Ухвала
від 26.11.2012 по справі 2а-13823/10/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"26" листопада 2012 р. м. Київ К/9991/21679/12

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого судді Пилипчук Н.Г.

суддів Ланченко Л.В.

Нечитайла О.М.

за участю секретаря Зозулі Ю.В.

представників позивача Колісниченко О.Л., Чорногорця Є.А., Чуприни Ю.О.

представника відповідача Ястремського В.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні

касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Києва Державної податкової служби

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.07.2011

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29.02.2012

у справі № 2а-13823/10/2670

за позовом Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом"

до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва

про визнання недійсними податкових повідомлень -рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 27.09.2010 позовні вимоги у справі № 2а-10282/10/2670 роз'єднані в окремі провадження, в результаті чого у даній справі № 2а-13823/10/2670 розглядається позов про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень від 03.12.2009 № 0008352308/0, від 11.02.2010 № 0008352308/1, від 23.04.2010 № 0008352308/2 та від 13.07.2010 № 0008352308/3.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.07.2011, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29.02.2012, позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення ДПІ у Шевченківському районі м.Києва від 03.12.2009 № 0008352308/0, від 11.02.2010 № 0008352308/1, від 23.04.2010 № 0008352308/2 та від 13.07.2010 № 0008352308/3. Судові витрати в сумі 3,40 грн. присуджено з Державного бюджету України на користь позивача.

ДПІ у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби подала касаційну скаргу, якою просить скасувати вказані судові рішення та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши доводи касаційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, суд касаційної інстанції дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що податковим повідомленням-рішенням від 03.12.2009 № 0008352308/0 та прийнятим за наслідками його адміністративного оскарження податковим повідомленням-рішенням від 11.02.2010 № 0008352308/1 позивачеві визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість у загальній сумі 14390649,00 грн., в тому числі 8373819,00 грн. основного платежу та 6016830,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

За результатами адміністративного оскарження скаргу позивача частково задоволено і прийнято нове податкове повідомлення-рішення від 23.04.2010 № 0008352308/2, яким податкове зобов'язання зі штрафних (фінансових) санкцій зменшено, в результаті чого визначено податок на додану вартість у загальній сумі 12560,00 грн., в тому числі 8373819,00 грн. основного платежу та 4186910,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

За результатами адміністративного оскарження вказаного вище податкового повідомлення-рішення скаргу позивача залишено без задоволення та прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.07.2010 № 0008352308/3 про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість у загальній сумі 12560,00 грн., в тому числі 8373819,00 грн. основного платежу та 4186910,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Підставою для визначення позивачеві податкового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 8373819,00 грн. основного платежу та 4186910,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій слугували висновки перевірки, викладені в акті від 20.11.2009 № 2017/23-08/24584661 за період з 01.10.2007 по 30.06.2009, про порушення позивачем вимог п.п. 7.2.3 п. 7.2, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 № 168/97-ВР, яке полягало у неправомірному формуванні податкового кредиту відокремленими підрозділами позивача:

ВП «Автокомплект»на суму 4168000,00 грн. на підставі податкової накладної від 04.04.2008 № 8, одержаної від ТОВ «ГалМі-Універс», державну реєстрацію якого та реєстрацію як платника податку на додану вартість скасовано рішенням суду від 29.09.2008; на суму 3900166,48 грн. на підставі податкових накладних від 15.07.2008 № 371, від 26.09.2008 № 414 та від 30.09.2008 № 415, виданих ТОВ «Біант», яке ухвалою суду від 04.06.2009 визнано банкрутом;

ВП «Хмельницька АЕС»на суму 48288,00 грн. на підставі податкових накладних від 30.10.2007 № 39, від 31.01.2008 № 3 та від 31.03.2008 № 11, одержаних від ТОВ ІВП «Відеотехсервіс»у зв'язку з придбанням будівельно-монтажних та проектних робіт, проведення яких, а також зв'язок із ведення господарської діяльності документально не підтверджено;

ВП «Атоменергомаш»на суму 193747,00 грн. на підставі податкових накладних за листопад-грудень 2008 року, одержаних від ТОВ «ЕНАТП», без мети настання реальних правових наслідків та з метою заниження об'єкту оподаткування, несплати податків; на суму 60804,00 грн. на підставі податкових накладних за серпень, жовтень, листопад, грудень 2008 року, березень, квітень 2009 року, виданих ТОВ «Гідросфера-Днепр», яке не подало до податкового органу податкові декларації за вказані періоди та відсутнє за юридичною адресою, що свідчить про отримання податкових накладних без мети реального настання правових наслідків та з метою заниження об'єкта оподаткування, несплати податків.

Суд касаційної інстанції вважає за правильне скасувати оскаржувані судові рішення та направити справу на новий розгляд, з огляду на таке.

Наявність законодавчо визначених обставин для формування податкового кредиту з податку на додану вартість, зокрема належним чином оформлених податкових накладних є обов'язковою, але, не є безумовною підставою для визнання правомірності такого формування за умови, якщо податковий орган доведе, що відомості в таких документах не відповідають дійсності, в тому числі, коли господарські операції не мали реального характеру через їх безтоварність, були спрямовані на протиправне отримання податкових вигод з метою ухилення від оподаткування.

Враховуючи наведене, суди мали належним чином дослідити спірні господарській операції, реальність їх здійснення, чи придбавався позивачем зазначений у податкових накладних товар (послуги) з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. При цьому необхідно оцінити усі обставини, на які посилається податковий орган та позивач в обґрунтування своїх позицій, встановити, якими доказами вони підтверджуються.

Суди у підтвердження факту наявності та переміщення товару посилаються на певні докази -копії первинних документів, при цьому їх не конкретизуючи, зокрема, не вказуючи їх реквізитів, змісту тощо.

У зв'язку з цим при новому розгляді суди повинні конкретизувати первинні документи, складені за наслідками вчинення господарської діяльності, вказавши їх реквізити та зміст.

Суди, скасовуючи податкові повідомлення-рішення від 03.12.2009 № 0008352308/0 та від 11.02.2010 № 0008352308/1 не врахували вимог п.п. «б»п.п. 6.4.1 п. 6.4 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 № 2181-ІІІ, згідно із якими податкове повідомлення або податкові вимоги вважаються відкликаними, якщо контролюючий орган скасовує або змінює раніше прийняте рішення про нарахування суми податкового зобов'язання (пені і штрафних санкцій) або податкового боргу внаслідок їх адміністративного оскарження.

При новому розгляді суди повинні також врахувати, що чинним законодавством України на сторону цивільно-правової угоди -покупця товару (робіт, послуг), яка є платником податків, не покладено обов'язку за можливі будь-які неправомірні дії постачальників товару зазнавати певних негативних наслідків у вигляді позбавлення права на формування податкового кредиту.

Лише достовірне встановлення в ході судового розгляду на підставі належних доказів факту узгодженості дій платника податків з недобросовісними постачальниками з метою незаконного отримання податкових вигод або його обізнаності з такими діями постачальників чи сприяння ухиленню постачальниками товару від виконання податкових зобов'язань може слугувати підставою для відмови у праві на податковий кредит та праві на отримання бюджетного відшкодування. При цьому такі висновки не можуть ґрунтуватися на припущеннях, а можуть ґрунтуватися лише на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 227, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Києва Державної податкової служби задовольнити частково.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.07.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29.02.2012 скасувати, а справу направити на новий розгляд до Окружного адміністративного суду м. Києва.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Н.Г. Пилипчук

Судді Л.В. Ланченко

О.М. Нечитайло

Дата ухвалення рішення26.11.2012
Оприлюднено12.12.2012
Номер документу27946057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13823/10/2670

Ухвала від 27.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шелест С.Б.

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Постанова від 13.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні