Ухвала
від 06.12.2012 по справі 1170/2а-5063/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- У Х В А Л А

06 грудня 2012 року Справа № 1170/2а-5063/11

Кіровоградський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого -судді Кармазиної Т.М.,

за участю секретаря -Сириці І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Кіровограді заяву про заміну сторони в адміністративній справі за позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Повного товариства "Ломбард-Бірюза Колєснік А.В., Тернової Т.Г." про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 січня 2012 року адміністративний позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України задоволено, постановлено стягнути з Повного товариства "Ломбард-Бірюза Колєснік А.В., Тернової Т.Г." (код ЄРПОУ: 23225823) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100, символ звітності банку 100) штраф у розмірі 850 (вісімсот п'ятдесят) грн..

За заявою стягувача Кіровоградським окружним адміністративним судом 23.10.2012р. видано виконавчий лист №1170/2а-5063/11.

16.11.2012р. до суду надійшла заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до кредитної спілки "Шанс" про стягнення штрафу та видачі виконавчого листа.

Заявник та представник відповідача в судове засідання не з'явилися, про дату, час і місце повідомлені належним чином.

Відповідно до ч.2 ст.264 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд, дослідивши документи, надані на підтвердження обставин, викладених в заяві та матеріали адміністративної справи, виходить з наступного.

Частиною 1 статті 264 КАС України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" 21.04.1999 року № 606-XIV (далі Закон № 606-XIV ) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) -це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.8 Закону № 606-XIV сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ. Боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.

Відповідно до ч.5 ст.8 Закону № 606-XIV у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Судом встановлено, що 10 січня 2012р. Кіровоградським окружним адміністративним судом прийнято постанову по справі №1170/2а-5063/11, якою позов задоволено.

23.10.2012 року за заявою стягувача Кіровоградським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №1170/2а-5063/11.

Оцінюючи доводи позивача про правонаступництво Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, суд встановив такі обставини.

Указом Президента України від 23.11.2011 № 1069/2011 «Про ліквідацію Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України»передбачено ліквідувати Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України. Правонаступника Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України не визначено.

Відповідно до Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 №157 (далі - Положення №157), та Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг України», в редакції, що діяла до набрання чинності Законом України від 07.07.2011 №3610-УІ, Держфінпослуг виступала спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2012 №256, Положення №157 визнано таким, що втратило чинність.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг»від 07.07.2011 №3610-УІ внесені зміни до Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»12.07.2001 року №2664-III , згідно з якими органом, що здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг, крім ринку банківських послуг та ринку цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів), є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. (ст.21 Закону)

Указом Президента України від 23.11.2011 №1070/2011 утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, інформацію про яку внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, про що свідчить довідка з ЄДРПОУ. (а.с.66)

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1070/2011 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Таким чином, повноваження та функції щодо державного регулювання ринків фінансових послуг, що здійснювалися Держфінпослуг як спеціально уповноваженим органом державної влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг, після набуття повноважень Нацкомфінпослуг, здійснюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Згідно ст.55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

У відповідності до п.9 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ»від 06.03.2008р. № 2, при визначенні процесуального правонаступництва слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховуючи, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

Виходячи з положень статей 55, 56 Конституції України у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, необхідно враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими.

Та обставина, що виданий Кіровоградським окружним адміністративним судом 23.10.2012р. виконавчий лист №1170/2а-5063/11, наразі не виконаний, потребує здійснення процесуального правонаступництва на стадії виконання судового рішення в адміністративній справі, а саме шляхом заміни сторони виконавчого провадження - стягувача -Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України - його правонаступником - Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Стосовно клопотання заявника про видачу виконавчого листа, суд зазначає наступне.

Згідно з ч.1 ст.258 КАС України за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, чи прокурора, який здійснював у цій справі представництво інтересів громадянина або держави в суді, видається один виконавчий лист. Якщо судове рішення ухвалено на користь кількох позивачів чи проти кількох відповідачів, суд має право видати кілька виконавчих листів, точно зазначивши, яку частину судового рішення треба виконати за кожним виконавчим листом.

Оскільки у справі №1170/2а-5063/11 за позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Повного товариства "Ломбард-Бірюза Колєснік А.В., Тернової Т.Г." про стягнення штрафу, Кіровоградським окружним адміністративним судом 23.10.2012р. видано виконавчий лист №1170/2а-5063/11, тому підстав для повторної видачі виконавчого листа у даній справі не має.

Керуючись ст.ст.55, 160, 165, 264 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Замінити сторону виконавчого провадження у справі №1170/2а-5063/11 -Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України - його правонаступником - Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Відмовити у задоволенні заяви Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про видачу виконавчого листа.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Ухвала суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд, шляхом подання в 5-денний строк з дня її проголошення, а у разі постановлення ухвали у письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя підпис

З оригіналом згідно:

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Т.М. Кармазина

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2012
Оприлюднено11.12.2012
Номер документу27919703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-5063/11

Ухвала від 16.12.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 02.12.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 06.12.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 16.11.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні