Ухвала
від 11.10.2012 по справі 10/617/08
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

10/617/08    ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ У Х В А Л А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И "11" жовтня 2012 р.                               м. Київ                              К/9991/96218/11 Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі суддів: Калашнікової О.В., Леонтович К.Г., Сіроша М.В., розглянувши у попередньому розгляді справу за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю “СВЛ-Миколаїв” на постанову господарського суду Миколаївської областi від 18 серпня 2009 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2011 року у справі № 10/617/08 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю “СВЛ-Миколаїв” до Державної інспекції з контролю за цінами в Миколаївській області  про скасування рішення, - в с т а н о в и л а : У серпні 2009 року товариство з обмеженою відповідальністю “СВЛ-Миколаїв” звернулося в суд з позовом до Державної інспекції з контролю за цінами в Миколаївській області, в якому просило скасувати рішення відповідача № 62 від 20.06.2008 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, а саме: 57543,00 грн. та 115086,00 грн. штрафу. Постановою господарського суду Миколаївської області від 18 серпня 2009 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2011 року, відмовлено у задоволенні позовних вимог. Не погоджуючись з ухваленими  по справі рішеннями товариство з обмеженою відповідальністю “СВЛ-Миколаїв” звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів першої і апеляційної інстанцій та ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права. Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що відсутні підстави для скасування судових рішень, а касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав. Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Миколаївській області  проведена планова перевірка товариства з обмеженою відповідальністю “СВЛ-Миколаїв” з питань дотримання державної дисципліни цін,  декларування зміни оптово-відпускних цін. Під час перевірки були виявлені порушення позивачем вимог “Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари”, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2007 р. №1222  та розпорядження Миколаївської облдержадміністрації від 19.11.2007 р. №365-р “Про введення регулювання оптово-відпускних цін на продовольчі товари” за рахунок застосування оптово-відпускних цін при реалізації ковбасних виробів варених, які були збільшені без декларування їх змін. За результатами перевірки складний акт №157 від 16 червня 2008 р., на підставі зазначеного акту, відповідно до ст. 14 Закону України “Про ціни та ціноутворення” відповідачем 20.06.2008 року прийняте рішення № 62 про застосування економічних санкцій за порушення відповідачем державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити у товариства з обмеженою відповідальністю “СВЛ-Миколаїв” в доход державного бюджету 57543 грн. 00 коп. штрафу та 115086 грн. 00 коп. штрафу.          Згідно п.2 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого Постановою № 1222 від 17 жовтня 2007р. (далі постанова) декларуванню підлягають зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зазначені у п.1, зокрема на ковбасні вироби варені. Порядок декларування змін оптово-відпускних цін на продовольчі товари зазначений пунктом 3 цієї постанови. До прийняття змін до постанови КМУ № 1222 від 17 жовтня 2007р. існував механізм декларування оптово-відпускних цін на продовольчі товари, а саме п.3 порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою КМУ № 1222 від 17 жовтня 2007р. суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації продовольчих товарів, у разі зміни їх оптово-відпускних цін подають до Ради Міністрів АРК, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій декларацію за встановленою формою згідно з додатком і переліком документів. Відповідно до п.9 вказаної постанови, оптово-відпускні ціни на продовольчі товари вважаються задекларованими на день набрання чинності розпорядженням уповноваженого на прийняття рішень органу. Відповідно до пп.8 п.12 Постанови КМУ від 25.12.1996р. №1548 “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)”, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації регулюють (встановлюють) граничні торговельні (постачальницько-збутові) надбавки до оптової ціни виробника (митної вартості) зокрема на ковбасні вироби варені. Розпорядженням (рішенням) Миколаївської обласної державної адміністрації “Про введення регулювання оптово-відпускних цін на продовольчі товари” від 19.11.2007р. № 365-р (далі розпорядження) запроваджено державне регулювання оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зокрема на ковбасні вироби варені. Дане розпорядження вступило в силу у день публікації у ЗМІ (опубліковано в газеті “Южная правда” №145 від 22.12.2007р.). тому розпорядження законно застосовувалося до перевіряємого періоду, а саме - 27.12.07-31.05.08р. Отже, на період, що перевірявся (грудень 2007 р.- травень 2008р.) Розпорядження Миколаївської обласної державної адміністрації від 19.11.2007р. № 365-р вступило в силу та оптово-відпускна ціна ТОВ “СВЛ-Миколаїв”, яка діяла на момент вступу в силу розпорядження, вважається задекларованою і всі зміни ціни більше ніж на 1%, відповідно до вказаного розпорядження, мали бути задекларовані. Таким чином, суди вірно зазначили, що застосування оптово-відпускних цін при реалізації ковбасних виробів варених з порушенням запровадженого порядку обов'язкового декларування їх змін є порушенням державної дисципліни цін. Відповідно до ст. 14 Закону України “Про ціни та ціноутворення” уся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни ці та дію чого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Враховуючи викладене, суди першої і апеляційної інстанцій дійшли вірного висновку про відсутність підстав задоволення позовних вимог щодо скасування рішення відповідача № 62 від 20.06.2008 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Згідно ч.3 ст.220-1 КАС України суд  касаційної  інстанції  відхиляє  касаційну  скаргу  і залишає рішення без змін,  якщо відсутні підстави  для  скасування судового рішення. Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення –без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій. Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи. З урахуванням викладеного, судами першої і апеляційної інстанцій винесені законні і обґрунтовані рішення, постановлені з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для їх скасування не вбачається. Керуючись ст.ст. 220, 220-1, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, - у х в а л и л а : Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю “СВЛ-Миколаїв” –відхилити. Постанову господарського суду Миколаївської області від 18 серпня 2009 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2011 року –залишити без змін. Ухвала набирає законної сили  з моменту ухвалення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав передбачених   ст.ст. 237-239 Кодексу адміністративного судочинства України. Судді: (підписи) З оригіналом згідно помічник судді                                                                               М.В. Дрибас

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення11.10.2012
Оприлюднено22.10.2012
Номер документу26470950
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10/617/08

Ухвала від 05.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 11.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Постанова від 18.08.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенов А.К.

Ухвала від 21.07.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенов А.К.

Ухвала від 23.06.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенов А.К.

Рішення від 03.12.2008

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Алейникова Т.Г.

Ухвала від 29.10.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Горобченко Д.М.

Ухвала від 01.10.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Горобченко Д.М.

Ухвала від 23.09.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Горобченко Д.М.

Ухвала від 08.08.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Горобченко Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні