Рішення
від 21.11.2012 по справі 5017/3003/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"21" листопада 2012 р.Справа № 5017/3003/2012

За позовом: Прокурора м. Одеси, що виступає в інтересах держави; в особі, якою є Одеська міська рада;

До відповідача: Колективного підприємства "ПРИМОРБУД";

Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача: Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради;

про внесення змін до договору оренди землі;

Суддя Меденцев П.А.

Представники:

Від прокуратури: Дондов В.К. (за посвідченням);

Від позивача: Динту В.А. (за довіреністю);

Від відповідача: Бевзюк О.В. (за довіреністю); Большаков Д.І. (за довіреністю);

Від третьої особи: Лабунська О.О. (за довіреністю);

СУТЬ СПОРУ : 17.10.2012 року за вх. №4757/2012 прокурор м. Одеси, що виступає в інтересах держави; в особі, якою є Одеська міська рада (далі -Позивач) звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Колективного підприємства "ПРИМОРБУД" (далі -Відповідач) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди землі.

Позивач позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач у судовому засіданні 21.11.2012 року надав письмові пояснення, відповідно до яких з позовною заявою згоден у повному обсязі, та позов визнає.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради, у судових засіданнях надала письмові пояснення по суту спору від 21.11.2012 року за вх. №35384/2012, згідно якого підтримує позовні вимоги прокурора м. Одеси, що виступає в інтересах держави; в особі, якою є Одеська міська рада.

По справі у відповідності до вимог ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва, починаючи з 13.11.2012р. по 21.11.2012р.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне:

Перевіркою прокуратури м. Одеси, за інформацією виконавчого комітету Одеської міської ради, було встановлено, що Колективне підприємство "ПРИМОРБУД" на підставі договору оренди землі від 01.11.2004 року, використовує земельну ділянку площею 3742 кв.м., у т.ч. капітальна одноповерхова забудова - 1044 кв.м., під проходами та площадками - 2698 кв.м., по вул. Краснова, 6а, у м. Одесі для експлуатації та обслуговування будівель та споруд будівельної бази.

Відповідно до п. 4.4 зазначеного договору, умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладення відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємною частиною цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадках збільшення відповідно до законів України земельного податку.

Рядом Рішень Одеської міської ради було введено в дію нову нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати. Відповідно до цього, умови діючих договорів оренди підлягають перегляду в частині розміру орендної плати.

Одеським міським управлінням земельних ресурсів, уповноваженим від імені Одеської міської ради вчиняти дії, пов'язані з підготовкою внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у межах міста Одеси, направлено Колективному підприємству "ПРИМОРБУД" яке розташовано по пров. Компасному, буд.21, кв.2, листа від 11.09.2012 року за № 01-25/2368-04.

Колективне підприємство "ПРИМОРБУД" письмово не проінформувало ані управління ані Одеську міську раду про згоду або відмову від добровільного внесення змін до договору оренди та підписання розрахунку орендної плати за земельну ділянку.

Таким чином, позивач просить суд внести зміни до договору оренди землі від 01.11.2004 року, зареєстрованого в Одеському міському управлінні ОРФ ЦЦЗК 11.01.2005 за № 040550500233 яким Одеською міською радою передано Колективному підприємству "ПРИМОРБУД" у строкове, платне володіння, користування терміном на 25 років земельну ділянку площею 3742 кв.м., у т.ч. капітальна одноповерхова забудова - 1044 кв.м., під проходами та площадками - 2698 кв.м., по вул. Краснова, 6а, у м. Одесі для експлуатації та обслуговування будівель та споруд будівельної бази підлягають внесенню зміни в частині розміру орендної плати: викласти п 2.3. у наступній редакції: „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4 139 624 (чотири мільйони сто тридцять дев'ять тисяч шістсот двадцять чотири) гривні 92 копійки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №69/К від 09.02.2011, складеного управлінням Держкомзему у м. Одесі". - викласти п. 4.1 у наступній редакції: „Орендна плата за земельну ділянку площею 3742 кв.м., розрахована у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 124 188,75 грн. на рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі".

Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.

Згідно зі статтею 121 Конституції України одним із завдань прокуратури України є

представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про прокуратуру" при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, зокрема, звертатись до суду, з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненій прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Згідно частини 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд порушує справи за позовними заявами, зокрема, прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень частини третьої цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Відповідно до ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язаний вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно з ст.1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають право також звертатися державні та інші органи, фізичні особи, що не є суб'єктами підприємницької діяльності.

Господарський суд порушує справи за позовними заявами: підприємств та організацій, які звертаються до господарського суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів; державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України; прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави, відповідно до ст. 2 ГПК України.

Як вище встановлено господарським судом, прокуратурою м. Одеси, за інформацією виконавчого комітету Одеської міської ради, було проведено перевірку додержання вимог при використанні земельних ділянок суб'єктами підприємницької діяльності на умовах оренди на території м. Одеси.

Таким чином, Колективне підприємство "ПРИМОРБУД" на підставі договору оренди землі від 01.11.2004 року, укладеного між Колективним підприємством "ПРИМОРБУД" та Одеською міською радою, зареєстрованого в Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК 11.01.2005 року за № 040550500233, використовує земельну ділянку площею 3742 кв.м., у т.ч. капітальна одноповерхова забудова - 1044 кв.м., під проходами та площадками - 2698 кв.м., по вул. Краснова, 6а, у м. Одесі для експлуатації та обслуговування будівель та споруд будівельної бази.

Відповідно до п. 4.4 зазначеного договору, умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладення відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємною частиною цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадках збільшення відповідно до законів України земельного податку.

Рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010 року № 41-VI „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси".

Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011 року № 1268-VІ „Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 28.12.2010 № 41-VI „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" введена в дію нова нормативна грошова оцінка земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати.

Статтею 632 ЦК України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади, або органами місцевого самоврядування. При цьому зміни ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Відповідно до статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 % нормативно грошової оцінки.

Пунктом 13 типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року № 220, встановлено, що розмір орендної плати переглядається у разі зміни розміру земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, та в інших випадках, передбачених законом.

Враховуючи, що ставка земельного податку, згідно з пунктом 274.1 статті 274 Податкового кодексу України за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюються у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки, затвердження нової нормативної грошової оцінки земель міста призвело до зміни розміру земельного податку.

Відповідно до статті 21 Закону України „Про оренду землі" розмір, форми і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Також, згідно з статтею 23 Закону України „Про оренду землі" орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін.

Статтею 654 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не впливає зі звичаїв ділового обороту. Тобто, правочин, спрямований на зміну або розірвання договору, здійснюється в такій самій формі, що й сам договір. Здійснюється він у вигляді додаткової угоди до договору або угоди про розірвання договору.

З огляду на викладене, у порядку частини 2 статті 188 Господарського кодексу України, частини 1 статті 11 Господарського процесуального кодексу України Одеським міським управлінням земельних ресурсів, уповноваженим від імені Одеської міської ради вчиняти дії, пов'язані з підготовкою внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у межах міста Одеси, направляло Колективному підприємству "ПРИМОРБУД", яке розташовано по пров. Компасному, буд. 21, кв. 2, листа від 11.09.2012 року за № 01-25/2368-04.

Згідно зі ст. 5 Закону України „Про оцінку земель" для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Положенням статей 20, 23 Закону України „Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №69/К від 09.02.2011 року, складеного управлінням Держкомзему у м. Одесі, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4 139 624 (чотири мільйони сто тридцять дев'ять тисяч шістсот двадцять чотири) гривні 92 копійки.

Слід також зазначити, що представниками Відповідача у судовому засіданні позов було визнано та не заперечувалося проти його задоволення, що підтверджується письмовими поясненнями від 21.11.2012 року за вх. №35406/2012.

Відповідно до ч. 1 ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи.

Витрати по сплаті судового збору, віднести за рахунок Відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Внести зміни до договору оренди землі від 01.11.2004 року, зареєстрованого в Одеському міському управлінні ОРФ ЦЦЗК 11.01.2005 року за № 040550500233, яким Одеською міською радою (65004, Одеська область, м. Одеса, Думська площа, 1, код ЄДРПОУ 01857673) передано Колективному підприємству "ПРИМОРБУД" (65000, Одеська область, м. Одеса, провулок Компасний, буд. 21, кв. 2, код ЄДРПОУ 13882504) у строкове, платне володіння, користування терміном на 25 років земельну ділянку площею 3742 кв.м., у т.ч. капітальна одноповерхова забудова - 1044 кв.м., під проходами та площадками - 2698 кв.м., по вул. Краснова, 6а, у м. Одесі для експлуатації та обслуговування будівель та споруд будівельної бази підлягають внесенню зміни в частині розміру орендної плати:

- викласти п 2.3. у наступній редакції: „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4 139 624 (чотири мільйони сто тридцять дев'ять тисяч шістсот двадцять чотири) гривні 92 копійки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №69/К від 09.02.2011, складеного управлінням Держкомзему у м. Одесі".

- викласти п. 4.1 у наступній редакції: „Орендна плата за земельну ділянку площею 3742 кв.м., розрахована у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 124 188,75 грн. на рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі".

3. Стягнути з Колективного підприємства "ПРИМОРБУД" (65000, Одеська область, м. Одеса, провулок Компасний, буд. 21, кв. 2, код ЄДРПОУ 13882504) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008 отримувач ГУ ДКСУ в Одеській області код ЄДРПОУ 37607526 банк отримувача: ГУ ДКСУ в Одеській області МФО 828011 код класифікації: 22030001) 1 073,00 грн. - судового збору.

Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення складено 27 листопада 2012 року.

Суддя Меденцев П.А.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення21.11.2012
Оприлюднено28.11.2012
Номер документу27669062
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/3003/2012

Ухвала від 10.01.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бойко Л.І.

Постанова від 03.06.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

Ухвала від 23.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Ухвала від 17.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Постанова від 02.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Мамонтова О.М.

Ухвала від 18.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Мамонтова О.М.

Постанова від 17.01.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бойко Л.І.

Ухвала від 13.12.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бойко Л.І.

Рішення від 21.11.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Меденцев П.А.

Ухвала від 31.10.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Меденцев П.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні