ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 жовтня 2012 року № 2а-12709/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ярославів Вал" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування наказу №957/22-40 від 24.07.2012 р.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ярославів Вал", (далі - позивач), звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби, (далі - відповідач), про визнання недійсним та скасування наказу №957/22-40 від 24.07.2012 р.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що дії відповідача, щодо прийняття Наказу про здійснення документальної позапланової перевірки ТОВ "Ярославів Вал" (код ЄДРПОУ 31354376) за період з 01.07.2010 р. по 31.03.2012 р. від 24.07.2012 р. №957/22-40, не відповідають положенням Податкового кодексу України, та, що відсутні підстави для проведення позапланової перевірки позивача.
Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки оскржуваний позивачем Наказ від 24.07.2012 р. №957/22-40 був виданий відповідно до завдання ДПС у м. Києві від 13.07.2012 року.
В судове засідання 22.10.2012 р. не прибув належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи представник відповідача.
Необхідність у заслуховуванні свідка чи експерта у справі відсутня, так само, як і відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Приймаючи до уваги викладене, розгляд справи здійснюється у письмовому провадженні.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
13.07.2012 року Державною податковою службою у місті Києві Листом №5702/7/14-211 направлено до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби Доповідну записку Управління внутрішнього контролю та аудиту ДПС у м. Києві №401/14-210 від 10.07.2012 р. стосовно результатів службової перевірки ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС, якою зобов'язано Начальника ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС Ярошенка О.Ф.: 1) відповідно до вимог Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року №950, із змінами і доповненнями, призначити службове розслідування стосовно головного державного податкового ревізора-інспектора відділу перевірок підприємств окремих галузей економіки управління податкового контролю ДТП у Шевченківському районі м, Києва ДПС Трощій Н.Ю. щодо неналежного виконання службових обов'язків, ще призвело до неякісного проведення виїзної планової перевірки з питані дотримання вимог податкового законодавства ТОВ «Ярославів Вал»за період з 01.07.2010 р. по 31.03.2012 р.; 2) згідно з вимогами п.п. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Ярославів Вал»; 3) про результати проведеної роботи повідомити управлінню внутрішнього контролю та аудиту ДПС у м. Києві не пізніше 24.07.2012 р., з наданням копій відповідних документів.
24.07.2012 року Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби видано Наказ №957/22-40 про здійснення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ярославів Вал» (код за ЄДРПОУ 31354376) за період з 01.07.2010 р. по 31.03.2012 р. (надалі -Наказ №957/22-40).
З Наказу №957/22-40 вбачається, що він прийнятий на підставі п.п.78.1.1, 78.1.12 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та у зв'язку з проведенням службової перевірки ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, відповідно до завдання ДПС у м. Києві від 13.07.2012 р. №5702/7/14-211.
Відповідно до п.п.78.1.1, п.п.78.1.12 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема:
78.1.1. за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
78.1.12. органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу.
Дослідивши Доповідну записку Управління внутрішнього контролю та аудиту ДПС у м. Києві №401/14-210 від 10.07.2012 р., судом встановлено, що вона містить податкову інформацію про факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
З матеріалів справи вбачається, що обов'язковий письмовий запит відносно надання позивачем пояснень та їх документальних підтверджень позивачу органом державної податкової служби не направлявся.
З Доповідної записки Управління внутрішнього контролю та аудиту ДПС у м. Києві №401/14-210 від 10.07.2012 р. також вбачається, що на виконання окремих доручень ДПС України від 23.06.2012 р. №170/14-1017 та ДПС у м. Києві від 22.06.2012 №4966/7/14-011 робочою групою у складі працівників ДПС України та управління внутрішнього контролю та аудиту ДПС у м. Києві проведено перевірку ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС стосовно організації роботи щодо повноти та якості відпрацювання сум ПДВ, задекларованих суб'єктами господарювання до відшкодування в рахунок майбутніх платежів, за результатами якої встановлено, що відповідачем при проведенні перевірки позивача не зменшено залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду за період серпень-листопад 2011 року в сумі 20,6 млн. грн. та не застосовано штрафних санкцій -5,1 млн. грн.
Враховуючи той факт, що органом державної податкової служби вищого рівня (ДПС України та ДПС у м. Києві) при перевірці матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня (ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС) виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства та неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків (ТОВ "Ярославів Вал" вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також те, що стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку позивача розпочато службове розслідування, суд приходить до висновку про правомірнисть прийняття Наказу №957/22-40 щодо здійснення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ярославів Вал»(код за ЄДРПОУ 31354376) за період з 01.07.2010 р. по 31.03.2012 р. на підставі п.п.78.1.12 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.2 ст.71 КАС України).
Відповідачем було доведено правомірність та обгрунтованість прийнятого Наказу №957/22-40 про здійснення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ярославів Вал»(код за ЄДРПОУ 31354376) за період з 01.07.2010 р. по 31.03.2012 р.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Приймаючи до уваги викладене у сукупності, керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Ярославів Вал", до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування наказу №957/22-40 від 24.07.2012 р. відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27237726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні