ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а/0270/316/12
Головуючий у 1-й інстанції: Дмитришена Р.М.
Суддя-доповідач: Сторчак В. Ю.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 листопада 2012 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Сторчака В. Ю.
суддів: Полотнянка Ю.П., Смілянця Е.С.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Еско" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25 вересня 2012 року у справі за адміністративним позовом Заступника прокурора м.Вінниці в інтересах держави - Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еско" про стягнення штрафу , -
В С Т А Н О В И В :
В січні 2012 року Заступник прокурора м.Вінниці в інтересах держави - Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еско" про стягнення штрафних санкцій, накладених постановою №130-ВІ від 03.10.2011 року.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 25.09.2012 року адміністративний позов задоволено повністю, стягнуто з відповідача на користь держави штраф в розмірі 17000,00 грн.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25.09.2012 року, з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального права.
Сторони в судове засідання не з"явились, надавши заяву про розгляд справи за їх відсутності, в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
За таких обставин, а також враховуючи, що судом участь сторін в судовому засіданні не визнавалась обов"язковою, колегія суддів прийшла до висновку щодо можливості апеляційного розгляду в порядку письмового провадження у відповідності до пункту 2 частини 1 статті 197 КАС України.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з їх обгрунтованості та підтвердженності матеріалами справи.
Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судовому рішенні, колегія суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду дійшла висновку про безпідставність апеляційної скарги та законність рішення суду першої інстанції, з огляду на таке.
Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи , відповідно до рішення державної комісії з цінних паперів та фондового ринку "Щодо усунення порушень законодавства про цінні папери"№827 від 30 червня 2011 року зобов'язано ТОВ "Еско" правонаступника закритого акціонерного товариства "Вінницька науково-виробнича комерційна фірма "Еско" у строк до 30 серпня 2011 року усунути порушення вимог підпункту 1.1 частини першої пункту 2 розділу 3, підпункту 3.1 частини третьої пункту 2 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Комісії від 30.12.98 р. №222 (далі - Порядок) протягом одного робочого дня після усунення порушення повідомити Комісію та додати до повідомлення документи, які підтверджують факт усунення порушення.
Згідно акту №145-ВІ Вінницького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 21.09.2011 року зафіксовано, що станом на 21.09.2011 року не надходила інформація про усунення ТОВ "Еско" порушення вимог підпункту 1.1 частини першої пункту 2 розділу 3, підпункту 3.1 частини третьої пункту 2 розділу 3 Порядку.
Постановою №130-ВІ від 03.10.2011 року Вінницького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за невиконання рішення №827 від 30.06.2011 року до ТОВ "Еско" застосовано санкцію у вигляді штрафу в сумі 17000,00 грн. Відповідно до постанови, штраф має бути сплачений порушником не пізніше, як через 15 днів з дня отримання копії постанови. Встановлено, що копія постанови отримана відповідачем 03.10.2011 р.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, відповідач не погоджуючись з постановою №130-ВІ від 03.10.2011 року оскаржив її в судовому порядку. За результатом розгляду справи судами першої та апеляційної інстанцій, ТОВ "Еско" відмовлено в задоволенні позовних вимог про скасування постанови Вінницького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №130-ВІ від 03.10.2011 року .
Таким чином, постанова Вінницького територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03 жовтня 2011 року №130-ВІ на час розгляду справи не скасована, є чинною та підлягає виконанню.
Згідно ч. 3 ст. 6 Закону України "Про цінні папери і фондовий ринок", емітентом акцій є тільки акціонерне товариство. Порядок прийняття відповідним органом акціонерного товариства рішення про розміщення акцій визначається законом, що регулює питання утворення, діяльності та припинення акціонерних товариств. Акції існують виключно в бездокументарній формі.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства", усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Згідно п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 8 статті 11 вищезазначеного Закону передбачено, що за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовується санкція в розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за ті самі вчинені повторно протягом року, у розмірі від п'яти ло десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В силу ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Відповідно до ч.1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Так, в апеляційній скарзі апелянт зазначає, що на час винесення оскаржуваної постанови, позивачу було відомо про те, що рішення про реорганізацію ЗАТ «ВНКФ «Еско»в TOB «Еско»було прийнято 24 липня 2000 року, державна реєстрація TOB «Еско»проведена 28.12.2000 року. З огляду на це, пакети документів відповідно до вимог Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій №222 необхідно було подати для зупинення обігу акцій - протягом 7 днів після прийняття рішення про реорганізацію Товариства, тобто до 01 серпня 2000 року, а для скасування випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій протягом 7 днів з дня державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - правонаступника товариства, тобто до 05 січня 2001 року.
TOB «Еско»було придбано шляхом купівлі-продажу корпоративних прав в січні 2005 року, тому нові власники та керівництво TOB не знали про можливі порушення при реорганізації.
Колегія суддів не проймає вказані вище доводи апеляційної скарги до уваги з наступних підстав.
Відповідно до п. З розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв"язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг" ( документ 3610-17, редакція від 07.07.2011 року, чинність з 07.08.11 року) національні комісії вважаються перейменованими з дати видання відповідного Указу Президента України. Укази Президента України щодо ліквідації Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та створення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку датовані 23 листопада 2011 року.
Відповідно до статті 6 та пункту 13 статті 8 Закону Комісія розробляє і затверджує з питань, що належать до її компетенції, акти законодавства, обов'язкові для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.
Відповідно до ст. 2 Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: зокрема захисту прав учасників фондового ринку, дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.
Згідно з вищезазначеного та норм чинного законодавства рішенням Комісії від 30.12.98 року № 222 було затверджено Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, що зареєстроване в Міністерстві юстиції 24.03.1999 року за № 180/3473 (зі змінами та доповненнями) (далі - Порядок № 222 ). Зокрема, розділ III Порядку № 222 встановлює послідовність дій при скасуванні реєстрації випусків акцій у зв"язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації та перелік документів, які подаються заявником до Комісії на зупинення обігу та скасування реєстрації випуску акцій.
Таким чином, товариство, яке прийняло рішення щодо реорганізації, зобов'язане було вчинити послідовність дій, встановлених Порядком № 222.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.06.2011 року № 827 "Щодо усунення порушень законодавства про цінні папери" зобов'язано було TOB "Еско", як правонаступника закритого акціонерного товариства "Вінницька науково-виробнича комерційна фірма "Еско", у строк до 30.08.2011 року усунути порушення та надати відповідні документи для зупинення обігу та скасування реєстрації випуску акцій. Контроль за виконанням цього рішення (пункт 9 рішення) Комісія поклала на Вінницьке територіальне управління ДКЦПФР (з 02.04.12 року ці повноваження перейшли до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку).
Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає доводи апеляційної скарги є необрунтованими та не дають підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Згідно зі п. 1 ч. 1 ст. 198 , ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим необхідно апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25.09.2012 року - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Еско" залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25 вересня 2012 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.
Головуючий Сторчак В. Ю.
Судді Полотнянко Ю.П.
Смілянець Е. С.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2012 |
Оприлюднено | 10.12.2012 |
Номер документу | 27906314 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Сторчак В. Ю.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні