ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2012 року м. Київ К/9991/31596/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Бим М.Є.(доповідач), Харченка В.В., Чалого С.Я.
розглянувши в попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою скарги виконавчого комітету Броварської міської ради на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 вересня 2011 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29 березня 2012 року у справі №2а-14889/10/2670 за позовом Головного управління статистики у Київській області до виконавчого комітету Броварської міської ради, треті особи -Комунальне підприємство Броварської міської ради "Броварське бюро технічної інвентаризації", Державний комітет статистики України, про визнання протиправним та скасування рішення від 26.01.2010 №35, -
В С Т А Н О В И Л А :
Головне управління статистики у Київській області звернулось до суду з адміністративним позовом до виконавчого комітету Броварської міської ради , треті особи - КП Броварської міської ради «Броварське бюро технічної інвентаризації», Державний комітет статистики України, про визнання протиправним та скасування рішення від 26.01.2010 № 35 «Про оформлення власності на об'єкти нерухомого майна».
Позовні вимоги обґрунтовувало тим, що прийняття оскаржуваного рішення було здійснено всупереч вимог чинного законодавства, а саме Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності»та Постанови Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 року №1482 «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності»за приписами яких передача об'єктів державної власності здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном за погодженням з Мінекономіки, Мінфіном і Фондом державного майна України. Оскільки спірна будівля знаходилась та знаходиться у державній власності, тому вважає, що незаконне заволодіння нею може зашкодити інтересам держави.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 вересня 2011 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 березня 2012 року, позов задоволено.
В касаційній скарзі відповідач просить скасувати зазначені судові рішення, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення про відмову в позові.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як встановлено судом, за результатами розгляду подання Комунального підприємства Броварської міської ради «Броварське бюро технічної інвентаризації»від 20.01.2009 №16 про оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна, виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області своїм рішенням від 26.01.2010 №35 «Про оформлення власності на об'єкти нерухомого майна» вирішив оформити право власності за територіальною громадою міста Бровари в особі Броварської міської ради на нежитлову будівлю загальною площею 268,8 кв. м. з гаражем загальною площею 113, 8 кв. м. за адресою: м. Бровари, вул. Кірова, 32.
Відповідно до підпункту 1 п. а ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, а саме, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, відповідно до підпункту 10 п. б ст. 30 Закону №280/97-ВР, належать делеговані повноваження, крім іншого, облік відповідно до закону об'єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Згідно з частиною першою ст. 59 Закону №280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах, як передбачено частинами першою-другою ст. 60 Закону №280/97-ВР, належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Частиною першою ст. 1 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності»передбачено, що цей Закон регулює відносини, пов'язані з передачею об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність.
Відповідно до частини першої ст. 2 Закону об'єктами передачі згідно з цим Законом є: цілісні майнові комплекси підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів (далі - підприємства); нерухоме майно (будівлі, споруди, у тому числі об'єкти незавершеного будівництва, приміщення); інше окреме індивідуально визначене майно підприємств; акції (частки, паї), що належать державі або суб'єктам права комунальної власності у майні господарських товариств; житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури (далі - об'єкти соціальної інфраструктури), які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій (далі - підприємств) або не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.
Частиною першою ст. 4 Закону передбачено, що передача об'єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням: Кабінету Міністрів України - щодо об'єктів, визначених у абзацах другому, третьому, п'ятому частини першої статті 2 цього Закону; органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій - щодо об'єктів, визначених у абзацах четвертому та шостому частини першої статті 2 цього Закону.
Пропозиції щодо передачі об'єктів з державної у комунальну власність, яка здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, згідно з частиною третьою цієї статті, погоджуються з: органом, уповноваженим управляти державним майном, або відповідною самоврядною організацією; органом, уповноваженим управляти державними корпоративними правами, - щодо акцій (часток, паїв), що належать державі; державним органом приватизації; підприємством - щодо передачі структурних підрозділів підприємства та окремого індивідуально визначеного майна, закріпленого за таким підприємством, а також з трудовим колективом підприємства - щодо майна, закріпленого за таким підприємством, об'єктів соціальної інфраструктури, споруджених за рахунок коштів такого підприємства.
Пропозиції щодо передачі об'єктів, визначених у абзаці четвертому частини першої статті 2 цього Закону, з державної у комунальну власність, яка здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій, відповідно до частини п'ятої цієї ж статті, погоджуються з Міністерством економіки України, Міністерством фінансів України та Фондом державного майна України, а також з підприємством.
Як вбачається з матеріалів справи, наказом статистичного управління Київської області від 20.09.1973 №45 організовано Броварську машинолічильну станцію з наданням відповідних приміщень.
Відповідно до архівного витягу з рішення №84 виконкому Броварської міської ради депутатів трудящих, наданої Архівним відділом Броварської міської ради Київської області від 03.09.2010 №60, частину будинку по вул.. Кірова №32 площею 184 м. кв. і балансовою вартістю 24434 крб., яка раніше належала Броварському відділенню Держбанку, передано на баланс Броварської машинолічильної станції.
З протоколу №26 засідання виконкому Броварської районної ради депутатів трудящих (рішення №382) вбачається, що на засіданні вирішено просити Київський обласний фінансовий відділ передати вказані 1/3 приміщення, балансова вартість якого 11882 крб. з балансу районного фінансового відділу на баланс машинолічильної станції для реконструкції його та розширення машинолічильної станції.
Наказом Статистичного управління Київської області від 19.11.1975 №210 на базі Броварської районної машинолічильної станції та Броварської районної та міської інспектур державної статистики з 1 грудня 1975 року створено Броварську міську інформаційно-обчислювальну станцію державної статистики.
Відповідно до «Объяснительной записке к отчету об исполнении сметы на содержание аппарата Броварского районного финансового отдела за 1976 год»- «передано безвозмездно здание на 11882 руб.».
За даними «Отчета о наличии и движении основных средств (фондов) и амортизационного фонда»за 1976 рік Броварська міська інформаційно-обчислювальна станція, яка знаходилась за адресою: вул. Кірова, 32, місто Бровари Київської області, на початок року в графі «здания»значиться -24434 крб., а на кінець року з урахуванням передачі 1/3 приміщення балансовою вартістю 11882 крб. -36316 крб.
Згідно наказу від 09.06.1978 №512 Центрального статистичного управління СРСР на базі Броварської міської інформаційно-обчислювальної станції при Статистичному управлінні Київської області організовано з липня 1978 року Броварський міський інформаційно-обчислювальний центр державної статистики - структурний підрозділ (з правом юридичної особи) об'єднання з інформаційно-обчислювального обслуговування «Київоблмашінформ».
Відповідно до наказу від 18.09.1987 року №17 Державного комітету УРСР по статистиці з 01.10.1987 Броварський інформаційно-обчислювальний центр об'єднання з інформаційно-обчислювального обслуговування «Київоблмашінформ»реорганізовано в Броварський міський відділ статистики Київського обласного управління статистики (з правом юридичної особи).
На підставі наказу № 315 від 31.12.2003 Київського обласного управління статистики Броварський міський відділ статистики з 02.01.2004 року набув статусу централізованого підрозділу (втратив право юридичної особи).
Відповідно до Указу Президента України «Про Державний комітет статистики України»від 19 січня 2004 року № 60/2004 та з метою здійснення заходів щодо реорганізації територіальних органів державної статистики, наказу Державного комітету статистики України від 06.02.2004 №74 з 15 квітня 2004 року Київське обласне управління статистики реорганізоване в Головне управління статистики у Київській області, а Броварський міський відділ статистики, у зв'язку з затвердженням Головою Державного комітету статистики України структури Головного управління статистики у Київській області на 2004 рік - реорганізований в Управління статистики у місті Броварах Головного управління статистики у Київській області.
З 01.01.2006 на підставі наказу від 28.10.2005 №333 Державного комітету статистики України Управління статистики у місті Броварах Головного управління статистики у Київській області перейменоване в Управління статистики у Броварському районі Головного управління статистики у Київській області, адреса місцезнаходження: Київська область, м. Бровари, вул. Кірова, 32.
Відповідно до відомостей про окреме нерухоме державне майно за місцезнаходженням в м. Бровари по вул. Кірова, 32, наданих Фондом державного майна України 13.08.2010 №10-15-10792 з Єдиного реєстру об'єктів державної власності, перебуває на балансі Головного управління статистики у Київській області (код ЄДРПОУ: 02360731; орган управління; Державний комітет статистики України).
З Довідки АА №274851, виданої Головним управлінням статистики у м. Києві 15.04.2010 вбачається, що Управління статистики у Броварському районі з ідентифікаційним кодом 02363149 знаходиться у Київській області, м. Бровари, вул. Кірова, 32.
Крім того, за даними відділу Держкомзему у місті Броварах Київської області від 21.08.2010 №05-3/4-3/1346, станом на 20.08.2010 земельна ділянка площею 0,1890 га по вул. Кірова, 32 знаходиться в користування відділу статистики.
Отже, об'єкти нерухомого майна за адресою вул. Кірова, 32 знаходяться у державній власності, а тому правильними є висновки судів попередніх інстанцій, що передача об'єктів права державної власності здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном за погодженням Мінекономіки, Мінфіном і Фондом державного майна, а оскільки таких погоджень надано не було, тому рішення виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 26.01.2010 №35 є таким, що суперечить вимогам чинного законодавства України.
Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Згідно ч.3 ст. 220 1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись ст.ст. 220 1 , 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу виконавчого комітету Броварської міської ради - відхилити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 вересня 2011 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29 березня 2012 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2012 |
Оприлюднено | 30.11.2012 |
Номер документу | 27727011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Бим М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні