ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/4431/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Супруна Є.Б.,
при секретарі - Дубовик О.І.,
за участю:
прокурора - Миргородського Є.В.,
представника відповідача - Кривохижі Ю.А.,
представника КП "Центральна диспетчерська служба міських пасажирських перевезень" - Рибалки В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора Київського району м. Полтави до Полтавської міської ради, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Полтавапастранс", комунальне підприємство "Центральна диспетчерська служба міських пасажирських перевезень" Полтавської міської ради про визнання незаконними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
04 липня 2012 року прокурор Київського району м. Полтави звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Полтавської міської ради про визнання незаконними рішення конкурсного комітету з визначення пасажирських перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування виконавчого комітету Полтавської міської ради від 11.01.2012 р. (протокол №16) та рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 22.02.2012 р. №15, яким останнє введено в дію, і їх скасування в частині надання пасажирському перевізнику ТОВ "Полтавапастранс" права на здійснення перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №4 "Критий ринок - с. Дальні Яківці", №8 "Критий ринок - с. Вороніна", №21 "Кільцевий", №5 "Критий ринок - с. Яківці", №22 "Центр - Розсошенське кладовище", №20 "Кільцевий".
Мотивуючи свої вимоги прокурор стверджує, що рішення конкурсного комітету з визначення пасажирських перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування виконавчого комітету Полтавської міської ради від 11.01.2012 р. (протокол №16) та рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 22.02.2012 р. №15, яким останнє введено в дію, в частині надання пасажирському перевізнику ТОВ "Полтавапастранс" права здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування є незаконними та ухвалені відповідачем протиправно, оскільки перевізника ТОВ "Полтавапастранс" безпідставно допущено до участі у конкурсі - за відсутності повного пакету документів, які містять недостовірну інформацію та оформлені неналежним чином. Перевіркою Територіального управління Держгірпромнагляду України в Полтавській області встановлено недотримання перевізником вимог Закону України "Про охорону праці". Також прокурор наголошував, що конкурс на перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування, на підставі якого прийнято оскаржувані рішення, проведено неповноважним складом конкурсного комітету.
У судовому засіданні прокурор підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити. Незважаючи на те, що на даний час договірні відносини між Полтавською міською радою та ТОВ "Полтавапастранс" фактично припинені позивач заявив, що скасування оскаржених рішень органу місцевого самоврядування має принциповий та превентивний характер для недопущення у майбутньому подібних порушень законодавтсва.
Відповідач проти позову заперечував, посилаючись на неухильне дотримання процедури проведення конкурсу та укладення в подальшому договорів з перевізником з єдиною метою - забезпечення населення м. Полтави та Полтавського району безперебійним транспортним зв'язком громадського призначення задля уникнення транспортного колапсу. Відповідач стверджує, що ТОВ "Полтавапастранс" подало всі необхідні документи для участі в конкурсі у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування" від 03.12.2008 р. №1081 та наказу Державної податкової адміністрації України "Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку" від 24.12.2010 р. №1020. Крім того ТОВ "Полтавапастранс" для участі в конкурсі надало відомості з ВДАІ з обслуговування м. Полтави про справність наявних транспортних засобів, що підтверджують відповідність технічного стану автобусів умовам перевезення та вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху. Територіальне управління Держгірпромнагляду України в Полтавській області не зверталося до виконавчого комітету Полтавської міської ради з інформацією, що підтверджує факт подання перевізником недостовірної інформації на час участі у конкурсі. Відповідач наголошує, що всупереч твердженням прокурора, ним дотримано всі вимоги постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування" від 03.12.2008 р. №1081 щодо складу конкурсного комітету.
Отже, на думку відповідача, оскаржувані рішення прийняті правомірно, а позовні вимоги прокурора Київського району м. Полтави - необґрунтовані і задоволенню не підлягають. До того ж на теперішній час оскаржувані прокурором рішення органу місцевого самоврядування втратили свою актуальність у зв'язку з припиненням договірних відносин з ТОВ "Полтавапастранс".
У судовому засіданні представник відповідача підтримав заперечення проти позову та просив суд у позові відмовити.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05.07.2012 р. задоволено заяву позивача та поновлено йому строк звернення до суду з даним позовом.
У судовому засіданні 19.07.2012 р. відповідач заявив клопотання про залишення без розгляду позовної заяви.
Ухвалою суду від 19.07.2012 р. у задоволенні зазначеного клопотання відмовлено.
19.07.2012 р. ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено ТОВ "Полтавапастранс".
18.07.2012 р. Полтавська міська рада подала апеляційну скаргу на ухвалу суду від 05.07.2012 р., а 24.07.2012 р. - на ухвалу суду від 19.07.2012 р. про відмову у задоволенні клопотання щодо залишення позову без розгляду.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.08.2012 р. провадження у справі зупинено до закінчення апеляційного провадження за апеляційними скаргами Полтавської міської ради на ухвали Полтавського окружного адміністративного суду від 05.07.2012 р. та від 19.07.2012 р.
Ухвалами Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.08.2012 р. відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційними скаргами Полтавської міської ради на ухвали Полтавського окружного адміністративного суду від 05.07.2012 р. та від 19.07.2012 р.
05.09.2012 р. провадження у даній справі поновлено.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05.10.2012 р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено Комунальне підприємство "Центральна диспетчерська служба міських пасажирських перевезень" Полтавської міської ради (далі -КП "Центральна диспетчерська служба міських пасажирських перевезень").
Представник КП "Центральна диспетчерська служба міських пасажирських перевезень" у судовому засіданні підтримав заперечення надані представником відповідача, просив у задоволенні позову відмовити.
Представник ТОВ "Полтавапастранс" у судові засідання не з'являвся, хоча був поінформований належним чином про час та місце розгляду даної справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши залучені до матеріалів справи та зібрані судом письмові докази, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, суд приходить до наступних висновків.
З матеріалів справи суд встановив, що 11.01.2012 р. рішенням конкурсного комітету виконавчого комітету Полтавської міської ради за наслідками розгляду поданих документів і пропозицій перевізників-претендентів та інформації, отриманої від органів державного контролю, були визначені пасажирські перевізники на міських автобусних маршрутах загального користування. Зокрема, надано право ТОВ "Полтавапастранс" здійснювати перевезення пасажирів на об'єктах конкурсів, а саме: маршрути №4 "Критий ринок -с.Дальні Яківці", кількість автобусів 1; №8 "Критий ринок -с.Вороніна", кількість автобусів 1"; №21 "Кільцевий", кількість автобусів 13; №5 "Критий ринок -с.Яківці", кількість автобусів 1; №22 "Центр -Розсошенське кладовище", кількість автобусів 1; №20 "Кільцевий", кількість автобусів 12; №46 "Інститут зв'язку -м-н Половки -м-н Алмазний - Інститут зв'язку", кількість автобусів 6.
Рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради від 22.02.2012 р. №15 "Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення переможців конкурсів по перевезенню пасажирів на автобусних маршрутах загального користування" введено в дію рішення конкурсного комітету від 11.01.2012 р. щодо визначення пасажирських перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування. Відділу з питань транспортних перевезень та зв'язку доручено провести підготовчу роботу для укладання договорів з переможцями конкурсів. Прес-службі міської ради доручено оприлюднити в засобах масової інформації зміст даного рішення.
14.05.2012 р. прокурором Київського району м. Полтави внесено протест №1257 на незаконне рішення, в якому від Полтавської міської ради в особі голови вимагається скасувати рішення конкурсного комітету з визначення пасажирських перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування виконавчого комітету Полтавської міської ради від 11.01.2012 р. (протокол №6) та рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 22.02.2012 р. №15, яким воно введено в дію, в частині надання пасажирському перевізнику ТОВ "Полтавапастранс" права здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
23.05.2012 р. рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради №109 протест відхилено.
Не погодившись із рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради про відхилення протесту, прокурор оскаржив до суду опротестовані ним рішення.
Відповідно до ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Надаючи оцінку оскаржуваним рішенням, суд виходить з наступного.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України "Про автомобільний транспорт", а процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування - Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 р. №1081 (далі -Порядок №1081).
У відповідності до ч. 1 ст. 43 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Статтею 44 зазначеного Закону встановлено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:
- визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;
- державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій.
Пунктом 10 Порядку №1081 передбачено, що організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Згідно зі ст. 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:
- визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання;
- подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;
- не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;
- передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
Як свідчать матеріали справи, ТОВ "Полтавапастранс" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Полтавської міської ради 12.10.2011 р., ідентифікаційний код 37914743. Місцезнаходження: 36034, м. Полтава, Київський район, вул.Садовського, 14. Види діяльності за КВЕД: діяльність автомобільного регулярного транспорту; оптова торгівля паливом; технічне обслуговування та ремонт автомобілів; діяльність автомобільного вантажного транспорту. Ліцензія серія АГ №592625 на надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом, чинна на час проведення конкурсу, дозволений вид робіт -внутрішні перевезення пасажирів автобусами (а.с. 161).
Пунктом 12 Порядку №1081 встановлено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Вимагаючи скасувати оскаржувані рішення, прокурор посилається, зокрема на факт подання ТОВ "Полтавапастранс" неналежним чином оформлених документів, не в повному обсязі, а також таких, що містять недостовірну інформацію.
Судовим розглядом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що автомобільним перевізником для участі у конкурсі подані всі належні документи.
Твердження про неналежне оформлення ТОВ "Полтавапастранс" заяви на участь у конкурсі у зв'язку з тим, що в ній не зазначено автобусних маршрутів загального користування, на яких має працювати претендент, не відповідає вимогам законодавства, оскільки відповідно до пункту 29 Порядку №1081 для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:
1) виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);
3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою "з місцем водія/без місця водія"), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного
знака, року випуску транспортного засобу;
4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;
5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;
6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;
7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);
8) перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;
9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;
10) копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали.
Пунктом 30 Порядку №1081 передбачено, що документи для участі в конкурсі подаються перевізником-претендентом у двох закритих конвертах (пакетах).
Конверт (пакет) з позначкою "N 1", який містить документи для участі в конкурсі, відкривається наступного дня після закінчення строку їх прийняття.
Конверт (пакет) з позначкою "N 2", який містить документи з інформацією про те, на який об'єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, відкривається під час засідання конкурсного комітету.
Таким чином інформація про те, на який об'єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент подається в закритому конверті і стає доступною лише під час проведення конкурсу, тоді як конкурсному комітету до визначення переможців конкурсу надається заява без зазначення автобусних маршрутів, на які претендує перевізник.
Також є безпідставними доводи прокурора про порушення автомобільним перевізником пп. 10 п. 29 Порядку №1081, оскільки відповідно до п.2.1 наказу Державної податкової адміністрації України "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку" від 24.12.2010 р. №1020 податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.
Зважаючи на те, що ТОВ "Полтавапастранс" фактично функціонує з 12.10.2011 р., тоді як оголошення про проведення конкурсу опубліковано в газеті "Полтавський вісник" 09.12.2011 р., надання підприємством податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) за останні повні два квартали було неможливим.
Разом з тим, відповідно до змісту п.12 Порядку №1081, яким встановлено перелік підстав, у зв'язку з якими конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, не передбачено обов'язку конкурсного комітету у випадку неможливості подання вищезазначеного податкового розрахунку не допустити господарюючого суб'єкта до участі в конкурсі.
Також слід зазначити, що ТОВ "Полтавапастранс" для участі у конкурсі надало довідку про відповідність технічного стану автобусів умовам перевезень видану Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області та висновок про відповідність вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху, тоді як підстав для сумніву у достовірності викладених у вказаних документах обставинах та повноважень перевіряти їх на предмет відповідності у конкурсного комітету з визначення пасажирських перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування виконавчого комітету Полтавської міської немає.
Що стосується доводів прокурора про необхідність при прийнятті оскаржуваних рішень враховувати результати перевірки ТОВ "Полтавапастранс" Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Полтавській області, оформлені актом позапланової перевірки від 02.02.2012 р. №53.24, то суд зазначає, що у відповідності до положень пп.1 п.55 Порядку №1081 організатор має право прийняти рішення про відмову у введенні в дію рішення (чи його окремої частини) конкурсного комітету за окремими об'єктами конкурсу у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання перевізником-претендентом, який за результатами конкурсу визнаний переможцем конкурсу, недостовірної інформації. В той же час відомостей щодо факту звернення Територіального управління Держгірпромнагляду у Полтавській області до Полтавської міської ради з цього приводу до- чи під час проведення конкурсу матеріали даної адміністративної справи не містять.
Суд вважає безпідставними посилання прокурора щодо порушення ТОВ "Полтавапастранс" пункту 23 Порядку №1081 щодо включення до складу конкурсного комітету представника Управління Служби безпеки України в Полтавській області та відсутності належної кількості представників громадських організацій.
Згідно з п.23 Порядку №1081 до складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансінспекції, Державтоінспекції та громадських організацій. При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.
Пунктом 24 Порядку №1081 передбачено, що чисельність складу конкурсного комітету визначається організатором за поданням наведених у пункті 23 цього Порядку органів та організацій. Із складу конкурсного комітету 50 відсотків - представники органів виконавчої влади та (або) органів місцевого самоврядування, решта - представники громадських організацій.
Отже норми Порядку №1081 не містять прямої заборони на членство співробітників Служби безпеки України у конкурсному комітеті.
При цьому слід зауважити, що рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 16.12.2011 р. №344 "Про затвердження в новій редакції персонального складу конкурсного комітету по визначенню автомобільного перевізника для перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування" не порушує вимог п.24 Порядку №1081 щодо кількості представників громадських організацій, оскільки загальна кількість членів конкурсного комітету які мають право голосу -18, а представників громадських організацій -9 (секретар конкурсного комітету Уманець В.В. без права голосу, в силу положення п.22 Порядку №1081, а заступник голови постійної комісії з питань інноваційного, науково-технічного і екологічного розвитку, природокористування та безпеки життя -Горб О.О. є членом конкурсного комітету за згодою).
До того ж суд звертає увагу на рішення Конституційного Суду України №7-рп/2009 від 16.04.2009 р. у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень ч. 2 ст. 19, ст. 144 Конституції України, ст. 25, ч. 14 ст. 46, ч.ч. 1, 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування).
В пункті 4 мотивувальної частини вказаного рішення зазначено, що в Основному Законі України передбачено форми та засоби реалізації права територіальних громад на місцеве самоврядування і вказано, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (ч.1 ст. 144). На основі цього положення Конституції України в Законі визначено, що у формі рішень рада приймає нормативні та інші акти (ч. 1 ст. 59). Проаналізувавши функції і повноваження органів місцевого самоврядування, врегульовані Конституцією України та іншими законами України, Конституційний Суд України дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію. Такий висновок узгоджується із правовими позиціями Конституційного Суду України, викладеними у рішеннях від 27.12.2001 р. N 20-рп/2001 у справі про укази Президії Верховної Ради України щодо Компартії України, зареєстрованої 22.07.1991 р. (абз.1 п. 6 мотивувальної частини), від 23.06.1997 р. N 2-зп у справі про акти органів Верховної Ради України (абз. 4 п. 1 мотивувальної частини).
Пунктом 5 вказаного рішення передбачено, що ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Отже, рішення конкурсного комітету з визначення пасажирських перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування виконавчого комітету Полтавської міської ради від 11.01.2012 р. (протокол №16) та рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 22.02.2012 р. №15, яким останнє введено в дію, є актами одноразового застосування та вичерпують свою дію фактом їх виконання, а тому, у відповідності до рішення Конституційного Суду України №7-рп/2009 від 16.04.2009 р., не можуть бути скасовані органом місцевого самоврядування, який їх ухвалив.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Київського району м. Полтави задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 05.11.2012 р.
Суддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2012 |
Оприлюднено | 09.11.2012 |
Номер документу | 27317872 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні