УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2012 р.Справа № 2а-687/12/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Шевцової Н.В.
Суддів: Макаренко Я.М. , Мінаєвої О.М.
за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.
представника позивача Нагорного Є.Ф.
представника відповідача Липитинської О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24.04.2012р. по справі № 2а-687/12/2070
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково - технічний центр Прикладної науки і техніки"
до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби
про скасування наказу та визнання дій протиправними,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Приладної науки і техніки» (надалі за текстом - ТОВ «НТЦ Прикладної науки і техніки», позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Ленінському районі міста Харкова (надалі за текстом - ДПІ у Ленінському районі м. Харкова, відповідач), в якому просив суд:
- визнати незаконним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова від 14.11.2011 року № 1229 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Прикладної науки і техніки»;
- визнати протиправними дії ДПІ у Ленінському районі міста Харкова щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Прикладної науки і техніки» з питань правомірності формування податкового кредиту та валових витрат по взаємовідносинах з ТОВ "Лінда Стар" (код ЄДРПОУ 37363810) за період з 01.05.2011 року по 31.05.2011 року в результаті якої відповідачем було складено акт від 06.12.2011 року №2323/18-015/23913269.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 24.04.2012р. адміністративний позов задоволено у повному обсязі. Скасовано наказ Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова (61052, м. Харків, вул. Карла Маркса, 30) від 14.11.2011 №1229 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Прикладної науки і техніки» з питань правомірності формування податкового кредиту та валових витрат по взаємовідносинах з ТОВ "Лінда Стар" (код ЄДРПОУ 37363810) за період з 01.05.2011р. по 31.05.2011.
Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова (61052,м. Харків, вул. Карла Маркса, 30) щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Прикладної науки і техніки» код за ЄДРПОУ 23913269 в результаті якої було складено акт від 06.12.2011р. №2323/18-015/23913269.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п.п. 20.1.6, п.п. 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Відповідач в апеляційній скарзі зазначає, що у зв'язку з отриманням податкової інформації у вигляді Акту про результати зустрічної звірки по ТОВ «Лінда Стар» щодо порушення податкового законодавства, наданням позивачем документів, зазначених у запиті органу податкової служби, керівником ДПІ у Ленінському районі м. Харкова на підставі п.п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України було видано наказ №1229 від 14.11.2011 р. на проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «НТЦ Прикладної науки і техніки». Також доводи апеляційної скарги ґрунтуються на неврахуванні судом першої інстанції п.п. 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, що передбачає право податкового органу перевіряти та вивчати документи тільки під час проведення перевірок, а тому наявність отриманих від позивача документів на запит податкового органу породжує підстави саме для невиїзної перевірки підприємства.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Приладної науки і техніки» є юридичною особою зареєстрованою 21.11.1995 року Виконавчим комітетом Харківської міської Ради та взято на податковий облік в органах державної податкової служби в ДПІ у Ленінському районі м Харкова 29.11.1995 року за № 1805.
Фахівцями ДПІ у Ленінському районі м. Харкова на підставі наказу від 14.11.2011 року № 1229 проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Приладної науки і техніки» з питань правомірності формування податкового кредиту та валових витрат по взаємовідносинах з ТОВ "Лінда Стар" (код ЄДРПОУ 37363810) за період з 01.05.2011р. по 31.05.2011 року, за результатами якої встановлено порушення п. 198.6 ст. 198, п. 201.1 ст. 201, п. п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, а саме: безпідставне внесення до складу податкового кредиту податкові накладні, отримані ТОВ "Лінда Стар" на загальну суму 43432,00 грн., в тому числі за травень 2011 року, та суму 43432,00 грн., чим занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту на суму 43420,00 грн.; завищення валових витрат за ІІ квартал 2011 р. на суму 217160,00 грн., що призвело до податку на прибуток за ІІ квартал 2011 року на суму 49947,00 грн.
Підставами для проведення перевірки відповідач зазначив в наказі п.п. 78.1.1 п. 78.1 статті 78 та п.79.1 статті 79 Податкового Кодексу України.
За результатами зазначеної перевірки складено відповідний акт від 06.12.2011 року № 2323/18-015/23913269.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не було дотримано порядку проведення перевірки та за відсутності підстав для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача, прийнятий відповідачем наказ та дії по проведенню перевірки є законодавчо необґрунтованими.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду з наступних підстав.
Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно вимог п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Положеннями п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Відповідно до п.п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначено: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
За приписами п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Відповідно до п.п. 16.1.7 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.
З матеріалів справи вбачається, що з метою отримання інформації та документального підтвердження щодо фінансово-господарських відносин позивача з ТОВ "Лінда Стар" за період з 01.05.2011р. по 31.05.2011 р., ДПІ у Ленінському районі м. Харкова на адресу позивача було направлено письмовий запит від 14.11.2011 р. №7334/10/18-012 (отриманий позивачем 18.10.2011 р.).
На зазначений запит до канцелярії ДПІ у Ленінському районі м. Харкова позивач листом №10-25/1 від 25.10.2011 р. (вх. ДПІ №11965/10 від 27.10.2011р.) надав пояснення та первинні документи, які підтверджують господарські правовідносини з ТОВ "Лінда Стар".
Таким чином, позивачем було виконано обов'язок, передбачений п.п. 16.1.7 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України щодо надання інформації, визначеної у запиті органу державної податкової служби, та її документального підтвердження.
За приписами п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Як вбачається з наказу від 14.11.2011 р. №1229 ДПІ у Ленінському районі м. Харкова «Про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «НТЦ Приладної науки і техніки» підставою для видання цього наказу стала обставина, визначена п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, а саме: не надання пояснень та їх документальних підтверджень за фактами, що свідчать про можливі порушення податкового законодавства на запит податкової інспекції.
За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не було дотримано порядку проведення перевірки, та за відсутності підстав для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача, наказ №1229, прийнятий ДПІ у Ленінському районі м. Харкова 14.11.2011 р., є необґрунтованим.
Колегія суддів також відхиляє доводи апеляційної скарги щодо обов'язковості проведення спірної перевірки незалежно від надання чи ненадання пояснень з документальним підтвердженням на запит ДПС, враховуючи право органів ДПС, передбачене п.п. 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України вивчати та перевіряти первинні документи під час проведення перевірок, виходячи з наступного.
Норми п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України встановлюють, що документальна невиїзна перевірка здійснюється за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.
Єдиною підставою, визначеною у Наказі №1229 від 14.11.2011 р. є п.п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, за змістом якого документальна позапланова перевірка можлива за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, лише у разі ненадання платником пояснення та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту. Інших випадків проведення перевірки зазначена норма не передбачає.
Приписи п.п. 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачають право органу ДПС, як контролюючого органу, яким він наділений вже під час проведення перевірки, а саме: під час проведення перевірок органи ДПС мають право вивчати та перевіряти первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;
Вказана норма не передбачає обставин, із настанням яких орган ДПС наділений правом проводити перевірки в разі надання платником податків первинних та інших документів.
Оскільки проведенню самої перевірки передує законодавчо визначена процедура визначення підстав проведення перевірки та прийняття рішення керівником ДПС про проведення перевірки, яке оформлюється наказом, тому доводи апеляційної скарги про обов'язковість проведення перевірки незалежно від надання чи ненадання платником податків документів, є неспроможними.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Між тим, представником відповідача жодними доказами не обґрунтовано правомірність проведення перевірки та прийняття оскаржуваного наказу.
Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Колегія суддів вважає, що відповідачем не підтверджено правомірності виданого наказу від 14.11.2011 року № 1229 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-технічний центр Прикладної науки і техніки».
Враховуючи вищевикладене, переглянувши постанову суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів підтверджує, що при її прийнятті суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24.04.2012р. по справі № 2а-687/12/2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Шевцова Н.В. Судді (підпис) (підпис) Макаренко Я.М. Мінаєва О.М. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Шевцова Н.В.
Повний текст ухвали виготовлений 12.11.2012 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2012 |
Оприлюднено | 13.11.2012 |
Номер документу | 27391818 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Шевцова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні