Справа № 2601/11601/12
Провадження №: 2-а/2601/492/12
П О С Т А Н О В А
І м е н е м У к р а ї н и
27.09.2012 року Голосіївський районний суд м. Києва у складі:
Головуючого судді Антонової Н.В., при секретарі Мішкіній А.В. за участю прокурора Левадної К.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Прокурора Голосіївського району м. Києва до Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання дій співробітників Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації незаконними та скасування реєстраційних дій, -
в с т а н о в и в :
Прокурор Голосіївського району м. Києва звернувся до Голосіївського районного суду м. Києва з позовом до Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації з вимогами щодо визнання дій співробітників Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації незаконними та скасування реєстраційних дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що при перевірці додержання вимог чинного законодавства під час державної реєстрації організації під назвою Державна організація (установа, заклад) Антикорупційний комітет України виявлено порушення вимог чинного законодавства, зокрема перелік осіб приватного права, яким дозволено використання у найменуванні юридичної особи повного чи скороченого органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Під час перевірки було встановлено, що для проведення державної реєстрації Антикорупційного комітету України в реєстраційній картці при зазначенні організаційно-правової форми юридичної особи, було зазначено -установа; державна організація. У той же час у наказі №10 від 16.08.2007 року Міжнародного координаційного антитерористичного комітету «Про створення Антикорупційного комітету України»зазначено організаційно-правову форму юридичної особи -установа. Документи на підтвердження організаційно-правової форми юридичної особи -державна організація (установа, заклад) надано не було, а Кабінетом Міністрів України такий державний орган не утворювався. Таким чином, 17.04.2012 року прокуратурою району було винесено протест на дії держаного реєстратора та листом від 03.05.2012 року його було відхилено.
Таким чином, вище викладене зумовило підстави звернення з адміністративним позовом до суду з вимогами щодо визнання рішення Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації від 03.05.2012 року щодо відхилення протесту прокурора незаконним та його скасування. Як наслідок заявлені вимоги щодо визнання дій державних реєстраторів по проведенню реєстраційних дій щодо юридичної особи Антикорупційний комітет України неправомірними, скасування реєстраційних дій щодо даної юридичної особи та скасування проведеної 30.08.2007 року державної реєстрації.
Прокурор в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі з підстав, наведених в адміністративному позові, та просив його задовольнити у повному обсязі.
Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, надіславши на адресу суду заперечення в яких зазначено, що на час проведення державної реєстрації юридичної особи Антикорупційний комітет України діяла Голосіївська районна у м. Києві державна адміністрація та внаслідок її ліквідації та створення Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації, яка не є її правонаступником, її права та обов'язки до правонаступників не перейшли, а тому будь-якої відповідальності за вчинені дії або бездіяльність ліквідованої юридичної особи Голосіївська районна в місті Києві державна адміністрація відповідальності не несе. Крім того, додатково зазначили, що державному реєстратору заборонялось вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, а тому, просили відмовити в задоволенні позову.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, суд встановив наступне.
При перевірці додержання вимог чинного законодавства під час державної реєстрації організації під назвою Державна організація (установа, заклад) Антикорупційний комітет України виявлено порушення вимог чинного законодавства, зокрема перелік осіб приватного права, яким дозволено використання у найменуванні юридичної особи повного чи скороченого органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Під час перевірки було встановлено, що для проведення державної реєстрації Антикорупційного комітету України в реєстраційній картці при зазначенні організаційно-правової форми юридичної особи, було зазначено -установа; державна організація. У той же час у наказі №10 від 16.08.2007 року Міжнародного координаційного антитерористичного комітету «Про створення Антикорупційного комітету України»зазначено організаційно-правову форму юридичної особи -установа. Документи на підтвердження організаційно-правової форми юридичної особи -державна організація (установа, заклад) надано не було, а Кабінетом Міністрів України такий державний орган не утворювався. Таким чином, 17.04.2012 року прокуратурою району було винесено протест на дії держаного реєстратора та листом від 03.05.2012 року його було відхилено (а.с. 7-12).
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про прокуратуру»прокуратура здійснює нагляд за додержанням та правильним застосуванням законів України.
Відповідно до ст. 21 Закону України «про прокуратуру»у разі відхилення протесту прокурора може звернутись із заявою до суду.
Як встановлено в судовому засіданні, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 30.08.2007 року державним реєстратором зареєстровано державну організацію Антикорупційний комітет України. Засновником даної організації є установа -Міжнародний координаційний антитерористичний комітет.
Для проведення державної реєстрації Антикорупційного комітету України в реєстраційній картці при зазначенні організаційно-правової форми юридичної особи, було зазначено -установа; державна організація. У той же час у наказі №10 від 16.08.2007 року Міжнародного координаційного антитерористичного комітету «Про створення Антикорупційного комітету України»зазначено організаційно-правову форму юридичної особи -установа. Документи на підтвердження організаційно-правової форми юридичної особи -державна організація (установа, заклад) надано не було, а Кабінетом Міністрів України такий державний орган не утворювався (а.с.17-22).
Згідно ч. 9-1 ст. 166 Конституції України утворення, реорганізація та ліквідація входить до виключної компетенції Кабінету Міністрів України.
Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору перелічені статтею документи, якщо державний реєстратор виявить їх невідповідність вимогам закону, він має право залишити їх без розгляду.
Відповідно до ст. 25 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»державний реєстратор зобов'язаний перевірити подані документи на відсутність підстав для відмови в проведення державної реєстрації. Серед підстав для відмови є зокрема і порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, в тому числі і використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, за результатами розгляду поданих документів держаний реєстратор повинен був відмовити у проведенні реєстрації.
Крім того, у подальшому державними реєстраторами Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації проведено ще три реєстраційні дії, а саме, 18.03.2011 року та 09.02.2012 року зміни керівників, а 28.09.2011 року зміни до реєстраційних документів, відповідно до яких у новій редакції установчого акту зазначено, що Антикорупційний комітет України є державною установою, яка призначена для надання допомоги суб'єктам, які здійснюють заходи щодо протидії корупції, координують та контролюють реалізацію заходів щодо запобігання та протидії корупції, формують державну антикорупційну політику,а також координують діяльність центральних органів виконавчої влади з цих питань.
Комітет має печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням.
Відповідно до постанови Верховної Ради України «Про державний герб України»від 19.02.1992 року, зображення Державного герба України поміщується на печатках органів державної влади і державного управління, грошових знаках та знаках поштової оплати, службових посвідченнях, штампах, бланках державних установ.
Таким чином,суд прийшов до висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Відповідно до постанови Верховної Ради України «Про державний герб України»від 19.02.1992 року, ст. 24, 25, 27 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», ст. 1, 24 ЗУ «Про прокуратуру», керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов Прокурора Голосіївського району м. Києва до Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання дій співробітників Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації незаконними та скасування реєстраційних дій - задовольнити.
Визнати рішення Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації від 03.05.2012 року (лист №085/22-96) щодо відхилення протесту прокурора Голосіївського району м. Києва від 17.04.2012 року не законним та скасувати.
Визнати дії державних реєстраторів Конішевської Т.С., Миколайчук В.М. та Дунаєвської С.А. по проведенню реєстраційних дій щодо юридичної особи Антикорупційний комітет України неправомірними.
Скасувати, проведену 30.08.2007 року державну реєстрацію юридичної особи -державна організація (установа, заклад) Антикорупційний комітет України.
Скасувати реєстраційну дію від 18.03.2011 року -внесення змін до Єдиного державного реєстру в частині зміни керівника з ОСОБА_4 на ОСОБА_5
Скасувати реєстраційну дію від 09.02.2012 року -внесення змін до Єдиного державного реєстру в частині зміни керівника з ОСОБА_5 на ОСОБА_6
Скасувати реєстраційну дію від 28.09.2011 року -реєстрація змін до установчих документів -реєстрація установчого акту Антикорупційного комітету України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського адміністративного апеляційного суду, через суд першої інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Суддя:
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2012 |
Оприлюднено | 02.11.2012 |
Номер документу | 27154856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Голосіївський районний суд міста Києва
Антонова Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні