Постанова
від 28.11.2012 по справі 2-а-11/11
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 2-а-11/11

Категорія 29

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.11.2012 м.Львів

Галицький районний суд м. Львова

в складі:

головуючого судді Юрківа O.P.

при секретарі Волоско Х.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Релігійної громади Української Православної Церкви Сихівського району м. Львова до Державного реєстратора у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2, Львівської міської ради, Львівської обласної державної адміністрації за участю третьої особи Релігійної громади Української Православної Церкви Київського Патріархату парафії Святого Володимира Великого Сихівського району міста Львова про скасування ухвали та визнання дій протиправними ,-

ВСТАНОВИВ :

позивач - Релігійна громада Української Православної Церкви Сихівського району м. Львова звернулась до суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2, Львівської міської ради, за участю третіх осіб: Львівської обласної державної адміністрації (ЛОДА) та Релігійної громади Української Православної церкви Київського Патріархату парафії Святого Володимира Великого Сихівського району міста Львова про скасування ухвали та визнання дій протиправними.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що оскаржувані дії державного реєстратора виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2, а саме: по включенню 13.06.2006 р. відомостей про третю особу, юридичну особу - "релігійну громаду Української Православної Церкви св. Володимира Великого Київського Патріархату" в ЄДР, тобто по проведенню реєстраційної дії за номером запису 14151200000012857 та по оформленню і видачі нового зразка Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (третьої особи) - "релігійної громади Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату" серії АОО № 762062 від 13.06.2006 р., - є протиправними.

Так, позивач зазначив, що у реєстраційній справі релігійної громади-третьої особи, а саме у поданій державному реєстратору 07.06.2006 року "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу" у графі "засновники юридичної особи" - незаконно вказано засновником цієї третьої особи "Львівсько - Сокальське єпархіальне управління", а не 10 або більше фізичних осіб, як того вимагає чинне законодавство.

Також позивачем зазначено, що третьою особою-релігійною громадою незаконно там же у "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу" в розділі "Реєстраційні дані попередньої реєстрації" у графі "найменування органу державної реєстрації" протиправно вказано, що таким органом попередньої реєстрації станом на 17.09.1991року був "Представник Президента України у Львівській області". Однак, державний орган, що мав право у вересні 1991 року здійснювати реєстрацію релігійних організацій - був виключно "Виконавчий комітет Львівської обласної Ради народних депутатів", а "Представник Президента України у Львівській області" почав свою діяльність з 20.03.1992 року оскільки вперше Представник Президента України у Львівській області ОСОБА_6 - був призначений Указом Президента України від 20.03.1992 року № 166.

Позивачем зазначено про те, що третьою особою-релігійною громадою безпідставно у "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу" вказано місцезнаходження цієї юридичної особи: м. Львів, проспект Червоної Калини. 89, так як згідно довідки-листа ОКП "БТІ та ЕО" та листів Галицької і Сихівської райдержадміністрацій, вказана поштова чи юридична адреса, - не присвоювались, та за даною адресою відсутні зареєстровані будь-які об'єкти нерухомості.

Також позивачем зазначено, що третьою особою-релігійною громадою у "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу", поданій державному реєстратору, протиправно, невірно та безпідставно вказано власну назву цієї релігійної організації, а саме "Релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату" оскільки така назва не була попередньо зареєстрована у реєструючому релігійні організації державному органі.

Тобто позивач обґрунтував що станом на 13.06.2006 року (тобто на дату проведення державним реєстратором оскаржуваної реєстраційної дії) третя особа - релігійна громада:

- не мала зареєстрованої у реєструючому органі, яким є ЛОДА, наступної назви "Релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату";

- не провела реєстрацію в ЛОДА статуту із вищезазначеною назвою;

- не мала Свідоцтва про реєстрацію статуту релігійної громади саме з такою вищезазначеною назвою.

В обґрунтування наступних позовних вимог позивач посилається на те, що підставами для визнання протиправною та скасування Ухвали Львівської міської ради від 28.02.2008 року № 1612 "Про затвердження релігійній громаді Української Православної Церкви Київського Патріархату проекту відведення земельної ділянки для будівництва церкви Св. Володимира УПЦ КП на пр. Червоної Калини, 89 у м. Львові", - є наступні.

Зокрема, на думку позивача, з самого тексту оскаржуваної Ухвали Львівської міської ради від 28.02.2008 року за № 1612 вбачається, що до суб'єкта владних повноважень Львівської міської ради 06.09.2006 року зверталась релігійна громада "Української Православної Церкви Київського Патріархату" із заявою-зверненням № 2-11782, тобто звернулась третя особа-релігійна громада, яка фактично, як слідує з інших документальних доказів, на дату звернення мала зареєстрованою державним реєстратором зовсім іншу назву, повне найменування якої "релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату" оскільки згідно відомостей, які надавались Львівському обласному управлінню статистики, іншим державним контрольним інстанціям та які були внесені в ЄДР, - вказана юридична особа (третя особа-релігійна громада) значилась та відповідно здійснювала свою статутну діяльність, як "релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату".

Отже, за доводами позивача, суб'єктом владних повноважень відповідачем-Львівською міською радою було ухвалено оскаржувану Ухвалу від 28.02.2008 року за № 1612 про затвердження проекту відведення земельної ділянки для неповноважної юридичної особи, що надала недійсні документи.

Крім того, позивач обґрунтував та зазначив, що оскаржувана Ухвала Львівської міської ради від 28.02.2008 року за № 1612 є такою, що не відповідає та грубо суперечить обов'язковим вимогам ряду законів, в тому числі ч.6 ст. 123, ч.1 ст. 124 Земельного кодексу України; ст.ст.: 35, 36 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації"; Закону України від 28.12.2007 р. N 107-VI "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України"; ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування"; ст. 16 Закону України "Про оренду землі"; ч. 2 ст. 4 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації", - про що детально вищевказані порушення чинного законодавства позивачем приведені та обґрунтовані у поданих суду позовній заяві (з уточненнями позовних вимог), додатках до неї, у інших поданих документальних доказах, в тому числі у заяві-поясненні від 26.11.2012 року, поясненні від 26.12.2011 року, а також у доповненні до пояснення від 05.06.2012 року.

Щодо незаконності ухвалення (затвердження) Львівською міською радою проекту відведення земельної ділянки третій особі, позивач також зазначив, що оскільки третя особа-релігійна громада станом на момент звернення до Львівської міської ради не мала зареєстрованого відповідно до Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" статуту ні з назвою "Релігійна громада Української Православної Церкви Київського Патріархату", ні з назвою "Релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату", - тому при зверненні з заявою про відведення земельної ділянки фактично неправомірно використовувала статут іншої релігійної організації, а саме використовувала статут позивача.

Також позивачем зазначено про доведеність та встановлення у іншій господарській судовій справі про те, що релігійна громада-третя особа не є правонаступником релігійної громади Української Православної Церкви, м. Львів, Сихівський житловий масив, про що прямо встановлено у судовому Рішенні господарського суду Львівської області від 14.05.2009 року у справі № 9/215, яке набрало законної сили у встановленому порядку і в силу ст. 124 Конституції України є обов'язковим до виконання на всій території України.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги (з урахуванням заявлених уточнень та доповнень) підтримав, надав суду додаткові докази та пояснення, просив позов задовольнити повністю з викладених підстав.

Представник відповідача-державного реєстратора у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2, позов заперечив лише в частині оскарження реєстраційних дій, проведених державним реєстратором 13.06.2006 року щодо третьої особи-релігійної громади, при цьому не заперечивши по суті викривлені та невірно вказані третьою особою-релігійною громадою дані у поданій державному реєстратору 07.06.2006 року "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу", однак зазначив, що відповідальність за такі невірні дані, на його думку, повинна нести лише сама третя особа-релігійна громада, яка подавала такі дані державному реєстратору. Однак, представник відповідача-державного реєстратора у виконавчому комітеті Львівської міської ради у судовому засіданні не зміг пояснити чому державний реєстратор вносив дані в ЄДР не лише на підставі невірних даних, зазначених третьою особою-релігійною громадою у "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу", але й вніс до ЄДР в тому числі невірні дані всупереч вимог, що випливають безпосередньо із закону, а саме в тій частині, що засновником релігійної громади станом на 13.06.2006 року ним було внесено до ЄДР юридичну особу "Львівсько - Сокальське єпархіальне управління" (ідентифікаційний код 20848086, за адресою: м. Львів по вул. Грушевського), в той час як згідно ст. 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" засновниками релігійної громади (тобто особами, які утворили її) можуть бути виключно лише фізичні особи громадяни в кількості не менше десяти чоловік, тобто не можуть бути засновниками юридичні особи.

Представник відповідача - Львівської міської ради, позов заперечив в цілому, пояснив, що на його думку, Львівська міська рада діяла згідно з вимогами чинного законодавства при вирішення питання про затвердження релігійній громаді Української Православної Церкви Київського Патріархату проекту відведення земельної ділянки для будівництва церкви Св. Володимира УПЦ КП на пр. Червоної Калини, 89 у м. Львові, проте не зміг пояснити про те, чому у заяві-зверненні третьої особи-релігійної громади не співпадає її найменування у порівнянні з найменуванням третьої особи-релігійної громади, що вказано безпосередньо в оскаржуваній позивачем Ухвалі Львівської міської ради від 28.02.2008 року за № 1612, оскільки така назва третьої особи - релігійної громади в ухвалі вказана "Українська Православна Церква Київського Патріархату", в той час, як згідно даних ЄДР та згідно печатки на заяві-зверненні третьої особи-релігійної громади такою назвою державним реєстратором ще з 13.06.2006 року було офіційно за цим же ідентифікаційним кодом ЄДРПОУ 20856008 зареєстровано третю особу-релігійну громаду за іншою назвою, а саме "Релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату".

Представник Львівської обласної державної адміністрації, проти позову заперечив, зазначивши, що дії відповідачів та прийняті ними рішення є законними. Просить у позові відмовити.

Представник третьої особи-релігійної громади (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008) на судове засідання не з'явився, поважних причин своєї неявки не вказав, хоча третя особа-релігійна громада була своєчасно попереджена про час та дату судового засідання та про те, що у випадку неявки без поважних причин справа буде вирішена за наявними доказами. Крім того судом вже було спеціально відкладено розгляд справи на 28.11.2012 р. з огляду на відсутність на попередньому судовому засіданні представника третьої особи-релігійної громади взагалі, що було допущено без повідомлення жодних причин. Крім того, письмовими документами, що цією третьою особою-релігійною громадою були надані раніше в ході розгляду справи не було спростовано позовні вимоги позивача належними доказами.

Представник третьої особи Релігійної громади Української Православної Церкви Київського Патріархату парафії Святого Володимира Великого Сихівського району міста Львова проти позову заперечив покликаючись на законність дій відповідачів та прийнятих ними рішень, в останнє судове засідання повторно не з'явився хоча належним чином були повідомлений про час та місце розгляду справи, наслідки неявки.

Відповідно до ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе закінчити розгляд справи у відсутності представника третьої особи на підставі наявних у справі доказів які суд вважає допустимими та достатніми.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши інші матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач - державний реєстратор виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2 13 червня 2006 року вніс до Єдиного Державного Реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (ЄДР) відомості про юридичну особу - "релігійну громаду Української Православної Церкви св. Володимира Великого Київського Патріархату" (третю особу - ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008), тобто провів реєстраційну дію за номером запису 14151200000012857, а також оформив і видав третій особі Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО № 762062 нового зразка.

Оглянувши та дослідивши матеріали реєстраційної справи третьої особи-релігійної громади (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008), що сформована та зберігається державним реєстратором у виконкомі Львівської міської ради, суд встановив, що для включення відомостей до ЄДР про вказану третю особу державному реєстратору було подано "Реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу".

Як вбачається, з "Реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу", у графі "засновники юридичної особи" (а.с. 11 у томі 2) - незаконно вказано засновником релігійної громади-третьої особи (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008) юридичну особу - "Львівсько-Сокальське єпархіальне управління", в той час як, згідно ст. 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації", засновниками релігійної громади (тобто особами, які утворили її) можуть бути виключно лише фізичні особи громадяни в кількості не менше десяти чоловік. Таким чином, слід прийти до висновку, що будь-яка юридична особа по закону не може бути засновником іншої релігійної організації (громади), а державний реєстратор при внесенні відомостей до ЄДР не надав даній вимозі, встановленій безпосередньо законом, вірної юридичної оцінки та належно не врахував таку.

У "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу" (а.с. 10 у томі 2) у розділі "Реєстраційні дані попередньої реєстрації" та в графі "найменування органу державної реєстрації", - зазначено, що органом попередньої реєстрації третьої особи-релігійної громади (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008) станом на дату реєстрації 17.09.1991 року був "Представник Президента України у Львівській області". Проте, єдиний державний орган, що мав право у вересні 1991 року здійснювати реєстрацію релігійних організацій - був виключно лише "Виконавчий комітет Львівської обласної Ради народних депутатів", а "Представник Президента України у Львівській області" почав здійснювати повноваження лише з 20.03.1992 р., тобто відповідно до Постанови Верховної Ради України від 05.03.1992 р. № 2168-XII, якою було вперше в Україні введено в дію Закон України "Про Представника Президента України" та вперше у Львівській області посадова особа Представник Президента України у Львівській області ОСОБА_6 - був призначений Указом Президента України від 20.03.1992 року № 166.

У "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу" (а.с. 9 у томі 2), вказано місцезнаходження цієї юридичної особи, третьої особи-релігійної громади (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008), а саме: м. Львів, проспект Червоної Калини. 89. Однак, судом взято до уваги, що листом Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради від 29.05.2012 року за вих. № 34-773; листом Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради за вих. № 34/2-824 від 30.06.2011 року, двома листами Галицької районної адміністрації Львівської міської ради за № 31вих3246 від 05.07.2011 р. та за вих. № 4-31-1204 від 05.07.2011 року, - документально доведено факт про те, що поштовий номер 89 на проспекті Червоної Калини у м. Львові не присвоювався взагалі - отже така адреса жодною юридичною особою не могла та не може використовуватись, як юридична чи як адреса місцезнаходження. Крім того, судом взято до уваги, що двома листами Обласного комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" за вих. № 11393 від 19.01.2009 року та за вих. № 1157 від 18.02.2009 року (а.с. 115 та 131 у томі 1) та листом Відділу приватизації державного житлового фонду Галицького району Департаменту економічної політики Управління комунальної власності Львівської міської ради за вих. № 184 від 22.07.2011 року, - документально доведено факти про те, що за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, 89 не зареєстровано право власності на жоден об'єкт нерухомого майна, а також відсутні об'єкти нерухомого майна комунальної власності, - що в сукупності доводить про те, що визначеного конкретного місця для здійснення статутної діяльності юридична особа (третя особа - релігійна громада, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008) не могла та не може мати за вказаною адресою, а отже державним реєстратором було безпідставно та невірно зареєстровано місцезнаходження цієї релігійної громади.

Крім того, у "Реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу", поданій державному реєстратору, (а.с. 9 у томі 2) безпідставно вказано власну назву цієї релігійної організації, а саме "Релігійна громада Української Православної Церкви св. Володимира Великого Київського Патріархату".

Таким чином, судом встановлено, що станом на 13.06.2006 року, тобто на дату проведення державним реєстратором вищеназваної реєстраційної дії за номером запису 14151200000012857, державний реєстратор не надав належної оцінки тим фактам, що третя особа (юридична особа ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008), як релігійна громада: не мала зареєстрованої у реєструючому органі, наступної назви "релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату"; не провела реєстрацію у ЛОДА статуту із вищезазначеною назвою; не мала Свідоцтва про реєстрацію статуту релігійної громади саме з такою назвою; не мала погодженої адреси місцезнаходження.

Судом встановлено, що взамін "ДУБЛІКАТУ Свідоцтва про реєстрацію статуту релігійної громади" № 495 (який використовувався третьою особою-юридичною особою, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008), державний реєстратор видав Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи нового зразка серії АОО № 762062, на якому вказав інше найменування третьої особи, що не відповідає попередньому найменуванню цієї релігійної громади.

Також суд бере до уваги, що в матеріалах справи наявний Висновок № 266 від 20.02.2012 року судово-почеркознавчої експертизи, в якому зазначено, що підпис від імені ОСОБА_6 на "ДУБЛІКАТІ Свідоцтва про реєстрацію статуту релігійної громади" № 495", виконаний не ОСОБА_6, а іншою особою.

Таким чином, державний реєстратор в порушення частини 2 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (в редакції діючий на момент вчинення дій) не здійснив належну перевірку документів на відсутність підстав для відмови у проведенні реєстраційної дії, а провів таку дію та видав свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи нового зразка. При цьому державний реєстратор не лише не виявив явних невідповідностей між поданими третьою особою-релігійною громадою (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008) двома документами, а саме між "ДУБЛІКАТОМ Свідоцтва про реєстрацію статуту релігійної громади" № 495 та "Реєстраційною карткою про підтвердження відомостей про юридичну особу", а й при прийнятті "Реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу" допустив порушення вимог ст. 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації", а саме про те, що засновниками релігійної громади (тобто особами, які утворили її) можуть бути виключно лише фізичні особи громадяни в кількості не менше десяти чоловік, а не юридична особа, як це залишається невірно зазначеним в ЄДР.

У матеріалах справи та у відповідача-державного реєстратора відсутні будь-які належні та допустимі докази обґрунтованості внесення в ЄДР відомостей про юридичну особу-релігійну громаду (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008), назва якої не була зареєстрована у передбаченому законом порядку, а також відсутні докази обґрунтованості видачі державним реєстратором третій особі-релігійній громаді Свідоцтва нового зразка з вказівкою у такому іншого найменування, ніж попереднє найменування цієї юридичної особи.

З огляду на вищезазначене, судом враховуються обґрунтування позивачем позовних вимог:

- щодо визнання протиправними дії державного реєстратора у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2 щодо оформлення та видачі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи - "Релігійної громади Української Православної церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату" серії АОО № 762062, за номером реєстраційної дії 14151200000012857, за місцезнаходженням: 79066, Львівська область, м. Львів, проспект Червоної Калини, 89;

- щодо визнання протиправним внесення 13.06.2006 року державним реєстратором у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2 відомостей про юридичну особу - "Релігійну громаду Української Православної церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату" в Єдиний Державний Реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та визнання недійсним, з моменту видачі, Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи - "Релігійної громади Української Православної церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату" серії АОО № 762062 від 13.06.2006 року, та скасування реєстраційної дії за номером запису 14151200000012857.

Відтак в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши та перевіривши представлені докази в межах заявлених вимог, суд приходить до висновку про підставність вимог позивача про визнання протиправною та скасування Ухвали Львівської міської ради від 28.02.2008 року № 1612 "Про затвердження релігійній громаді Української Православної Церкви Київського Патріархату проекту відведення земельної ділянки для будівництва церкви Св. Володимира УПЦ КП на пр. Червоної Калини, 89 у м. Львові".

Судом встановлено, що Ухвала № 1612 від 28.02.2008 року Львівської міської ради, ухвалена щодо юридичної особи з наступною назвою: "релігійна громада Української Православної Церкви Київського Патріархату", однак заява-звернення від 06.09.2006 р. № 2-11782 про надання в користування земельної ділянки, була подана релігійною громадою з іншою назвою, а саме "Релігійною громадою Української Православної церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату", як слідує з відтиску круглої печатки цієї юридичної особи, якою завірено вказану заяву.

Згідно з відомостями, внесеними в ЄДРПОУ та в ЄДР та з матеріалів справи слідує, що з 13 червня 2006 року третя особа-релігійна громада (юридична особа, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008) перед органами місцевого самоврядування, органами влади, учасниками правовідносин, - виступала як релігійна організація з іншою назвою ніж зазначено в Ухвалі Львівської міської ради від 28.02.2008 року № 1612, а саме була зареєстрована державним реєстратором, як "релігійна громада Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату" та використовувала печатку з цією ж назвою.

Вбачається, що Львівською міською радою належно не оцінені документи, подані третьою особою (юридичною особою, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20856008), оскільки вказана невідповідність у назві цієї релігійної організації є суттєва та очевидна.

Отже суд приходить до висновку, що відповідачем Львівською міською радою було прийнято Ухвалу від 28.02.2008 року за № 1612 про затвердження проекту відведення земельної ділянки без належної перевірки поданих документів та для юридичної особи, що надала недійсні документи.

Спірні правовідносини про затвердження проекту відведення земельної ділянки регулюються Конституцією України; ч. 6 ст. 123, ч.1 ст. 124 Земельного кодексу України; ст.ст. 35, 36 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації"; ст. 16 Закону України "Про оренду землі"; Закону України від 28.12.2007 р. N 107-VI "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України"; ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування"; Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації".

Судом взято до уваги, що Держкомземом України (тобто чинним найвищим центральним землевпорядним державним органом: Державним комітетом України із земельних ресурсів) були виявлені істотні порушення земельного законодавства України, допущені відповідачем-Львівською міською радою при виділенні земельної ділянки Ухвалою Львівської міської ради № 1612 від 28.02.2008 року. Такі суттєві порушення були встановлені проведеною Держкомземом України (м.Київ) перевіркою та приведені у листі-відповіді Держкомзему України від 21.11.2008 року за вих. № 14-11-12/13404 (додаток № 3 до поданого адміністративного позову від 24.12.2008 року, викладеного у новій редакції).

Також судом враховується встановлене Держкомземом України порушення чинного законодавства при прийнятті відповідачем-Львівською міською радою Ухвали від 28.02.2008 року № 1612 щодо затвердження проекту відведення земельної ділянки третій особі-релігійній громаді без проведення аукціону, тобто факт недотримання вимог чинного на той час Закону України від 28.12.2007 року N 107-VI "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", якими, згідно змін, внесених до Земельного кодексу України, а саме підпунктом "5)" п. 2 вказаного Закону було доповнено частину першу ст. 124 Земельного кодексу України абзацом другим; та згідно внесених змін до ст. 16 Закону України "Про оренду землі", - якими законодавцем було зобов'язано виконувати наступну вимогу, а саме: "Набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюються виключно на аукціонах…".

Крім того, суд приймає до уваги встановлене Держкомземом України порушення чинного законодавства при прийнятті Львівською міською радою Ухвали від 28.02.2008 року № 1612, оскільки не враховано пропущений обов'язковий трьохрічний термін дії висновків - погоджень ряду окремих державних інституцій, а саме: органу по земельних ресурсах; природоохоронного та санітарно-епідеміологічного органів, органів архітектури та охорони культурної спадщини, органу міністерства надзвичайних ситуацій. Тобто, слід врахувати, що планово-картографічні матеріали поданого проекту відведення вказаної земельної ділянки було підписано у 2000 році; висновок державної землевпорядної експертизи проекту відведення земельної ділянки був виданий 27.06.2002 року, однак весь проект був невірно прийнятий до розгляду та затверджений Ухвалою відповідача-Львівської міської ради 28.02.2008 року, - тобто по сплину більше 5 років, чим прямо порушено вимоги ст. 36 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" де зазначено, що позитивний висновок такої землевпорядної експертизи дійсний не більше трьох років. Тому слід прийти до висновку, що згідно встановлених вимог законодавства, документи, що були подані з порушенням їх строку дійсності - не могли бути законною підставою для належного оформлення, погодження, державної реєстрації права оренди чи користування (договору оренди) вказаної земельної ділянки, а названі документи не могли бути належною правовою підставою для посадовців, які готували попередню документацію, для кінцевого прийняття відповідачем - Львівською міською радою Ухвали № 1612 від 28.02.2008 року

Судом враховується також встановлене Держкомземом України порушення чинного законодавства при прийнятті відповідачем-Львівською міською радою Ухвали від 28.02.2008 року № 1612, так як при підготовці, при винесенні на розгляд та при розгляді Львівською міською радою Ухвали № 1612 від 28.02.2008 року також було порушено процедуру вилучення земельної ділянки у іншого користувача, оскільки не було враховано, що дана земельна ділянка вже входила в межі Державного акту на право постійного користування землею, який було видано іншій юридичній особі - управлінню капітального будівництва міськради і згідно якого здійснюється житлове будівництво у Сихівському районі м. Львова. Таким чином, судом встановлено, що Львівською міською радою було допущено порушення вимог ст. 124 Земельного Кодексу України та п. 6 ст. 123 Земельного Кодексу України, де вказано, що проект відведення земельної ділянки попередньо повинен погоджуватись з землекористувачем чи землекористувачами, а земельна ділянка повинна бути вилучена перед передачею іншому користувачу належним чином.

Враховуючи наведене в сукупності, суд приходить до висновку про наявність правових підстав до задоволення позовних вимог про визнання протиправною та скасування Ухвали Львівської міської ради № 1612 від 28.02.2008 року "Про затвердження релігійній громаді Української Православної Церкви Київського Патріархату проекту відведення земельної ділянки для будівництва церкви Св. Володимира УПЦ КП на пр. Червоної Калини, 89 у м. Львові".

Також судом зазначається, що рішенням у іншій справі № 9/215 господарського суду Львівської області від 14.05.2009 року, яке набрало законної сили та згідно ст. 124 Конституції України є обов'язковим до виконання на всій території України - було встановлено наступні обставини, що мають істотне значення для даної адміністративної справи, а саме встановлено, що: "… позивач, з часу своєї первинної державної реєстрації юридичної особи, з 17.09.1991 року під найменуванням: релігійна громада Української Православної церкви м. Львів, Сихівський житловий масив, по даний час, під найменуванням: релігійна громада Української Православної Церкви Сихівського району м. Львова, є правонаступником всіх прав та обов'язків, майнових та немайнових прав попередньої юридичної особи: релігійної громади Української Православної Церкви м. Львів, Сихівського житлового масиву (універсальне правонаступництво), що стосуються офіційно діючої в Україні релігійної конфесії - Української Православної Церкви".

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачі належними та допустимими доказами не спростували позовних вимог позивача, не підтвердили правомірність спірних дій та рішень, інших доказів не здобуто і судом в процесі судового розгляду.

Таким чином, враховуючи обґрунтованість позовних вимог (включаючи уточнення та доповнення), зібрані документи та інші докази, висновок судової почеркознавчої експертизи, належність, допустимість, достовірність доказів, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку про повне ствердження позовних вимог в судовому засіданні, а тому позов слід задовольнити в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 86, 160, 161, 162, 167 КАС України, ст.ст. 16, 21 ЦК України, ст.ст. 12, 20, 122- 126 Земельного Кодексу України, Законом України «Про місцеве самоврядування», Законом України «Про реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», суд ,-

ПОСТАНОВИВ :

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державного реєстратора у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2 щодо оформлення та видачі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи - «Релігійної громади Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату»серії АОО № 762062, за номером реєстраційної дії 14151200000012857, за місцезнаходженням: 79066, Львівська область, м. Львів, проспект Червоної Калини, 89.

Визнати протиправним внесення 13.06.2006 року державними реєстратором у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2 відомостей про юридичну особу - «Релігійну громаду Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату»в Єдиний Державний Реєстр юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, та визнати недійсним, з моменту видачі, Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи - «Релігійної громади Української Православної Церкви Св. Володимира Великого Київського Патріархату»серії АОО № 762062 від 13.06.2006 року, та скасувати реєстраційну дію за номером запису 14151200000012857.

Визнати протиправною та скасувати ухвалу Львівської міської ради № 1612 від 28.02.2008 року «Про затвердження релігійній громаді Української Православної Церкви Київського Патріархату проекту відведення земельної ділянки для будівництва церкви Св. Володимира УПЦ КП на пр. Червоної Калини, 89 у м. Львові».

Стягнути солідарно з Державного реєстратора у виконавчому комітеті Львівської міської ради ОСОБА_2, Львівської міської ради на користь Релігійної громади Української Православної Церкви Сихівського району м. Львова 03,40 грн. судового збору.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення або з дня отримання копії постанови.

Суддя О.Р.Юрків.

Дата ухвалення рішення28.11.2012
Оприлюднено08.12.2012

Судовий реєстр по справі —2-а-11/11

Ухвала від 01.06.2011

Адміністративне

Рівненський районний суд Рівненської області

Остапчук Л.В.

Постанова від 12.12.2011

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд О.І.

Ухвала від 20.01.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко І. Л.

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Марущак Р. М.

Ухвала від 30.06.2010

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Марущак Р. М.

Ухвала від 16.11.2010

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Сидоренко З.С.

Ухвала від 16.11.2010

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Сидоренко З.С.

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Городецький Д. І.

Ухвала від 15.12.2010

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Ряднина В. М.

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Болградський районний суд Одеської області

Тимошенко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні