5020-11/347
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
справа № 5020-11/347
ПОСТАНОВА
і м е н е м У к р а ї н и
"03" грудня 2008 р. 16-25 м. Севастополь
Господарський суд міста Севастополя в складі:
Судді Дмитрієва В.Є.,
при секретарі судового засідання Алексеєнко А.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Севастополі адміністративну справу
за адміністративним позовом Державної організації “Архітектурно –будівельний та технічний нагляд”
до відповідача Фонду комунального майна Севастопольської міської ради
треті особи, яки не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Регіональне відділення Фонду державного майна України в АРК та місті Севастополі, Севастопольська міська рада
про визнання недійсним наказу Фонду комунального майна Севастопольської міської ради № 1085 від 08.11.2007, визнання недійсним Свідоцтва про право власності на будівлю № 13 по вул. Кулакова в м. Севастополі, яке оформлено 09.11.2007
за участю представників сторін:
від позивача – Афонічев О.С., довіреність б/н від 11.01.2008
від відповідача –Сарахман С.О., довіреність б/н від 10.01.2008
від третьої особи (РВ ФДМУ в АРК та м. Севастополі)–Бистрицька Ю.М., довіреність № 56/02-15 від 10.09.2007.
від третьої особи (Севастопольська міська рада) –не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до господарського суду з позовної заявою до відповідача про визнання недійсним наказу Фонду комунального майна Севастопольської міської ради № 1085 від 08.11.2007, визнання недійсним Свідоцтва про право власності на будівлю № 13 по вул. Кулакова, в м. Севастополі, яке оформлено 09.11.2007.
Позивач позовні вимоги обґрунтовує порушенням відповідачем вимог наказу міністерства юстиції України № 7/5 від 07.02.2002.
Ухвалою суду від 17.07.2008, на підставі ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України справу було призначено до судового розгляду, до участі у розгляді справи було залучено третю особу, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача Регіональне відділення Фонду державного майна України в АРК та місті Севастополі.
Ухвалою суду від 29.07.2008 до участі у розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача було залучено Севастопольську міську раду.
Третя особа Регіональне відділення Фонду державного майна України в АРК та місті Севастополі вважає, що спірне приміщення, що розташоване за адресою: м. Севастополь, вул.. Кулакова, 13 являється майном державної власності, а не комунальною власністю.
Представник відповідача в судове засідання неодноразово не з'являвся, відзив на позов не надав, про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином у встановленому порядку.
Представник третьої особи –Севастопольської міської Ради в судове засідання неодноразово не з'являвся, відзив на позов не надав, про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином у встановленому порядку.
Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність відповідача та третьої особи Севастопольської міської Ради за наявними в ній матеріалами.
Згідно ст.ст. 27, 49, 51, 130 Кодексу адміністративного судочинства України, представнику позивача та представнику третої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України в АРК та місті Севастополі судом роз'яснені їх процесуальні права і обов'язки.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представника позивача та представника третьої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України в АРК та місті Севастополі, суд -
в с т а н о в и в:
Відповідно до Рішення Начальника Держбудінспекції УРСР, Заступника міністра ЖКХ України й Начальника управління ЖКХ Севастопольського міськвиконкому від 23.11.1989 року, повідомлення від 10.01.1990 року, будинок по вул. Кулакова, 13 у місті Севастополі було передано позавідомчій госпрозрахунковій організації - Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до Положення про позавідомчу госпрозрахункову інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого 20.12.1988 року виконкомом Севастопольської міської Ради народних депутатів № 18/1175 за узгодженням з Держбудом УРСР, позавідомча госпрозрахункова організація «Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю»є самостійним державним підприємством.
Відповідно до Переліку відділів і управлінь виконавчих комітетів Рад народних депутатів УРСР, затвердженого Указом Президії Верховної Ради УРСР № 4073 від 23.09.1982 року, інспекція державного архітектурно-будівельного контролю до складу відділів і управлінь виконкому Севастопольської міської Ради народних депутатів не входила.
Відповідно до Постанови КМ України № 311 від 5.11.1991 року «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканської) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)» державне майно України було розмежовано на загальнодержавну власність і комунальну власність. Пунктом 1 цієї постанови встановлено, що державне майно України, крім майна комунальної власності, є загальнодержавною (республіканської) власністю. Відповідно до п.2 цієї постанови в комунальну власність було передано державне майно згідно переліку до цієї постанови. У переліку майна, переданого в комунальну власність по Постанові КМ України № 311 від 5.11.1991 року, не передбачена передача в комунальну власність майна, що перебуває в користуванні (на балансі) позавідомчої госпрозрахункової організації - «Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю», а так само не зазначено конкретно будинок по вул. Кулакова, 13 у місті Севастополі.
У відповідності зі ст. 7 Закону України «Про місцеві Ради народних депутатів, місцеве й регіональне самоврядування»№ 533-XII від 7.12.1990 року, до комунальної власності належить майно, що безоплатно передається державою, що купується органами місцевого самоврядування за рахунок приналежних їм грошей, а так само майно, перераховане в Законі України «Про власність»від 7.2.1991 року.
Статтею 35 Закону України «Про власність»від 7.2.1991 року передбачений перелік майна, віднесеного цим нормативним актом до комунального майна: об'єктами права комунальної власності є майно, що забезпечує діяльність відповідних Рад і утворюваних ними органів; кошти місцевих бюджетів, державний житловий фонд, об'єкти житлово-комунального господарства; майно закладів освіти, культури, охорони здоров'я, торгівлі, побутового обслуговування; майно підприємств; місцеві енергетичні системи, транспорт, системи зв'язку та інформації, включаючи націоналізоване майно, передане відповідним підприємствам, установам, організаціям; а також інше майно, необхідне для забезпечення економічного й соціального розвитку відповідної території.
Таким чином, суд доходить до висновку, що станом на 7.10.1993 року будинок по вул. Кулакова, 13 у місті Севастополі перебував в загальнодержавній (республіканської) власності і знаходився в правомірному користуванні позавідомчої госпрозрахункової організації - «Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю».
07.10.1993 року Розпорядженням № 1545 Представника Президента України в місті Севастополі була створена Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю міської державної адміністрації, а Положення про позавідомчу госпрозрахункову інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю, затверджене 20.12.1988 року виконкомом Севастопольської міської Ради народних депутатів № 18/1175 було визнано такім, що втратило чинність.
02.04.1996 року Розпорядженням № 639-р Севастопольської міської державної адміністрації Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю міської державної адміністрації придбала статус юридичної особи і права державного підприємства.
Таким чином, державне підприємство «Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю»(код 20704714), з'явилося правонаступником позавідомчій госпрозрахункової інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, і продовжило правомірно використовувати у своїй діяльності державне майно - нежитловий будинок № 13 по вул. Кулакова у місті Севастополі.
26.10.1999 року «Інспекція архітектурно-будівельного контролю»(код 20704714) одержала в постійне користування земельну ділянку площею 0,0632 га., на якої розташований будинок № 13 по вул. Кулакова у місті Севастополі, для обслуговування цього адміністративного будинку.
В 2003 році «Інспекція архітектурно-будівельного контролю», як державне підприємство, за рахунок своїх коштів, тобто за кошти держави, зробило реконструкцію будинку № 13 по вул. Кулакова у місті Севастополі.
09.12.2003 року після проведення реконструкції будинок № 13 по вул. Кулакова у місті Севастополі був прийнять в експлуатацію державною технічною комісією, про що був складений відповідний акт.
На запит суду відповідач не надав суду доказів наявності у нього акта прийняття в експлуатацію після реконструкції будинку № 13 по вул. Кулакова у м. Севастополі. Разом з тім позивач надав суду відповідний акт.
Суд, дослідів в судовому засіданні реєстраційну справу на будинок № 13 по вул. Кулакова в м. Севастополі, яка була надана комунальним підприємством Севастопольської міської ради «Бюро технічний інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна», встановив, що в цій справі також немає акту про прийняття в експлуатацію державною технічною комісією будинку № 13 по вул. Кулакова в м. Севастополі, а остання інвентаризація будинку № 13 по вул. Кулакова була проведена 9.11.2007 року.
Поліпшення будинку № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі, зроблені в результаті реконструкції цього будинку за державні кошти, були взяті на баланс «Інспекції архітектурно-будівельного контролю»(код 20704714), як державного підприємства, що привело до збільшення вартості цього будинку.
Державне підприємство «Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю»внесено до Державного реєстру підприємств і організацій України, про що 07.10.1993 року зроблений реєстраційний запис 1 077 120 0000 002818, у зв'язку із чим було оформлене Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО № 686843 і привласнений ідентифікаційний код 20704714.
Відповідно до розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 907-р від 08.10.2007 року «Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю»(код 20704714) була реорганізована шляхом перетворення в державну організацію «Архітектурно-будівельний і технічний нагляд».
Таким чином, Позивач, як правонаступник юридичної особи державної форми власності - «Інспекція архітектурно-будівельного контролю»(ідентифікаційний код ЕДРПО України 20704714), правомірно використовує будинок № 13 по вул. Кулакова у місті Севастополі з 10.01.1990 року у своїй господарській діяльності.
Будинок № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі з 10.01.1990 року правомірно перебуває на балансі Позивача, як правонаступника «Інспекції архітектурно-будівельного контролю»(код 20704714) з 10.01.1990 року.
Видання Відповідачем оскаржуваного наказу порушує права позивача - права господарського відання нерухомим майном - будинком № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі.
У відповідності зі ст. 136 Господарського кодексу України права господарського відання підлягають захисту нарівні із захистом права власності способом, передбаченим ст.20 Господарського кодексу України, зокрема - шляхом визнання недійсним акту органа місцевого самоврядування, якім є Відповідач, як виконавчий орган Севастопольської міської ради.
Незаконність наказу Відповідача № 1085 від 08.11.2007 року та виданого Відповідачем Свідоцтва про право власності на будинок № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі на Севастопольську міську раду вбачається в наступному:
Відповідно до п.6.1. (а) Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом МЮ України № 7/5 від 07.02.2002 року, оформлення Свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості здійснюється на підставі:
- акту про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки для будівництва, перебудови або реконструкції об'єкта нерухомого майна,
- акту комісії про прийняття об'єкта й введення його в експлуатацію.
У відповідності зі ст.ст.24, 301 Закону України «Про планування й забудову територій», відповідно до наказу МЮ України № 7/5 від 07.02.2002 року особою, на яку може бути оформлене Свідоцтво про право власності, є особа, що правомірно здійснила реконструкцію певного об'єкта нерухомості.
В Акті державної технічної комісії про приймання в експлуатацію кінченого реконструкцією будинку № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі замовником і експлуатуючою організацією значиться Позивач, що здійснив зазначену реконструкцію будинку на підставі рішення заступника міністра ЖКХ від 23.11.1989 року, акту прийому-передачі від 10.01.1990 року і на підставі акту постійного землекористування № 886 від 26.10.1999 року.
Тобто, реконструкція будинку № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі була зроблена позивачем на законних підставах і за рахунок своїх коштів, тобто за рахунок держави.
Видавши оскаржуваний наказ, Відповідач також оформив Свідоцтво про право власності на будинок № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі на Севастопольську міську раду без підстав, передбачених п.6.1. (а) Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом МЮ України № 7/5 від 07.02.2002 року:
- Севастопольська міська рада не мала в постійному користуванні земельної ділянки, на якій перебуває цей будинок,
- Севастопольська міська рада не вкладала коштів у реконструкцію цього будинку,
- Севастопольська міська рада, не будучи замовником проведеного будівництва (реконструкції) будинку, не здійснювала здачу цього будинку державної технічної комісії після проведеної реконструкції 09.12.2003 року.
Тим часом, Позивачем надано до суду документи, що свідчать про правомірність володіння спірним майном, а саме:
- Державний акт на право постійного користування від 26.10.1999 року,
- Акт державної приймальної комісії від 09.12.2003 року про приймання в експлуатацію закінченого реконструкцією будинку № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі,
- Позивач, як замовник будівництва (реконструкції) цього будинку здійснив фінансування будівельних робіт і їхню здачу державної технічної комісії.
Таким чином, Відповідач необґрунтовано, з порушенням положень наказу МЮ України № 7/5 від 07.02.2002 року видав наказ № 1085 від 08.11.2007 року и видав Свідоцтво про право власності на будинок № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі на Севастопольську міську раду.
Видавши оскаржуваний наказ, Відповідач порушив норми законодавства та в однобічному порядку змінив форму власності (з державної - на комунальну) майна - будинку № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі, чим порушив право господарського відання Позивача цим будинком.
Згідно додатка 1 до пункту 2.1 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 року N 7/5, свідоцтво про право власності на об'єкти нерухомого майна, видані органами місцевого самоврядування та місцевими державними адміністраціями є правовстановлюючим документом, на підставі якого проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна. Пунктом 6.1 даного Тимчасового положення передбачено, що оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна провадяться з видачею свідоцтва на право власності.
Згідно ст.19 Закону Україні „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” свідоцтво про право власності на об'єкти нерухомого майна є підставою для державної реєстрації прав, що посвідчують виникнення, перехід, припинення речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав. А згідно ст.. 3 названого Закону правочини щодо нерухомого майна вчиняються, якщо право власності на це майно зареєстровано відповідно до цього Закону.
Виходячи з цього в разі визнання недійсним наказу про оформлення свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомого майна підлягає скасуванню и само свідоцтво, яке є самостійним правовстановлюючим документом.
Оскільки наказ відповідача про оформлення права власності на будинок № 13 по вул. Кулакова в м. Севастополь підлягає визнанню недійсним, то і Свідоцтво про право власності на об'єкт нерухомого майна також підлягає визнанню недійсним.
Таким чином, суд приходить до висновку про законність вимог позивача та можливість задовольнити заявлені позовні вимоги.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати недійсним наказ Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради № 1085 від 08.11.2007.
3. Визнати недійсним свідоцтво про право власності на будівлю № 13 по вул. Кулакова в місті Севастополі, яке оформлено 09.11.2007.
4. Копії постанови направити сторонам.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя В.Є. Дмитрієв
Постанова складена та підписана
в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України
15.12.08
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2008 |
Оприлюднено | 21.01.2009 |
Номер документу | 2746136 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Дмитрієв В.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні