Рішення
від 09.10.2006 по справі 41/529
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м

 

   ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД 

міста КИЄВА 01030,

м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б    

тел.230-31-34

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 

41/529

 

09.10.06

 

За

позовом     Державного підприємства

Міністерства оборони України «Управління торгівлі Західного оперативного командирування»

до                    Міністерства оборони

України

третя особа

Сільськогосподарське товариство з

обмеженою відповідальністю «Деркачі»

 

про                  визнання недійсними двох

ступеневих торгів

 

Суддя  Пилипенко О.Є.

Представники:                                                    

від

позивача:  Дем'яновський Ю.Г.

-представник за довіреністю.

від

відповідача: Петрик Т.В.-представник за довіреністю.

від

третьої особи: не з'явився. 

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

 

Позовні вимоги заявлено про

визнання недійсними двох ступневих торгів закупівлі послуг з організації

харчування особового складу військових частин та закладів Збройних сил України,

що проводились тендерним комітетом за напрямками тилового забезпечення

Міністерства оборони України, другий етап яких проводився відповідачем

11.05.2006 року.

Ухвалою Господарського суду міста

Києва від 17.07.2006 року порушено провадження по справі, розгляд справи

призначено на 04.09.2006 року.

Відповідач у судове засідання

04.09.2006 р. не з'явився, вимоги ухвали суду не виконав, причини неявки суду

не відомі. Позивач у судовому засіданні 04.09.2006 р. підтримав заявлені

позовні вимоги  та надав пояснення по

справі.  Окрім того, позивач заявив

клопотання про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не

заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, СТзОВ

“Деркачи”, оскільки воно є переможцем за результатами двохступеневих торгів.

Оцінюючи подані сторонами докази за

своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і

об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку

про необхідність залучення до участі у справі в якості третьої особи яка не

заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, СТзОВ

“Деркачи”, оскільки рішення прийняте по даній справі може вплинути на його

права та обов'язки.

У судовому засіданні 04.09.2006

року позивач просив суд витребувати у відповідача певні документи, необхідні

для всебічного та повного з'ясування обставин у справі. Суд визнав клопотання

обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Ухвалою Господарського суду міста

Києва від 04.09.2006 року відкладено розгляд справи на 19.09.2006 року,

залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних

вимог на предмет спору на стороні відповідача, СТзОВ “Деркачи”, зобов'язано

сторони надати суду певні документи, вчинити певні дії.

Позивач та відповідач у судове

засідання 19.09.2006 року з'явилися, надали пояснення по справі та заявили

клопотання про продовження строку вирішення спору.

Відповідно до ч. 4 ст. 69 ГПК

України, за клопотанням обох сторін чи клопотанням однієї сторони погодженої з

другою стороною, спір може бути вирішено у більш тривалий строк, ніж

встановлено частиною першою цієї статті.

Проаналізувавши вищевикладене, суд

дійшов висновку про необхідність задоволення заявленого сторонами  клопотання.

Окрім того, 19.09.2006 року на

адресу Господарського суду міста Києва від представника позивача надійшло

клопотання про відкладення розгляду справи з метою збільшення позивачем

позовних вимог.

Ухвалою Господарського суду міста

Києва від 19.09.2006 року продовжено строк вирішення спору, відкладено

розгляд  справи на 09.10.06 р.,

зобов'язано третю особу надати суду нормативно та документально обґрунтоване письмове

пояснення на заявлені позовні вимоги, довідку ЄДРПОУ, довідку банківських та

кредитних установ про відкриті рахунки.

Позивач та відповідач у судове

засідання 09.10.2006 року з'явилися, надали пояснення по справі. Третя особа у

судове засідання 09.10.2006 року не з'явилася, вимоги ухвали суду не виконала,

причини неявки суду не відомі.

На підставі ст. 75 ГПК України

справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Заслухавши пояснення представника

Позивача та Відповідача, дослідивши наявні у матеріалах справи докази,

оглянувши в судовому засіданні оригінали документів, копії яких знаходяться в

матеріалах справи, Господарським судом міста Києва, - 

 

В С Т А Н О В

Л Е Н О:

 

У січні 2006 року у Віснику

державних закупівель (№ 3(224)/01.2006) було опубліковано оголошення

Міністерства оборони України про проведення торів з послуг по організації

харчування особового складу.

13.01.2006р. протоколом № 4 Головою

тендерного комітету Міністерства оборони України затверджено тендерну

документацію учасникам першого етапу двохступеневих торгів щодо закупівлі

послуг з організації харчування особового складу військових частин та закладів

Збройних сил України.

25.04.2006 року Протоколом №11/2/14

Головою тендерного комітету Міністерства оборони України затверджено тендерну

документацію учасникам другого етапу двоступеневих торгів, щодо закупівлі

послуг з організації харчування особового складу військових частин та закладів

Збройних сил України та визначено коло учасників, які були допущені до другого

етапу двохступеневих торгів.

Як вбачається з матеріалів справи,

11.05.2006 року відбувся другий етап двохступеневих торгів щодо закупівлі

послуг з організації харчування особового складу військових частин та закладів

Збройних сил України, що проводились тендерним комітетом за напрямками тилового

та технічного забезпечення Міністерства оборони України.

Переможцем зазначених торгів

визнано Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю

«Деркачі»відповідно до протоколу №11/2/61 засідання тендерного комітету з проведення

другого етапу двоступеневих торгів щодо закупівлі послуг з організації

харчування особового складу військових частин та закладів Збройних Сил України.

Обґрунтовуючи заявлені позовні

вимоги, позивач посилається на те, що 16.06.2006 року посадовим особам  Державного підприємства Міністерства оборони

України «Управління торгівлі Західного оперативного командирування»стало

відомо, що адміністративним управлінням відповідача 14.06.2006 року тендерна

пропозиція позивача визнана такою, що не відповідає критеріям, встановленим

Законом України “Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти” для

переможців торгів, у зв'язку з чим позивача не визнано переможцем двохступневих

торгів щодо закупівлі послуг з організації харчування особового складу військових

частин та закладів Збройних сил України, що проводилися тендерним комітетом за

напрямками тилового та технічного забезпечення Міністерства оборони України.

Позивач вважає, що в процесі

підготовки, проведення двохступневих торгів та в процесі визначення переможця

двохступневих торгів порушено ряд статей Закону України «Про закупівлю товарів

робіт і послуг за державні кошти».

Оцінюючи подані сторонами докази за

своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на

всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин

справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті

обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд

вважає, що вимоги позивача не  підлягають

задоволенню з наступних підстав.

Положеннями ст. 1 Закону України

“Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” визначено  перелік та визначення основних термінів,

що  вживаються у вказаному законі, зокрема,

встановлено, що замовником є - розпорядник державних коштів, який здійснює

закупівлю в порядку, визначеному цим Законом, при цьому замовником вважається

суб'єкт, тендерний комітет якого проводить процедуру закупівлі та який

одночасно укладає з переможцем договір про закупівлю, крім випадків здійснення

закупівлі товарів на засадах міжвідомчої координації, а учасником процедури

закупівлі - юридична особа (резидент або нерезидент), що підтвердила намір

взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію.

Відповідно до приписів

вищезазначеної норми права тендерна пропозиція  

це   пропозиція  щодо 

певного  предмета закупівлі,   яка готується та подається учасником

замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Законом України “Про закупівлю

товарів, робіт i послуг за державні кошти” встановлено правові та економічні

засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт i послуг за рахунок

державних коштів. Положеннями ч. 1 ст. 2 Закону, зокрема, визначено, що умови

здійснення процедур закупівель товарів, робіт i послуг за рахунок державних коштів

можуть встановлюватися або зманюватися виключно цим Законом.

Відповідно до п. 11.7.1 тендерної

документації другого етапу двоступеневих торгів щодо закупівлі послуг з

організації харчування особового складу військових частин та закладів Збройних

сил України замовник визначає переможців торгів із числа Учасників, остаточні

тендерні пропозиції яких не були 

відхилені, за критерієм оцінки -ціна.

Положеннями ч. 1 ст. 27 Закону

України «Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні кошти визначено

вичерпний перелік обставин, які є підставою для відмови замовником у прийнятті

тендерної пропозиції, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію

у разі, якщо: учасник не відповідає квалiфiкацiйним вимогам, встановленим ст.

15 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної

документації; учасник, який подав тендерну пропозицію, не погоджується з

виправленням виявленої замовником арифметичної помилки; учасник своїми діями

призвів до виникнення обставин, зазначених у статті 7 цього Закону; учасник не

надав тендерного забезпечення; учасник не оплатив тендерну документацію, якщо

така плата була встановлена.

Згідно з ст. 15 Закону України “Про

закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” замовник може вимагати від

учасників надання ними підтвердженої документально інформації про вiдповiднiсть

квалiфiкацiйним вимогам, а саме: наявність дозволу або ліцензії на провадження

відповідної діяльності (у випадках, передбачених законодавством); наявність

обладнання, а також працівників відповідної квалiфiкацiї, якi мають необхідні

знання та досвід; сплата податків i зборів (обов'язкових платежів),

передбачених законодавством; провадження учасниками господарської діяльності

відповідно до положень їх статутів; відсутність рішення про визнання учасника в

установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про

банкрутство. Крім того вказаною нормою права визначено, що квалiфiкацiйнi

вимоги, встановлені цією статтею, зазначаються у документації, необхідній для

здійснення попередньої квалiфiкацiї учасників (якщо така процедура

застосовується), тендерній документації чи інших документах, пов'язаних з

поданням тендерних пропозицій, та встановлено, що замовник не повинен

встановлювати дискримiнацiйнi вимоги до учасників.

Як вбачається з матеріалів справи,

відповідно до заявок учасників двоступеневих торгів щодо закупівлі послуг з

організації харчування особового складу військових частин та закладів Збройних

Сил України ціна Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю

«Деркачі»є нижчою запропонованої ціни позивача та найнижчою серед

запропонованих учасниками торгів, що підтверджується протоколом розкриття

тендерних (цінових) пропозицій № 11/2/61 .

Отже, відповідач правомірно

відхилив пропозицію позивача зважаючи на головний критерій оцінки

запропонованих заявок.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги

позивач відзначає, що в процесі підготовки та проведення двох ступеневих торгів

та в процесі визначення переможця було порушено вимоги ст. 21 Закону України

«Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні кошти»та відповідно

відповідачем не було надано відомість про обсяг товарів, ресурсів, іншу

спеціалізовану технічну та закупівельну документацію.

Відповідачем надано до матеріалів

справи належним чином завірену копію Тендерної документації  з проведення 11.05.2006 року  двоступневих торгів щодо закупівлі послуг з

організації харчування особового складу військових частин та закладів Збройних

сил України, затверджену на засіданні тендерного комітету протоколом №11/2/61

від 11.05.2006 року, відповідно до якої 

замовником торгів визначено Міністерство оборони України, організатором

торгів -тендерний комітет Міністерства України, предметом закупівлі встановлено

-послуги з організації харчуваня особового складу військових частин та закладів

Збройних сил України в стаціонарних та польових умовах та годування штатних

тварин згідно із затвердженими Кабінетом Міністрів України нормами харчування,

вимогами чинного санітарного законодавства та у порядку, який діє у

Міністерстві оборони України, на умовах використання майна війських частин на

протязі 2006 року. 

Вказаною тендерною документацією

визначено перелік нормативних актів, відповідно до яких має здійснюватися

харчування у Збройних силах України, а також викладено положення наявність яких

вимагає ст. 21 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за

державні кошти”, зокрема: інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій;

перелік критеріїв, якi висуваються тендерним комітетом з метою оцінки

вiдповiдностi учасників встановленим квалiфiкацiйним вимогам; інформацію про

необхідність документального підтвердження вiдповiдностi учасників встановленим

квалiфiкацiйним вимогам; перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення

найкращої тендерної пропозиції; спосіб оцінки i порівняння альтернативних

тендерних пропозицій; зазначення способу, місця та кінцевого строку подання

тендерних пропозицій; зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції

вважаються дійсними; зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних

пропозицій, опис частин предмету закупівлі (лот) тощо.

Відповідно до ст. 21 Закону України

«Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні кошти»Тендерна документація

повинна містити: інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій; перелік

критеріїв,  які  висуваються тендерним  комітетом 

з метою  оцінки відповідності

учасників встановленим кваліфікаційним вимогам; інформацію про  необхідність документального підтвердження

відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам; інформацію про

характер і необхідні технічні  та  якісні характеристики предмета закупівлі, у

тому числі: - відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки,

підготовлені відповідно до частин другої та третьої цієї статті; - кількість

товару; - місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги; - додаткові

послуги, які мають бути надані; - строки поставки товарів, виконання робіт,

надання послуг; перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення

найкращої тендерної пропозиції; зазначення основних умов, які обов'язково

будуть включені до договору про закупівлю; опис окремої частини або частин

предмета закупівлі, щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції у разі,

якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції тільки стосовно частини

товарів, робіт чи послуг, що закуповуються; спосіб оцінки і порівняння

альтернативних тендерних пропозицій; методику розрахунку ціни тендерної

пропозиції із  зазначенням того,  чи повинна вона включати інші елементи, крім

вартості самих товарів, робіт чи послуг, наприклад, витрати на транспортування,

страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо;

інформацію про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена

ціна тендерної пропозиції; зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути

складені тендерні пропозиції; вимоги замовника щодо надання тендерного

забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю; умови повернення

чи неповернення тендерного забезпечення; зазначення способу, місця та кінцевого

строку подання тендерних пропозицій; виклад процедури надання роз'яснень щодо

тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори

учасників; зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються

дійсними; зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;

зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або

інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;

інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції;

іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної

документації.

Відповідач обґрунтовуючи свої

заперечення проти позовних вимог відзначає, що ним було ретельно вивчено всі

тендерні пропозиції на предмет їх відповідності тендерній документації, кваліфікаційним

вимогам та спроможності учасників надати послуги з організації харчування

особового складу військових частин та закладів Збройних сил України та вважає

прийняте тендерним комітетом рішення по відхиленню пропозиції позивача

обґрунтованим з нижчевикладених причин.

Згідно тендерних документацій,

копії яких містяться у матеріалах справи, чітко визначено перелік нормативних

актів, відповідно до яких має здійснюватись харчування у Збройних Силах

України, детальний опис послуг із зазначенням місця надання послуг, норм

харчування у кожній військовій частині та кількості військових службовців, що

підлягають харчуванню по кожній нормі, посилання на діючі стандарти, та норми

харчування.

Крім того, відповідно до ст. 22

Закону України «Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні

кошти»учасник  має  право 

не  пізніше  ніж  за

сім календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій  звернутися до   замовника  

за  роз'ясненнями  щодо 

тендерної  документації. Замовник

протягом трьох робочих днів  повинен  дати 

відповідь  на запит учасника.

Як вбачається з матеріалів справи,

позивач не звертався до замовника  з

зазначеним роз'ясненням щодо тендерної документації, одинакові екземпляри якої

були надані всім учасникам, у відповідності до вимог чинного законодавства

України.

Таким чином суд дійшов висновку про

дотримання Відповідачем принципу прозорості, рівності та справедливості

здійснення державної закупівлі послуг з організації харчування особового складу

військових частин та закладів Збройних сил України.

Окрім того, Державне підприємство

Міністерства оборони України «Управління торгівлі Західного оперативного

командирування»у заяві на участь у тогах зазначило, що Замовник може відхилити

пропозицію позивача чи всі тендерні пропозиції 

відповідно   до умов тендерної

документації та розуміє, що відповідач не обмежений у прийнятті будь-якої іншої

пропозиції з більш вигідними для відповідача умовами. Також він погодився з

усіма вимогами тендерної документації та з проведенням тендеру відповідно до її

вимог.

Отже, посилання позивача на

порушення вимог Закону України «Про закупівлю товарів робіт і послуг за

державні кошти»не приймаються судом, до уваги як такі, що не відповідають

дійсності.

Проаналізувавши матеріали справи,

суд прийшов до висновку, що в діях Відповідача відсутні порушення вимог Закону

України  “Про закупівлю товарів, робіт і

послуг за державні кошти”, тому позовні вимоги Державного підприємства

Міністерства оборони України «Управління торгівлі Західного оперативного

командирування»  задоволенню не

підлягають.

На підставі ст.ст. 44,49 ГПК

України судові витрати по сплаті державного мита, на інформаційно-технічне

обслуговування судового процесу, покладаються на позивача.

На підставі викладеного, керуючись,

-  ст.ст. 33, 44, 49, 82-85 ГПК України,

Господарський суд міста Києва -

         

В И Р І Ш И В :

 

В задоволенні позову Державного

підприємства Міністерства оборони України «Управління торгівлі Західного

оперативного командирування» відмовити повністю.

 

          Рішення набирає законної сили після

закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

 

Дата підписання року 30.10.2006

року

 

Суддя                                                                                        

О.Є. Пилипенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.10.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу276025
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —41/529

Рішення від 06.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 18.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 09.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 03.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Рішення від 25.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 07.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 25.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Постанова від 15.05.2007

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 13.04.2007

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Рішення від 09.10.2006

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пилипенко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні