cpg1251
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 698-166, факс 77-44-62
РІШЕННЯ
іменем України
"18" жовтня 2012 р. Справа № 5028/9/13/2012
За позовом : Заступника прокурора м. Чернігова в інтересах держави в особі:
Позивача 1: Чернігівської міської ради, код ЄДРПОУ 04062015,
вул. Магістратська 7,м. Чернігів,14000
Позивача 2 :Управління охорони здоров'я Чернігівської міської ради, код ЄДРПОУ
02013308, пров. 1-го Травня, 3а, м. Чернігів
Відповідач 1: Дитяча поліклініка № 1 Чернігівської міської ради, код ЄДРПОУ 05480619, вул. Пирогова, 15, м.Чернігів,14000
Відповідач 2: Публічне акціонерне товариство "Облтеплокомуненерго", код ЄДРПОУ 03357671, вул. Комсомольська 55б, м. Чернігів,14000
Предмет спору: про визнання частково недійсним договору та додаткової угоди .
Представники сторін:
Позивачів: не з"явились
Відповідача 1: Денисенко Н.М. довіреність № 01.1-17/699 від 07.09.2012 -гол. бухгалтер Дитячої поліклініки №1
Відповідача - 2 : Березинець О.В. дов. № 7 від 02.07.2012 - представник ПАТ "Облтеплокомуненерго" за дорученням
В судовому засіданні присутня: помічник прокурора м. Чернігова Лазоренко М.М., посвідчення № 97від 03.10.11
суддя С.М.Івченко
У судовому засіданні 18.10.12р. оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення, повний текст рішення підписано 22 жовтня 2012р.
СУТЬ СПОРУ:
Заступником прокурора м. Чернігова в інтересах держави в особі позивачів : Чернігівської міської ради та Управління охорони здоров'я Чернігівської міської ради подано позов до Дитячої поліклініки № 1 Чернігівської міської ради та Відкритого акціонерного товариства "Облтеплокомуненерго" про визнання недійсним п. 3.1 ч.2 р.3 договору про закупівлю товарів ( робіт, послуг) за державні кошти № 1-0401/1 від 16. 01.12р., укладеного відповідачами та п. 11.5, п.11.6, п. 11.7, п. 11.9, п. 11.10 ч.1 додаткової угоди від 16.01.12р. до договору № 1-0401/1 від 16.01.12р..
У письмових поясненнях Чернігівська міська рада підтримала заявлені позовні вимоги та просить справу розглядати без участі її представника.
Присутнім в судовому засіданні представником прокуратури м. Чернігова підтримано позовні вимоги.
Відповідачами надано суду письмові відзиви на позов з запереченнями позовних вимог, а також у судовому засіданні підтримано свої заперечення позовних вимог
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
Згідно Статуту Дитячої поліклініки №1 Чернігівської міської ради , її засновником є територіальна громада м. Чернігова в особі Чернігівської міської ради. Власник здійснює контроль за діяльністю установи та ефективністю виконання нею покладених завдань та функцій. Фінансування закладу здійснюється Управлінням охорони здоров"я Чернігівської міської ради на основі затверджених нормативів бюджетного фінансування.
З огляду на вказане укладення та виконання лікувально-профілактичним закладом договорів, які створюють умови для безпідставного збільшення видатків та спричинення збитків, завдає шкоди економічним інтересам територіальної громади міста в особі Чернігівської міської ради та Управління охорони здоров"я Чернігівської міської ради.
Для захисту інтересів Чернігівської міської ради та Управління охорони здоров"я Чернігівської міської ради Заступником прокурора м. Чернігова заявлено позов про визнання недійсним п. 3.1 ч.2 р.3 договору про закупівлю товарів ( робіт, послуг) за державні кошти № 1-0401/1 від 16. 01.12р., укладеного відповідачами та п. 11.5, п.11.6, п. 11.7, п. 11.9, п. 11.10 ч.1 додаткової угоди від 16.01.12р. до договору № 1-0401/1 від 16.01.12р..
Згаданий вище договір та додаткову угоду до нього укладено Дитячою поліклінікою № 1 Чернігівської міської ради та Відкритим акціонерним товариством "Облтеплокомуненерго" (правонаступником якого є Відкрите акціонерне товариство "Облтеплокомуненерго") 16 січня 2012р..
Договір про закупівлю товарів(робіт або послуг) за державні кошти № 1-0401/1 від 16 січня 2012р. укладено за наслідками проведення процедури закупівлі у одного учасника у відповідності до вимог Закону України "Про здійснення державних закупівель".
Метою згаданого Закону є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального та ефективного використання державних коштів. Згідно п.3ч.1ст.1 вказаного Закону державна закупівля - придбання замовником товарів,робіт і послуг за державні кошти у порядку , встановленому цим Законом. Ст. 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" встановлено, що окремими законами визначається порядок здійснення закупівлі,зокрема, постачання теплової енергії. Однак спеціальні закони на час укладення договору від 16.01.12р. не були прийняті, тому процедура закупівлі теплової енергії Дитячою поліклінікою №1 Чернігівської міської ради мала проводитись на загальних підставах та в порядку , визначеному Законом України "Про здійснення державних закупівель" .
Ст. 638 Цивільного кодексу України визначає, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет,умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті, щодо яких за заявою хоча б однієї сторони має бути досягнуто згоди.
Відповідно до ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Істотні умови договору про закупівлі визначені ст. 41 Закону України "Про здійснення державних закупівель" .
Ст. 203 ЦК України передбачає, що зміст правочину не може суперечити цьому кодексу, іншим актам цивільного законодавства. Згідно зі ст. 204 ЦК України правочин вважається правомірним,якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. У відповідності до ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч.ч. 1-3,5,6 ст. 203 ЦК України, тобто недодержання сторонами загальних вимог , додержання яких є необхідним для чинності правочину.
Ч.5 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від цінової пропозиції (в т. ч.за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) зміни ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі;
4) продовження строку дії договору та виконання зобов'язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі форс-мажорних обставин, затримки фінансування витрат замовника за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної у договорі;
5) зміни умов у зв'язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті;
Ч.6 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачає, що дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.
Предметом Договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти № 1-0401/1 від 16 січня 2012р. є теплова енергія (код державного класифікатора 40.30.1).
Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти № 1-0401/1 від 16 січня 2012р.., укладений згідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" є самостійним правочином і не може бути доповненням до будь якого іншого договору.
Однак , незважаючи на це, сторони уклавши згаданий договір 16.01.12р., а також у цей день додаткову угоду до нього , у п. 11.6 якої вказали, що після припинення дії цього договору , сторони керуються умовами основного договору. Основним договором сторони у п. 4.2 договору від 16.01.12р. назвали Договір на постачання теплової енергії № 1-0401 від 26.06.2009р.. Пункт 11.7 додаткової угоди від 16.01.12р. вказує на те, що сторони доповнили Основний договір розділом 13 "Порядок здійснення закупівлі теплової енергії за державні кошти", зміст якого складають умови цього договору.
Пунктом 1.2. договору визначено, що кількість теплової енергії, яка може бути отримана споживачем за цим договором становить 17,5 Гкал..
Розділом ІІІ "Ціна договору" ( п. 3.1) зазначено ціну договору - 16548грн..Частиною 2 п. 3.1 р. 3 договору сторони передбачили, що ціна цього договору корегується автоматично відповідно до встановлених згідно законодавства тарифу на теплову енергію та кількості теплової енергії,що буде фактично спожита споживачем.
Пунктом 11.5 додаткової угоди від 16.01.2р. до Договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти № 1-0401/1 від 16 січня 2012р. сторонами передбачено , що у разі, якщо грошова сума, передбачена як ціна цього договору відповідно до п. 3.1 договору буде недостатня для повної оплати всієї кількості товару, зазначеного п. 1.1 договору , а також у разі споживання теплової енергії, кількість якої перевищить кількість , зазначену в п. 1.2. цього договору, споживач зобов"язується сплатити теплопостачальнику як суму передбачену п. 3.1 договору, так і суму , яка необхідна для того, щоб споживач оплатив теплопостачальнику всю кількість спожитої ним теплової енергії.
Пункт 11.10 додаткової угоди вказує на те, що ціна цього договору є орієнтовною. Фактична ціна буде визначатись виходячи з встановлених згідно законодавства тарифу на теплову енергію та кількості теплової енергії, що буде фактично спожита споживачем. Споживач зобов"язаний сплатити кількість спожитої теплової енергії, визначену в п. 1.2 Договору за ціною, зазначеною в п. 3.1 договору, а також споживач зобов"язаний оплатити всю кількість фактично спожитої теплової енергії згідно встановлених тарифів на теплову енергію та показань і архівних даних приладів обліку, що встановлені у споживача або в разі відсутності у споживача приладів обліку - згідно норм споживання теплової енергії з урахуванням положень основного договору.
У п. 11.9 додаткової угоди від 16.01.12р. до договору від 16.01.12р. № № 1-0401/1 сторонами передбачено, що у випадку використання коштів, передбачених п. 3.1 договору та споживання теплової енергії понад об"єм , встановлений п. 1.2. договору, споживач зобов"язаний самостійно припинити споживання теплової енергії до об"єктів, визначених в основному договорі з моменту такого використання.
Зазначена вище умови договору та додаткової угоди до нього не відповідають положенням ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" стосовно незмінності кількості закуплених послуг з теплопостачання, ціни договору, самостійності договору про закупівлю за державні кошти від інших договорів, а тому мають бути визнані недійсними. З огляду на вказане позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати мають бути покладені на сторін договору - відповідачів у рівних частках.
Керуючись ст.40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" , ст. 203,204,215,638 Цивільного кодексу України, ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Визнати недійсними п. 3.1 ч.2 р.3 договору про закупівлю товарів ( робіт, послуг) за державні кошти № 1-0401/1 від 16. 01.12р., укладеного Дитячою поліклінікою № 1 Чернігівської міської ради та Публічним акціонерним товариством "Облтеплокомуненерго" , а також п. 11.5, п.11.6, п. 11.7, п. 11.9, п. 11.10 ч.1 додаткової угоди від 16.01.12р. до договору № 1-0401/1 від 16.01.12р..
3. Стягнути з Дитячої поліклініки № 1 Чернігівської міської ради ( код 05480619, м. Чернігів, 14005, вул. Пирогова, 15, рахунок 35411004004019 в ГУ ДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592) в дохід державного бюджету (отримувач: УДКСУ м. Чернігова, Державний бюджет, Рахунок: 31217206783002, код ЄДРПОУ: 38054398, Банк: ГУДКУ у Чернігівській обл., МФО: 853592, код бюджетної класифікації 22030001) 536 (п"ятсот тридцять шість) грн. 50 коп. судового збору.
4. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Облтеплокомуненерго" ( код 03357671, м. Чернігів, 14000, вул. Комсомольська, 55-Б, рахунок 35319018001649 в ЗАТ "Альфа-Банк" , МФО 300345) в дохід державного бюджету (отримувач: УДКСУ м. Чернігова, Державний бюджет, Рахунок: 31217206783002, код ЄДРПОУ: 38054398, Банк: ГУДКУ у Чернігівській обл., МФО: 853592, код бюджетної класифікації 22030001) 536 (п"ятсот тридцять шість) грн. 50 коп. судового збору.
5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя С.М.Івченко
Повне рішення підписано 22.10.12р.
19.10.12
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2012 |
Оприлюднено | 25.10.2012 |
Номер документу | 26520199 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні