Постанова
від 22.11.2012 по справі 2а-15242/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 листопада 2012 року № 2а-15242/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качура І.А., при секретарі Безсчасній Я.С., за участю представників сторін:

від позивача: Присяжнюк Г.В. (дов. від 20.09.2012р. №10139/9/10-209)

від відповідача: Приятеленко Т.В. (дов. від 23.10.2012р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС до Товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції»про накладення арешту на рахунки платника.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 22.11.2012 року в 13 год. 51 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.2 ст. 167 КАС України.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва ДПС (далі по тексту також -Позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції»(далі по тексту також -Відповідач) про накладення арешту на рахунки платника.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що всупереч чинному законодавству платник податків відмовив заявнику у проведенні документальної позапланової виїзної перевірки та у допуску до проведення перевірки за наявності законних підстав для її проведення, що, відповідно до положень Податкового кодексу України є підставою для застосування адміністративного арешту майна платника податків.

Відповідач проти задоволення позову заперечував з мотивів необґрунтованості та безпідставності. У судовому засіданні надав пояснення, аналогічні письмовим запереченням проти позову, наявними у матеріалах справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, про те, що позов задоволенню підлягає , з огляду про наступне.

ТОВ «Легбудконструкції»(ідентифікаційний код юридичної особи 33942080, юридична адреса: вул. Ольгинська, 3, м. Київ) зареєстроване Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією та взято на облік як платник податків у Державній податковій інспекції у Печерському районі міста Києва.

Як вбачається із матеріалів справи, Позивачем з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, на підставі п. п. 16.1.3 п. 16 ст. 16, ст. 19 та п. п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 ПК України на адресу ТОВ «Легбудконструкції»направлено запит від 07.09.2012 № 7342/10/22-510 щодо надання пояснень та документального підтвердження з питань правомірності формування від'ємного значення з податку на прибуток від операцій з цінними паперами, задекларованого товариством за період з 01.01.2012 по 30.06.2012 року.

На запит контролюючого органу отримано відповідь ТОВ «Легбудконструкції»від 25.09.2012 №: 25/09 відповідно до якої, з посиланням на абз. 5 ст. 73.3 ПК України Відповідачем відмовлено у наданні пояснень та документальних підтверджень щодо декларування від'ємного значення з податку на прибуток за період, що зазначений вище.

При цьому, у зв'язку з ненаданням пояснень та документального підтвердження з питань правомірності формування від'ємного значення з податку на прибуток від операцій з цінними паперами, задекларованих товариством за період з 01.01.2012 по 30.06.2012 року, відповідно до ст. 75, п. п. 78.1.4 п. 78 ст. 78 ПК України, Позивачем виданий наказ від 23.10.2012 №1626 про проведення виїзної позапланової документальної перевірки та направлення на проведення перевірки від 23.10.2012 № 1790/22-05, № 1791/22-05 ТОВ «Легбудконструкції».

Відповідно до пп. 75.1.2 п 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених чим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, як використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальною позаплановою вважається перевірка, яка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом, зокрема, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту (абз. 3 п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. п. 78.1.4 п. 78 ст. 78 Податкового кодексу України).

Водночас, матеріалами справи підтверджується, що Перевіряючими відповідно наказу та направлень на перевірку, 23.10.2012 здійснено виїзд на адресу ТОВ «Легбудконструкції»(м. Київ, вул. Ольгинська, 3), де уповноваженому представнику Приятиленко Т.В. були пред'явлені направлення на перевірку та вручена копія наказу на проведення перевірки. Проте, зазначеною особою було відмовлено розписатися в направленнях на перевірку.

Крім того, Відповідачем в порушення абз. 3 п. 81.1 ст. 81 ПК України перевіряючих до перевірки не допущено, документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів не надано у зв'язку з чим, відповідно до вимог абз. 5 п. 81.1, п. 81.2 ст. 81 ПК України складено акти про відмову від підпису в направленнях на перевірку та не допуску до перевірки.

Статтею 81 Податкового кодексу України визначено умови та порядок допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок.

Так, посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом та за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, наказу та службових посвідчень посадових осіб контролюючого органу, які зазначені в направленні на проведення такої перевірки.

Підстави для проведення перевірок платників податків визначено, зокрема, у

ст. ст. 77, 78, 80 Податкового кодексу України.

Вимоги щодо оформлення направлення на проведення перевірки платника визначено п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України. При цьому, непред'явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки, а відмова платника додатків та/або посадових (службових) осіб платника податків від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.

Із змісту наведених норм вбачається, що платник податків зобов'язаний розписатися та отримати копії зазначених документів.

У зв'язку з відмовою платника податків від проведення документальної перевірки та відмовою від допуску службових осіб заявника до проведення перевірки, о 16 год. 50 хв. 30 жовтня 2012 року заступником начальника Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків, застосований умовний адміністративний арешт майна платника податків товариства з обмеженою відповідальністю "Легбудконструкції", що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: 01001, м.Київ, вул.Ольгинська, буд.3.

Згідно пункту 94.1 статті 94 Податкового кодексу України, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Пункт 94.2.3 статті 94 Податкового кодексу України визначає, що арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин: платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі; фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби; відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, торгові патенти, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; відсутня реєстрація особи як платника податків в органі державної податкової служби, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам; платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.

Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного органу державної податкової служби на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником органу державної податкової служби, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у п. 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.

Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

В ході судового розгляду справи встановлено, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 листопада 2012р. у справі №2а-14954/12/2670 за податковим поданням Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва до Товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції»про підтвердження обґрунтованості арешту платника податків, подання Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва задоволено, визнано обгрунтованим адміністративний арешт майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції» .

Водночас, доводи Відповідача, викладені у письмових запереченнях проти позову спростовані матеріалами адміністративної справи та імперативними приписами чинного законодавства України.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 128, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Накласти арешт на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Легбудконструкції»(код ЄДРПОУ- 33942080), а саме: - № 26009016208 (код валюти 980) - ПАТ «АКБ «Аркада», МФО 322335.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.11.2012
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27786695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15242/12/2670

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 28.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 22.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 06.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні