Постанова
від 01.11.2012 по справі 2а-14954/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 листопада 2012 року № 2а-14954/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Васильченко І.П., при секретарі Старець І.В., вирішив у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва до товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків за участю представників:

від позивача: Ткач С.С.

від відповідача: не з'явився

встановив:

Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва 31 жовтня 2012 року звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з поданням про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції»(далі -ТОВ «Легбудконструкції»).

В обґрунтування подання представник Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва зазначив, що всупереч чинному законодавству платник податків відмовив заявнику у проведенні документальної позапланової виїзної перевірки та у допуску до проведення перевірки за наявності законних підстав для її проведення, що, відповідно до положень Податкового кодексу України є підставою для застосування адміністративного арешту майна платника податків.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.11.2012 р. відкрито провадження за поданням Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна ТОВ «Легбудконструкції» та призначено розгляд подання на 01.11.2012 року.

ТОВ «Легбудконструкції», належним чином повідомлене про день, час та місце судового розгляду подання, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечило. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду подання від ТОВ «Легбудконструкції»до суду не надходило.

Суд зазначає, що за правилами ст. 183-3 ч. 8 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню.

Оскільки обставини, що зумовлюють звернення заявника до суду, виникли 30.10.2012 року, 96-годинний строк спливає 02 листопада 2012 р., у зв'язку з чим судом прийнято рішення про розгляд подання за відсутності представника відповідача.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника заявника, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення справи по суті, судом встановлено наступне.

ТОВ «Легбудконструкції»(ідентифікаційний код юридичної особи 33942080, юридична адреса: вул. Ольгинська, 3, м. Київ) зареєстроване Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією та взято на облік як платник податків у Державній податковій інспекції у печерському районі міста Києва.

Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва на підставі п. п. 16.1.3 п. 16 ст. 16, ст. 19-1, п. п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України на адресу ТОВ «Легбудконструкції»направлено запит від 07.09.2012 № 7342/10/22-510 щодо надання пояснень та документальних підтверджень з питань правомірності формування від'ємного значення з податку на прибуток від операцій з цінними паперами, задекларованого товариством за період з 01.01.2012 по 30.06.2012 року.

На зазначений запит Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва була отримана відповідь ТОВ «Легбудконструкції»від 25.09.2012 №25/09 відповідно до якої з посиланням на абз. 5 ст. 73.3 Податкового кодексу України підприємством відмовлено у наданні пояснень та документальних підтверджень щодо декларування від'ємного значення з податку на прибуток від операцій з цінними паперами за період з 01.01.2012 по 30.06.2012 року.

Відповідно до пп. 75.1.2 п 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених чим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, як використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальною позаплановою вважається перевірка, яка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом, зокрема, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту (абз. 3 п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. п. 78.1.4 п. 78 ст. 78 Податкового кодексу України).

З урахуванням вищевикладеного, у зв'язку з ненаданням пояснень та документального підтвердження з питань правомірності формування від'ємного значення з податку на прибуток від операцій з цінними паперами, задекларованих товариством за період з 01.01.2012 по 30.06.2012 року, відповідно до ст. 75, п. п. 78.1.4 п. 78 ст. 78 Податкового кодексу України, Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва виданий наказ від 23.10.2012 № 1626 про проведення виїзної позапланової документальної перевірки та направлення на перевірку від 23.10.2012 № 1790/22-05, № 1791/22-05 ТОВ «Легбудконструкції».

Перевіряючими відповідно до зазначеного наказу та направлень на перевірку, 23.10.2012 року здійснено виїзд на адресу ТОВ «Легбудконструції»(м. Київ, вул. Ольгинська, 3), де представнику товариства Приятиленко Т.В. були пред'явлені направлення на перевірку та вручена копії наказу на проведення перевірки. Проте, зазначеною особою було відмовлено розписатися в направленнях на перевірку.

Перевіряючих до перевірки не допущено, документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів не надано у зв'язку з чим, відповідно до вимог абз. 5 п. 81.1,

п. 81.2 ст. 81 Податкового кодексу України 23.10. 2012 року складено акт про відмову від підпису в направленнях на перевірку та акт про відмову від допуску до перевірки.

У відповідності до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Платник податків відповідно до ст.16 Податкового кодексу України зобов'язаний зокрема, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; подавати належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів; подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених цим Кодексом; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Статтею 81 Податкового кодексу України визначено умови та порядок допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок.

Так, посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом та за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, наказу та службових посвідчень посадових осіб контролюючого органу, які зазначені в направленні на проведення такої перевірки.

Підстави для проведення перевірок платників податків визначено, зокрема , у

ст. ст. 77, 78, 80 Податкового кодексу України.

Вимоги щодо оформлення направлення на проведення перевірки платника визначено п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України. При цьому, непред'явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки, а відмова платника додатків та/або посадових (службових) осіб платника податків від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.

Із змісту наведених норм вбачається, що платник податків зобов'язаний розписатися та отримати копії зазначених документів.

У зв'язку з відмовою платника податків від проведення документальної перевірки та відмовою від допуску службових осіб заявника до проведення перевірки, о 16 год. 50 хв. 30 жовтня 2012 року заступником начальника Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків, застосований умовний адміністративний арешт майна платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції», що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: 01001, м.Київ, вул.Ольгинська, буд.3.

Згідно пункту 94.1 статті 94 Податкового кодексу України, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Пункт 94.2.3 статті 94 Податкового кодексу України визначає, що арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин: платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі; фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби; відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, торгові патенти, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; відсутня реєстрація особи як платника податків в органі державної податкової служби, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам; платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.

Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного органу державної податкової служби на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником органу державної податкової служби, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у п. 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.

Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним, або у разі якщо майно є таким, що швидко псується, - протягом граничного строку, визначеного законодавством. Порядок операцій з майном, власника якого не встановлено, визначається законодавством з питань поводження з безхазяйним майном.

Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що подання Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків є обґрунтованим, доведеним та таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства, суд

постановив:

Подання Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва задовольнити.

Визнати обґрунтованим адміністративний арешт майна товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції».

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

Постанова складена у повному обсязі та підписана 01.11.2012 р.

Дата ухвалення рішення01.11.2012
Оприлюднено07.11.2012
Номер документу27261007
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14954/12/2670

Ухвала від 21.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Постанова від 01.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 01.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні