Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-14533/10/14/0170
12.11.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Лядової Т.Р.,
суддів Кондрак Н.Й. ,
Мунтян О.І.
секретар судового засідання Романенко Г.О.
за участю сторін:
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба"- Аблітаров Елімдар Сулейманович, довіреність № б/н від 15.05.12;
представник відповідача, Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кірєєв Д.В.) від 20.02.12 у справі № 2а-14533/10/14/0170
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (вул. Будьоного, 32, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)
до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим (вул. М.Залки, 1/9, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба" звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0017731502/0 від 29.10.2010 р. яким зменшено ТОВ "Дружба"суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 70 165,00 грн., зобов'язати ДПІ в м.Сімферополі зарахувати ТОВ "Дружба" бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 70 165,00 грн. в рахунок зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20 лютого 2012 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, спонукання до виконання певних дій - задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення -рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим № 0017731502/0 від 29.10.2010 року. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дружба»витрати зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрати на проведення судово-економічної експертизи у розмірі 7 000,00 грн.
На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Представник відповідача у судове засідання не з'явилися, про місце та час розгляду справи сповіщені у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомили.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, судова колегія знаходить можливим апеляційний розгляд справи у відсутність нез'явившихся сторін, визнаючи достатніми для розгляду апеляційної скарги наявні в матеріалах справи письмові докази.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
Судом першої інстанції встановлено, що Головним державним податковим інспектором Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим Ковальовою Є.М. з 07.10.2001 р. по 11.10.2010 р. була проведена документальна невиїзна перевірка податкової декларації з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба"ЄДРПОУ 30639184 поданої за серпень 2010 року.
За результатами вищенаведеної перевірки було складено Акт № 14598/15-2/30639184 від 12.10.2010 року, у якому встановлено порушення п.п. 7.7.1, п.п.7.7.2., п.п. 7.4.4 п 7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість"№ 168/97 від 03.04.1997 року. Виявлено зменшення Товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба" бюджетного відшкодування на суму 70 165,00 грн. (арк.с.7-11).
На підставі зазначеного Акту було прийнято податкове повідомлення - рішення №0017731502/0 від 29.10.2011 року на суму 70 165грн. (арк.с.12).
18.10.2010 р. позивачем до Державної податкової адміністрації в АР Крим направлено заперечення до акту № 14598/15-2/30639184 від 12.10.2010 року (арк.с26).
26.10.2010 року Державною податковою інспекцією в АР Крим позивачу було надано відповідь, у зв'язку з якою висновки акту перевірки є правомірними.
Не погодившись з висновками акту перевірки № 14598/15-2/30639184 від 12.10.2010 року та податковим повідомленням -рішенням № 0000551502 від 20.04.2011 року позивач оскаржив їх до суду.
Відносно встановлення відповідачем у акті перевірки висновку про зменшення з боку позивача бюджетного відшкодування, судом першої інстанції вірно встановлено наступне.
Підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97 від 3.04.1997 року встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.п. 7.4.5, п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Відповідно до п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться на підприємстві. Фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"). Обов'язкові реквізити первинного документа встановлені п.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення.
Судом першої інстанції вірно визначено, що сума донарахування податку на додану вартість у розмірі 70 165 грн. визначена Державною податковою інспекцією в м.Сімферополь АР Крим внаслідок порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба"п.п. 7.7.1, 7.7.2, 7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" у зв'язку зі зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у сумі 70 165 грн.
Судом першої інстанції вірно встановлена невідповідність висновків відповідача щодо того, що бюджетне відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів на суму 70 165,00 грн. вважається не підтвердженою, а такою що необхідно віднести до складу від'ємного значення податкового кредиту наступних відповідних періодів, з огляду на наступне.
Завищення Товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба"податкового кредиту за серпень 2010 року по операціях з Товариством з обмеженою відповідальністю "Підприємство "СоюзБудТехнологія", Аруштинське РЄС, КРП ППВКХ м. Алушти на суму 71 794,96 грн. складається з податкового кредиту, нарахованого у зв'язку з будівельними роботами на загальну суму 430 769,10 грн.
Відповідно до пункту 7.7.1 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків. 7.7.1. Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Згідно п.п. 7.7.2. ст.. 7 вище згаданого Закону якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг); б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду; залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах; залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування відображається у декларації з податку на додану вартість окремим рядком та включається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.
Підпунктом 7.7.4. статті 7 Закону передбачено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій. Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою центральним податковим органом.
Матеріалами справи, а саме первинними документами бухгалтерського обліку Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (податкові накладні, платіжні доручення,) у повному обсязі в сумі 430 769,10 грн. з ПДВ підтверджується наявність фактичного виконання зобов'язань та їх оплата за господарськими операціями у липні 2010 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба"та Товариством з обмеженою відповідальністю "СоюхБудТехнологія", Алуштинське РЄС, КРП ППВКХ м.Алушта.
Зазначене спростовує висновки акту перевірки № 14598/15-2/30639 від 13.10.2010 р. щодо порушення ТОВ "Дружба"п.п. 7.7.1, 7.7.2, 7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" у зв'язку зі зменшенням суми бюджетного відшкодування з ПДВ у сумі 70 165 грн.
Матеріалами справи підтверджується, що на момент здійснення вищевказаних господарських операцій між позивачем та його контрагентами, останній був зареєстрований у якості юридичної особи, обліковувався як платник ПДВ у ДПІ та мав свідоцтво платника ПДВ, та здійснення цих господарських операцій підтверджується відповідними первинними документами податкового та бухгалтерського обліку. Розрахунки позивачем проведені з контрагентами.
Враховуючи викладені обставини справи, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність усіх підстав для задоволення позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи порушено норми чинного законодавства.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби - залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кірєєв Д.В.) від 20.02.12 у справі № 2а-14533/10/14/0170 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, спонукання до виконання певних дій - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 19 листопада 2012 р.
Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова
Судді підпис Н.Й. Кондрак
підпис О.І. Мунтян
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.Р.Лядова
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2012 |
Оприлюднено | 05.12.2012 |
Номер документу | 27821338 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні