ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 листопада 2012 року 15:09 № 2а-13736/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шулежка В.П.,
при секретарі Воронюк М.М.,
за участю сторін:
представник позивача - Волоха Д.М.,
представник відповідача - Цюрупа Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Вельд»до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання нечинним наказу № 179 від 03.04.2012р., визнання дій протиправними,-
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Вельд»(надалі - ТОВ «Вельд», позивач) до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС (надалі -ДПІ у Печерському районі м. Києва, відповідач) про визнання нечинним наказу від 03.04.2012р. про проведення позапланової невиїзної перевірки; визнання протиправними дій щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Вельд», за результатами якої був складений Акт № 123/22-3/31606857 від 05.04.12 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Вельд», код за ЄДРПОУ 31606857 з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в результаті взаємовідносин з ТОВ «А-Квін»(код за ЄДРПОУ 37507660) за період січень-грудень 2011 року.
Свої позовні вимоги ТОВ «Вельд»обґрунтовує тим, що період фінансово-господарської діяльності ТОВ «Вельд» за березень 2011 року, квітень 2011 року, травень 2011 року, червень 2011 року вже перевірялось відповідачем у період з 31.08.2011р. по 06.10.2011р.
Окрім того, контролюючий орган в Акті зазначає, що підставою для проведення перевірки стало ненадання ТОВ «Вельд»документів на запит контролюючого органу від 24.01.2012р. № 907/10/23-411. Проте, в запиті від 24.01.2012р. № 907/10/23-411 не вказано, якою саме конкретною підставою, передбаченою чинним законодавством України, керувався контролюючий орган, надсилаючи запит про надання пояснень та документальних підтверджень.
Позивач приходить до висновку, що при прийнятті наказу від 03.04.2012р. № 179 про проведення перевірки у начальника ДПІ у Печерському районі м. Києва були відсутні підстави для його прийняття. У зв'язку з цим відповідач не мав права проводити документальну невиїзну перевірку ТОВ «Вельд».
Окрім того, позивач зазначає, що податковий орган не виконав вимоги п. 79.2. ст. 79 Податкового кодексу України, тобто безпосередньо не вручив ТОВ «Вельд»під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки або ж не надіслав вказані документи на адресу ТОВ «Вельд»рекомендованим листом з повідомленням про вручення, а отже податковий орган не мав підстав для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Вельд».
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав повністю з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов та зазначив, що оскаржуваний наказ виданий податковим органом відповідно до вимог чинного законодавства, а перевірка проведена на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Податковим кодексом України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін судом встановлено наступне.
ТОВ «Вельд»зареєстроване 04.09.2001р. за №1 070 120 0000 022669 Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією. Код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ: 31606857.
ТОВ «Вельд»взято на податковий облік в органах державної податкової служби 14.09.2001р. за №26442, перебуває на обліку в ДПІ у Печерському районі м. Києва.
ДПІ у Печерському районі м. Києва направлено ТОВ «Вельд»запит 907/10/23-411 від 24.01.2012р. з проханням надати документи що підтверджують взаємовідносини з ТОВ «А-Квін»(код за ЄДРПОУ 37507660).
Зокрема, у вказаному запиті зазначено про необхідність надати письмові пояснення та їх документальні підтвердження для перевірки правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань при взаємовідносинах з ТОВ «А-Квін»(код за ЄДРПОУ 37507660) за період з 01.02.2011р.по31.08.2011р,а саме:
а) договори купівлі-продажу та інші договори, які укладені з вищезазначеним підприємством, податкові накладні, відповідні до них видаткові (прибуткові) накладні та довіреності, інші документи які підтверджують наявність фінансово-господарських взаємовідносин з вищезазначеним підприємством.
б) документи що підтверджують транспортування продукції, надання робіт (послуг); в) розрахункові документи вищезазначеного підприємства з Вашим підприємством;
г) реєстри виданих та отриманих податкових накладних за відповідний період, реєстри щоденного обліку операцій з продажу та придбання та підсумки податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за відповідні періоди;
д) включення результатів таких операцій до податкового обліку з відповідним їх відображенням у шматкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо).
У запиті ТОВ «Вельд» попереджено, що ненадання пояснення та їх документальних підтверджень на даний запит у визначений термін буде розглядатися як підстава для проведення документальної позапланової виїзної перевірки у відповідності підпункту 78.1.1. пункту 78.1. статті 78 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI.
Оскільки на вказаний запит ДПІ у Печерському районі м. Києва відповідь від позивача не отримала, службовими особами на ім'я начальника ДПІ у Печерському районі м. Києва подано доповідну записку, у якій вказано про необхідність проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Вельд»з питань правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «А-Квін».
Начальником ДПІ у Печерському районі м. Києва, видано наказ від 02.04.2012р. за №156 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Вельд»на підставі пп. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75, пп. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України.
На виконання наказу від 02.04.2012р. за №156 відповідачем видано направлення на перевірку № 206/22-3.
У зв'язку із неможливістю вручення документів позивачу, оскільки встановлена відсутність ТОВ «Вельд»за місцезнаходженням, складено акт перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження платника податків від 02.04.2012р. № 122/22-3/31606857 та довідку про неможливість вручення документа платнику податків від 02.04.2012р. № 123/22-3/31606857.
Враховуючи неможливість проведення документальної виїзної перевірки у зв'язку із відсутністю ТОВ «Вельд»за місцезнаходженням, начальником ДПІ у Печерському районі м. Києва, видано наказ від 03.04.2012р. за №179 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Вельд».
На виконання наказу від 03.04.2012р. за №179 відповідачем на ім'я керівника ТОВ «Вельд» видано повідомлення № 64 від 03.04.2012р.
Наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та направлення на перевірку ТОВ «Вельд»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період січень - серпень 2011 року, повідомлення про проведення перевірки від 03.04.2012 року №64/22-3 та запрошення на підписання акту документальної позапланової невиїзної перевірки від 03.04.2012 року №32/22-3 не вручено ТОВ «Вельд»у зв'язку із відсутністю підприємства за місцезнаходженням, що підтверджується актом перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження платника податків від 02.04.2012р. № 122/22-3/31606857.
На підставі п.п. 20.1.27 п. 20.1 ст.20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.1 п.78.1 ст.78. п. 79.2 ст. 79 Податкового Кодексу України від 02.12.10 за № 2755-VІ, відповідно до наказу від 03.04.2012 року №179 начальника ДПІ у Печерському районі м. Києва про проведення позапланової невиїзної перевірки, Кулич Ігорем Ярославовичем, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок бюджетоформуючих платників податків управління податкового контролю ДПІ у Печерському районі м. Києва, інспектором податкової служби І рангу, проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Вельд»код ЄДРПОУ 31606857 з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в результаті взаємовідносин з ТОВ «А-Квін»(код за ЄДРПОУ 37507660) за період січень - грудень 2011 року.
За результатами перевірки складено акт перевірки від 05.04 .2012р. № 123/22-3/31606857 (надалі -Акт перевірки).
Згідно з висновками, викладеними в акті перевірки, встановлено порушення ТОВ «Вельд»: пп.а п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України 02.12..2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), п.2 ст. З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999р. №996-XIV (зі змінами та доповненнями), в результаті чого встановлено заниження суми податку на додану вартість всього у сумі 4 269 772 грн. тому числі за : березень 2011 року на суму 972962 грн.; квітень 2011 року суму 844253 грн.; травень 2011 року на суму 659616 грн.; червень 2011 року на суму 609146 грн.; липень 2011 року на суму 672061 грн., серпень 2011 року на суму 511734 грн.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення виходячи з наступного.
Як зазначено в акті, перевірку проведено на підставі п.п. 20.1.27 п. 20.1 ст.20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.1 п.78.1 ст.78. п. 79.2 ст. 79 Податкового Кодексу України.
В той же час, відповідно до положень п.п. 75.1. 2 п. 75.1. ст. 75 Податкового Кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених Податковим Кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Відповідно до п. 79.1 ст.79 Податкового Кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.
Відповідно до п.79.2 ст. 79 Податкового Кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Як вбачається з матеріалів справи, в акті перевірки ДПІ у Печерському районі м. Києва як підстава для проведення перевірки зазначається п. п.78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України, а саме за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Таким чином, однією із обставин, яка передує проведенню перевірки, є письмовий запит податкової служби. Відсутність належного реагування, особи, якій він направлений, на протязі десяти робочих днів є підставою для проведення перевірки.
Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Пунктом 1 абзацу 3 пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, встановлено, що письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Згідно із абзацом 5 пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Таким чином, податковий орган має право звернутися до платників податків із письмовим запитом про подання інформації та її документального підтвердження у випадку якщо за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, та платники податку зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті та її документальне підтвердження податковому органу, та звільняється від цього обов'язку тільки у випадку, якщо запит не відповідає вимогам викладених в абзацах першому та другому пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України.
Відповідачем в запиті оформленому листом № 907/10/23-907 від 24.01.2012р. вказано, що підставами для направлення запиту є пункт 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, а також він містить посилання на підпункт 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, як на підставу для проведення позапланової виїзної перевірки у випадку ненадання відповідних пояснень та документального підтвердження, в ньому визначено контрагента щодо порядку відображення в бухгалтерському та податковому обліку господарських відносин з яким позивач має надати пояснення та їх документальне підтвердження, а також визначено перелік документів, які мають бути надані з метою документального підтвердження господарських відносин.
Таким чином, твердження позивача про те, що ДПІ у Печерському районі м. Києва не вказано, якою саме конкретною підставою, передбаченою чинним законодавством України, керувався контролюючий орган, надсилаючи запит про надання пояснень та документальних підтверджень, а також твердження, що при прийнятті наказу від 03.04.2012р. № 179 про проведення перевірки у начальника ДПІ у Печерському районі м. Києва були відсутні підстави для його прийняття не відповідають дійсності і не ґрунтуються на нормах чинного законодавства України,
Окрім того, як вбачається з матеріалів справи, наказ про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та направлення на перевірку ТОВ «Вельд»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період січень - серпень 2011 року, повідомлення про проведення перевірки від 03.04.2012 року №64/22-3 та запрошення для підписання акту документальної позапланової невиїзної перевірки від 03.04.2012 року №32/22-3 не вручено ТОВ «Вельд»у зв'язку із відсутністю підприємства за місцезнаходженням, що підтверджується актом перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження платника податків від 02.04.2012р. № 122/22-3/31606857.
Таким чином, твердження позивача про те, що податковий орган не виконав вимоги п. 79.2. ст. 79 Податкового кодексу України, тобто безпосередньо не вручив ТОВ «Вельд»під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки спростовуються доказами, наявними в матеріалах справи.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідачем доведено правомірність своїх дій.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Вельд» відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний 15.11.2012р.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2012 |
Оприлюднено | 27.11.2012 |
Номер документу | 27643385 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні