Справа № 1570/4501/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2012 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Токмілової Л.М.,
при секретарі -Ігнатенко М.Ю.
за участю: представника позивача -Селіванова С.А., Чернокунець С.Б.
представника ДПІ у Малиновському районі м.Одеси -Ідрісової Е.А.
представник ГУ ДКСУ в Одеській області -не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених коштів в сумі 900 000 грн., -
ВСТАНОВИВ:
23 липня 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»(позивач) звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області, в якому просило визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо не складання та ненадання до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області висновку про повернення зайво сплаченого податку на прибуток в сумі 900000,00 грн. на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»та стягнути з Державного бюджету України надмірно сплачений податок на прибуток в сумі 900000,00 грн. на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»(м.Одеса, вул.Дальницька, 46, оф.607) шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку, відкритому в Управлінні Державної казначейської служби України в Одеській області (м.Одеса, вул.Садова, 1-а) на банківський рахунок № 26000245461500 в АКІБ «УкрСиббанк», МФО 351005.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на обставини зазначені в позовній заяві (а.с.3-5) та просив суд стягнути надмірно сплачені кошти. В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що ТОВ «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім» є платником податку на прибуток, протягом 2011 року ТОВ «СУРП «Газхім»в результаті своєї господарської діяльності отримувало збитки та у податковій звітності з податку на прибуток за І, ІІ, ІІ-ІІІ, ІІ-ІУ квартали 2011 року вказаним підприємством декларувалось від`ємне значення об'єкту оподаткування, яке не передбачає виникнення у підприємства будь-яких зобов'язань щодо сплати до бюджету. Однак, позивач 14 вересня 2011 року спрямував власні кошти до Державного бюджету в розмірі 937 989,00 грн. на рахунок на якому акумулюються кошти, що надходять від підприємств в якості податку на прибуток. Також, представник позивача зазначив, що 29.11.2011 року за № 375 підприємством до податкової було подано заяву про повернення надмірно сплачених грошових коштів по податку на прибуток в сумі 900 00 грн., але з моменту отримання даної заяви податкова дані кошти не повернула підприємству. Зазначене стало підставою для звернення до суду з цим позовом.
Представник відповідача - Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби в судовому засіданні позов не визнала та просила суд відмовити в задоволенні позову посилаючись на ті обставини, що 30.11.2011 року податковою було отримано лист ТОВ «СУРП «Газхім»про повернення надмірно сплачених коштів в сумі 900 000 грн. Згідно листів ДПС від 09.06.2011 року № 20467/7-15-0131 та листа ДПС України від 11.11.2011 року № 39197/7-15-0219, податковою направлено заявки на повернення сплачених сум податку на прибуток у вигляді таблиці для узгодження щодо повернення з Державного бюджету сум сплачених коштів ТОВ «СУРП «Газхім», але відповідь до ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС станом на 01.10.2012 року не надходила. Крім того, представник відповідача зазначила, що дані кошти не були надмірно перераховані до бюджету, а сплачені підприємством як авансові платежі за перше півріччя 2011 року.
Представник відповідача - Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив, але 16.10.2012 року подав до суду заперечення на позовну заяву, в якому проти позову заперечує та просить суд відмовити в задоволенні позову посилаючись на ті обставини, що п.200.12 та п.200.13 ст. 200 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби. Також, в запереченнях на адміністративний позов зазначено, що Головне управління ДКСУ в Одеській області висновок на повернення з Державного бюджету України сплаченого податку на прибуток в сумі 900 00,00 грн. на користь ТОВ «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»не отримувало, тому не мало жодних підстав на здійснення операцій щодо повернення спірної грошової суми.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та відповідачів, дослідивши матеріали справи та надані докази, вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 03.04.2009 року, свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 509520. На податковому обліку в податкових органах позивач знаходиться з 07.04.2009 року.
ТОВ «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»є платником податку на прибуток, протягом 2011 року ТОВ «СУРП «Газхім» в результаті своєї господарської діяльності отримувало збитки та у податковій звітності з податку на прибуток за І, ІІ, ІІ-ІІІ, ІІ-ІУ квартали 2011 року вказаним підприємством декларувалось від`ємне значення об'єкту оподаткування, яке не передбачає виникнення у підприємства будь-яких зобов'язань щодо сплати до бюджету.
Судом встановлено, що 14 вересня 2011 року ТОВ «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»було сплачено грошові кошти до Державного бюджету в розмірі 937 989,00 грн. на рахунок на якому акумулюються кошти, що надходять від підприємств в якості податку на прибуток, що надходять від підприємств в якості податку на прибуток, що підтверджується копією платіжного доручення № 747 від 14.09.2011 року (а.с. 7).
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З 01.01.2011 відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України, прийнятий 02.12.2010р.
Згідно вимог ст. 43 Податкового кодексу України, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків. Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.
Відповідно до положень п. 5 Порядку взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого спільним наказом ДПА України, Мінфіну, Держказначейства від 21.12.2010 року № 974/1597/499 (далі Порядок), повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Пунктом 6 вищезазначеного Порядку передбачено, що заява подається платником податку до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку в довільній формі. Обов'язковим реквізитом заяви є визначення платником податку напрямів перерахування коштів, що повертаються як помилково та/або надміру сплачені:
на поточний рахунок платника податку в банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи державної податкової служби, незалежно від виду бюджету; готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
Орган державної податкової служби на підставі даних особових рахунків платників готує висновок за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Згідно із зазначеними реєстрами орган державної податкової служби України, відповідний місцевий фінансовий орган та орган Державного казначейства України проводять приймання-передавання висновків про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань. (п. 7 Порядку).
Пунктом 8 Порядку визначено, що орган державної податкової служби несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі територіальному органу Державного казначейства України для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів із бюджету.
В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивачем подано до податкової 29.11.2011 року за № 375 підприємством до податкової було подано заяву про повернення надмірно сплачених грошових коштів по податку на прибуток в сумі 900 00 грн., дана заява була отримана відповідачем 30 листопада 2011 року, але до теперішнього часу грошові кошти позивачу не були перераховані.
Таким чином, ДПІ у Малиновському районі м.Одеси повинна була подати Головному управлінню Державної казначейської служби України в Одеській області висновок із зазначенням суми 900 000,00 грн.
В свою чергу, органи казначейської служби повинні були перерахувати кошти з бюджету на банківській рахунок ТОВ «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім», чого не було виконано.
Зазначені вище положення Податкового кодексу України, встановлюють порядок взаємодії державних органів між собою. Тому у разі, коли податковий орган, в установлений законом строк не надає відповідний висновок органу державного казначейства, платник податку вправі скористатись своїм правом на судове оскарження бездіяльності шляхом звернення з позовом про стягнення відповідної суми коштів (відшкодування заборгованості) з державного бюджету.
Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З урахуванням викладеного, приймаючи до уваги відсутність з боку позивача порушень норм податкового законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі вимог частини 3 статті 160 КАС України, в судовому засіданні 12 листопада 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Керуючись Податковим кодексом України, ст.ст. 7, 8, 9, 14, 71, 86, 158 -163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених коштів в сумі 900 000 грн. -задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо не складання та ненадання до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області висновку про повернення надмірно сплаченого податку на прибуток в сумі 900 00 грн. на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім».
Стягнути з Державного бюджету України надмірно сплачений податок на прибуток в сумі 900 00 грн. (дев'ятсот тисяч гривень) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»(м.Одеса, вул.Дальницька, 46, оф.607) шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку, відкритому в Управлінні Державного казначейства в Одеській області (м.Одеса, вул.Садова, 1-а) на банківський рахунок № 26000245461500 в АКІБ «УкрСиббанк», МФО 351005.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 16 листопада 2012р.
Суддя Л.М. Токмілова
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених коштів в сумі 900 000 грн. -задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо не складання та ненадання до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області висновку про повернення зайво сплаченого податку на прибуток в сумі 900 00 грн. на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російське підприємство «Газхім».
Стягнути з Державного бюджету України зайво сплачений податок на прибуток в сумі 900 00 грн. (дев'ятсот
16 листопада 2012 року.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2012 |
Оприлюднено | 23.11.2012 |
Номер документу | 27587688 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні