cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.10.2012 року Справа № 5013/336/12
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Дмитренко А.К. - доповідач
суддів: Прокопенко А.Є., Крутовських В.І.
при секретарі: Ревковій Г.О.
За участю представників сторін:
від відповідача: Скляр Ю.А., представник, довіреність № 1/12/23/1 від 03.01.12.
представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином
розглянувши апеляційну скаргу Олександрійської міської ради на рішення господарського суду Кіровоградської області від 05.06.2012 року у справі № 5013/336/12
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд", м.Кіровоград
до Олександрійської міської ради, м. Олександрія
про визнання незаконним та скасування рішення
Рішенням господарського суду Кіровоградської області від 05.06.2012р. (суддя Тимошевська В.В.) визнано незаконним та скасовано рішення тридцять сьомої сесії шостого скликання Олександрійської міської ради Кіровоградської області від 10.02.2012 р. №500 "Про скасування рішення міської ради від 12.03.2010 р. № 1441 "Про внесення змін до розміру орендної плати товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград - Новобуд" в частині, яким міська рада вирішила: 1) Скасувати рішення міської ради від 12.03.2010 р. №1441 "Про внесення змін до розміру орендної плати товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" та встановити товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" за оренду земельної ділянки за адресою: пр. Леніна, 140 площею 2944,00 кв.м. орендну ставку 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. 2) Товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" необхідно протягом 2 місяців укласти угоду про зміну розміру орендної плати відповідно до пункту 1 даного рішення." З Олександрійської міської ради Кіровоградської області стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" 1073 грн. судового збору.
Не погодившись з рішенням суду, Олександрійська міська рада просить його скасувати, посилаючись на порушення господарським судом норм матеріального права.
Заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглянувши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
20.10.2009 р. Олександрійською міською радою Кіровоградської області на сімдесят сьомій сесії п'ятого скликання прийнято рішення №1219 про затвердження проекту землеустрою та надання товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" в оренду терміном на 5 років земельної ділянки по пр.Леніна, 140 в м. Олександрії площею 2944 кв.м для обслуговування нежитлових будівель та споруд (а.с. 37).
За названим рішенням визначено категорію наданої позивачу земельної ділянки - землі житлової та громадської забудови Олександрійської міської ради та склад угідь - землі, які використовуються в комерційних цілях. Встановлено розмір орендної плати - 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
На підставі рішення міської ради від 20.10.2009 р. №1219 між сторонами 01.12.2009р. укладено договір оренди відповідної земельної ділянки, який зареєстровано у Державному реєстрі земель 26.01.2010 р. за №041038800001 та проведено фактичну передачу земельної ділянки (а.с. 29-36).
Як вбачається з пункту 3 договору, на земельній ділянці, отриманій позивачем в оренду, знаходяться об'єкти нерухомого майна - нежитлова будівля-капітальна забудова 902 кв.м, нежитлова будівля-капітальна забудова 26,79 кв.м, а також проходи, проїзди, площадки 2014,38 кв.м.
Відповідно пункту 9 договору орендна плата склала 10375 грн. 62 коп. щомісячно, що, згідно розрахунку, становить 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с. 38).
12.03.2010 р. Олександрійською міською радою за результатами розгляду клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" про зменшення орендної плати, прийнято на сесії рішення №1441, яким внесено зміни в абзац 3 п. 2 рішення №1219 та визначено наступний розмір орендної плати за користування земельною ділянкою позивачем:
під капітальною забудовою площею 929,62 кв.м - в розмірі 12% нормативної грошової оцінки;
під проходами, проїздами, площадками площею 2014,38 кв.м - в розмірі 3% нормативної грошової оціни (а.с. 16).
На виконання вказаного рішення між сторонами 12.04.2010 р. укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 26.01.2010 р., якою внесено зміни до договору від 01.12.2009 р. в частині визначеного розміру орендної плати та встановлено орендну плату в розмірі 5049 грн. 82 коп., що, згідно розрахунку суми орендної плати, становить: 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 929,62 кв.м та 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 2014,38 кв.м (а.с. 26, 27). Названа додаткова угода зареєстрована у Державному реєстрі земель 07.05.2010 р. за №041038800017.
10.02.2012 р. Олександрійською міською радою на тридцять сьомій сесії шостого скликання прийнято рішення №500 про скасування рішення міської ради від 12.03.2010 р. №1441 (а.с. 15). Названим рішенням на підставі ст. ст. 26, 33 Закону України "Про місцеве самоврядування" , ст. ст. 12, 19, 93, 124 Земельного кодексу України скасовано рішення ради від 10.02.2012 р. №1441 та встановлено товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" за оренду земельної ділянки по пр. Леніна, 140 площею 2944,00 кв.м. орендну ставку у розмірі 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки. У пункті 2 даного рішення зазначено, що товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" необхідно протягом 2 місяців укласти додаткову угоду про зміну розміру орендної плати відповідно до даного рішення.
Апеляційний господарський суд погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.
До повноважень міських рад у галузі земельних відносин належать, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до Земельного кодексу; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону (ст. 12 Земельного кодексу України).
За приписами Земельного кодексу України, Закону України "Про оренду землі" укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради віднесено вирішення на пленарних засіданнях відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України (п.п. 34, 35 ст. 26 названого Закону).
Частиною 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Як зазначено в роз'ясненні президії Вищого арбітражного суду України від 26.01.2000 року № 02-5/35 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів", акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативні і такі, що не мають нормативного характеру, тобто індивідуальні. Нормативний акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Що ж до актів ненормативного характеру (індивідуальних актів), то вони породжують права і обов'язки тільки у того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані.
У рішенні Конституційного суду України від 16.04.2009 р. № 7-рп/2009 у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень ч.2 статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, ч. 14 статті 46, частин 1,10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначено, що "органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання."
Виходячи із спрямованості, рішення Олександрійської міської ради від 12.03.2010 р. № 1441 "Про внесення змін до розміру орендної плати товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" (а.с. 16) є актом ненормативного характеру.
На виконання п. 2 цього рішення, де вказано, що товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд" необхідно оформити додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки щодо внесення змін до розміру орендної плати, сторонами укладено додаткову угоду від 12.04.2010 р. до договору оренди земельної ділянки від 26.01.2010 р. щодо внесення змін до розміру орендної плати (а.с. 26). Отже рішення Олександрійської міської ради від 12.03.2010 р. № 1441 (а.с. 16) фактично є виконаним.
За таких обставин, враховуючи правову позицію Конституційного суду України, наведену у рішенні від 16.04.2009 р. № 7-рп/2009, у відповідача були відсутні підстави для скасування свого рішення від 12.03.2010 р. № 1441 "Про внесення змін до розміру орендної плати товариству з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Новобуд", у зв'язку з чим висновок господарського суду про задоволення позову, на думку колегії суддів, є правомірним.
Акт обстеження земельної ділянки від 13.12.2011 р. (а.с. 17), на який посилається у скарзі відповідач, складений з приводу правомірності встановлення павільйону по показу кінофільмів "5 Д" суміжно з будівлею торговельно-розважального центру "Джой" і не стосується предмету позову.
З урахуванням викладеного, доводи апеляційної скарги не спростовують правомірних висновків господарського суду, тому у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Рішення господарського суду Кіровоградської області від 05.06.2012 року у справі № 5013/336/12 залишити без змін, а скаргу Олександрійської міської ради без задоволення.
Головуючий суддя А.К. Дмитренко
Суддя А.Є. Прокопенко
Суддя В.І. Крутовських
повний текст постанови виготовлений 18.10.12 р.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2012 |
Оприлюднено | 22.10.2012 |
Номер документу | 26476862 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Дмитренко Анна Костянтинівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Дмитренко Анна Костянтинівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні