Ухвала
від 28.08.2012 по справі 14/129
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

УХВАЛА

28.08.12 Справа№ 14/129

Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Станька Л.Л., при секретарі Кравець В.П., розглянув у відкритому судовому засіданні скаргу Дочірньої компанії "Газ України"Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 17.07.2012р. №31/10-4378 (вх.№16102/12 від 23.07.2012р.) на дії відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області по справі за позовом Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", м.Київ до відповідача: Львівського міського комунального підприємства "Львівтеплоенерго", м.Львів, про стягненя 6 584 252,26 грн. заборгованості.

Представники сторін:

від скаржника (позивача по справі): Подшебякіна О.М. - представник

від ВПВР ВДВС ГУЮ: не з'явився

від відповідача: не з'явився

Суть спору:

На розгляд господарського суду Львівської області поступила скарга Дочірньої компанії "Газ України"Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 17.07.2012р. №31/10-4378 (вх.№16102/12 від 23.07.2012р.) на дії відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області з вимогами: витребувати матеріали виконавчого провадження №17487226 з примусового виконання наказу господарського суду Львівської області від 27.01.2010р., визнати неправомірними дії державного виконавця щодо винесення постанови від 27.06.2012р. (у виконавчому провадженні ВП №17487226) про повернення наказу господарського суду Львівської області від 27.01.2010р. у справі №14/129, визнати зазначену постанову незаконною і зобов'язання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області відновити виконавче провадження та вжиття заходів для фактичного повного виконання рішення суду .

Ухвалою суду від 24.07.2012р. скаргу прийнято та призначено до розгляду на 28.08.2012р.

Скаржником (позивачем по справі) явку представників в судове засідання забезпечено, вимоги скарги підтримано.

ВПВР ВДВС ЛМУЮ явку представника в засідання суду не забезпечено, причин незабезпечення не повідомлено.

Відповідачем явки представника в засідання суду не забезпечено, подано клопотання від 27.08.2012р. №39-2531 (вх.№18883/12 від 28.08.2012р.) в якому виражено прохання про відкладення розгляду скарги в зв'язку з перебуванням уповноважено представника у відпустці, яке судом долучено до матеріалів справи.

Скаржник обґрунтовує доводи своєї скарги наступним.

На виконанні у відділі примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області знаходився наказ господарського суду Львівської області від 27.01.2010р. у справі № 14/129 про стягнення з Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго»на користь ДК «Газ України»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»132 787,61 гри. пені, 4 686 279,59 гри. інфляційних втрат, 748 173,25 грн. 3% річних, 25 500,00 грн. витрат з оплати державного мита, 312,50 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

07.07.2012р. на адресу ДК «Газ України»надійшла постанова відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області від 27.06.2012р. ВП № 17487226 про повернення виконавчого документа стягувачеві на підставі п. 9 ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження».

ДК «Газ України»вважає, що постанова від 27.06.2012р. ВП № 17487226 про повернення виконавчого документа стягувачеві винесена з порушенням вимог чинного законодавства України, а відповідно, дії державного виконавця є незаконними, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 2 ст. 1 Закону України «Про державну виконавчу службу»завданням державної виконавчої служби є своєчасне, повне і неупереджене примусове виконання рішень, передбачених законом.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про виконавче провадження»примусове виконання рішень покладається на Державну виконавчу службу.

Статтею 11 Закону України «Про виконавче провадження»передбачено, що державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Державний виконавець здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення, у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.

Згідно з ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження»державний виконавець зобов'язаний використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб.

Однак, державним виконавцем в порушення вимог вищезазначених норм закону належним чином не досліджено всі обставини справи та винесено незаконну постанову про повернення виконавчого документа стягувачеві.

Державний виконавець, виносячи постанову про повернення виконавчого документа стягувачеві на підставі п. 9 ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження», неповністю дослідив підстави для винесення постанови про повернення виконавчого документа стягувачеві.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження»виконавчий документ, на підставі якого відкрито виконавче провадження, за яким виконання не здійснювалося або здійснено частково, повертається стягувачу у разі, якщо наявна встановлена законом заборона щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, якщо у нього відсутнє інше майно чи кошти, на які можливо звернути стягнення, а також щодо проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, що виключає можливість виконання відповідного рішення.

Стаття 47 Закону України «Про виконавче провадження»не містить такої підстави для повернення виконавчого документа стягувачеві, як включення підприємства-боржника до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».

Пунктом 3.7 ст. З Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»передбачено, що на строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи примусового виконання рішень щодо цього підприємства із стягненням заборгованості, яка виникла до 1 січня 2012 року, що підлягають виконанню в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження", крім рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості із сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, яка виникла до 1 січня 2011 року, і заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України.

Отже, внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»є обставиною, що зумовлює обов'язкове зупинення виконавчого провадження, а не підставою для винесення постанови про повернення виконавчого документа стягувачеві.

За таких обставин, постанова від 27.06.2012р. ВП № 17487226 про повернення виконавчого документа стягувачеві винесена безпідставно, а відповідно в діях державного виконавця вбачається правопорушення.

Згідно з ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо.

Згідно з нормами п.15 ч.1 ст.37 ЗУ «Про виконавче провадження»та п.3.7 ст.3 ЗУ «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», факт включення боржника до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості, є підставою для зупинення виконавчого провадження (стосовно стягнення боргу, що виник до 01.01.2012), - на час участі відповідного підприємства у процедурі погашення заборгованості.

Тобто, зазначеними нормами Законів заборону на проведення виконавчих дій, передбачену нормою ст. 47 (п.9 ч.1) ЗУ «Про виконавче провадження», - не встановлено, що зумовлює безпідставність повернення наказу стягувачу, оскільки тимчасове (на певний строк) зупинення провадження не виключає можливості виконання рішення суду після припинення дії визначених Законом обставин.

Отже, оскаржувані дії органу ДВС України є неправомірними, а постанова від 27.06.2012р. відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області (у виконавчому провадженні ВП №17487226) про повернення наказу господарського суду Львівської області від 27.01.2010р. по справі №14/129 -незаконною.

Щодо вимоги скаржника щодо витребування матеріалів виконавчого провадження №17487226 з примусового виконання наказу господарського суду Львівської області від 27.01.2010р., то така вимога судом відхиляється, оскільки не вбачається необхідності витребування матеріалів виконавчого провадження №17487226 через достатність доказів, які додані до скарги.

Вимога скаржника щодо зобов'язання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області відновити виконавче провадження та вжиття заходів для фактичного повного виконання рішення суду, судом задовольняється частково в частині зобов'язання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області відновити виконавче провадження, в силу ст. 51 ЗУ «Про виконавче провадження», з наступним його зупиненням відповідно до норми п.15 ч.1 ст.37 ЗУ «Про виконавче провадження».

Враховуючи вищевикладене, ст. ст. 86,87,121-2 ГПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Скаргу Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 17.07.2012р. №31/10-4378 (вх.№16102/12 від 23.07.2012р.) -задоволити частково.

2. Дії відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області , які полягають у винесенні постанови від 27.06.2012р. ВП №17487226 про повернення Дочірній компанії Газ України»НАК «Нафтогаз України»наказу господарського суду Львівської області від 27.01.2010р. по справі №14/129 - визнати неправомірними.

3. Постанову від 27.06.2012р. відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області (у виконавчому провадженні ВП №17487226) про повернення Дочірній компанії Газ України»НАК «Нафтогаз України»наказу господарського суду Львівської області від 27.01.2010р. по справі №14/129 - визнати незаконною.

4. Зобов'язати Відділ примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області відновити виконавче провадження ВП №17487226 з наступним його зупиненням відповідно до норми п.15 ч.1 ст.37 ЗУ «Про виконавче провадження».

Суддя Станько Л.Л.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення28.08.2012
Оприлюднено14.11.2012
Номер документу27409437
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/129

Ухвала від 06.12.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

Ухвала від 28.04.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 18.01.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 12.08.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 11.11.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський Сергій Олексійович

Ухвала від 04.06.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Рішення від 13.02.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 28.12.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 28.08.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Станько Л.Л.

Ухвала від 04.09.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні