Постанова
від 27.11.2008 по справі 5020-3/189
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ 

СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

 

справа

№ 5020-3/189

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У

к р а ї н и

"27"

листопада 2008 р.  12:23                                                                                         

м. Севастополь

 

За

адміністративним позовом

Севастопольського

міського відділення фонду  соціального захисту інвалідів (99011,

м. Севастополь, вул. Гоголя, 20-А)

 

 

фізидочної особи-підприємця ОСОБА_1

(АДРЕСА_1)  (АДРЕСА_2)

 

за

участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на

стороні позивача

Севастопольського

міського центру зайнятості

(99029, м. Севастополь, вул. Руднева, 40)

 

про

Стягнення

1819,70 грн.

 

Суддя   Головко

В.О.,

при секретарі судового засідання Дмитренко Т.М.,

 

За

участю представників:

позивача

-

Кухаренко

В.М., довіреність № 04-01 від 08.01.2008,

 

відповідача

-

не

з'явився

 

третя

особа -

не

з'явився

 

СУТЬ

СПОРУ:

Севастопольське

міське відділення фонду соціального захисту інвалідів звернулося до

господарського суду міста Севастополя із адміністративним позовом до фізичної

особи-підприємця ОСОБА_1 про  стягнення

1819,70 грн.

Позовні

вимоги мотивовані порушенням відповідачем статей 19, 20 Закону України “Про

основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 N 875-XII (із

змінами та доповненнями, далі по тексту -Закон № 875), а саме

недотриманням відповідачем встановлених нормативів для працевлаштування

інвалідів та несплатою у зв`язку з цим Фонду соціального захисту інвалідів

адміністративно-господарських санкцій в розмірі 1688,40 грн. та пені -131,30

грн.

Ухвалою

суду від 05.11.2008 відкрите провадження у справі, справу призначено до

судового розгляду на 27.11.2008, до участі у справі залучено в якості третьої

особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача -

Севастопольський міський центр зайнятості.

До

початку судового засідання 27.11.2008 від третьої особи надійшло клопотання про

розгляд справи без участі його представника, враховуючи письмові пояснення (вх.

№ 16022).

Відповідач

в судове засідання 27.11.2008 явку повноважних представників не забезпечив, про

причину неявки суд не повідомив, про дату, час та місце судового розгляду

повідомлений належним чином, витребувані судом документи, у тому числі

заперечення проти позову, не представив.

Відповідно

до частини другої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України,

неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або

третьої особи, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою

для розгляду справи.

Враховуючи,

що відповідач викликався в судове засідання, зобов'язувався надати необхідні

для розгляду справи документи, але в суд не з'явився та не надав витребувані

документи, строк вирішення спору закінчується, суд вважає можливим розглянути

справу у відсутність відповідача за наявними в ній матеріалами.

Відповідно

до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, пункту 2-1

Прикінцевих та перехідних положень зазначеного Кодексу здійснювалось повне

фіксування судового процесу технічними засобами.

За клопотанням

представника позивача, відповідно до статті 15 Кодексу адміністративного

судочинства України, пояснення та клопотання по справі надавалися ним

російською мовою.

Згідно

зі статтями 27-32, 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому

засіданні представнику позивача роз'яснені процесуальні права та обов'язки.

Розглянувши

матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника

позивача, суд -

в с т а н о в и в:

 

Державне

управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється

центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики  - Міністерством охорони здоров'я України та

органами місцевого самоврядування України (стаття 8 Закону № 875).

Фінансування

заходів щодо соціальної захищеності інвалідів і дітей-інвалідів здійснюється за

рахунок коштів державного бюджету, в тому числі Фондом соціального захисту

інвалідів, місцевих бюджетів, а також органами місцевого самоврядування за

місцевими програмами соціального захисту окремих категорій населення за рахунок

коштів місцевих бюджетів (стаття 10 Закону № 875).

Відповідно

до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 № 1434 Фонд соціального

захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі

Мінпраці та підпорядковується йому.

Для

реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються

територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.

Положення про територіальні відділення затверджує директор Фонду (пункт 9

Положення).

Згідно

з пунктом 1 Положення про Севастопольське міське відділення Фонду соціального

захисту інвалідів, затвердженого наказом директора Фонду № 16 від 01.03.2007,

Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів є

територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів.

Серед

основних завдань відділення є здійснення на території області контролю за

додержанням підприємствами, установами і організаціями, фізичними особами, які

використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування

інвалідів (пункт 3 Положення про Севастопольське міське відділення Фонду

соціального захисту інвалідів).

За

змістом статті 20 Закону № 875 саме Фонду соціального захисту інвалідів надано

право на стягнення адміністративно-господарських санкцій за недодержання

законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення

працевлаштування інвалідів.

Основні

правила щодо працевлаштування інвалідів, зокрема, приписи стосовно органів та

організацій, що мають здійснювати працевлаштування інвалідів, нормативу робочих

місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та штрафних санкцій за його

невиконання, містять статті 17-20 Закону № 875.

Згідно

з частиною першою статті 19 Закону № 875 для підприємств, установ, організацій,

у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів,

фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив

робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків

середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а

якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства,

установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських

організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю,

самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів

відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують

працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць

округлюється до цілого значення (частина друга статті 19 Закону № 875).

Згідно

з частиною п`ятою статті 19 Закону № 875 виконанням нормативу робочих місць у

кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається

працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі

підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою,

яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

За

загальним правилом статті 20 Закону № 875 підприємства, установи, організації,

у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів,

фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова

чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим

статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду

соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких

визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному

підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації

громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману

працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не

зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі

підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на

яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за

робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом,

визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на

відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві,

організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка

використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на

підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів

державного або місцевих бюджетів.

Згідно

зі звітом відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма  №10-ПІ) за 2007 рік середньооблікова

кількість штатних працівників облікового складу склала 12 осіб, норматив

робочих місць для працевлаштування інвалідів склав 1 інвалід, фактично

середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного

законодавства встановлена інвалідність, - нуль одиниць (а.с. 7).

Середньоблікова

чисельність штатних працівників облікового складу та працюючих інвалідів, про

яку йде мова у статтях 19, 20 Закону № 875, розраховується відповідно до пункту

3 „Інструкції зі статистики кількості працівників”, затвердженої наказом

Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286 (зареєстрований

Міністерством юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722).

Відповідно

до списку працюючих на підприємстві у 2007 році працювало:

-

ОСОБА_2(ІІІ група інвалідності), що підтверджується довідкою МСЕК, інвалідність

безстроково, працювала прибиральницею один місяць 17 днів.

Середньооблікова

чисельність працюючих інвалідів визначається згідно з Інструкцією зі статистики

кількості працівників, затвердженої наказом Мінстату України від 07.07.1995

№171 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.08.1995 за № 287/823 та

складає згідно з вищезазначеними даними - 0,1.

Згідно

зі п. 1.9 Інструкції показники кількості працівників у формах державних

статистичних спостережень відображаються у цілих одиницях, тобто

середньооблікова чисельність працювавших у відповідача інвалідів складає нуль

одиниць.

Таким

чином середньооблікова чисельність працюючих інвалідів складає нуль одиниць,

тобто менш ніж встановлений норматив для працевлаштування інвалідів на одну

одиницю.

Середня

річна заробітна плата на підприємстві за рік склала 3376,80 грн., тому розмір

адміністративно-господарських санкцій за робочі місця, призначені для

працевлаштування інваліда і не зайняті інвалідом, склав 1688,40 грн.

Позовні

вимоги Севастопольського міського відділення фонду соціального захисту

інвалідів підлягають задоволенню у зв`язку з наступним.

Статтею

19 Закону № 875 передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому

числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні

особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість

робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого

частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При

розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації

громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману

працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів

робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Згідно

зі змістом статті 20 Закону № 875 

підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства,

організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які

використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих

інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону,

щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів

адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі

середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі,

організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій

інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче

місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Згідно

з письмовими поясненнями Севастопольського міського центру зайнятості

(вх.№16022 від 19.11.2008) відповідач протягом 2007 року не надавав до центру

зайнятості відомості про вільні вакантні місця для працевлаштування інвалідів у

формі звіту 3-ПН, тому  центр зайнятості

не направляв інвалідів для працевлаштування у відповідача - фізичної

особи-підприємця ОСОБА_1 за відсутності інформації про наявність вільних

вакантних місць для працевлаштування інвалідів.

Порушення

термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою

нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової

ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на

повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські

санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами,

організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських

організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї

статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому

відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього

Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських

санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею

250 Господарського кодексу України.

У

разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх

сплати за рішенням господарського суду їх стягнення в примусовому порядку може

бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі

підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи,

яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

В

добровільному порядку погашення визначених позивачем по результатам звітності

про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік адміністративно-господарських

санкцій в розмірі  1688,40 грн. не

проведено.

Відповідач

належних доказів, які спростовують позовні вимоги позивача, суду не представив.

Матеріалами

справи підтверджується, що чисельність працюючих інвалідів у відповідача менш,

ніж встановлено нормативами, а тому відповідач повинен сплатити

адміністративно-господарські санкції в розмірі 1688,40 грн. та пеню в розмірі

131,30 грн., передбачені статтею 20 Закону № 875.

Враховуючи

викладене, суд вважає доводи позивача обґрунтованими та такими, що підтверджені

відповідними доказами, у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню в повному

обсязі.

Відповідно

до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких

позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична

особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На

підставі викладеного, керуючись статтями 94, 159-163 Кодексу адміністративного

судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

 

1.          Позов задовольнити повністю.

 

2.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; АДРЕСА_2, ідентифікаційний

код НОМЕР_1) на користь Севастопольського  міського  

відділення  Фонду соціального  захисту  

інвалідів  (99011, м.

Севастополь, вул. Гоголя, 20-А, 

ідентифікаційний  код 24694007)

суму  штрафних  санкцій в розмірі 1819,70 грн., з яких:

1688,40 грн. - адміністративно-господарські санкції, 131,30 грн. -пеня.

 

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного

адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний

строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне

оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з

подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини п'ятої статті

186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про

апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова

набирає законної сили після закінчення цього строку. . У разі подання

апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після

закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження

буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

 

      Виконавчий лист видається за кожним

судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за

заявою осіб, на користь яких воно ухвалено.

 

Суддя                                                                                                   

В.О. Головко

 

Постанова складена та

підписана

в порядку частини

третьої

статті 160 КАС України

04.12.2008.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Розсилка:

1.          позивач - Севастопольське відділення

Фонду України соціального захисту інвалідів (99011, м.Севастополь, вул.Гоголя,

20 А)

2.          відповідач -ФОП ОСОБА_1 (юридична

адреса: АДРЕСА_1)

3.          відповідач -ФОП ОСОБА_1 (фактична

адреса: АДРЕСА_2)

4.  третя особа - Севастопольський міський центр

зайнятості (99029, м. Севастополь, вул. 

Руднева, 40)

5.   справа

6.   наряд

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення27.11.2008
Оприлюднено16.01.2009
Номер документу2715385
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-3/189

Рішення від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко Валерія Олегівна

Рішення від 21.05.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко В.О.

Ухвала від 12.06.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко В.О.

Постанова від 27.11.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні