ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2012 р. Справа № 95018/12 /9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді: Запотічного І.І.
суддів: Довгої О.І, Савицької Н.В.,
при секретарі судового засідання Васильків А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь Ліс Сервіс» на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 19.04.2012р. у справі № 2а/0370/593/12 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь Ліс Сервіс» до Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення,-
в с т а н о в и в :
06.03.2012 року ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» звернулося в суд із позовом до Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення № 0000252301/423 від 02.12.2011 року, яким позивачу визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 1 566 166, 75 грн., в тому числі за основним платежем - 1 375 554, 00 грн., за штрафними санкціями - 190612, 75 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем проведено планову виїзну перевірку ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 28 липня 2010 року по 30 червня 2011 року. За результатами перевірки 18 листопада 2011 року було складено акт № 942-2301/37225588. На підставі висновків акта перевірки Нововолинською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000252301/423 від 02.12.2011 року. За результатами оскарження в адміністративному порядку до ДПА у Волинській області та ДПС України, оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін. Також позивач вважав оскаржуване податкове повідомлення-рішення неправомірним, оскільки воно суперечить Конституції України, Податковому кодексу України, Закону України «Про податок на додану вартість», статті 1 Протоколу № 1 Європейської Конвенції з прав людини. Зокрема зазначив, що ним правомірно віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ попередню оплату за обладнання, техніку, придбану від постачальника - ПП «ЛВ-Ресурс», а також включено до складу податкового кредиту суми ПДВ, що є об'єктом оподаткування, а саме придбані основні засоби за рахунок капітальних трансфертів.
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 19.04.2012р. в задоволенні позову ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» відмовлено.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» оскаржило її, подавши до Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить скасувати її та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.
Зокрема апелянт вказує, що у ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» є наявні належним чином оформленні податкові накладні по взаємовідносинах з його контрагентом - ПП «ЛВ-Ресурс». В підтвердження реальності господарських операцій ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» надано акт інвентаризаційного опису основних засобів, з якого вбачається, що придбані у ПП «ЛВ -Ресурс» основні засоби використовуються у господарській діяльності позивача.
Зазначив, що відносячи до складу податкового кредиту суми придбаних основних засобів за рахунок капітальних трансфертів, позивач виходив з того, що :
- по - перше, капітальні трансферти, надійшовши на рахунок позивача, втратили свій правовий статус капітальних трансфертів так як грошові кошти стали власністю позивача;
- по-друге, Закон України «Про податок на додану вартість», так само як і Податковий кодекс України не містять заборони щодо віднесення до податкового кредиту сум придбаних основних засобів за рахунок коштів, які надійшли з бюджету.
Крім цього, в поданих до апеляційного суду додаткових поясненнях, позивач зазначає, що підставою для проведення податкової перевірки TOB «Волинь Ліс Сервіс» була, зокрема, постанова старшого слідчого СУ УМВС у Волинській області капітана міліції Клока Ю.В. «Про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» по кримінальній справі № 30-020-11, порушеній за ч. 1 ст. 358, ч. 5 ст. 191 КК України. А тому в силу приписів ст. 86.9 ПК України, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Представник апелянта в судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі та додаткових поясненнях до апеляційної скарги, просив оскаржувану постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову ТзОВ ««Волинь Ліс Сервіс».
Відповідач - Нововолинська ОДПІ в запереченні на апеляційну скаргу вважає, що постанова суду першої інстанції є законною, прийнятою відповідно до норм матеріального та процесуального права та просив залишити її без змін.
В судовому засіданні представник відповідача надав пояснення аналогічні викладеним в запереченні на апеляційну скаргу, просив таку залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана апеляційна скарга підлягає до задоволення виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи Нововолинською ОДПІ на підставі направлень від 24 жовтня 2011 року, відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, статті 77, пункту 82.1 статті 82 ПК України, постанови старшого слідчого СУ УМВС України у Волинській області «Про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» по кримінальній справі № 30-020-11, порушеній за ч.1 ст. 358, ч.5 ст. 191 Кримінального кодексу України, та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання на четвертий квартал 2011 року, була проведена планова виїзна перевірка ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 28 липня 2010 року по 30 червня 2011 року.
За наслідками перевірки податковим органом складено акт № 942-2301/37225588 від 18 листопада 2011 р.
Зокрема перевіркою встановлено порушення ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» статті 3, статті 4, п.п.7.4.1 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР із змінами та доповненнями, а саме включення до складу податкового кредиту 1375554 грн. ПДВ, в тому числі 155174, 63 грн. по взаємовідносинах з ПП «ЛВ -Ресурс» та 1 220 379,37 грн. ПДВ з вартості основних засобів та матеріалів, придбаних не за власні кошти, а за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних регіонів.
На підставі вказаного акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000252301/423 від 02.12.2011 року, яким позивачу визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 1 566 166, 75 грн., в тому числі за основним платежем - 1 375 554, 00 грн., за штрафними санкціями - 190612, 75 грн..
На думку суду першої інстанції, відповідач як суб'єкт владних повноважень довів правомірність податкового повідомлення-рішення від 02 грудня 2011 року 0000252301/423, прийнятого у зв'язку із порушенням ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» податкового законодавства, а останній не спростував доводів відповідача належними доказами.
Проте колегія суддів апеляційного суду не погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на те що судом першої інстанції при розгляді справи невраховано вимоги ст. 86.9 ПК України.
Відповідно до вищевказаної норми у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
З акта перевірки № 942-2301/37225588 від 18.11.2011 року, вбачається, що така проведена на підставі направлень від 24 жовтня 2011 року виданих Нововолинською ОДПІ та постанови старшого слідчого Слідчого управління Управління Міністерства внутрішніх справ України у Волинській області «Про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Волинь Ліс Сервіс» по кримінальній справі № 30-020-11, порушеній за ч.1 ст.358, ч.5 ст.191 Кримінального кодексу України, та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання на четвертий квартал 2011 року.
Тобто в даному випадку планова перевірка в часі співпала із перевірко призначеною відповідно до кримінально-процесуального закону, а результати перевірки оформлені одним актом, правовий статус якого визначається кримінально-процесуальним законом.
Таким чином на переконання колегії суддів відповідач не мав права приймати оспорюване податкове повідомлення-рішення, оскільки таке прийняте на підставі акта перевірки № 942-2301/37225588 від 18.11.2012 року.
Разом з тим колегія суддів апеляційного суду зазначає, що в матеріалах справи відсутні будь-які судові рішення (вирок, постанова) по кримінальній справі № 30-020-11, а тому податкове повідомлення-рішення № 0000252301/423 від 02.12.2011 року слід визнати протиправним та скасувати.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, через що постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позову з вищевикладених мотивів.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, -
постановив:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь Ліс Сервіс» - задовольнити.
Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 19.04.2012р. у справі № 2а/0370/593/12 скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Нововолинської ОДПІ № 0000252301/423 від 02.12.2011 року.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанці.
Повний текст постанови виготовлений 05.11.2012р.
Головуючий суддя : Запотічний І.І.
Судді: Довга О.І.
Савицька Н.В.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2012 |
Оприлюднено | 09.11.2012 |
Номер документу | 27328346 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний І.І.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні