липня 1993 року, в графі «найменування звітної статистичної одиниці»зазначено «Садівницьке товариство «КУПАВА»при Адміністрації Президента України».

При цьому, в Розпорядженні Представника Президента України від 13 липня 1993 року № 199 та Свідоцтві про реєстрацію в графі найменування зазначено «Садівницьке товариство «КУПАВА».

Ухвалюючи рішення, суд вірно зазначив про те, що с невідповідність між найменуванням юридичної особи між її установчими та реєстраційними документами.

Відповідно до Протоколу № 6 від 10 червня 2006 року, зборами членів Садівничого товариства «КУПАВА»в кількості 16 осіб з 77 зареєстрованих членів, вирішено прийняти зміни до Статуту садівничого товариства «КУПАВА», внести їх до тексту Статуту та доручити Голові товариства подати на перереєстрацію поновлений текст Статуту.

Виходячи з визначення обслуговуючого кооперативу, яке встановлено статтею 2 Закону України «Про кооперацію»від 10 липня 2003 року, враховуючи позицію Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, викладену в листі від 21.02.2006 р. за № 1339, садівничі товариства відносяться до обслуговуючих кооперативів і на них в повному обсязі поширюється дія Закону України «Про кооперацію».

Згідно абз. 27 ст.15 Закону України «Про кооперацію», загальні збори членів кооперативу правомочні вирішувати питання, якщо на них присутні більше половини його членів, а збори уповноважених -за наявності не менше двох третин уповноважених.

Таким чином, повноважними можуть вважатися загальні збори Садівницького товариства «КУПАВА»при наявності не менше 39 членів, але ніяк 16, осіб з яких половина претенденти на членство в садовому товаристві.

Державним реєстратором Кагарлицької районної державної адміністрації 07 серпня 2006 року зареєстровано в новій редакції Статут «Садівницького товариства «КУПАВА»працівників Адміністрації Президента України»реєстраційний №13381050001000320 та видане Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серіїА01№ 010609.

У новому Свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи у полі 1 «Найменування юридичної особи»записано «САДІВНИЦЬКЕ ТОВАРИСТВО КУПАВА»; у полі 2 «Ідентифікаційний код юридичної особи»записано «34378892».

Ухвалюючи рішення, суд першої інстанції вірно керувався ст.90 ЦК України, якою передбачено, що юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму. Найменування юридичної особи вказується в її установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру. При цьому юридична особа не має права використовувати найменування іншої юридичної особи.

На підставі ч.7 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 9 червня 2004 року №65 затверджено Вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу.

Відповідно до п. 1.1 Вимог, юридична особа повинна мати своє найменування. У найменуванні юридичної особи зазначаються її організаційно-правова форма та назва.

Пункт 1.4 Вимог, встановлює, що найменування юридичної особи не може бути тотожним найменуванню іншої юридичної особи.

Згідно п 1.5 Вимог, у найменуванні юридичної особи приватного права забороняється використання найменувань органів державної влади, місцевого самоврядування та історичних державних найменувань, перелік яких установлюється Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, найменування Садівницького товариства «КУПАВА»ні в установчих документах, ні в ЄДР не відповідає вимогам чинного в Україні законодавства.

У новому Свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи в полі 3 «Місцезнаходження юридичної особи»записано «09211, КИЇВСЬКА ОБЛАСТЬ, КАГАРЛИЦЬКИЙ РАЙОН, с. ГРЕБЕНІ».

Відповідно до ст. 93 ЦК України та абз. 6 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», місцезнаходження юридичної особи визначається як адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі -виконавчий орган).

Частиною третьою статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»встановлено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Згідно ст. 8 Закону України «Про кооперацію», Статут кооперативу повинен містити найменування кооперативу, його тип та місцезнаходження.

В Статуті садівницького товариства «КУПАВА»працівників Адміністрації Президента України, зареєстрованому Кагарлицькою районною державною адміністрацією 7 серпня 2006 року, реєстраційний № 13381050001000320 найменування кооперативу, його тип та місцезнаходження не зазначені.

В Свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи у полі 9 -дата проведення державної реєстрації юридичної особи зазначено 13.07.1993 р.

Відповідно до листа Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації (вих.. № 06-04-249 від 14.05.2009) 14 липня 2006 року Садівницьке товариство «КУПАВА»включене до ЄДР у відповідності до відомостей з реєстраційної картки поданих керівником. Оскільки ідентифікаційний код у юридичної особи був відсутній, тобто, на момент проведення включення відомостей до ЄДР товариство не надало жодного документа про присвоєння ідентифікаційного номеру, державним реєстратором було присвоєно код 34378892.

Кагарлицька об'єднана державна податкова інспекція в Київській області у своїй відповіді на запит Голови Кагарлицької районної державної адміністрації зазначила про те, що Садівницьке товариство «КУПАВА»код ЄДРПОУ 34378892 зареєстроване в органах державної виконавчої влади 13.07.1993 року, свідоцтво про реєстрацію № 1338120000000. В Кагарлицькій ОДПІ СТ «КУПАВА», код ЄДРПОУ 34378892 перебуває на обліку, як платник податків з 22.08.2006 року.

За період 1993-2006 рр. інформація про платника, як платника податків відсутня. Відповідно податки не сплачувались.

На підставі відповіді Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації (вих.. 06-4-250 від 15.05.2009 р.) на запит Кагарлицької міжрайонної прокуратури встановлено, що в ході звірки наданих документів керівництвом СТ «КУПАВА»та отриманою відповіддю від Головного управління статистики в м. Києві виявлено факт надання завідомо неправдивої інформації заявником стосовно ідентифікаційного коду юридичної особи з метою включення до ЄДР та отримання свідоцтва нового зразка.

Отже, викладені вище факти свідчать про порушення закону, допущені при створенні юридичної особи.

Відповідно до частини другої ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Згідно ст.121 Конституції України, до основних функцій прокуратури віднесено представництво інтересів держави в судах у випадках, визначених законом.

Скасовуючи постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції дійшов помилкового висновку щодо права звернення прокурора з позовом в межах повноважень для представництва інтересів, зокрема, держави за ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», оскільки відповідно до ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру», підставою представництва інтересів держави в судах є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних і інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються між ними або державою.

Формами представництва є, в тому числі, звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб.

Посилання суду апеляційної інстанції на те, що прокурор не має права на подання позову, слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п. 2 п. «а»ст. 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів місцевих рад відноситься повноваження щодо забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку відповідної території. Ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів.

Згідно п.п.4 п. «а»ст.38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать звернення до суду про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Захищаючи інтереси держави в особі Гребенівської сільської ради Кагарлицького району Київської області Кагарлицька міжрайонна прокуратура виходила з того, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою (ст. 1 Конституції України). Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування (ч.2 ст. 5 Конституції України). В Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування (ст.7 Конституції України).

Конституційні положення свідчать про те, що Україна не тільки закріпляє гарантії місцевого самоврядування в Конституції, а й визнає його як одну із функціональних засад демократичного устрою держави і суспільства (Рішення КСУ від 13 липня 2001р. № 11-РП/2001).

Відповідно до рішення Конституційного Суду України у справі № 1-1/99 від 08.04.1999 року, органом уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах можуть виступати орган державної влади чи орган місцевого самоврядування.

Враховуючи викладене, вбачалося порушення інтересів держави, а тому прокурор у межах своєї компетенції звернувся до суду з адміністративним позовом.

Керуючись вказаним розпорядженням та роз'ясненнями Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва № 12673 від 19.10.2009 р. «Про виконання розпорядження КМУ від 30.09.2009 р. № 1180-р», та Наказ № 177 від 12.10.2009 р. «Про організацію виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 року № 1180-р»державним реєстратором була проведена перевірка установчих документів, що містяться в реєстраційній справі Садівницького товариства «КУПАВА»та виявлено порушення законодавства.

Відповідно до відомостей, що надішли з ДПІ в Печерському районі м. Києва СТ «КУПАВА» юридична і фактична адреса товариства вказана як м. Київ, вул. Банкова,2.

Згідно матеріалів, наданих ДПІ у Печерському районі в 2004 році було встановлено відсутність СТ «КУПАВА»за місцезнаходженням, що відповідно до положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»є підставою для скасування державної реєстрації юридичної особи.

Враховуючи викладене, державна реєстрація була проведена з порушенням вимог законодавства, що діяло на той час і винесене Кагарлицьким районним судом рішення щодо скасування державної реєстрації товариства є правомірним.

Також, в установчих документах СТ «КУПАВА» з первинної реєстрації та в інших реєстраційних діях міститься різне формулювання назви товариства, що суперечить положенням законодавства, а саме: Статут 1993 року «Садівницьке товариство «КУПАВА»при Адміністрації Президента України», Статут 2006 року «Садівницьке товариство «КУПАВА»при Адміністрації Президента України», протокол 1993 року «Садівницьке товариство «КУПАВА» при Адміністрації Президента України», в протоколах 2006 року «Садове товариство «КУПАВА», Садівниче товариство «КУПАВА».

Фактично, змінивши формулювання назви товариства було через процедуру включення відомостей про юридичну особу до ЄДР проведена процедура реєстрації нової юридичної особи.

Це підтверджується новою назвою юридичної особи Садівницьке товариство «КУПАВА», а не Садівницьке товариство «КУПАВА»при Адміністрації Президента України», новим ідентифікаційним кодом 34378892. а не 21498317, новою адресою Київська область. Кагарлицький район, с. Гребені, а не м. Київ, вул. Банкова,11 та новими членами та керівництвом юридичної особи ОСОБА_4, а не ОСОБА_5

У реєстраційних документах наданих з архіву райдержадміністрації відсутні Протоколи про переобрання голови товариства з червня 1995 року до моменту державної реєстрації припинення, тобто зміна керівника товариства за цеп період не проводилась, тобто єдиним керівником СТ «КУПАВА»при Адміністрації Президента України був і залишається ОСОБА_5

Тобто на момент включення відомостей в ЄДР у ОСОБА_4 не було жодних повноважень на проведення будь-яких дій щодо Садівницького товариства «КУПАВА»при Адміністрації Президента України, ідентифікаційний код 21498317. Фактично була проведена державна реєстрація нової юридичної особи Садівницького товариства «КУПАВА»з ідентифікаційним кодом 34378892.

Відповідно до ст.. 15 Закону України «Про кооперацію», загальні збори членів кооперативу правомочні вирішувати питання, якщо на них присутні більше половини його членів, а збори уповноважених -за наявності не менше двох третин уповноважених.

Рішення загальних зборів членів (зборів уповноважених) кооперативу про прийняття, внесення змін до статуту, вступ до кооперативного об'єднання або вихід з нього та про реорганізацію або ліквідацію кооперативу вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як 75 відсотків членів кооперативу, присутніх на загальних зборах кооперативу. З інших питань рішення приймаються простою більшістю голосів членів (уповноважених) кооперативу, присутніх на його загальних зборах.

Зі змісту протоколів зборів членів Садівницького товариства «КУПАВА»ідентифікаційним кодом 34378892 2006 року, наданих ОСОБА_4 зазначено «вибори керівництва не проводилось декілька років. Відтак товариство «КУПАВА»наразі немає чинного керівництва».

Відповідно до пункту 12 Положення про єдиний державний реєстр підприємств та Організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 р. N 118 підставою для внесення до Реєстру або виключення з нього даних щодо суб'єктів, а також Внесення змін до Реєстру є надходження від державного реєстратора до органу державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

Згідно ст.33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»від 15 травня 2003 року N 755-1V юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Також вказаним законом передбачена чітка процедура припинення юридичної особи з подачею визначеного переліку документів.

Відповідно ст. 40 зазначеного вище Закону, Державний реєстратор у день державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до статей 36-39 цього Закону зобов'язаний надіслати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру та відомості реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, що є підставою для зняття юридичної особи з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України.

Враховуючи викладене, юридична особа Садівницьке товариство «КУПАВА»при Адміністрації Президента України з ідентифікаційним кодом 241498317 могла бути виключена з ЄДРПОУ лише на підставі реєстраційної картки державного реєстратора за місцезнаходженням юридичної особи. Оскільки такого документу в Головне управління статистики у м. Києві не надходило, виключення вказаної вище юридичної особи з ЄДРПОУ є незаконним.

Суд апеляційної інстанції, в своєму рішенні зазначив, що скасування реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі судового рішення щодо скасування зборів засновників (учасників) юридичної особи. судового рішення про визнання повністю або частково змін до установчих документів юридичної особи. Однак, такий висновок є помилковим, оскільки апеляційним судом застосовуються норми закону, які не поширюються на спірні правовідносини. Спірні правовідносини виникли не у зв'язку з оскарженням рішення зборів засновників (учасників) або змін до установчих документів юридичної особи, а у зв'язку із оскарженням незаконної державної реєстрацію юридичної особи, тобто СТ «КУПАВА».

Скасовуючи додаткову постанову суду першої інстанції від 25 листопада 2011 року та відмовляючи в задоволенні клопотання про призначення ліквідатором Садівницького товариства «КУПАВА»арбітражного керуючого Лошакова Дмитра Сергійовича (ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серія АВ № 307459 від 14.05.2007 року) та у строк до двох місяців з наступного дня після вступу в законну силу додаткової постанови провести ліквідацію Садівницького товариства «КУПАВА», суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що у суду першої інстанції не було жодної підстави для ухвалення додаткової постанови.

Ухвалюючи рішення, суд апеляційної інстанції вказав на те, що під час розгляду справи у суді першої інстанції позивачем не обговорювалось питання щодо призначення ліквідатора Садівницького товариства «КУПАВА». Крім того, позивачем вищевказана вимога не була заявлена у позовних вимогах.

З таким висновком суду колегія суддів касаційної інстанції не може погодитися, оскільки він порушує вимоги процесуального закону.

Постановою суду першої інстанції від 08 вересня 2011 року позов прокуратури задоволено. Визнано незаконним та скасовано Розпорядження Представника Президента України в Кагарлицькому районі Київської області від 13 липня 1993 року № 199 «Про реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності»в частині проведення державної реєстрації Садівницького товариств «КУПАВА». Визнано недійсним Свідоцтво про реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»державний реєстраційний №455 від 13 липня 1993 року. Скасовано державну реєстрацію Садівницького товариства «КУПАВА»при Адміністрації Президента України, ідентифікаційний код 21498317. Зобов'язано Державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації внести запис про скасування державної реєстрації до реєстраційної картки Садівницького товариства «КУПАВА». Визнано незаконними реєстраційні дії Кагарлицької районної державної адміністрації по наданню Садівницькому товариству «КУПАВА» ідентифікаційного коду 34378892. Визнано недійсним Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №010609 видане Садівницькому товариству «КУПАВА».

Однак, під час винесення рішення судом не було вирішено питання щодо призначення комісію з припинення (ліквідаційну комісію) третьої особи та встановлення строку і порядку її роботи.

Питання про ухвалення додаткового судового рішення може бути заявлено до закінчення строку на виконання судового рішення.

Відповідно до ст.. 168 КАС України суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою особи, яка брала участь у справі, чи з власної ініціативи прийняти додаткову постанову чи постановити додаткову ухвалу у випадках, якщо: щодо однієї із позовних вимог, з приводу якої досліджувалися докази, чи одного з клопотань не ухвалено рішення; суд, вирішивши питання про право, не визначив способу виконання судового рішення; судом не вирішено питання про судові витрати.

Згідно ч. 5 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Виходячи з вищезазначеної норми ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»суд, ухвалюючи рішення про припинення юридичної особи призначає комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи.

З огляду на викладене, постанови суду апеляційної інстанції не відповідають обставинам справи наданим доказам та нормам процесуального права і підлягають скасуванню, постанови суду першої інстанції слід залишити в силі.

За правилами статті 226 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції скасовує судове рішення суду апеляційної інстанції та залишає в силі рішення суду першої інстанції, яке ухвалено відповідно до закону і скасоване або змінене помилково.

Керуючись статтями 222, 226, 230, 231 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Кагарлицької міжрайонної прокуратури Київської області задовольнити.

Постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2012 року скасувати.

Постанови Кагарлицького районного суду Київської області від 08 вересня 2011 року та від 25 листопада 2011 року залишити в силі.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Судді

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення10.10.2012
Оприлюднено12.10.2012
Номер документу26384446
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10357/11

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Гусач О. М.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горяйнов А.М.

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 13.03.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук А.І.

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 28.11.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний І.І.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 10.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мироненко О.В.

Ухвала від 21.09.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мироненко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні