Постанова
від 05.12.2012 по справі 5011-61/12332-2012
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" грудня 2012 р. Справа№ 5011-61/12332-2012

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Чорної Л.В.

суддів: Тищенко О.В.

Мартюк А.І.

при секретарі Громак В.О.

за участю представників сторін: від позивача - Дацюк Ю.О. (представник за довіреністю);

від відповідача - не з'явився;

від третьої особи 1. - не з'явився;

від третьої особи 2. - не з'явився

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Комерційна компанія»

на рішення

Господарського суду міста Києва

від 17.10.2012 року

по справі № 5011-61/12332-2012 (суддя - Івченко А.М.)

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Комерційна компанія»

до Закритого акціонерного товариства «Готель Україна»

за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача 1) Фонд державного майна України

2) Печерська районна у м. Києві державна адміністрація

про визнання наказу та визнання дій незаконними

ВСТАНОВИВ:

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Господарського суду міста Києва від 17.10.2012 року в позові відмовлено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю «Комерційна компанія» звернулось до Київського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду міста Києва від 17.10.2012 року по справі № 5011-61/12332-2012 і прийняти нове рішення.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 12.11.2012 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Комерційна компанія» прийнято до провадження.

Від Печерської районної у м. Києві державної адміністрації надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника.

Разом з цим, третя особа 2 зазначила, що державні реєстратори здійснюють будь-які реєстраційні дії з додержанням вимог чинного законодавства України виключно за умов наявності всіх необхідних документів передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

Товариство з обмеженою відповідальністю «Комерційна компанія» зазначило, що у відповідності до підпункту 9.3 пункту 9 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 10 від 17.10.2012 року та вимог ст. 105 Цивільного кодексу України створення ліквідаційної комісії юридичної особи, яка ліквідується за рішенням суду, належить саме суду, а не державному реєстратору чи головою комісії, призначену останнім.

Закрите акціонерне товариство «Готель Україна» та Фонд державного майна України своїх представників в судове засідання не направили, про причини неявки суд не повідомили.

Відповідно до ст. 99 Господарського процесуального кодексу України в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.

Відповідно до ч. 2 ст. 101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються доводи та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, апеляційний господарський суд встановив наступне.

Відповідно до Наказу Фонду державного майна України від 28.10.2004 р. № 2289 було створено закрите акціонерне товариство «Готель Україна». Фонду державного майна України наказано виступити засновником ЗАТ «Готель Україна» шляхом підписання Установчого договору про створення та діяльність ЗАТ «Україна».

28.10.2004 р. зборами засновників в особі Фонду державного майна України та ТОВ «Комерційна компанія» прийнято рішення про створення товариства та підписано Акт № 463 приймання-передачі цілісного майнового комплексу готелю «Україна» як внеску Фонду до статутного фонду товариства.

Згідно з Наказом Фонду державного майна України від 12.11.2004 р. № 2463 «Щодо участі Фонду державного майна України у закритому акціонерному товаристві «Готель «Україна» наказано взяти на облік належний державі пакет акцій ЗАТ «Готель «Україна», розмір якого становить 108 504 861 акцію загальною номінальною вартістю 108 504 861 грн. 00 коп., що становить 50,0% статутного фонду ЗАТ «Готель «Україна».

18.11.2004 р. державною адміністрацією у Печерському районі м. Києва зареєстровано юридичну особу - Закрите акціонерне товариство «Готель «Україна», тобто Закрите акціонерне товариство «Готель «Україна» було створено з розподілом часток у статутному фонді між Фондом державного майна України (50%) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комерційна компанія» (50%).

19.12.2011 р. рішенням Господарського суду міста Києва по справі № 5/73-22/325 позов заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України та Державного управління справами Президента України до Фонду державного майна України, ТОВ «Комерційна компанія», ЗАТ «Готель «Україна» та Печерської районної у місті Києві державної адміністрації, третя особа: ДП «Готель «Україна», задоволено частково, а саме: визнано недійсним договір про створення ЗАТ «Готель «Україна» від 28.10.2004 р., укладений між ТОВ «Комерційна компанія» та Фондом держаного майна України; визнано недійсним рішення установчих зборів ЗАТ «Готель «Україна» від 12.11.2004 р., викладене в протоколі № 1; визнано недійсним статут ЗАТ «Готель «Україна» від 12.11.2004 р.; визнано недійсним з моменту підписання наказ Фонду держаного майна України від 28.10.2004 р. № 2289 «Про участь Фонду держаного майна України у ЗАТ «Готель «Україна»; визнано недійсним з моменту підписання наказ Фонду держаного майна України від 12.11.2004 р. № 2463 «Щодо участі Фонду держаного майна України у ЗАТ «Готель «Україна»; визнано недійсним запис про проведення державної реєстрації ЗАТ «Готель «Україна» (ідент.код 33103340); припинено юридичну особу - ЗАТ «Готель «Україна» (ідент.код 33103340), зареєстроване 18.11.2004 р. Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 03.04.2012 р. апеляційну скаргу ТОВ «Комерційна компанія» залишено без задоволення, рішення Господарського суду міста Києва від 19.12.2011 р. - без змін. Постановою Вищого господарського суду України від 26.06.2012 р. касаційну скаргу ТОВ «Комерційна компанія» залишено без задоволення, рішення Господарського суду міста Києва від 19.12.2011 р. - без змін.

Так, відповідно до частини сьомої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор повідомив про те, що на підставі рішення Господарського суду м. Києва від 19.12.2011 р. державним реєстратором Печерської районної у місті Києві державної адміністрації 27.04.2012 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №10701130014003620 щодо призначення Василіва Б.М. головою комісії з припинення юридичної особи ЗАТ «Готель «Україна».

На виконання вимог частини восьмої зазначеної статті Закону слід подати (надіслати) на ім'я державного реєстратора Печерська районна в місті Києві державна адміністрація, Орел Лариса Вікторівна за адресою: 01010, м. Київ, вулиця Суворова, будинок 15, документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у порядку, установленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (повідомлення державного реєстратора за № 2625/5/12 від 27.04.2012 р.). /а.с. 29/.

Наказом № 1 від 07.05.2012 року голова Ліквідаційної комісії ЗАТ «Готель Україна» на виконання вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», на виконання рішення Господарського суду міста Києва від 19.01.2011 р. у справі № 5/73-22/325 та з метою забезпечення організованого проведення процедури ліквідації ЗАТ «Готель Україна» затвердив персональний склад ліквідаційної комісії, поклав на ліквідаційну комісію повноваження, передбачені чинним законодавством; управління ЗАТ «Готель Україна» покласти на ліквідаційну комісію та передати їй всі печатки, штампи, документи товариства; всіх членів ліквідаційної комісії ознайомити із даним наказом; працівників ЗАТ «Готель Україна» повідомити про перехід всіх повноважень щодо управління діяльністю ЗАТ «Готель Україна» до ліквідаційної комісії. /а.с. 30/.

Відповідно до додатку до наказу № 1 затверджено персональний склад ліквідаційної комісії у кількості трьох осіб. /а.с. 31/.

13.06.2012 у виданні «Урядовий кур'єр» (№ 104) розміщено оголошення ліквідаційної комісії про початок процедури припинення діяльності ЗАТ «Готель Україна» і надано двомісячний строк для звернення з кредиторськими вимогами. /а.с. 32/.

Статтею 105 Цивільного кодексу України визначено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Відповідно до статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону.

Суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

У разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

У листі Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 13.04.2005 р. № 2791 зазначено, що оскільки відповідно до статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України та являються обов'язковими до виконання по всій території України, то державний реєстратор, отримавши рішення суду про припинення державної реєстрації юридичної особи повинен не пізніше наступного робочого дня внести в ЕДР запис відносно даного судового рішення та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу про внесення такого запису.

Рішенням у справі № 5/73-22/325 Господарський суд міста Києва не призначив ліквідатора та ліквідаційну комісію, а тому державний реєстратор у відповідності до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» призначив голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, про що надіслано відповідне повідомлення.

Державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру запис, в якому як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) визначено саме особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності.

Посилання апелянта на те, що ліквідатор та ліквідаційна комісія мали бути призначені судом, спростовуються рішенням Господарського суду міста Києва від 19.12.2011 р. у справі № 5/73-22/325 та частиною шостою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Твердження апелянта про те, що комісія створена незаконного та не наділена повноваженнями, у зв'язку із чим, комісія не могла розміщувати оголошення про припинення діяльності юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації є безпідставними, оскільки обмежень повноважень голови комісії, який вказаний державним реєстратором Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» не встановлено.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що господарським судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, повно з'ясовано та доведено обставини, що мають значення для справи, зроблені висновки відповідають дійсним обставинам справи.

За наведених у даній постанові обставин, колегія суддів дійшла висновку, що відсутні підстави для зміни чи скасування рішення Господарського суду міста Києва від 17.10.2012 року у справі № 5011-61/12332-2012.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 99, 101 - 105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Рішення Господарського суду міста Києва від 17.10.2012 року у справі № 5011-61/12332-2012 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

2. Матеріали справи № 5011-61/12332-2012 повернути до Господарського суду міста Києва.

3. Копію постанови надіслати сторонам у справі.

Головуючий суддя Чорна Л.В.

Судді Тищенко О.В.

Мартюк А.І.

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення05.12.2012
Оприлюднено11.12.2012
Номер документу27921359
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-61/12332-2012

Ухвала від 14.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Мирошниченко C.B.

Постанова від 26.02.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Ухвала від 31.01.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Постанова від 05.12.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Чорна Л.В.

Ухвала від 12.11.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Чорна Л.В.

Рішення від 17.10.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Ухвала від 07.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні