Ухвала
від 10.10.2012 по справі 2а-3662/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-3662/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Пащенко К.С.

Суддя-доповідач: Аліменко В.О.

У Х В А Л А

Іменем України

"10" жовтня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:

Головуючого судді Аліменка В.О.,

суддів Безименною Н.В., Кучми А.Ю.,

при секретарі Кочума О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу відповідача Міністерства економічного розвитку та торгівлі України на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.04.2012 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІ ЕНД ЕС ІНЖИНІРИНГ»до Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, Головного управління Державного казначейства України у м. Києві про зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

У березні 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІ ЕНД ЕС ІНЖИНІРИНГ»звернулись до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Міністерства економічного розвитку та торгівлі України та Головного управління Державного казначейства України у м. Києві, в якому просили суд визнати протиправною бездіяльність Міністерства економічного розвитку та торгівлі України щодо ухилення від підготовки подання про повернення помилково перерахованих 08.02.2011 року ТОВ «ВІ ЕНД EC ІНЖИНІРИНГ»коштів на суму 20166, 00 грн.; зобов'язати Міністерство економічного розвитку та торгівлі України надати до Державного казначейства України подання про повернення помилково перерахованих 08.02.2011 ТОВ «ВІ ЕНД EC ІНЖИНІРИНГ»коштів 20166, 00 грн.; зобов'язати Головне управління Державного казначейство України у м. Києві перерахувати з бюджету грошові кошти у сумі 20166, 00 грн. на користь ТОВ «ВІ ЕНД EC ІНЖИНІРИНГ».

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.04.2012 року зазначений адміністративний позов -задоволено частково.

Зобов'язано Міністерство економічного розвитку та торгівлі України надати до Державного казначейства України подання про повернення помилково перерахованих 08.02.2011 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІ ЕНД EC ІНЖИНІРИНГ»коштів у розмірі 20 166, 00 грн.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач Міністерство економічного розвитку та торгівлі України подали апеляційну скаргу, в якій просять Постанову суду першої інстанції скасувати та постановити по справі нове рішення, яким в задоволені адміністративного позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт аргументує тим, що судом першої інстанції було не правильно застосовано норми матеріального права, не надано повної оцінки діючому законодавству та обставинам, що мають істотне значення для вирішення справи, не надано належної правової оцінки письмовим запереченням по справі, наданим представником відповідача.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними у справі доказами, колегія суддів приходить до наступного .

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 08.02.2011 року ТОВ «ВІ ЕНД EC ІНЖИНІРИНГ»помилково перераховано 20166,00 грн. на п/р № 31114050700007 у ВДК Печерського р-ну в м. Києві (код ЗКПО 26077922) платіжним дорученням №52 від 08.02.2011 з призначенням платежу «перерахування податку на прибуток за 4 кв.2010р.», що не заперечувалось представниками відповідачів у судовому засіданні.

24.04.2011 року позивач звернувся до Головного управління Державного казначейства України у м. Києві із проханням про повернення помилково перерахованих коштів.

Листом №06-04/2430-22002 від 06.05.2011 казначейство повідомило ТОВ «ВІ ЕНД EC ІНЖИНІРИНГ»про те, що кошти у сумі 20166,00 грн., сплачені згідно з платіжним дорученням від 08.02.2011 року №52 на рахунок 31114050700007, в автоматизованому режимі перекредитовані 09.02.2011 року на рахунок 33213896700007, відкритий за кодом класифікації доходів бюджету 22011800 «Плата за ліцензії та сертифікати, що сплачується ліцензіатами за місцем здійснення діяльності», та повернення помилково сплачених коштів у сумі 20166,00 грн. можливо лише за умови надання Головному управлінню Державного казначейства України у м. Києві подання (довідки або іншого документу) Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, погодженого відповідним місцевим фінансовим органом.

В подальшому, за результатами розгляду заяви ТОВ «ВІ ЕНД EC ІНЖИНІРИНГ»про повернення помилково сплачених коштів з місцевого бюджету №23/фд від 05.10.2011 року Міністерство економічного розвитку та торгівлі України листом № 4121-31/1757 від 24.11.2011 року відмовило позивачу у поверненні зазначених коштів, посилаючись на відсутність підрозділу, який контролює надходження коштів до відповідних бюджетів за кодом бюджетної класифікації 22011800.

Задовольняючи частково адміністративний позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не надало суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довело правомірності відмови позивачу у наданні подання про повернення помилково перерахованих коштів.

З такими висновками суду першої інстанції погоджується і колегія суддів.

Відповідно до ч. 2 ст. 78 Бюджетного кодексу України Державна казначейська служба України веде облік усіх надходжень, що належать місцевим бюджетам, та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим з відповідними місцевими фінансовими органами, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Згідно п. 2 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим Наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року № 226, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2002 р. за № 1000/7288 (із змінами і доповненнями, внесеними наказами Державного казначейства України від 29 травня 2008 року № 181, від 9 січня 2009 року № 3, від 14 грудня 2010 року № 480), цей Порядок визначає процедури повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії.

Згідно п. 3 Порядку № 226, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів у національній валюті здійснюється органами Державного казначейства України з відповідних рахунків, відкритих в органах Державного казначейства України згідно з Планом рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 р. № 119, зі змінами, шляхом оформлення розрахункових документів.

Повернення платежів здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або органах Державного казначейства України, вказані у поданні або заяві платника.

Згідно п. 5 Порядку № 226, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання надається до органу Державного казначейства України за формою, передбаченою відповідними спільними нормативно-правовими актами Державного казначейства України та органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи, за підписом керівника установи або його заступників відповідно до їх компетенції з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування (П.І.Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ або реєстраційного номера облікової картки платника податків з ДРФО, або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), суми платежу, що підлягає поверненню, дати та номера розрахункового документа, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Порядок № 226 є загальним нормативно-правовим актом, яким врегульовані загальні питання повернення з бюджету коштів.

Вказаний Порядок № 226 розповсюджується як на повернення помилково сплачених податків, зборів, обов'язкових платежів, так і на повернення інших доходів бюджету, до яких відносяться і митні платежі. Порядок № 226 чітко встановлює, що повернення таких коштів здійснюється органами Державного казначейства на підставі надання висновку відповідного органу, який контролює справляння таких платежів до бюджету.

Порядок складання такого подання встановлюється спеціальним нормативним актом, який приймається спільно Державним казначейством та органами, які контролюють справляння надходжень бюджету. У даному випадку таким органом є Державна митна служба.

Оскільки Порядок № 226 встановлює загальні засади повернення коштів з бюджету, а спеціальний порядок звернень, складання подання та ін. встановлюється у кожному конкретному випадку в залежності від виду платежу, який підлягає поверненню, спеціальним нормативно-правом актом, а отже, лише у випадку, якщо такий акт не прийнятий, підлягають застосуванню загальні положення Порядку № 226.

З урахуванням викладеного суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що позивач не може звернутися із даною заявою про повернення помилково сплачених коштів безпосередньо до органу Державного казначейства, оскільки як зазначено судом вище, таке повернення здійснюється органом Державного казначейства за висновком Міністерства економічного розвитку та торгівлі України. Тому саме Міністерство економічного розвитку та торгівлі України за заявою позивача зобов'язана підготувати висновок про повернення з Державного бюджету України через Головне управління Держаного казначейства України у м. Києві помилково сплачених коштів, в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на Міністерство економічного розвитку та торгівлі України.

Таким чином, тільки після надання Міністерством економічного розвитку та торгівлі України такого висновку про повернення помилково сплачених коштів, платник податків має право звертатися до органу Державного казначейства за безпосереднім перерахуванням (поверненням) даних коштів.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо зобов'язання Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, надати подання Головному управлінню Державного казначейства у м. Києві про повернення позивачу помилково сплачених до бюджету митних та інших платежів у розмірі 20166,00 грн.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи викладені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу відповідача Міністерства економічного розвитку та торгівлі України на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.04.2012 року -залишити без задоволення .

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.04.2012 року -залишити без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення Ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя Аліменко В.О.

Судді: Безименна Н.В.

Кучма А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2012
Оприлюднено29.10.2012
Номер документу26813426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3662/12/2670

Ухвала від 19.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 19.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 02.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 29.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 10.10.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 19.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні