Постанова
від 29.09.2008 по справі 2а-129/08
СТАРОМІСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ВІННИЦІ

Справа № 2а-129/08

                                                                                                                 

  Справа № 2а-129/08

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

 

 29

вересня 2008року                                                                    

Староміський  районний суд м.

Вінниці

 

в складі: головуючого - судді

Білоуса  О.В.

   при секретарі: Козлову О.М.

 

за участю представника позивача

Путіліна Є.В.,

 

розглянувши у відкритому судовому

засіданні в м. Вінниці позовну заяву ОСОБА_1 до Вінницької міської ради про

визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити дії  щодо розгляду заяви,   -

 

 

ВСТАНОВИВ:

 

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Вінницької міської ради про

визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити дії щодо розгляду

заяви.

Позов мотивує тим, що у відповідності до вимог чинного законодавства

звернулась на адресу відповідача із заявою щодо надання дозволу на складання

проекту відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної

власності, розпорядження якими здійснюється Вінницькою міською радою. Однак,

рішення за наслідками розгляду її заяви прийняте не було. Вважає бездіяльність

Вінницької міської ради незаконною.

Просить суд визнати бездіяльність Вінницької міської ради щодо не розгляду

заяви ОСОБА_1від 26.05.2008 р. та доданих до неї документів протиправною.

Зобов'язати Вінницьку міську раду розглянути її 

заяву від 26.05.2008 р. та додані до неї документи.

Представник позивача позов підтримав та подав до суду заяву про зміну

позовних вимог  просить суд визнати

бездіяльність Вінницької міської ради щодо не розгляду заяв ОСОБА_1від

26.05.2008 р., від 07.07.2008 р. та доданих до них документів протиправною.

Зобов'язати Вінницьку міську раду розглянути заяви ОСОБА_1від 26.05.2008 р. від

07.07.2008 р. та додані до них документи та прийняти за наслідками їх розгляду

відповідне рішення.

Представники відповідача до суду не з'явився хоча і був належним чином

повідомлений про день і час розгляду справи, про що свідчить почтове

повідомлення (а.с.53 ).  

Заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши матеріали справи,

оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що обставини на які

посилався у позовній заяві позивач мали місце, заява обґрунтована та підлягає

задоволенню з наступних підстав.

Встановленим фактам відповідають правовідносини, які

регулюються ст.ст.19,22  Конституції

України, ст.ст.1,10,20 Закону України „Про звернення громадян”, ст.ст.

24,26,46,59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.ст. 12,

118, п. 12 Перехідних положень до ЗК 

України. 

Судом встановлено, що позивачем у відповідності до вимог ч. 6 ст. 118 ЗК

України було подана 26.05.2008 р. на розгляд Вінницької міської ради заява про

надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки. Заява

відповідає вимогам закону, оскільки в ній зазначені  бажані розміри та мета використання земельної

ділянки.

Згідно ч. 7  ст. 118 ЗК України відповідна місцева державна адміністрація або сільська,

селищна та міська рада розглядає заяву, і в разі згоди на передачу земельної

ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення. 

Відповідно до наданих позивачем документів земельна

ділянка розташована в межах м.Вінниці, не надана у власність та користування,

отже, згідно п.12 Перехідних положень до ЗК України повноваження щодо

розпорядження землями державної та комунальної власності здійснюється

Вінницькою міською радою.

Термін розгляду заяви заяви про надання дозволу на

складання проекту відведення ст.118 ЗК України не визначає, однак, згідно ст.ст.1,10,20

Закону України „Про звернення громадян” громадяни України мають право

звернутися до органів місцевого самоврядування, відповідно до їх функціональних

обов'язків із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх

соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів.

Органи місцевого самоврядування до повноважень яких належить розгляд заяв

(клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти

викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і

забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв

(клопотань).

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше

одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового

вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо,

керівник відповідного органу, встановлюють необхідний термін для його розгляду,

про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін

вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти

днів.

Аналогічні правові вимоги визначаються і ч.5 ст.46 Закону

України „Про місцеве самоврядування в Україні”, яка регламентує,  що 

сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на

квартал, а з питань відведення земельних ділянок - не рідше ніж один раз на

місяць.

      Відповідно до п.34 ч.1

ст.26, та ч.1 ст.59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної,

міської ради вирішуються такі питання як вирішення відповідно до закону питань

регулювання земельних відносин. Рада в межах своїх повноважень приймає

нормативні та інші акти у формі рішень.

Однак, замість прийняття Вінницькою міською радою відповідного рішення,

позивачу була надіслана відповідь від виконавчого комітету Вінницької міської

ради з посиланням на необхідність надання додаткових документів.

Відповідно до ст. 22 Конституції України з врахуванням положень ч.7 ст.9 КАС

України конституційні права і свободи

гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або

внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу

існуючих прав і свобод.

Стаття 118 ЗК України визначає порядок безоплатної приватизації земельних

ділянок громадянами, ч.ч.6,7 відповідної статті регламентує відповідні

правовідносини, за таких обставин  вимоги

викладені в листі виконавчого комітету не відповідають чинному  законодавству.  

Незважаючи на це - позивач повторно звернувся на адресу

відповідача подавши додаткові документи, однак рішення за наслідками розгляду

заяви та документів не було прийняте Вінницькою міською радою. 

      Згідно із ч.2 ст.19 Конституції України, ч.3

ст.24 Закону України „Про місцеве самоврядуввання в Україні” ч.1 ст.9 КАС

України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти

лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією

та законами України, що не було зроблено відповідачем.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо

оскарження дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні

суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень

та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням

повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з

урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення

дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням

принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими

несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на

досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на

участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Так, відповідчем не були вчинені дії у межах повноважень

та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України з використанням

повноваження з метою, з якою це повноваження надано, не своєчасно.

Підстави для застосування строків позовної давності

відсутні.

Підстави для допущення негайного виконання судового

рішення відстуні.

На підставі ст.19,22 Конституції України, ст.ст.1,10,20 Закону України

„Про звернення громадян”, ст.ст.24,26,46,59 Закону України „Про місцеве

самоврядування в Україні”, ст.ст.12,118, п.12 Перехідних положень до ЗК

України, керуючись ст.ст.2,9,11,71,86,159,163 КАС України, суд -

 

ПОСТАНОВИВ :

 

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати бездіяльність Вінницької міської ради щодо не розгляду заяв

ОСОБА_1від 26.05.2008 року, від 07.07.2008 року та доданих до них документів

протиправною.               

Зобов'язати Вінницьку міську раду розглянути заяви ОСОБА_1від 26.05.2008

року, від 07.07.2008 року та додані до них документи та прийняти за наслідками

їх  розгляду відповідне рішення.

Постанова може

бути оскаржена до апеляційного суду Вінницької області на протязі двадцяти днів

після подання заяви про апеляційне оскарження, яку може бути подано протягом 10

днів з дня проголошення постанови, а в разі складання постанови у повному

обсязі відповідно до ст.160 КАС України з дня складання в повному обсязі.

            Повний текст постанови виготовлено

03.10.2008 року.

 

Суддя: 

 

 

 

СудСтароміський районний суд м.Вінниці
Дата ухвалення рішення29.09.2008
Оприлюднено14.01.2009
Номер документу2700464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-129/08

Ухвала від 26.08.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Довжук Т. С.

Ухвала від 09.07.2008

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 22.07.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Тертичний В.Г.

Постанова від 20.06.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 01.02.2008

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Савицька Н.В.

Ухвала від 16.02.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Ухвала від 16.02.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Постанова від 20.02.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т.Г.

Постанова від 29.09.2008

Адміністративне

Староміський районний суд м.Вінниці

Білоус О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні