Постанова
від 04.12.2012 по справі 2а-404/12/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-404/12/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Лиска І.Г.

Суддя-доповідач: Василенко Я.М

ПОСТАНОВА

Іменем України

"04" грудня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І.,

при секретарі Приходько О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби на постанову Київського окружного адміністративного суду від 05.06.2012 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Будівництво та реконструкція»до Броварської ОДПІ Київської області ДПС про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «Будівництво та реконструкція»звернулось до суду першої інстанції із позовом, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області від 26.07.2011 №0000912301, №0000922301, №0000942301.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 05.06.2012 позов задоволено.

Не погоджуючись із вищезазначеним судовим рішенням відповідач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржувану постанову, як таку, що постановлена із порушенням норм матеріального і процесуального права, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового процесу, які з'явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що зазначена апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

ТОВ «Будівництво та реконструкція»зареєстроване, як юридична особа виконавчим комітетом Бориспільської міської ради Київської області 21.04.2006, що підтверджується довідкою АА №283337 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) від 06.09.2010.

З 24.05.2011 по 25.06.2011 на підставі направлень від 24.05.2011 №451/232, №440/232, №459, Броварською об'єднаною державною податковою інспекцією Київської області в складі: Галаган Н.М. - головного державного податкового ревізора-інспектора відділу перевірок платників податків Управління податкового контролю юридичних осіб, радника податкової служби ІІІ рангу, Лук'яненко А.М. - головного державного податкового ревізора - інспектора відділу проведення податкового аудиту платників податків інспектора податкової служби І рангу, Товстухи Н.С. - головного державного податкового ревізора - інспектора відділу контрольно-перевірочної роботи управління оподаткування фізичних осіб - інспектора податкової служби 1 рангу, а також на підставі п.77.4 статті 77 Податкового кодексу Україна №2755-VI від 02.12.2010 із змінами та доповненнями та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання було проведено планову виїзну перевірку ТОВ «Будівництво та реконструкція»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2010 по 31.03.2011.

За результатами перевірки було складено акт №755/232/34284364 від 05.07.2011 про результати планової виїзної перевірки ТОВ «Будівництво та реконструкція»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2010 по 31.03.2011 (далі -акт перевірки).

Вказаною перевіркою було встановлено порушення позивачем:

- п. 1.5. Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 29.03.2003 №143, та затвердженого в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 за №271/7592, що призвело до завищення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування по рядку 08 Декларацій з податку на прибуток, а саме: за І квартал 2010року в сумі 9107310 грн., за півріччя 2010 року в сумі 2652250грн, за 3 квартали 2010 року в сумі 1364277грн. за 2010 рік в сумі 3266525грн. ;

- п.5.1 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№334/94-ВР від 28.12.94 із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 462334 грн., в тому числі за 2010 рік в сумі 462334 грн.;

- п.п.7.2.1, 7.2.3, 7.2.6, гі.7.2, п.п. 7.3.1 п.7.3. п.п.7.4.1, п.п. 7.4.4, п.п.7.4.5 п. 7.4. п.7.5.1 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 із змінами та доповненнями, в результаті занижено податок на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню в періоді, що перевірявся, на загальну суму 2466228 грн. у тому числі за березень 2010 року в сумі 2466228грн.;

- п.п.7.2.1, 7.2.3, 7.2.6, п.7.2, п.п. 7.3.1 п.7.3. п.п.7.4. 1, п.п. 7.4.4. п.п.7.4.5 п. 7.4. п.7.5.1 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 із змінами та доповненнями, в результаті чого завищено рядок 26 «залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду»Декларацій з податку на додану вартість всього на суму 628959 грн. у тому числі по періодах: за березень 2010 року в сумі 2530854 грн, за квітень 2010 року в сумі 1856396 грн. за травень 2010 року в сумі 1856396 грн., за червень 2010 року в сумі 1813772 грн., за липень 2010 року в сумі 1700290 грн. за серпень 2010 року в сумі 1689279 грн, за вересень 2010 року в сумі 1509175 грн, за жовтень 2010 року в сумі 887865 грн, за листопад 2010 року в сумі 886223 грн, за грудень 2010 року в сумі 738914 грн., за січень 2011 року в сумі 738056 гри., за лютий 2011 року в сумі 705984 грн, за березень 2011 року в сумі 528959 грн.;

- пп.7.2.1. 7.2.3. 7.2.6. п.7.2. п.п. 7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.1, п.п. 7.4.4, п.п.7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість в розмірі 2219960 грн, в тому числі: за квітень 2010 року в сумі 1006205 грн, за червень 2010 року в сумі 47600 грн, за липень 2010 року в сумі 141550 грн, за серпень 2010 року в сумі 50690 грн, за вересень 2010 року в сумі 93699 грн., за жовтень 2010 року в сумі 21310 грн, за листопад 2010 року в сумі 1642 грн, за грудень 2010 року в сумі 147309 грн, січень 2011 року в сумі 858 грн, за лютий 2011 року в сумі 32072 грн, за березень 2011 року в сумі 77025 грн.;

- п. 1.15 ст. 1, пп.. 4.2.9 п.4.2 ст.4, п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8, п. 17.1 ст17, п.19.2 ст. 19 Закону України від 22.05.2003 №889-ІV «Про податок з доходів фізичних осіб»із змінами та доповненнями, за результатами перевірки доутримано 1118,40 гри. податку з доходів фізичних осіб за червень 2010 року (том І а.с. 49-50).

На підставі Акту перевірки Броварською об'єднаною державною податковою інспекцією Київської області винесено податкові повідомлення-рішення від 26.07.2011:

- №0000912301, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 462334 грн. та штрафні (фінансові) санкції у сумі 115583,5 грн.;

- №0000922301, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 2219960грн. та штрафні (фінансові) санкції у сумі 527504,25 грн.;

- №0000942301, яким позивачу зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмір 16390362 грн. (том І а.с. 10-12).

Позивач не погодився з вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та оскаржив їх у адміністративному порядку, однак скарги позивача залишені без задоволення, а податкові повідомлення-рішення без змін.

Суд першої інстанції, мотивував своє рішення тим, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятих ним рішень, а позивачем надано обґрунтовані пояснення та докази на їх підтвердження, щодо заявлених позовних вимог.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що вищевказані податкові повідомлення-рішення прийняті ним на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Колегія суддів вважає доводи апелянта обгрунтованими та не погоджується з рішенням суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п 1.5. Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 29.03.2003року №143, та затвердженого в Міністерстві юстиції України від 08.04.2003року №271/7592, «податок на прибуток за квартал, півріччя, три квартали та рік розраховується за правилами, установленими п. 11.1 ст. 11 і п. 16.4 ст. 16 Закону N 334, наростаючим підсумком з початку звітного календарного року».

Пунктом 16.4 ст.16 Закону №334/94-ВР зазначено, що платники податку подають до податкового органу декларацію з податку на прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком. Отже платник податку, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявив помилки, в показниках раніше поданої податкової декларації, повинен подати до податкового органу уточнюючі розрахунки за податкові періоди, в яких допущені помилки, або відобразити уточнені показники у складі податкової декларації на наступний податковий період. ,

Таким чином форма уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок ,(далі-Додаток до Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 29.03.2003року №143) передбачає заповнення звітних періодів, за який виправляються помилки (1 квартал, півріччя, 3 квартали, рік) В ході перевірки ТОВ «Будівництво та реконструкція»надало письмове пояснення стосовно поданих уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 23.06.2011 №111/06 в якому зазначено, що уточнюючі розрахунки з податку на прибуток за 2010 рік було поданопоквартально. , ,

Відповідно до п.6.1 ст.6. Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№334/94-ВР від 28.12.1994 року із змінами та доповненнями, якщо об'єкт оподаткування платника податку з числа резидентів за результатами податкового року має від'ємне значення об'єкта оподаткування (з урахуванням суми амортизаційних відрахувань), сума такого від'ємного значення підлягає включенню до складу валових витрат першого календарного кварталу наступного податкового року. Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками півріччя, трьох кварталів та року здійснюється з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього року у складі валових витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком щ повного погашення такого від'ємного значення.

Колегія суддів звертає увагу на те, що на дату проведення перевірки підприємством не подано уточненого розрахунку податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за 1 кв.2011 року.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку, що суми від'ємного значення об'єкта оподаткування по рядку 08 Декларацій не підтверджені, а саме: за 1 квартал 2010 року в сумі 9107310 грн, за півріччя 2010 року в сумі 2652250 грн., за 3 квартали 2010 року в сумі 1364277 грн, за 2010 рік в сумі 3266525 грн.

Перевіркою встановлено, що TOB «Будівництво та реконструкція»в 4 кварталі 2010 року (04.10.2010 року) отримало грошові кошти (повернення авансового платежу за послуги, згідно договору №05/09-2007 від 05.09.2007року) в сумі 3903976грн, в тому числі ПДВ 650662,67грн від TOB «Бучанська будівельна компаннія», код ЄДРПОУ 33715844. Перевіркою встановлено, що TOB «Будівництво та реконструкція»не в повному обсязі провело коригування валових витрат в 4 кварталі 2010 року. Валові витрати скориговано частково на суму 1403976грн, тобто підприємством неправомірно завищено валові витрати на суму 1849337грн, шляхом неповного коригування валових витрат. Коригування податкового кредиту згідно розрахунку коригування від 04.10.2010 року №1304 підприємство провело в повному обсязі в сумі 650662,67грн.

Відповідно до п 5.1 ст.5 Закону №334/94-ВР валові витрати виробництва та обігу -сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Товариством було частково проведено коригування валових витрат на суму 1403976грн. На суму 2500000грн коригування проведено не було в, зв'язку з тим, що вищезазначена сума не ввійшла до складу валових витрат за 2007рік. Слід зазначити, що попередньою перевіркою повноти визначення валових витрат за період з 21.04.200,6року по 31.12.2009року не встановлено їх завищення, або заниження (акт перевірки від 08.04.2010 року №186/232/34284364)

Колегія суддів приходить до висновку, що позивачем, в порушення п. 5.1 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№334/94-ВР від 28.12.1994року із змінами та доповненнями TOB «Будівництво та реконструкція»не виключено зі складу валових витрат витрати на придбання робіт та послуг, тим самим завищено валові витрати за 2010рік в сумі 1849337грн. та занижено податок на прибуток за 2010рік в сумі 462334грн.

TOB «Будівництво та реконструкція»18.05.2011 до Броварської ОДПІ подало уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, а саме:

За квітень 2010 року:

Код рядку 1 (Д5) колонка А:-83483грн., колонка Б:-16697грн. в зв'язку з завищенням обсягів продажу за квітень 2010 року через арифметичну помилку, оскільки ця сума була врахована в декларації з ПДВ за березень 2009року, За червень 2010 року:

Код рядку 1 (Д5) колонка А:-8940грн., колонка Б:-1788грн. в зв'язку з завищенням обсягів продажу за червень 2010 року через арифметичну помилку, оскільки ця сума була врахована в декларації з ПДВ за березень 2009року, За липень 2010 року:

Код рядку 1 (Д5) колонка А:-145441грн., колонка Б:-29088грн. в зв'язку з завищенням обсягів продажу за липень 2010 року через арифметичну помилку, оскільки ця сума була врахована в декларації з ПДВ за березень 2009 року,1

За серпень 2010 року:

Код рядку 1 (Д5) колонка А:-195572грн., колонка Б:-39114грн. в зв'язку з завищенням обсягів продажу за серпень 2010 року через арифметичну помилку, оскільки ця сума була врахована в декларації з ПДВ за березень 2009року,

Таким чином загальна сума (колонка Б) вище перерахованих поданих уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за попередні податкові періоди становить 86687 грн.

При поданні уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за квітень 2010 року в сумі 16697грн, за червень 2010року в сумі 1788грн, за липень 2010року в сумі 29088грн, за серпень 2010року в сумі 39114грн. через арифметичну помилку, оскільки ці суми були враховані в декларації з ПДВ за березень 2009року, підприємством неправомірно збільшено ряд 1 кол.А на суму - 433435грн, та відповідно ряд. 1 кол. Б на суму - 86687грн., тобто внаслідок коригування обсягів обревізованого періоду (березень 2009 року) в сторону зменшення ТОВ «Будівництво та реконструкція» занижено податкове зобов'язання всього в сумі 86687грн, в тому числі: за квітень 2010року в сумі 16697грн, за червень 2010ррку в сумі 1788грн, за липень 2010року в сумі 29088грн, за серпень 2010 року в сумі 39114грн.

Відповідно п.п. 7.3.1, п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997року №168/97-ВР із змінами та доповненнями датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти-дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої-дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку,

або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг)-дата оформлення документів, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

В порушення п.п. 7.3.1, п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року №168/97-ВР із змінами та доповненнями, ТОВ «Будівництво та реконструкція»занижено суму податкових зобов'язань в сумі 86687грн, в тому числі: за квітень 2010 року в сумі 16697грн, за червень 2010 року в сумі 1788грн, за липень 2010 року в сумі 29088грн, за серпень 2010року в сумі 39114грн.

Актом попередньої перевірки (від 08.04.2010 за №186/232/34284364) підтверджено включення уточнючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за вересень 2008 року від 15.03.2010 року №9000533984 в сумі 313459 грн, що входить до значення рядка 23.3 Декларації з податку на додану вартість за березень 2010 року (Вх. №9001175808 від 19.04.2010).

Проведеною перевіркою встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 16 колонці Б Декларацій „коригування податкового кредиту за попередні звітні періоди»всього в сумі 43241грн, в тому числі: за січень 2010 року в сумі 43241грн.

Відповідно до п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст.7 Закону. України від 03.04.1997р. №168-97/ВР «Про податок на додану вартість»(із змінами та доповненнями) не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Колегія суддів звертає увагу на те, що у разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Відповідно до п.п. 7.2.3 п. 7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997р. №168-97/ВР «Про податок на додану вартість»(із змінами та доповненнями) податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

ТОВ «Будівництво та реконструкція»нe надано до перевірки та до розгляду заперечень підтверджуючих документів, щодо періоду отримання податкових накладних від постачальників (поштові конверти, листи, повідомлення,).

Враховуючи вищевикладене колегія суддів приходить до висновку, що позивачем порушено п.п.7.2.3 п.7.2, п.п. 7.4.5, п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.1997р. №168-97/ВР «Про податок на додану вартість»(із змінами та доповненнями) ТОВ «Будівництво та реконструкція»за січень 2010 року завищено податковий кредит, на суму 43241 грн. (рядок 16.1 Декларації з ПДВ).

Перевіркою встановлено, що TOB «Будівництво та реконструкція»не проведено розрахунок коригування від 19.01.2010 №1/12 до податкової накладної від 06.06.2008 №12 (повернення авансового платежу) TOB «Промінь С»(код ЄДРПОУ 33587098) на суму 54166,67грн, сума ПДВ 10833,33грн. Валові витрати по цій операції відкориговані в повному обсязі та виключені з рядка 04.1 декларації з прибутку підприємства за 1 кв.2010 року, що підтверджено даними оборотно-сальдової відомості за 1 кв.2010 року по pax 631 та даними оборотно-сальдової відомості за 1 кв.2010 року по pax «Валові витрати»та розрахунком коригування від 19.01.2010 року №1/12 до податкової накладної від 06.06.2008року №12 (повернення авансового платежу) TOB «Промінь С»(код ЄДРПОУ 33587098) на суму 54166,67грн, сума ПДВ 10833,33грн.

Перевіркою повноти нарахування податку на додану вартість (визначення суми податку, що підлягає (підлягала) бюджетному відшкодуванню) за березень 2010 року встановлено завищення рядка 26 (залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду) всього на суму 2466228грн, в т.ч. за березень 2010 року в сумі 2466228грн.

Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту, виникло через перевищення суми податкового кредиту над податковими зобов'язаннями, у зв'язку з тим, що підприємство виконує функції замовника, які не завершені, тому не отримано повністю фінансування із фонду фінансування будівництва, при цьому витрати (податковий кредит) підприємства мають значні розміри.

Від'ємне значення, яке дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх періодах постачальникам таких товарів (послуг) TOB «Будівництво та реконструкція»становить суму у розмірі 2466228грн. Перевірка показників Довідок щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (додаток 2 до податкової декларації з ПДВ) наведена в додатку 6 до акта. 1

Відповідно до підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону № 168/97-ВР бюджетному відшкодуванню підлягає частина від'ємного значення, розрахованого згідно з підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону № 168/97-ВР, яка'дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг).

Колегія суддів звертає увагу на те, що сума податку в розмірі 2466228грн, що підлягає (підлягала) бюджетному відшкодуванню) підтверджена перевіркою та фактично сплачена позивачем в попередніх податкових періодах та не погашена податковими зобов'язаннями попередніх податкових періодів, а саме:

згідно наданої до Броварської ОДПІ Довідки, щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) постачальникам таких товарів (послуг) у попередніх податкових періодах :

За липень 2008 року в сумі 394839грн, за серпень 2008року в сумі 308516грн, за вересень 2008року в сумі 313459грн, за грудень 2008року в сумі 256323грн, за січень 2009року в сумі 62990грн, за лютий 2009року в сумі 344654грн, за березень 2009року в сумі 202417грн, за квітень 2009року в сумі 315855грн, за травень 2009року в сумі 331801грн,

Перевіркою виявлено заниження заявленої платником у попередніх періодах суми бюджетного відшкодування в розмірі 2466228грн, в тому числі: за березень 2010 року в сумі 2466228грн. І

Відповідно до п.п.7.7.7 Закону № 168/97-ВР, якщо за наслідками документальної невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної перевірки (документальної) податковий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий податковий орган:

а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної податковим органом унаслідок таких перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього пункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів;

б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною податковим органом внаслідок проведення таких перевірок, податковий орган надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

в) у разі з'ясування внаслідок проведення таких перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому казначаються підстави відмови у наданні бюджетного відшкодування.

Перевіркою повноти декларування та своєчасності сплати податку на додану вартість, правомірності декларування сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню за період з 01.01.2010 по 31.03.2011 задекларовано податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у сумі 0 грн. та від'ємне значення, яке після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду Декларацій з податку на додану вартість в сумі 628959грн. встановлено заниження податкового зобов'язання та завищення податкового кредиту призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту відповідних звітних (податкових) періодів (рядок 18.2 Декларацій з податку на додану вартість), що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 22.2 Декларацій з податку на додану вартість) значення якого переноситься до рядка 23.1 податкової декларації наступного звітного періоду, що призвело до завищення рядка 26 (Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду) Декларацій з податку на додану вартість в розмірі суму 155919грн, в тому числі: за січень 2010року в сумі 54074грн, за лютий 2010року в сумі 9450грн, за березень 2010 року в сумі 1102грн, за квітень 2010 року в сумі 18288грн, за травень 2010 року в сумі 665грн, за червень 2010року в сумі 2523грн, за липень 2010року в сумі 29856грн, за серпень 2010року в сумі 39679грн, за вересень 2010 року в сумі 282грн., та призвело до завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду Декларацій з податку на додану вартість на кінець перевіряємого періоду (березень 2011року ) в розмірі 628959грн, заниження задекларованої суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету в сумі 2219960грн, в тому числі: за квітень 2010року в сумі 1006205грн, за червень 2010року в сумі 47600грн, за липень 2010року в сумі 141550грн, за серпень 2010року в сумі 50690грн, за вересень 2010року в сумі 93699грн., за жовтень 2010року в сумі 621310грн, за листопад 2010 року в сумі 1642грн, за грудень 2010 року в сумі 147309грн, за січень 2011 року в сумі 858грн, за'лютий 2011року в сумі 32072грн, за березень 2011року в сумі 77025грн, в результаті допущених порушень податкового законодавства, що відображено в п.3.2.1 та п.3.2.2 розділу 3 акта перевірки та підтверджено первинними документами наданими до перевірки.

Враховуючи вищевикладене та те, що позивачем порушено:

- п. 1.5. Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 29.03.2003 №143, та затвердженого в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 за №271/7592, що призвело до завищення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування по рядку 08 Декларацій з податку на прибуток, а саме: за І квартал 2010року в сумі 9107310 грн., за півріччя 2010 року в сумі 2652250грн, за 3 квартали 2010 року в сумі 1364277грн. за 2010 рік в сумі 3266525грн. ;

- п.5.1 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№334/94-ВР від 28.12.94 із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 462334 грн., в тому числі за 2010 рік в сумі 462334 грн.;

- п.п.7.2.1, 7.2.3, 7.2.6, гі.7.2, п.п. 7.3.1 п.7.3. п.п.7.4.1, п.п. 7.4.4, п.п.7.4.5 п. 7.4. п.7.5.1 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 із змінами та доповненнями, в результаті занижено податок на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню в періоді, що перевірявся, на загальну суму 2466228 грн. у тому числі за березень 2010 року в сумі 2466228грн.;

- п.п.7.2.1, 7.2.3, 7.2.6, п.7.2, п.п. 7.3.1 п.7.3. п.п.7.4. 1, п.п. 7.4.4. п.п.7.4.5 п. 7.4. п.7.5.1 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 із змінами та доповненнями, в результаті чого завищено рядок 26 «залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду»Декларацій з податку на додану вартість всього на суму 628959 грн. у тому числі по періодах: за березень 2010 року в сумі 2530854 грн, за квітень 2010 року в сумі 1856396 грн. за травень 2010 року в сумі 1856396 грн., за червень 2010 року в сумі 1813772 грн., за липень 2010 року в сумі 1700290 грн. за серпень 2010 року в сумі 1689279 грн, за вересень 2010 року в сумі 1509175 грн, за жовтень 2010 року в сумі 887865 грн, за листопад 2010 року в сумі 886223 грн, за грудень 2010 року в сумі 738914 грн., за січень 2011 року в сумі 738056 гри., за лютий 2011 року в сумі 705984 грн, за березень 2011 року в сумі 528959 грн.;

- пп.7.2.1. 7.2.3. 7.2.6. п.7.2. п.п. 7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.1, п.п. 7.4.4, п.п.7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість в розмірі 2219960 грн, в тому числі: за квітень 2010 року в сумі 1006205 грн, за червень 2010 року в сумі 47600 грн, за липень 2010 року в сумі 141550 грн, за серпень 2010 року в сумі 50690 грн, за вересень 2010 року в сумі 93699 грн., за жовтень 2010 року в сумі 21310 грн, за листопад 2010 року в сумі 1642 грн, за грудень 2010 року в сумі 147309 грн, січень 2011 року в сумі 858 грн, за лютий 2011 року в сумі 32072 грн, за березень 2011 року в сумі 77025 грн.;

- п. 1.15 ст. 1, пп.. 4.2.9 п.4.2 ст.4, п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8, п. 17.1 ст17, п.19.2 ст. 19 Закону України від 22.05.2003 №889-ІV «Про податок з доходів фізичних осіб»із змінами та доповненнями, за результатами перевірки доутримано 1118,40 гри. податку з доходів фізичних осіб за червень 2010 року (том І а.с. 49-50);

- то колегія суддів приходить до висновку, що підстави для скасування податкових повідомлень-рішень від 26.07.2011 №0000912301, №0000922301 та №0000942301 відсутні, що не було враховано судом першої інстанції.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Апелянт надав до суду належні докази, що підтверджують факт протиправності винесення оскаржуваного рішення та довів обґрунтованість своїх вимог.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції вирішив скасувати її та ухвалити нове рішення, оскільки судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи..

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби задовольнити.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 05.06.2012 -скасувати та ухвалити нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Василенко Я.М

Судді: Кузьменко В. В.

Шурко О.І.

Дата ухвалення рішення04.12.2012
Оприлюднено10.12.2012
Номер документу27906277
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-404/12/1070

Ухвала від 18.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 26.04.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 25.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 04.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

Постанова від 05.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 01.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні