Рішення
від 01.12.2008 по справі 14/120-08-4245
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/120-08-4245

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" грудня 2008 р.Справа  № 14/120-08-4245

За позовом: Відкритого акціонерного товариства "Вінницяоблпаливо"

до відповідачів: ДП "Одеська залізниця"  

                            ЗАТ "Горнозбагачувальна фабрика "Краснолуцька"

про стягнення 4720грн.

Суддя Горячук Н.О.

          Представники:

Від позивача: за дов. Олійник В.Ю.

Від відповідачів: ДП "Одеська залізниця" за дов. Слюсар М.М.

                            ЗАТ "Горнозбагачувальна фабрика "Краснолуцька"  не з'явився

Суть спору: ВАТ "Вінницяоблпаливо" звернулося до господарського суду з позовом про стягнення з відповідачів пропорційно їх вини вартість недостачі вугілля у сумі 4720,00грн., витрат по сплаті державного мита –102грн. та витрат по інформаційно-технічному забезпеченню судового процесу –118грн. Відповідачі проти позову заперечують посилаючись на вину один одного.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

На виконання умов укладеного між ВАТ „Вінницяоблпаливо” та ТОВ „Тера Нова” договору поставки №1.146 від 13.12.2006р. та додаткового узгодження №12 від 19.09.2007р. по залізничній накладній №50818620 у напіввагоні №65947954 Закрите акціонерне товариство збагачувальна фабрика "Краснолуцька" 09.06.2008р. відправило на адресу Томашпільского паливного складу ВАТ "Вінницяоблпаливо" вугілля антрацит марки АМ навалом вагою70т.

          Згідно актів загальної форми №10519 від 12.06.2008р. та №10531 від 12.06.2008р. ст. Знам”янка Одеської залізниці встановлено: завантаження вугілля навалом нижче бортів на 40см., на поверхні вантажу є поглиблення на 6-7 люками довжиною 200см., шириною на всю ширину вагону, глибиною до полу скосом до двері у хвостову частину потягу, маркування вантажу відсутнє. Має місце доступу до вантажу. Доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Каток не застосовувався. На момент прибуття потягу течі вантажу не має, є старі сліди течі вантажу на порозі у хвостовій частині вагону, деформовані обидві створи дверей, є зазор між створами дверей шириною 10см. на усю висоту дверей, деформування дверей старого походження вкриті іржею. Зазор к двері в хвостової частини закладений дошкою та клоччям. Замок у дверей відсутній, двері ув'язали. У головній частині вагону двері та люки щільно закриті. Об'єм кузову 70,5м.куб.

На підставі актів загальної форми на станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переважування вагону та складений комерційний акт №БК 047155*538 від 12.06.2008р., яким встановлено завантаження рівномірне нижче бортів на 40см., у накладній зазначено, що завантаження вантажу навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти бортів не вказаний. На поверхні вантажу є поглиблення над 6-7 люками довжиною 200см., шириною на всю ширину вагону, глибиною до полу скосом к двері у хвостовій частині вагону. Течі вантажу не має. Є сліди старої течі вантажу не порозі у хвостовій частині вагону. Зазор у хвостовій частині вагону між створами дверей висотою на всю висоту дверей, шириною 10см. закладений дошкою та клоччям. Відсутні засувні механізми, двері ув'язані за деталі вагону. Двері у головній частині вагону щільно закриті, люки щільно закриті. Об'єм кузова 70,5м.куб.каток не застосовувався. На поверхні вантажу захисне маркування відсутнє, у місцях поглиблення доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Переважування проведено 12.06.08р. на 150-т. вагонних вагах. При переважуванні виявилось брутто 83600кг., тара з бруса 23000кг., нетто 60600кг., що складає різницю ваги проти накладної в сторону зменшення на 9400кг. Переважування провадилось двічі, різниця підтвердилася. На момент перевантажування маркування вапном не порушено. Відсутній вантаж у вагоні вміститися може.

Актом про технічний стан вагону №303 від 12.06.2008р. станції Знам”янка Одеської залізниці встановлено, що несправність напіввагону виникла в процесі експлуатації, деформація створів дверей у хвостовій частині вагону старого походження, вкриті іржею, вантажовідправник несправність бачити міг, але заходи щодо усунення несправності не прийняв.

Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що  перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.

Відповідно до вимог пункту 113 Статуту залізниць України, за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.

          Згідно статті 31 Статуту залізниць України - залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках - продезінфіковані вагони та контейнери.

          Придатність рухомого складу для перевезення вантажу в комерційному відношенні визначається: вагонів - відправником, якщо завантаження здійснюється його засобами, або залізницею, якщо завантаження здійснюється засобами залізниці;

Відповідно залізничної накладної вугілля завантажувалось засобами відправника, маса вантажу визначена відправником, що вказано в накладній і підтверджено підписом представника, без участі залізниці.

          Відповідно до вимог ч. 2 ст. 32 Статуту залізниць України - відправник зобов'язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов.

З матеріалів справи вбачається, що технічні несправності напіввагону №65947954 могли бути виявлені вантажовідправником перед завантаженням, однак він завантажив вантаж в технічно несправний вагон, а перевізник подав та прийняв технічно несправний вагон до перевезення, в результаті чого відбулася втрата вантажу.

Враховуючи наведене, відповідно до ст.ст. 908, 924 ЦК України, ст.ст. 110, 111, 113 Статуту залізниць України сума позову підлягає стягненню з вантажовідправника та перевізника в рівних частках. Розрахунок боргу відповідачами не оскаржений. Судові витрати покладаються на відповідачів згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

          Керуючись ст.ст. 908, 924 ЦК України, ст.ст. 110, 111, 113 Статуту залізниць України ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

          1. Позовні вимоги задовольнити.          

2. Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Відкритого акціонерного товариства “Вінницяоблпаливо” (21100, м. Вінниця, Хмельницьке шосе 122, р/р 2600030132, в Вінницькому ЦБ ПІБ, МФО 302571, ідент. код 01880670) 2360 /дві тисячі триста шістдесят/ грн. 00коп. боргу, 51 /п'ятдесят одна/ грн. 00коп. державного мита, 69 /шістдесят дев'ять/ грн. 00коп. за ІТЗ судового процесу.

          3. Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Горнозбагачувальна фабрика "Краснолуцька" (95400, м. Красний луч, Луганська область, вул. А.Барбюса, 1, р/р 2600601611847 в ЛФ „Укрэсимбанк”, МФО 304289, код 32163608) на користь Відкритого акціонерного товариства “Вінницяоблпаливо” (21100, м. Вінниця, Хмельницьке шосе 122, р/р 2600030132, в Вінницькому ЦБ ПІБ, МФО 302571, ідент. код 01880670) 2360 /дві тисячі триста шістдесят/ грн. 00коп. боргу, 51 /п'ятдесят одна/ грн. 00коп. державного мита, 69 /шістдесят дев'ять/ грн. 00коп. за ІТЗ судового процесу.

Накази видати згідно ст. 116 ГПК України.     

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                       Горячук Н.О.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення01.12.2008
Оприлюднено06.01.2009
Номер документу2639289
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/120-08-4245

Постанова від 27.05.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Мачульський Г.М.

Ухвала від 05.05.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Мачульський Г.М.

Постанова від 05.02.2009

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Рішення від 01.12.2008

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні