Рішення
від 21.05.2009 по справі 5020-3/189
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Іменем України

РІШЕННЯ

"21" травня 2009 р. справа № 5020-3/189

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Консоль ЛТД” (95022, м. Сімфер ополь, вул. Бородіна, 16)

до відповідача Фонд у комунального майна Севас топольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Лунача рського, 5; 99011, м. Севастополь, ву л. Леніна, 3)

за участю третіх осіб, які н е заявляють самостійних вимо г на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2, ОСОБА _3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОС ОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА _11, ОСОБА_12;

за участю третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору на сторон і відповідача: КП "Бюро техн ічної інвентаризації та держ авної реєстрації об'єктів не рухомого майна"

про спонукання здійснити певні дії,

Суддя Головко В.О.

Представники сторін:

позивач - Кулагін Е.В ., представник, довіреність № 389 від 08.04.2009, ТОВ "Фірма "Консоль ЛТД";

відповідач - Сарахма н С.О., начальник відділу, дов іреність б/н 01.04.2008, Фонд кому нального майна Севастопольс ької міської Ради;

третя особа - не з' яв ився, ОСОБА_2;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_3;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_4;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_5;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_6;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_7;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_8;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_9;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_10;

третя особа - не з' яви вся, ОСОБА_11;

третя особа - не з' яв ився, ОСОБА_12;

третя особа - не з' яви вся, КП "Бюро технічної інвент аризації та державної реєстр ації об'єктів нерухомого май на".

суть спору:

Товариство з обмежено ю відповідальністю “Консоль ЛТД” звернулося до суду з поз овом до Фонду комунально го майна Севастопольської мі ської Ради про спонукання зд ійснити певні дії.

Ухвалою господарського су ду міста Севастополя від 25.03.2009 п озовна заява прийнята до роз гляду суддею Головко В.О. та по рушено провадження у справі №5020-3/189, судове засідання призна чено на 06.05.2009.

Ухвалою суду від 06.05.2009 суд за в ласною ініціативою залучив д о участі у справі у якості тре тіх осіб, які не заявляють сам остійних вимог на предмет сп ору на стороні позивача: ОС ОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА _7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОС ОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12 ; та в якості третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору на сторон і відповідача: КП "Бюро техніч ної інвентаризації та держав ної реєстрації об'єктів неру хомого майна" СМР.

Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що відповідач безп ідставно відмовив у реєстрац ії права власності на нерухо ме майно, та, посилаючись на но рми Цивільного кодексу Украї ни, Закону України «Про держа вну реєстрацію речових прав на нерухоме майно», Тимчасов ого положення «Про порядок р еєстрації прав власності на нерухоме майно»і договори пр о пайову участь в фінансуван ні будівництва №0789/198-111 від 15.12.2006, № 1198/198-115 від 12.10.2006, №0884/198-113 від 15.12.2006, №3182/198-118 в ід 20.11.2006, №4012/198-123 від 15.12.2006, №3982/198-121 від 20.12.2 006, №4428/198-109 від 13.11.2005, №4080/198-122 від 15.12.2006, №3327/17 3-153 від 27.09.2006, №3329/173-154 від 27.09.2006, просить (з урахуванням уточнень до по зовної заяві) зобов' язати Фонд комунального майна Се вастопольської міської Ради оформити право власності з в идачею свідоцтв на право вла сності фізичних осіб на

- АДРЕСА_1 в м. Севастополі - ОСО БА_2.;

- АДРЕСА_2 в м. Севастополі - ОСО БА_4 та ОСОБА_3;

- АДРЕСА_3 в м. Севастополі - ОСОБА_5 ;

- АДРЕСА_4 в м. Севастополі - ОСОБА_6 ;

- АДРЕСА_5 в м. Севастополі - ОСОБА_7 ;

- АДРЕСА_6 в м. Севастополі - ОСОБА_8 ;

- АДРЕСА_7 в м. Севастополі - ОСОБА_9 ;

- АДРЕСА_8 в м. Севастополі - ОСОБА_1 0;

- АДРЕСА_9 в м. Севаст ополі - ОСОБА_11;

- АДРЕСА_10 в м. Севас тополі - ОСОБА_12

Відповідач не скористав ся правом, наданим йому статт ею 59 Господарського процесуа льного кодексу України: не на дав господарському суду відз ив на позовну заяву та докуме нти, що підтверджують запере чення проти позову.

Представник позивача у суд овому засіданні 21.05.2009 надав суд у заяву від третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні п озивача, згідно з якою вони по зовні вимоги підтримують, пр осять розглянути справу без участі їх представників (арк .с. 124).

Справа розглядалась за на явними у ній матеріалами у по рядку статті 75 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.

Розглянувши матеріа ли справи, дослідивши надані докази, заслухавши поясненн я представників сторін, суд -

В С Т А Н О В И В:

Між Товариством з обмежен ою відповідальністю фірмою « Консоль ЛТД»та пайовиками: ОСОБА_2., ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСО БА_7, ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_ 12 укладені договори пайово ї участі у фінансуванні буді вництва, відповідно №4080/198-122 від 15.12.2006, №4428/198-109 від 13.11.2005, №3982/198-121 від 20.12.2006, № 4082/198-123 від 15.12.2006, №3182/198-118 від 20.11.2006, №0789/198-111 в ід 15.12.2006, №1198/198-115 від 12.10.2006, №0884/198-113 від 15.12.2 006, №4012/198-123 від 15.12.2006, №3327/173-153 від 27.09.2006, №3329/17 3-154 від 27.09.2006 (арк.с. 11-74).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_9 від 27.09.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №3329/173-154 ві д 27.09.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №13 - ОСОБА_12 ( арк.с. 16).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_9 від04.03.2008 ви значено, що відповідно до дог овору пайової участі у фінан суванні будівництва №3327/173-153 від 27.09.2006 фірма «Консоль»виконала свої зобов' язання - виділи ла квартиру №12 - ОСОБА_11 (а рк.с. 22).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_1 від 17.10.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №4060/198-122 ві д 15.12.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №63 - ОСОБА_2 (а рк.с. 28).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_4 від 15.11.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №4428/198-109 ві д 13.11.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №43 - ОСОБА_3, ОСОБА_4 (арк.с. 34).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_4 від 11.12.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №3982/198-121 ві д 20.12.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №28 - ОСОБА_5 (а рк.с. 42).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_4 від 17.10.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №4082/198-123 ві д 15.12.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №39 - ОСОБА_6 (а рк.с. 50).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_4 від 08.10.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №3182/198-118 ві д 20.11.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №31 - ОСОБА_7 (а рк.с. 59).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_1 від 13.08.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №0884/198-113 ві д 15.12.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №58 - ОСОБА_8 (а рк.с. 64).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_4 від 10.10.2007 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №0789/198-111 ві д 15.11.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №29 - ОСОБА_10 ( арк.с. 70).

Актом про виконання догово ру з будівництва об' єкта за адресою: АДРЕСА_4 від 26.02.2008 в изначено, що відповідно до до говору пайової участі у фіна нсуванні будівництва №1198/198-115 ві д 12.10.2006 фірма «Консоль»виконал а свої зобов' язання - виділ ила квартиру №24 - ОСОБА_9 (а рк.с. 76).

Акт державної приймальної комісії від 18.03.2008 про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об' єкта - вбу дованих приміщень в блоці В, к орпусу 14, що входять до складу об' єкта «Група житлових бу динків на території СВМІ ім. Н ахімова. ІІІ пусковій компле кс. ІІ черга будівництва. Корп ус №14. Блоки А, Б, В по вул. Єфремо ва»по АДРЕСА_1, затверджен ий розпорядженням Гагарінсь кої районної державної адмін істрації від 01.04.2008 №232-р (арк.с. 80-87).

Акт державної приймальної комісії від 05.10.2007 про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об' єкта 124- кв артирного будинку зі вбудова ними приміщеннями офісів та магазинів (ПК-ІV блок В-13 кварти р, ПК-V блок Б-1 квартира та вбудо ване офісне приміщення №5) по АДРЕСА_9, затверджений роз порядженням Гагарінської ра йонної державної адміністра ції від 08.10.2007 №853-р (арк.с. 88-95).

Позивач звернувся до відпо відача з заявами про реєстра цію прав власності на кварти ри, які розташовані по АДРЕ СА_1 та 13б, АДРЕСА_9, на ім' я зазначених вище пайовиків ТОВ фірми «Консоль ЛТД».

Однак, Фонд комунальног о майна Севастопольської міс ької Ради листом №3492 від 03.10.2008, ли стами за вих. №3081 та №3080 від 28.08.2008 по відомив позивача про відмову в оформленні права власност і з видачею свідоцтв на вищев казані квартири, посилаючись на положення Закону України «Про інвестиційну діяльніст ь», Закону України «Про фінан сово-кредитні механізми та у правління майном при будівни цтві житла та операції з неру хомістю», які регламентують порядок оформлення прав влас ності на нерухоме майно (арк.с . 77-79).

Відмова відповідача зареє струвати право власності з о формленням та видачею свідо цтв на право власності на заз начені квартири і стала підс тавою для звернення позивача до господарського суду з дан им позовом.

Суд вважає позовні вимоги т акими, що підлягають задовол енню з наступних підстав.

Статтею 143 Конституції Укра їни встановлено, що територі альні громади села, селища, мі ста безпосередньо або через утворені ними органи місцево го самоврядування управляют ь майном, що є в комунальній вл асності. Аналогічні положенн я закріплюються і в статті 327 Ц ивільного кодексу України.

Закон України “Про місцеве самоврядування” дає визначе ння поняття права комунально ї власності, а саме: це право т ериторіальної громади волод іти, доцільно, економно, ефект ивно користуватися і розпоря джатися на свій розсуд і в сво їх інтересах майном, що належ ить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого само врядування (стаття 1).

Відповідно до статті 6 цього Закону первинним суб' єктом місцевого самоврядування, о сновним носієм його функцій і повноважень є територіальн а громада села, селища, міста.

Так, органи місцевого самов рядування від імені та в інте ресах територіальних громад відповідно до закону здійсн юють правомочності щодо воло діння, користування та розпо рядження об' єктами права ко мунальної власності, в тому ч ислі виконують усі майнові о перації, можуть передавати о б' єкти права комунальної вл асності у постійне або тимча сове користування юридичним та фізичним особам, здавати ї х в оренду, продавати і купува ти тощо. Отже, суб' єктами пра ва комунальної власності є т ериторіальні громади села, с елища, міста, від імені та в ін тересах яких діють сільські, селищні, міські ради.

Відповідно до Закону Украї ни “Про місцеве самоврядуван ня в Україні” органами, уповн оваженими управляти об' єкт ами комунальної власності, є як органи місцевого самовря дування, створені сільськими , селищними, міськими територ іальними громадами, так і рай онні та обласні ради. Районні та обласні ради - це органи м ісцевого самоврядування, що представляють спільні інтер еси територіальних громад сі л, селищ та міст у межах повнов ажень, визначених Конституці єю України, цим та іншими зако нами, а також повноважень, пер еданих їм сільськими, селищн ими, міськими радами.

Відповідно до частин четве ртої і п' ятої статті 60 Закону України “Про місцеве самовр ядування в Україні” районні та обласні ради від імені тер иторіальних громад сел, сели щ, міст здійснюють управлінн я об' єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіаль них громад.

В силу підпункту 10 п. “б” ст. 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, д о відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, делего ване повноваження щодо облік у та реєстрації відповідно д о закону об' єктів нерухомог о майна незалежно від форм вл асності.

Відносини, пов' язані з дер жавною реєстрацією речових п рав на нерухоме майно всіх фо рм власності, їх обмежень та п равочинів щодо нерухомості р егулюються нормами Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію речових прав на нерухоме м айно та їх обмежень”, що визна чено ст. 1 цього Закону.

Частиною п'ятою ст. 3 вказано го Закону передбачено, що пра во власності та інші речові п рава на нерухоме майно, набут і згідно з діючими нормативн о-правовими актами до набран ня чинності цим Законом, визн аються державою.

Відповідно до п. 1 ст. 4 Закону , обов' язковій державній ре єстрації підлягають речові п рава на нерухоме майно, що зна ходиться на території Україн и, фізичних та юридичних осіб , держави, територіальних гро мад, іноземців та осіб без гро мадянства, іноземних юридичн их осіб, міжнародних організ ацій, іноземних держав, зокре ма, право власності на нерухо ме майно.

За приписами п. 4 ст. 5 Закону, д ержавна реєстрація прав пров одиться місцевими органами д ержавної реєстрації прав вик лючно за місцем знаходження нерухомого майна, а саме: в міс тах Києві та Севастополі, міс ті обласного підпорядкуванн я, районі.

Місцевими органами держав ної реєстрації, відповідно д о ст. 7 Закону, є відділення дер жавної госпрозрахункової юр идичної особи з консолідован им балансом (центру державно го земельного кадастру).

Відповідно до п. 5 Прикінцев их положень зазначеного Зако ну, до створення єдиної систе ми органів реєстрації прав, а також до формування Державн ого реєстру прав у складі дер жавного земельного кадастру реєстрація об' єктів нерухо мості проводиться комунальн ими підприємствами бюро техн ічної інвентаризації.

Згідно з частиною третьою с т. 17 вказаного Закону, державн ій реєстрації підлягають зая влені речові права на нерухо ме майно за наявності докуме нтів, що підтверджують вчине ння правочинів щодо таких об 'єктів, посвідчених відповід но до закону, або свідчать про наявність інших, передбачен их законом підстав.

Частиною першою статті 18 За кону України «Про державну р еєстрацію речових прав на не рухоме майно»встановлено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно прово диться на підставі заяви пра воволодільця (правонабувача ), сторін (сторони) правочину, з а яким виникло речове право, а бо уповноважених ними (нею) ос іб.

Процедура реєстрації прав а власності на об' єкти неру хомого майна регламентуєтьс я «Тимчасовим положенням про порядок реєстрації прав вла сності на нерухоме майно», як е затверджено Наказом Мініст ерства Юстиції України №7/5 від 007.02.2002 (далі - Положення).

Згідно з пунктом 1.2. вишевказ аного положення, воно діє на в сій території України і є обо в' язковим для виконання гро мадянами, міністерствами, ін шими центральними і місцевим и органами виконавчої влади та органами місцевого самовр ядування, підприємствами, ус тановами й організаціями нез алежно від форм власності.

Реєстрація прав власності згідно п. 1.3 Тимчасового полож ення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме м айно здійснюють комунальні п ідприємства бюро технічної і нвентаризації.

Пунктом 6.1 положення встано влене, що оформлення права вл асності на об' єкти нерухомо го майна провадиться з видач ею свідоцтва про право власн ості місцевими органами вико навчої влади, органами місце вого самоврядування, зокрема ,

- фізичним та юридичним особам при представленні дог овору про пайову участь у буд івництві об' єкта нерухомог о майна, акта про прийняття об ' єкта в експлуатацію та акт а приймання-передавання цьог о об' єкта;

- інвесторам, які у встановл еному законодавством Україн и порядку отримали у власніс ть об' єкти нерухомого майна або його частини, побудовані за їх кошти, за наявності відп овідного рішення місцевого о ргану виконавчої влади, орга ну місцевого самоврядування , акта приймання-передавання об' єкта (частини) інвестору ;

Статтею 204 Цивільного ко дексу України встановлена пр езумпція правомірності прав очину: правочин є правомірни м, якщо його недійсність прям о не встановлена законом або якщо він не визнаний судом не дійсним.

Судом з' ясовано, що на моме нт вирішення спору договори пайової участі у фінансуванн і будівництва №4080/198-122 від 15.12.2006, №4428 /198-109 від 13.11.2005, №3982/198-121 від 20.12.2006, №4082/198-123 ві д 15.12.2006, №3182/198-118 від 20.11.2006, №0789/198-111 від 15.12.2006, №1198/198-115 від 12.10.2006, №0884/198-113 від 15.12.2006, №4012/198-12 3 від 15.12.2006, №3327/173-153 від 27.09.2006, №3329/173-154 від 2 7.09.2006 недійсними в установлено му законом порядку не визнав алися, отже є правомірними.

Згідно зі статтею 328 Цивільн ого кодексу України, право вл асності набувається на підст авах, що не заборонені законо м, зокрема із правочинів. Прав о власності вважається набут им правомірно, якщо інше прям о не випливає із закону або не законність набуття права вла сності не встановлена судом.

Відповідно до ст. ст. 319, 321, 391 Цив ільного кодексу України прав о власності є непорушним. Ніх то не може бути протиправно п озбавлений цього права чи об межений у його здійсненні. Зд ійснення права власності мож е бути обмежено або припинен о виключно у випадках і в поря дку встановлених законом, вл асник майна має право вимага ти усунення перешкод у здісн енні ним права користування та розпорядження своїм майно м.

Таким чином, суд вважає непр авомірною відмову відповіда ча в оформленні права власно сті за вищевказаними фізични ми особами, враховуючи надан ня позивачем актів прийому н ерухомого майна до експлуата ції, доказів набуття зазначе ними фізичними особами прав на вищевказані квартири, а са ме: договорів пайової участі у фінансуванні будівництва, а також актів виконання дого ворів з будівництва

За таких обставин, суд дійшо в висновку про те, що вимоги по зивача є обґрунтованими та з аконними, тому позов Тов ариства з обмеженою відповід альністю “Консоль ЛТД” підля гає задоволенню.

На підставі вищевикладен ого, керуючись статтями 75, 82, 84-85 Г осподарського процесуально го кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Позовні ви моги задовольнити повністю.

2. Зобов' язати Фонд комунального майна Се вастопольської міської Ради

оформити право власності з видачею свідоцтв на право вл асності фізичних осіб на

- АДРЕСА_1 в м. Сев астополі - ОСОБА_2;

- АДРЕСА_2 в м. Севастополі - ОСО БА_4 та ОСОБА_3;

- АДРЕСА_3 в м. Севастополі - ОСОБА_5 ;

- АДРЕСА_4 в м. Севастополі - ОСОБА_6 ;

- АДРЕСА_5 в м. Севастополі - ОСОБА_7 ;

- АДРЕСА_6 в м. Севастополі - ОСОБА_8 ;

- АДРЕСА_7 в м. Севастополі - ОСОБА_9

- АДРЕСА_8 в м. Севастополі - ОСОБА_1 0;

- АДРЕСА_9 в м. Севаст ополі - ОСОБА_11;

- АДРЕСА_10 в м. Севас тополі - ОСОБА_12.

Суддя В.О. Голов ко

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення21.05.2009
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу6060621
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-3/189

Рішення від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко Валерія Олегівна

Рішення від 21.05.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко В.О.

Ухвала від 12.06.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко В.О.

Постанова від 27.11.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні