cpg1251
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
УХВАЛА
Від "04" грудня 2012 р. Справа № 14/5007/929-Б/12
За заявою Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" (с.Ясна Поляна Червоноармійського району)
про визнання банкрутом
Суддя Костриця О.О.
В засіданні суду прийняли участь:
від кредиторів: Рибченко О.О. - представник Державної фінансової інспекції в Житомирській області, дов. №06-25-15/4679 від 11.06.2012р.; Андрієвський В.О. - представник УПФУ в Червоноармійському районі, дов. №1832/01 від 25.05.2012р.; Медведчук Л.Г. - представник Володарсько - Волинської МДПІ, дов. від 30.11.2012р.
від боржника: Войцехівський Ф.О. - голова ліквідаційної комісії
В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №14/5007/929-Б/12 про визнання банкрутом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" (с.Ясна Поляна Червоноармійського району).
Ухвалою від 13.08.2012р. господарський суд порушив провадження у справі про банкрутство Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" (с.Ясна Поляна Червоноармійського району).
Постановою від 25.09.2012р. господарський суд визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру, ліквідатором підприємства-банкрута призначив голову ліквідаційної комісії Войцехівського Франца Олександровича, зобов'язав ліквідатора боржника надати суду необхідні документи по справі.
01.11.2012р. до господарського суду Житомирської області надійшла заява УПФУ в Червоноармійському районі Житомирської області №3668/06 від 30.10.2012р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 38285,99 грн.
Ухвалою суду від 07.11.2012р. було прийнято вищезазначену заяву УПФУ в Червоноармійському районі Житомирської області до розгляду в засіданні господарського суду.
12.11.2012р. до господарського суду Житомирської області надійшла заява Володарсько-Волинської МДПІ за №1890/10-10 від 09.11.2012р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 83084,20 грн.
Ухвалою суду від 15.11.2012р. було прийнято вищезазначену заяву Володарсько-Волинської МДПІ до розгляду в засіданні господарського суду.
21.11.2012р. до господарського суду Житомирської області надійшла заява Державної фінансової інспекції в Житомирській області №06-25-158818 від 20.11.2012р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 80818,00 грн.
Ухвалою суду від 26.11.2012р. було прийнято вищезазначену заяву Державної фінансової інспекції в Житомирській області до розгляду в засіданні господарського суду.
Розглянувши в судовому засіданні заяви кредиторів, заслухавши пояснення представників кредиторів та ліквідатора, суд встановив:
В силу ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; грошове зобов'язання - зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України.
На підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у справі про банкрутство спір не вирішується по суті, а лише встановлюються грошові вимоги кредиторів на підставі поданих документів.
Згідно ч.1 ст.5 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
За загальним правилом, визначеним ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона належними засобами доказування повинна довести підстави своїх вимог.
Незважаючи на визнання боржником грошових вимог кредитора, суд самостійно розглядає кожну заявлену грошову вимогу, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора.
Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства, заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.
Відповідно до ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
В судовому засіданні розглядалась заява Управління Пенсійного фонду України в Червоноармійському районі Житомирської області №3668/06 від 30.10.2012р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 38285,99 грн.
Представник УПФУ в Червоноармійському районі Житомирської області в засіданні суду кредиторські вимоги до боржника підтримав у повному обсязі.
Ліквідатор боржника в засіданні суду визнав вимоги заявлені управлінням, з підстав викладених у відзиві та включив вимоги управління в розмірі 38285,99 грн. до ІІ черги реєстру вимог кредиторів боржника.
Дослідивши вищезазначену заяву УПФУ в Червоноармійському районі Житомирської області, заслухавши уповноваженого представника кредитора та ліквідатора, господарський суд вважає за необхідне задовольнити вказану заяву, виходячи з наступного.
Оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури було опубліковано в газеті "Голос України" №191 (5441) від 11.10.2012р.
УПФУ в Червоноармійському районі у 30-тиденний строк після опублікування оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури звернулося до суду із заявою від 30.10.2012р. №3668/06 про визнання грошових вимог на суму 38285,99 грн.
Кредиторські вимоги УПФУ в Червоноармійському районі Житомирської області до боржника грунтуються та підтверджуються виконавчим листом Житомирського окружного адміністративного суду №2376/11 від 20.07.2011р. про стягнення з СТОВ "Хлібороб" на користь УПФУ в Черняхівському районі заборгованості зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пенсій у розмірі 3966,66 грн.; виконавчим листом Житомирського окружного адміністративного суду №871/12 від 12.03.2012р. про стягнення з СТОВ "Хлібороб" на користь УПФУ в Червоноармійському районі заборгованості в сумі 28983,94 грн.; виконавчим листом Житомирського окружного адміністративного суду №2595/12 від 10.07.2012р. про стягнення з СТОВ "Хлібороб" на користь УПФУ в Червоноармійському районі заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за січень - березень 2012р. у розмірі 7980,12 грн.; розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне страхування", за квітень - вересень 2012р.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає що вимоги УПФУ в Червоноармійському районі підтверджені належними докази, тому підлягають визнанню в повному обсязі та включенню 38285,99 грн. основного боргу, до другої черги реєстру вимог кредиторів.
В судовому засіданні розглядається заява Володарсько-Волинської МДПІ №1890/9/10-10 від 09.11.2012р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 83084,20грн., з яких: 60752,08 грн. основного боргу, 15797,15 грн. штрафних (фінансових) санкцій, 6534,97 грн. пені.
Представник Володарсько-Волинської МДПІ в засіданні суду кредиторські вимоги до боржника підтримала у повному обсязі.
Ліквідатор боржника в засіданні суду визнав кредиторські вимоги податкової інспекції, з підстав викладених у відзиві та включив вимоги Володарсько-Волинської МДПІ в розмірі 60752,08 грн. основного боргу до ІІІ черги реєстру вимог кредиторів боржника, 15797,15 грн. штрафних (фінансових) санкцій та 6534,97 грн. пені до VІ черги реєстру вимог кредиторів боржника.
Дослідивши вищезазначену заяву Володарсько-Волинської МДПІ, заслухавши уповноваженого представника кредитора та ліквідатора господарський суд вважає за необхідне задовольнити вимоги інспекції, виходячи з наступного.
Оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури було опубліковано в газеті "Голос України" №191 (5441) від 11.10.2012р..
Володарсько - Волинська МДПІ у 30-тиденний строк після опублікування оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури звернулося до суду із заявою від 09.11.2012р. №1890/9/10-10 про визнання грошових вимог на суму 83084,20 грн.
Кредиторські вимоги Володарсько-Волинської МДПІ до банкрута грунтуються та підтверджуються актом №4/21/23-07/03745491 від 26.07.2012р. про результати виїзної позапланової документальної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб"; корінцями податкових повідомлень - рішень; податковими деклараціями з податку на додану вартість; уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (до декларації з податку на додану вартість), розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (а.с.30-74 том 2).
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Підпунктами 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Згідно з положеннями абз. 5 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до п. 14.1.39. Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Матеріали справи свідчать, зокрема, що зобов'язання боржника перед податковою інспекцією не виконані.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає що вимоги Володарсько-Волинської МДПІ підтверджені належними докази, тому підлягають визнанню в повному обсязі та включенню до реєстру вимог кредиторів.
В судовому засіданні розглядалась заява Державної фінансової інспекції в Житомирській області №06-25-158818 від 20.11.2012р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 80818,00 грн.
Представник Державної фінансової інспекції в Житомирській області в засіданні суду кредиторські вимоги до боржника підтримав у повному обсязі.
Ліквідатор боржника в засіданні суду визнав вимоги заявлені інспекцією, з підстав викладених у відзиві та включив вимоги управління в розмірі 80818,00 грн. до ІІ черги реєстру вимог кредиторів боржника.
Дослідивши вищезазначену заяву Державної фінансової інспекції в Житомирській області, заслухавши уповноваженого представника кредитора та ліквідатора, господарський суд вважає за необхідне задовольнити вказану заяву, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Відповідно до статті 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду. У разі злиття суб'єктів господарювання усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до суб'єкта господарювання, що утворений внаслідок злиття. У разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до іншого суб'єкта господарювання до цього останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання. У разі поділу суб'єкта господарювання усі його майнові права і обов'язки переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових суб'єктів господарювання, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб'єктів господарювання до кожного з них переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права і обов'язки реорганізованого суб'єкта. У разі перетворення одного суб'єкта господарювання в інший до новоутвореного суб'єкта господарювання переходять усі майнові права і обов'язки попереднього суб'єкта господарювання.
Крім того, згідно приписів ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно - правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять, усе майно, усі права та обов'язки юридичної особи.
У додатку до Постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції" від 20.07.2011р. №765, визначено перелік територіальних органів Головного контрольно-ревізійного управління, які перетворюються в територіальні органи Державної фінансової інспекції. У зазначеному переліку, зокрема, зазначено, про перетворення Контрольно- ревізійного управління в Житомирській області в Державну фінансову інспекцію в Житомирській область.
Отже, виходячи з наведених вище положень чинного законодавства, Державна фінансова інспекція в Житомирській область є правонаступником Контрольно - ревізійного управління в Житомирській області та має всі права кредитора СТОВ "Хлібороб", а зобов'язання боржника щодо погашення заборгованості перед Державною фінансовою інспекцією в Житомирській область жодним чином не припиняються.
Кредиторські вимоги Державної фінансової інспекції в Житомирській області до боржника грунтуються та підтверджуються постановою Київського апеляційного адміністративного суду у справі №2-а-8691/09/0670 від 11.01.2011р. та виконавчим листом Житомирського окружного адміністративного суду №1326/11 від 28.04.2011р. (а.с.78-79,82 том 2).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає що вимоги Державної фінансової інспекції в Житомирській області підтверджені належними докази, тому підлягають визнанню в повному обсязі та включенню 80818,00 грн. основного боргу, до четвертої черги реєстру вимог кредиторів.
Ліквідатором з врахуванням зазначеного вище було складено і подано до господарського суду реєстр вимог кредиторів Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" (с.Ясна Поляна Червоноармійського району).
До реєстру вимог кредиторів Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" ліквідатором включено вимоги наступних кредиторів:
1. УПФУ в Червоноармійському районі на суму 38285,99 грн. основного боргу, які віднесені до другої черги задоволення вимог кредиторів.
2.Володарсько-Волинська міжрайонна державна податкова інспекція на суму 60752,08 грн. основного боргу, які віднесені до третьої черги задоволення вимог кредиторів, 15797,15 грн. штрафних (фінансових) санкцій та 6534,97 грн. пені, які віднесені до шостої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
3. Державна фінансова інспекція в Житомирській області на суму 80818,00 грн. основного боргу, які віднесені до другої черги задоволення вимог кредиторів.
Заборгованість по заробітній платі відсутня.
Ліквідатор боржника в засіданні суду також надав звіт про проведену роботу по ліквідації СТОВ "Хлібороб".
Розглянувши реєстр вимог кредиторів, звіт ліквідатора та матеріали справи, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ
Згідно абзацу 7 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) до складу грошових зобов'язань боржника не зараховуються недоїмка (пеня, штраф), визнана на дату подання заяви до господарського суду.
Згідно ч. 2 ст. 15 Закону у реєстрі вимог кредиторів повинні міститися відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов'язаннями чи зобов'язаннями щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), черговість задоволення кожної вимоги, окремо розмір неустойки (штрафу, пені).
Черговість задоволення вимог кредиторів визначена у ст. 31 Закону, у зв'язку з чим неустойка (пеня, штраф) відображається у реєстрі окремим рядком та підлягає задоволенню у шосту чергу.
Суми неустойки (штрафу, пені) включаються в реєстр вимог кредиторів окремим рядком і не можуть бути підставою для визначення кількості голосів, які належать кожному кредитору при прийнятті рішення на зборах кредиторів та на засіданні комітету кредиторів.
У ст. 16 Закону передбачається на час дії процедур банкрутства утворення представницького органу кредиторів - комітету кредиторів, який обирається зборами кредиторів, у складі не більше семи осіб.
Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону, вибори комітету кредиторів проводяться за списком відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на зборах кредиторів, визначених пропорційно сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, кратній тисячі гривень.
Згідно ч. 11 ст. 30 Закону, утворення комітету кредиторів зобов'язує ліквідатора, не рідше одного разу на місяць, звітувати перед комітетом про свою діяльність, надавати інформацію про фінансове становище і майно боржника при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
Відповідно до ч. 13 ст. 30 Закону, у разі невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків господарський суд за клопотанням комітету кредиторів може припинити повноваження ліквідатора і, за пропозицією комітету кредиторів, призначає нового ліквідатора.
Порядок та черговість задоволення вимог кредиторів визначений в статті 31 Закону застосовується також у разі здійснення провадження у справі про банкрутство за правилами статті 51 Закону.
Відповідно до ч.5 статті 31 Закону, вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними.
Обґрунтованість включення до реєстру вимог кредиторів підтверджується доданими до заяв кредиторів документами та іншими матеріалами справи.
Враховуючи викладене, господарський суд вважає за можливе затвердити реєстр вимог кредиторів Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" та призначити наступне засідання суду.
Керуючись ст. 86 ГПК України, ст. ст. 1, 15, 16, 24 , 30, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд ,-
УХВАЛИВ:
1. Визнати вимоги кредитора - УПФУ в Червоноармійському районі на суму 38285,99 грн. основного боргу, які віднести до другої черги задоволення вимог кредиторів.
2. Визнати вимоги кредитора - Володарсько-Волинської МДПІ на суму 60752,08грн. основного боргу, які віднести до третьої черги реєстру вимог кредиторів боржника, 15797,15 грн. штрафних (фінансових) санкцій та 6534,97 грн. пені, які віднести до шостої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
3. Визнати вимоги кредитора - Державної фінансової інспекції в Житомирській області на суму 80818,00 грн. основного боргу, які віднести до четвертої черги реєстру вимог кредиторів.
4. Затвердити реєстр вимог кредиторів, і зокрема:
Вимоги УПФУ в Червоноармійському районі на суму 38285,99 грн. основного боргу, які віднести до другої черги задоволення вимог кредиторів.
Вимоги Володарсько-Волинської міжрайонної державної податкової інспекції на суму 60752,08 грн. основного боргу, які віднести до третьої черги задоволення вимог кредиторів, 15797,15 грн. штрафних (фінансових) санкцій та 6534,97 грн. пені, які віднести до шостої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
Вимоги Державної фінансової інспекції в Житомирській області на суму 80818,00грн. основного боргу, які віднести до четвертої черги задоволення вимог кредиторів.
5. У зв'язку із звільненням кредиторів: УПФУ в Червоноармійському районі, Володарсько-Волинської міжрайонної державної податкової інспекції та Державної фінансової інспекції в Житомирській області від сплати судового збору за подачу заяв до господарського суду, підлягає сплаті боржником 3219,00 грн. в дохід Державного бюджету України.
6. Перші загальні збори кредиторів провести за місцем знаходження боржника.
Обов'язки по організації проведення зборів кредиторів покласти на ліквідатора боржника.
7. Призначити наступне засідання суду на "29" січня 2013 р. о 11:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №407.
8. Ліквідатору надати господарському суду :
- звіт про проведену роботу, підтверджений документально;
- протокол зборів кредиторів та протокол засідання комітету кредиторів;
- докази передачі документів, які підлягають обов'язковому зберіганню до архіву;
- договори оренди боржника з третіми особами та додатками до них (оригінали для огляду, копії до справи);
- закрити рахунки банкрута у банківських установах виявлені при проведенні ліквідаційної процедури за винятком основного рахунку боржника, докази закриття надати суду;
- матеріали по розпаюванню рухомого та нерухомого майна банкрута, а також майна яке було виділено на погашення кредиторської заборгованості;
- докази передачі об'єктів соціальної сфери, що обліковуються на балансі банкрута до комунальної власності відповідної територіальної громади;
- повідомити про результати розгляду звернення до прокуратури Червоноармійського району щодо передачі об'єктів соціальної сфери, що обліковуються на балансі банкрута на баланс Очеретянсської сільської ради;
- провести інвентаризацію майнових активів банкрута;
- підтверджуючі докази реалізації майна боржника, яке зборами співвласників останнього, було вирішено продати;
- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст.32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (доказів, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимоги кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу).
Уповноваженим представникам кредиторів та ліквідатору з'явитись в засідання суду.
Ухвала господарського суду набирає законної сили в установленому законом порядку.
Суддя Костриця О.О.
1-до справи;
2-заявнику;
3-ліквідатору Войцехівському Ф.О. (Червоноаомійський район, с.Ясна Поляна, Пров. Польовий, будинок 1) (реком.)
4-УПФУ в Червоноармійському районі
5-Володарсько-Волинській МДПІ
6-Державній фінансовій інспекції в Житомирській області
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2012 |
Оприлюднено | 12.12.2012 |
Номер документу | 27942681 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Костриця О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні