Ухвала
від 02.11.2012 по справі 2а-2077/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Головіна К.І.

Суддя-доповідач - Геращенко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2012 року справа №2а-2077/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Геращенка І.В.

суддів Арабей Т.Г., Губської Л.В.

секретар судового засідання Казакова Т.М.

за участю представників сторін:

від позивача - Романюк Л.М. - за довір. від 14.03.2012 року

від відповідача - Барбарош Д.М. - за довір. від 27.09.2012 року, Лавров А.С. - за довір. від 27.09.2012 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Конфедерації вільних профспілок Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 березня 2010 року у справі № 2а-2077/10/0570 за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька до Конфедерації вільних профспілок Донецької області про припинення юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Конфедерації вільних профспілок Донецької області про припинення юридичної особи.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 23 березня 2010 року у справі № 2а-2077/10/0570 (суддя Головіна К.І.) позовна заява задоволена.

Припинено юридичну особу Конфедерації вільних профспілок Донецької області (код ЄДРПОУ 35420981; державна реєстрація проведена 19.09.2007 р.; юридична адреса: 83048, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, б. 118-б).

Ухвалюючи рішення суд першої інстанції виходив з того, що, оскільки відповідач не надавав до податкового органу податкову звітність більше одного року, позивач правомірно звернувся до суду з позовною заявою про припинення такої юридичної особи на підставі ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідачем подана апеляційна скарга, в якій він просить скасувати постанову суду.

Апеляційну скаргу обґрунтовує невірним застосуванням судом першої інстанції норм матеріального права.

Зазначає, що відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Наголошує на тому, що позивач не направляв податкову вимогу апелянту.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та наданих заперечень, колегія суддів встановила.

Конфедерації вільних профспілок Донецької області зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 19.09.2007 року, включене до ЄДРПОУ за номером 35420981, перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Київському районі м. Донецька.

Згідно Висновку ДПІ у Київському районі м. Донецька від 29.12.2009 року № 277 Конфедерації вільних профспілок Донецької області не надає фінансову звітність до податкового органу з 20.09.2007 року.

Згідно довідки ДПІ у Київському районі м. Донецька від 18.11.2009 року № 34258/10/15-413 станом на 18.11.2009 року Конфедерація вільних профспілок Донецької області заборгованості перед бюджетом не має.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом першої та апеляційної інстанції, в апеляційній скарзі вказується на порушення норм матеріального та процесуального права, як вважає заявник апеляційної скарги, у податкового органу відсутні повноваження щодо звернення до суду з позовними заявами про припинення юридичної особи, тому такі справи не підсудні адміністративним судам.

Колегія суддів вважає такий висновок помилковим, а апеляційну скаргу такою, що задоволенню не підлягає, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав,свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначає Закон України «Про державну податкову службу в Україні», ст. 10 якого визначені функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних спеціалізованих державних податкових інспекцій, зокрема, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Таким чином, позивач у справі - орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції у сфері оподаткування відносно платників податків та якому чинним законодавством надане право звертатись у встановлених законом випадках до суду з позовними заявами, які містять вимоги про припинення підприємницької діяльності.

Підставою для припинення юридичної особи у спорі, що розглядається, податковий орган визначає неподання відповідачем з 20.09.2007 року податкових декларацій та документів фінансової звітності.

Згідно з ч. 8 ст. 19 ГК України усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачене подання суб'єктами господарювання податкових декларацій за базовий податковий (звітний період).

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачені підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Тобто однією з умов прийняття судового рішення про припинення юридичної особи є неподання податкових декларацій, документів фінансової звітності більше одного року.

Оскільки відповідач не надає до податкового органу податкову звітність більше одного року, органам державної податкової служби надане право у встановлених законом випадках звертатись до суду з позовними заявами, які містять вимоги про припинення підприємницької діяльності, суд вважає, що позивач в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, звернувся до суду з позовною заявою про припинення підприємницької діяльності такого суб'єкта господарювання, тому суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про задоволення такої позовної заяви.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції прийнята при вірному застосуванні норм матеріального та процесуального права, повному та всебічному досліджені усіх матеріалів справи, тому підстав для її скасування не вбачається.

На підставі викладеного керуючись Конституцією України, Законом України "Про державну податкову службу в Україні", ст. 2, ст. 9, ст. 160, ст. 167, ст. 195, ст. 196, п. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 2 ст. 205, ст. 206, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Конфедерації вільних профспілок Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 березня 2010 року у справі № 2а-2077/10/0570 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 березня 2010 року у справі № 2а-2077/10/0570 за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька до Конфедерації вільних профспілок Донецької області про припинення юридичної особи - залишити без змін.

Ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

У судовому засіданні 02.11.2012 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, повний текст ухвали виготовлений 05.11.2012 року.

Головуючий І.В.Геращенко

Судді Т.Г.Арабей

Л.В.Губська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2012
Оприлюднено07.11.2012
Номер документу27270603
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2077/10/0570

Ухвала від 04.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 25.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 02.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Ухвала від 04.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні